Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Labrat

Guerilla Kweek '08 Van Labrat En Ggv

Recommended Posts

Geknakt = niet doorgesneden, gaat wel goedkomen :o.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopen... Het steeltje hing bijna letterlijk nog aan een zijden draadje zo klein stukje zat het steeltje nog vast. Maar we zullen zien. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noem haar knakje en het wordt je beste vrouwtje, komt goed :o

 

en bedankt voor de info, we gaan wel nog wat toeren, we zoeken naar beekjes en zo, maar dat ligt niet voor het rapen natuurlijk.

 

we zien wel, succes

 

El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yo,

ga jullie in het oog houden, wil ook eens proberen, maar hebben nog weinig plekjes gevonden die geschikt zijn.

We hebben wel al een bos gevonden met maisveld naast, het is privébos, dus we dachten om door dat bos te gaan en langs daar de mais in.

maar gaan ze daar dan water genoeg hebben(we kunnen daar enkel s'nachts bij), of zal de mais winnen?

 

blijf jullie volgen, en hoop te leren van u.

 

groetjes El Fish

wiet is wortelkampioen nr 1 dus ik denk dat die wel van de mais wint, tenzij te mais het zonlicht te erg blokkeert.

succes met zoeken, wees niet bang om talloze locaties af te checken, het zal het waard worden (hoop ik voor je:P)

 

grote groene groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je hem goed ondersteund (wat je doet op de foto te zien) red ie het wel 3 jaar geleden ook gehad met overpotten en dat werd mijn grootste plant ooit (3.70m) met een vergroeiing op de plek van de knik die wel 3x zo dik was als de stam

Greetz Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plekken hebben jullie :o

Ik vind die plek bij het moeras helemaal super, zo heb

je altijd water in de buurt :P

 

Succes met jullie guerilla.

 

Gr,

Emilio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, maar hebben vandaag een nog betere plek gevonden middenin een natuurgebied, wat een veel grotere plek is met meer licht waar we waarschijnlijk de meeste planten neer gaan zetten. of misschien omdat het in een natuurgebied is wel alle planten want er (mag) niemand eigenlijk komen. Oh ja het staat er vol met brandnetels/bramen zomers wel dikke 1,5meter hoog.

 

Hier een paar fototjes van de nieuwe plek:

gallery_11368_2876_210650.jpg

 

Zoals ik al zei veel bramen en brandnetels:

gallery_11368_2876_1469867.jpg

 

Morgen gaan GGV en ik hier de grond eens een beetje bewerken.

 

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

he GGv je hebt ingesteld dat je geen PB's kan ontvangen wou je net berichtje sturen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer ff een update van onze nieuwe (betere) guerilla plek. We zijn er vandaag zo'n 2½ uur aan het graven geweest met een resultaat dat er mag wezen. De grond op onze lokatie zat zo vol met brandnetelwordels dat je ze echt er allemaal uit moest trekken wat nogal arbeitsintensief was.

Binnenkort gaan we nog gaas kopen om er omheen te zetten ivm reeën en konijnen etc. Die zitten er ook dus gewoon afsluiten voor wild. :)

De plek voordat we gingen graven:

gallery_11368_2876_1382436.jpg

 

Maar reeën en konijnen zijn denk ik niet onze grootste zorg: nadat we wat dode brandneteltakken wegschoven zagen we dit:

gallery_11368_2876_1078638.jpg

 

De plek na +- 2½ uur graaf en opruim werk:

gallery_11368_2876_343341.jpg

 

We hebben het geluk dat hier zomers de brandnetels wel 2 meter hoog worden :o

gallery_11368_2876_525244.jpg

 

De grond op onze spot zijn we van plan binnenkort met een paar zakken potgrond te mengen zodat het leker vruchtbaar wordt. tevens stikt het van de wormen in onze grond, zal ook wel een goed teken zijn denk ik + dat ons tuintje op het zuiden ligt met lekker veel zon dus. We zijn van plan de planten er ongeveer rond ijheiligen neer te zetten. En de pH van de grond hebben we ook gemeten deze bleek rond 5,5 -6,0 te zijn.

 

Meer updates zullen volgen,

 

Labrat en GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

adviesen aanraders en tips zijn altijdn og welkom.....

labrat overdrijft niet met de hoeveelheid werk, ik dacht meteen uurtje wel klaar te zijn, nou nee dus..

Maar, het resultaat mag duidelijk zijn:D

 

groene groeten

 

GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er perfect uit heren! Stukken beter dan voorheen.

Houd er wel rekening mee, dat als jullie er kunnen komen andere mensen er ook kunnen komen. Het ziet er niet uit als een ontoegankelijke plek.

 

De grond ziet er goed uit, jammer van de slakken. Die heb ik ook op mijn spots, hoop niet dat dat teveel problemen gaat geven. Weet niet of ik slakkenkorrels wil gebruiken, duur, en heb teveel oppervlak om te behandelen. Er zijn wel meer mogelijkheden, moet je eens uitzoeken.

 

Succes manne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet er eerst wel bijna 500 meter voor lopen door drassig moeras en weilanden in een verboden toegang natuurgebied. Zit wel goed hoop ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is die 500 meter dan van alle kanten? Niet om te vervelen maar het zou zonde zijn als het ontdekt wordt.

 

nog een kleine tip dan,

 

ik zie dat jullie 1 stuk hebben omgespit. Ik weet niet hoeveel jullie gaan wegzetten maar het is beter om de planten zon 1,5 meter uit elkaar te hebben staan. Zelf graaf ik gaten met daartussen genoeg ruimte. Hoef je niet het hele stuk om te spitten. De gaten vul ik dan met een mengseltje van mezelf. Of als ik lui ben zoals vandaag (10 nieuwe gaten op een nieuwe spot) alleen perliet met de grond.

 

Verder gaat dit helemaal goed komen denk ik. Houd jullie in de gaten...

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey slappy, bedankt voor je inbreng, en het klinkt helemaal niet vervelend, eerder zorgzaam!

het is bereikbaar via andere weilanden, maar dan moet je wel over 1.5 meter braam heen en over prikkeldraad,

de 500 m lopen, daarvoor moet je echt bedacht hebben daarheen te gaan met voorbed88 raden, dus bijna onvindbaar...

zal jou ook volgen,

later

 

GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er een heel toffe plek uit man, maar ik werk in een natuur reservaat en ik weet zeker dat er op zo'n spots wel iets van beheer word gedaan, en dat ze niet zo opgetogen zijn met de exoten die je daar neerpoot :o

desondanks wens ik je veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o Dit ziet er inderdaad een stuk beter uit dan die eerste plek. Alle omstandigheden lijken veel gunstiger, die slakkenhuizen zou ik gewoon mee onderspitten want dat is pure kalk, ook zul je toch wel wat extra kalk moeten strooien.

Hoe groot zijn de plantjes als je ze er neer gaat zetten?

 

Een idee voor wat je tegen slakken kunt doen is misschien een kleine tunnelkas maken, zoals onderaan op de foto. Bij Action kun je goedkoop afdekplastic kopen, wordt normaal gebruikt voor schilderklussen om de vloer af te dekken, ik gebruik het al jaren om kleine tunnelkasjes te bouwen om kleine wietplantjes vrij te houden van slakken en ander ongedierte maar je houdt de plantjes tegelijkertijd goed vochtig en lekker warm. Wel kleine gaatjes erin maken, met een perforator ofzo, voor de luchtdoorstroming. Voor de bogen gebruik je electriciteitsbuis, die is makkelijk te buigen.

 

Zodra de plantjes wat groter zijn kun je het plastic weghalen en kunnen ze op eigen kracht groter worden.

Als er dan nog veel slakken zijn zou ik EscarGo van Eco Style gebruiken, ik vond een site die over de bestrijding van slakken gaat.

Inplaats van gaas er om heen zou ik afgeknipte bramentakken gebruiken en die tussen vertikale paaltjes vlechten (wel goeie tuin handschoenen aan doen) en zorgen dat er veel beplanting omheen komt zoals brandnetel, kun je doen door op die plekken extra te bemesten.

 

Nog een idee is om te checken hoe hoog het grondwater staat, als dat behoorlijk diep zit zou je ze in een gat kunnen zetten van +/- 50cm diep en dat goed met folie, ondersteund door takken die je in de breedte over het gat heen legt, afdekken, (wel kleine gaatjes maken voor verse lucht) dan vallen ze gelijk minder op. Nadeel is wel dat je goed moet kunnen draineren anders komen ze te nat te staan.

 

Ik ben het met serreman eens dat er in dat soort gebieden, ondanks dat jij daar waarschijnlijk niets van merkt, toch veel controle is en je moet dus oppassen dat je er niet te vaak hoeft te komen, kan ook zijn dat ze je in de gaten gaan houden en dat je dan ineens terwijl je er bezig bent met een opzichter wordt gecofronteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een hele pot slakkenkorrels staan, welke ik om mijn planten heen ga leggen zodat de slakken er niet bij kunnen. Deed ik vorig jaar ook in mijn eigen tuin en werkte perfect, weinig last gehad van slakken. Alleen is de grond op onze lokatie veel natter dan mijn tuin, dus denk dat de slakken korrels wel minder lang meegaan daar.

En over dat er mensen komen denk ik niet want je moet (als je er zomers niks aandoet) door een veld van zo'n 100 meter puur brandnetel/braam om er te komen die wel 2 meter hoog worden op die plek. Maar we zullen wel zien hè, het is tenslotte guerilla je kan daarmee nooit 100% zijn van iets. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een idee voor wat je tegen slakken kunt doen is misschien een kleine tunnelkas maken, zoals onderaan op de foto. Bij Action kun je goedkoop afdekplastic kopen, wordt normaal gebruikt voor schilderklussen om de vloer af te dekken, ik gebruik het al jaren om kleine tunnelkasjes te bouwen om kleine wietplantjes vrij te houden van slakken en ander ongedierte maar je houdt de plantjes tegelijkertijd goed vochtig en lekker warm.

 

Dit soort tunneltjes zijn in de handel, deze vond ik op e-bay.

 

*FOTOOS*

 

Zon kastje om je planten heen is mischien wel een goed idee als je 2 of 3 plantjes op 1 spot hebt. Zelf hebben mijn spots behoorlijk wat slakken maar aangezien ik er teveel weg ga zetten is zoiets niet practisch. Daarnaast reken ik ook op het principe "je ziet wat je denkt te zien". Dat houd in dat er eigenlijk geen mens op mijn plekken komt, maar mocht dat toch het geval zijn, ze de planten niet herkennen vanwege de achtergrond (ook struiken etc). Mensen zien vaak pas iets als ze er op focussen (dit omdat de hersens anders teveel informatie moeten verwerken, hoera voor het beperkte brein...).

 

Ik denk dat je gewoon meer planten weg moet zetten dan moeder natuur kan mollen. Ik reken altijd op 50 procent uitval. Zit je altijd goed.

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet door een veld van zo'n 100 meter puur brandnetel/braam om er te komen die wel 2 meter hoog worden

Brandnetels van twee meter hoog? Sick! :)

 

Mooi graafwerk jongens! Ik neem aan dat jullie die grote zwarte plek wel afgedekt hebben :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals serreman zei denk ik ook dat er in een natuurreservaat enig beheer (boswachter bv.)is maar je kan altijd proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

serreman, natuurbeheerders moeten niet zo zeuren, de natuur is van iedereen, al helemaal als ze geen vervuiling aanbrengen.. wie is er zoveel god om bepaalde gebieden voor mensen af te sluiten? dat er geen huizen mogen worden gebouwd.. ok.. maar dat er zelf niet mag worden gewandeld is toch niet helemaal eerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...