Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Labrat

Guerilla Kweek '08 Van Labrat En Ggv

Recommended Posts

serreman, natuurbeheerders moeten niet zo zeuren, de natuur is van iedereen.

 

Euh... leuk argument als al je planten weg zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een klein natuurreservaat van maar een paar weilanden groot, en wordt volgen mij helemaal niet beheerd het is gewoon een moerasgebied En de plek waar onze planten staan is een oud braakliggend weiland dat al jaren niet wordt gebruikt en helemaal overwoekerd is door brandnetels.

Als het zou beheerd worden zouden ze het toch wel iets verbouwen dat het niet meer op een braakliggend weiland lijkt denk ik...

Maarja we zien wel wat er gebeurd. Hopen dat ze blijven staan.

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Labrat

wat denk je dat natuur is? natuur bewerk je niet je kan alleen de factoren die door de mens worden toegebracht zoveel mogelijk proberen te weeren daarom zijn we er niet zo blij om als er mensen exoten komen neerpoten. (exoten zijn planten die hier van nature hier niet thuis horen en daardoor ons natuurlijk systeem verstoren bv amerikaanse eik, amerikaanse vogelkers en ja ook cannabis)

@bruutrulez

Natuurbeheerders "zeuren" zo dat je in bepaade stukken niet mag komen, niet omdat ze zelf god zijn maar om die zogezegde god nog een kans te geven zijn creatie nog iet of wat kleur te geven

Natuurgebied is meestal eigendom van organisaties, die de stukken op kochten, zogenaamd privé, ze doen er dus mee wat ze willen,evengoed kan ik in je tuin komen wandelen, er zijn vele gebieden die wel toeganelijk zijn dus daar ligt het probleem niet,

 

Mijn enige bedoeling was om labrat te waarschuwen dat er wel degelijk beheer is in zon gebieden, k'wens hem nog steeds veel succes

 

greetz

Edited by serreman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis wordt al eeuwen gebruikt, de vroegste bewijzen hiervoor zijn gevonden in china. 6000 jaar voor de geboorte van christus werden cannabiszaden al gebruikt als consumptie. Later werdt de hennep gebruikt in textiel en in 2700 vc is het eerste gebruik van de medicinale werking van cannabis terug gevonden.

 

Ook de Romeinen en Grieken waren op de hoogte van de werking van cannabis en gebruikten het als medicijn. In West-Europese landen werd cannabis in de Middeleeuwen vooral gebruikt voor het maken van touw, kleren en als windkering. etc. etc.

 

Dus tja wanneer is een plant nog een exoot? De planten/bomen die je nog meer opnoemde zijn relatief maar een fractie van de tijd hier in Nederland en de pitrus en volgelkers bijvb. verspreid zich razendsnel... zie je dit ook gebeuren met hennep overal groeien?

 

En ja ik denk ook wel dat er beheer is in zulke gebieden, vogels tellen bijvb. Maar op het stuk waar wij onze planten gaan neerzetten is eigenlijk een uitloper/aanhangsel van het gebied wat je eigenlijk maar half kan merekenen, omdat de rest van het gebied echt op natuur lijkt maarwaar onze planten staan is gewoon een vervallen weiland vol met brandnetels en bramen...

 

Maar dat is ook het spannende/leuke aan guerilla kweken, je weet nooit of het ontdenkt wordt voor je kan oogsten. :dribble:

We zullen wel zien! :dribble:

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cafeïne

Bijschrijving: Koffieprut, en ook theeblaadjes bevatten na gebruik nog een deel van de cafeïne, die van nature in deze artikelen zit. Onderzoek op Hawaï heeft uitgewezen, dat allerlei slakken dood gaan van cafeïne, omdat dit stimulerende middel bij slakken werkt als een zenuwgif. Voor mensen en dieren is cafeïne niet giftig, en daarom zou cafeïne ook toegepast kunnen worden op voedingsgewassen.

Toepassing: Aangezien een lage concentratie al effect heeft, lijkt het dus zinnig om de koffieprut en de theeblaadjes en de overgeschoten thee bij de hosta’s te gooien. Verder zou een manier kunnen zijn om een nieuw pak goedkope gemalen koffie te kopen en hiervan een paar theelepeltjes bij de planten uit te strooien. Bestrijding met cafeïne is nieuw, en we horen graag over uw ervaringen hiermee.

Bron: Nature Vol. 417 + Ben Zonneveld

 

Binnengekomen reacties en tips 2003 en voorjaar 2004 van diverse lezers:

- Cacao-doppen

Strooi een laagje cacao-doppen rond de hosta's. Slakken blijven hierdoor weg van de hosta's. Waarschijnlijk komt dit door de ruwe oppervlakte van de doppen, en ook lijken cacao-doppen cafeine te bevatten.

 

- scherp grint of fijngestampte eierschalen:

Strooi dit rond de hosta's en hierdoor blijven de slakken weg.

 

- PVC pijp

Stukjes PVC pijp(plastic pijp) van ongeveer 10 cm. lengte een paar cm. diep ingraven, een paar korrels er in, en klaar. De korrels zijn beschermd tegen regen, kinderen en allerlei dieren. Niet een te grote of te kleine diamater gebruiken.

 

- Kijk waar slakken zich verbergen

Dit kan zijn: onder potten, stapels stenen, en alles wat dicht bij of tegen het huis aan staat. Ook vind je ze in watermeterputten en onder vloeren van huizen. Als je geen (huisjes)slakken ziet, maar wel vraatschade hebt, dan is het zinvol eens verder rond te kijken.

 

- Cafeine

Van een aantal mensen heb ik reacties gehad dat koffieprut in het seizoen 2003 beter heeft geholpen dan men verwacht had! Het is onschadelijk, behalve dan voor slakken, en het is ook een goede organische meststof. Ik hoor graag over uw ervaring.

 

verder ziet de plek er goed uit, zeker genoeg ligt. en trouwens... herten eten alleen dingen die ze kennen. wat een beest niet kent dat vreet hij niet.... dus maak je daar maar neit zoveel zorgen voor:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, weten jullie al wat voor soortjes er komen te staan?? of heb ik daar overheen gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het worden waarschijnlijk (als ik meer dan 5 vrouwen heb --> 5 in mijn eigen tuin)

Power Plant

Jack Horror

Highway Delight

Lowryder (als ik een 2e oogst nog kan starten komen deze er zeker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de langverwachte update:

We zijn vannacht naar de guerilla spot terug geweest en hebben er 6 planten neergezet 1 PP en 5 Highway Delight.

We hebben de planten gewoon rond 3 uur s'nachs heen gebracht in fietstassen en een mandje en geen een auto tegengekomen op de weg naar de spot toe. :verrygood

De brandnetels zijn nu al een dikke meter hoog dus moet wel lukken. Je zag trouwens wel een pad waar we hadden gelopen want op sommige plekken was het gras! al 1,50 meter hoog dus was nog wel een hele klus er te komen, maar daardoor kon je ook zien dat er niemand was geweest.

 

Toen we aan het gaten graven waren voor de planten werd het op ongeveer 50cm diep drassig (geen echt water nog) dus hoop dat ze hier wel kunnen staan. Als we een droge zomer hebben komt dit vast wel goed, ook ivm slakken. Om de planten heen heb ik de brandnetels ongeveer 1 meter plat gestampt zodat ze zeker genoeg licht krijgen.

Bekijk de rest zelf maar op de foto's:

 

De brandnetels (niet goed te zien maar je zien ongeveer 400 meter puur brandnetelzee)

gallery_11368_4942_1114911.jpg

 

De 6 plantjes op hun plek:

gallery_11368_4942_1714519.jpg

 

Vanuit een andere hoek:

gallery_11368_4942_393926.jpg

 

De grootste even closeup:

gallery_11368_4942_1966844.jpg

 

Ik ben trouwens dit keer niet met GGV heen geweest maar met een andere vriend. Dus de planten die je ziet zijn alleen mijn plantjes.

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

als ik jou was zou ik nog meer ''vrienden'' meenemen...

 

:verrygood

 

dan knippen andere je wiet voor je...

 

 

Ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie spot hoor

 

alleen denk ik dat je ze wel een beetje dicht op elkaar hebt gezet

 

je bent er best vroeg bij dus het kunnen flinke struiken worden

 

Laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke locatie Labrat....maaruh zorgen die brandnetels er dan ook niet voor dat je de locatie niet kan bezoeken omwille van het pad dat je dan maakt?

 

Anyway veel succes

 

gr

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werd een keer tijd man die update! Nou goed om te zien dat er nog leven in zit, mooie spot, handig die brandnetels. Denk wel dat je ze in de gaten moet houden kwa slakken - ik heb er al de nodige problemen mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ medical

Ja ik kan er niet vaak heen nee, maar denk wel dat ze het daar redden hoor, op 50cm diep is de grond al modderig. Dus ik hoef ze denk ik geen water te geven als het niet té droog wordt.

 

De slakken is denk ik wel het grootste probleem ja, maar we zullen zien... Misschien dat ik binnenkort nog slakkenkorrels ga strooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer even bij de planten wezen kijken. Ik was verbaast hoe goed ze het daar deden, ze groeien echt als kool. Alleen wel wat overwoekerd door kleefkruid eentje was helemaal plat gaan groeien door de hoeveelheid kleefkruit. Maar hij groeit nog wel goed en hebben geproberd hem overeind te zetten... Hopen dat dit blijft staan. Sommige hebben zelf een 13! vingerig blad, wat mij verbaast zonder ze daar bij te voeden of potgrond te geven. blijkbaar goede grond want de brandnetels doen het ook goed daar.

Hier wat picca's:

 

Overzichtje:

gallery_11368_4942_400998.jpg

 

gallery_11368_4942_113074.jpg

 

gallery_11368_4942_345611.jpg

 

gallery_11368_4942_136558.jpg

 

Hooge brandnetels, jongen op de foto is 1,95 meter lang:

gallery_11368_4942_78490.jpg

 

Het 13 vingerige blad:

gallery_11368_4942_76872.jpg

 

Van geen van de planten was het geslacht al te zien jammer genoeg.

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke Dat gaat erg lekker daar. Wat zijn ze hard gegroeid de laatste tijd, dit gaat zeker

iets worden :lol: . En dat 13 vingerige blad maakt het helemaal af ;) .

 

Grtz,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx, ik was zelf ook erg verbaast hoe goed ze het daar doen. Nu maar hopen dat ze niet vroegtijdig ontdenkt worden. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekers weten ja. Ik ga ongeveer rond begin augustus weer een kijkje er nemen en hopelijk zijn er dan wel geslachten van de planten zichtbaar. :wtf:

Weet iemand of het normaal is bij het soortje Highway Delight dat ze zo laat geslacht laten zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag weer even wezen kijken en heb goed en slecht nieuws 3 van de 6 zijn inmiddels vrouw geworden en 2 zijn nog twijfelgevallen( prob. mannen) 1 Man vandaag verwijderd. Het slechte nieuws is dat de stelen van mijn planten helemaal worden aangevreten door pissebedden, en met die harde wind waren ze bijna allemaal omgewaaid. :lol: Maar verder gaat het nog redelijk alleen maak me wel zorgen over die pissebedden...

 

Zie hier de pic's:

Overzichtje na wat brandnetels te hebben omgemept:

gallery_11368_4942_589335.jpg

 

De harde wind is ook duidelijk zichtbaar

gallery_11368_4942_2335185.jpg

 

De Pissebedden die mijn planten aan het aanvreten zijn:

gallery_11368_4942_697814.jpg

 

gallery_11368_4942_855401.jpg

 

Hopen dat ze de Pissebedden overleven...

 

Grtz,

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens,

 

Dat gaat lekker daar :lol:

De planten zien er allemaal goed uit, maar wat zijn die pissebedden pokke beesten zeg :D

Ik heb nog nooit geweten dat die rot beesten zoveel schade aan een plant konden toebrengen.

Is er geen spul te verkrijgen om van die pissebedden af te komen?

 

Succes verder.

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik zit te twijvelen om ze te bestrijden omdat ik weet dat ze hoofzakelijk dode/rottende planten/dieren delen eten, en dus ook als er schimmel op je plant zit deze misschien wel weg eten. Zolang de planten niet stervende zijn hou ik het zo denk ik. Behalve als er toppen aan mijn planten komen en ze daarin gaan zitten ga ik ze wel bestrijden, want wie wil er nou pissebedden(uitwerpselen) in zijn toppen.

En ach ja dit is mijn eerste guerilla, en vind het wel lekker gaan op zich... niet ontdenk goede voedingsgrond maar ook goed voor ongedierte... al met al geef ik deze spot toch wel een 7-7,5

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook erg veel last van pissebedden, toen ik ze zag dacht ik er niet bij na dat ze schade zoude aanrichten maar heb er ook nog een tak langs staan waar er ook al inzaten dus hoop dat het niet erger word, zou wel balen zijn als ze de toppen op aten :D

en zeker omdat het bij de grootste is, zou er een manier zijn om ze weg te krijgen of toch niet nodig ? hoop voor je dat ze uit zun eigen weggaan anders zelf een oplossing verzinnen :lol:

succes met je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi labrat

 

Misschien kun je boombalsem op die plekken smeren doe ik ook met me fruitbomen en dan zie ik geen pissebedden meer op die plekken :wacko:

Is gewoon te koop bij tuincentrum.

 

Gr knutsel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...