Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ricop2

Geen 1 April Maar Cijfers

Recommended Posts

Dit plukte ik ergens weg na wat gegoogle

Zomaar twee willekeurige berichten uit het weekendnieuws:

 

1. Bij een verkeerskontrole blijkt 1 op de 5 bestuurders onder invloed van drugs te verkeren!!

2. Twee bestuurders onder invloed van drugs rijden een jonge vrouw en 3 jonge kinderen dood.........

 

 

 

Laat a.u.b. deze berichten even goed tot u doordringen. Vier onschuldige jonge levens in één klap geëindigd!!!

En ons gedoogbeleid zal er toe leiden dat straks hele volksstammen stoned achter het stuur zullen kruipen. Mensen, waar zijn we in godsnaam mee bezig? Totaal verbieden die handel en de meest zware sancties verbinden aan het bezit ervan.

 

Persoonlijk kan ik het maar moeilijk verkroppen dat een CDA-burgemeester ("normen en waarden", remember) dit soort voorvallen in de hand werkt door zelfs een drugsboulevard uit de grond te stampen om van daaruit de hele Euregio van (soft)drugs te voorzien. De verloedering in Zuid Limburg is nú al dagelijks waar te nemen, maar door de komst van de coffeecorner worden we nog meer dan voorheen het rioolputje van de regio, dat alle gespuis en criminaliteit naar zich toe zal trekken.

 

Het zou deze burgemeester sieren indien hij de landelijke CDA-richtlijn zou onderschrijven (afschaffen gedoogbeleid) en zich zou inzetten voor een beschaafde, menswaardige samenleving in plaats van te streven naar een elitair Maastricht met holle kreten als "sjiek en sjoen" (en uiteraard de overlast naar de buren!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik 1 biertje drink en rij dan iemand dood staat er ook in de krant man onder invloed van drank rijd iemand dood.Ga er maar vanuit dat 9 van de 10x van een mug een olifant word gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja verschrikkelijk ja ...........................................................................

 

Maar zo als jij het neer zet is het wel een heel lose kreet vindt je oo niet, helemaal niks over, onderinvloed van?

Als ze aan de speed zaten ja dan het zwaarste geven wat er is aan straf, maar dan nog, diegene die het ongeluk hebben veroorzaakt blijven altijd zelf verantwoordelijk voor hun eigen dade.

 

Anders zouden Heineken, Amstel, enz, enz wel kunnen inpakken met alle regtzaken die je ze dan krijgen!

 

Misschien makkelijk gezegd oke, maar mensen moeten zelf verantwoording voor hun daden nemen en niet naar iets als ecxuus gaan wijzen of een ander persoon.

 

Tja dat is mijn mening !!!!!!!!!!

 

Groet fozza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsof het afschaffen van een gedoogbeleid, verandering brengt in het rijden onder invloed. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder invloed van DRUGS!

Als alcohol ook na 3 weken nog meetbaar zou zijn kun in 90% van alle ongevallen zeggen dat de bestuurder onder invloed van alcohol was!

Zelf denk ik niet dat ik een dag na gebruik van DRUGS (is een wietje wel DRUGS?) een ander rijgedrag vertoon dan na drie weken clean.

 

Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor, maar ik vind mijn rijgedrag onder invloed best oké. Niet met alcohol, absoluut niet. Met wiet, tsjah, tot een absoluut minumum beperken, alleen rijden als het écht moet, maar ik bespeur geen negatieve effecten en de mensen die naast me zitten vinden dat ik relaxter rijd en eerder inhoud bij dingen als zebrapaden enzo... Dus in zo verre.

 

CDA kan het afschaffen van het gedoogbeleid in het spreekwoordelijke gaatje proppen, gaat niet werken, krijg je overlast van.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel een punt... maar dat ligt niet aan de burgemeester van Maastricht maar aan de Fransen en Belgen en rest van buurt streken van jullie fantastisch landje want er is overal een "klein" gedoogbeleidje als het over het gebruik gaat van cannabis op kleine schaal maar Nederland is de enigste die het initiatief heeft genomen om de grote vraag naar cannabis in eigen handen tenemen inplaats van het overtelaten aan de criminaliteit...

 

Als je die coffeeshops nu laat verdwijnen of niet dit maakt helemaal niet uit want je zal altijd cannabis kunnen krijgen. Is het niet legaal dan maar illigaal.

 

Maar mocht elk land van de EU nu cofeeshops toelaten zoals zei nu alcohol in cafees toelaten (want alcohol lijkt me nu toch niet een minder drugs dan cannabis??) Dan kan je cannabis op dezelfde manier behandelen zoals alcohol.

Dat wil zeggen:

-geen voertuigen besturen onder invloed of eventueel een bepaald gehalte

-niet in het openbaar gebruiken

-NIET ONDER DE 18 gebruiken of in het bijzijn van minderjarigen

(ik weet dat dit in NL al zo is maar in de andere landen staat er niks zwart op wit)

 

Persoonlijk vind ik als Cannabis moet worden afgeschaft... begin dan maar eerst met alcohol afteschaffen want die is de echt boosdoener en waarom word dit duivels product wel altijd geacepteerd... lusten die minister dan zo graag hun wiskey s'avonds??? :P

 

greetz

RedEyes

 

P.S.:Ik vind dit zéér spijtig wat er gebeurt is, maar dit is geen punt om het afschaffen van coffeeshops.

Bijna dagelijks gebeurt dit met dronken bestuurders :smoke... bijna dagelijks komen er nieuwe cafees bij.. :) en niemand die er bij stilstaat om alcohol te verbieden... dit snap ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Men" is verslaafd aan alcohol of in ieder geval zo'n gewenningsfase waardoor alcohol als iets heel normaals gezien wordt.

 

Blowen is nog niet zo normaal en hoeft dat van mij ook niet te worden, beetje charme heeft het huidige systeem wel. Wel vind ik dat de limieten etc. een beetje realistischer genomen moeten worden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zomaar twee willekeurige berichten uit het weekendnieuws:

 

1. Bij een verkeerskontrole blijkt 1 op de 5 bestuurders onder invloed van drugs te verkeren!!

2. Twee bestuurders onder invloed van drugs rijden een jonge vrouw en 3 jonge kinderen dood.........

 

Laat a.u.b. deze berichten even goed tot u doordringen. Vier onschuldige jonge levens in één klap geëindigd!!!

En ons gedoogbeleid zal er toe leiden dat straks hele volksstammen stoned achter het stuur zullen kruipen. Mensen, waar zijn we in godsnaam mee bezig? Totaal verbieden die handel en de meest zware sancties verbinden aan het bezit ervan.

 

Persoonlijk kan ik het maar moeilijk verkroppen dat een CDA-burgemeester ("normen en waarden", remember) dit soort voorvallen in de hand werkt door zelfs een drugsboulevard uit de grond te stampen om van daaruit de hele Euregio van (soft)drugs te voorzien. De verloedering in Zuid Limburg is nú al dagelijks waar te nemen, maar door de komst van de coffeecorner worden we nog meer dan voorheen het rioolputje van de regio, dat alle gespuis en criminaliteit naar zich toe zal trekken.

 

Het zou deze burgemeester sieren indien hij de landelijke CDA-richtlijn zou onderschrijven (afschaffen gedoogbeleid) en zich zou inzetten voor een beschaafde, menswaardige samenleving in plaats van te streven naar een elitair Maastricht met holle kreten als "sjiek en sjoen" (en uiteraard de overlast naar de buren!)

 

 

 

jammer, ik blow bijna elke dag, maar rij ernaa nooit in een auto... Het heeft met Verantwoording te maken, en niet met gedogen of niet. Hoe illegaal de wiet ook zal kunnen worden, er zullen altijd mensen dood gaan doordat er iemand onder invloed in een auto zit... 80% van de verkeersdodenonder invloed komt door alcohol, minder dan 1% van canabis bebruik( maar dan heeft die persoon ook meer gehad dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor reacties !

Het alcohol verhaal hebben wij met ze allen dik gelijk in ... echt waar

Ik krijg hier allen een beetje het kikker in het kokende pannetje houden gevoel van .

We zouden eigenlijk beter wat sterkere argumenten proberen te bedenken ..

Wij Blowers denken snel kat in het bakkie te hebben met zo'n opmerking .

Ik persoonlijk denk eerder dat politici hier juist flauw van zijn omdat ze dit alcohol verhaal al tig keer hebben gehoord.

 

Stand van zaken

 

 

 

Het Amerikaanse Office of National Drug Control Policy (ONDCP) dwingt de individuele staten om de nultolerantie te adopteren die vastgelegd is in de DUID-wetten. DUID staat voor Driving Under the Influence of Drugs. Door die wetten worden bestuurders die een meetbare hoeveelheid cannabis - of zijn bestanddelen - in hun lichaam hebben, gecriminaliseerd.

 

 

 

Onderzoek naar het effect van cannabis op de rijvaardigheid heeft de laatste jaren industriële vormen aangenomen. Bij een groeiend aantal wetenschappers is er een consensus dat cannabis de rijvaardigheid licht verzwakt voor een korte periode onmiddellijk na het gebruik terwijl het in het lichaam meetbaar blijft voor een veel langere periode. Dit betekent dat overeenkomstig de DUID-nultolerantiewet, bestuurders die niet onder invloed zijn, toch voor cannabisgebruik positief getest zullen worden.

 

Het meest recente overzicht van het onderzoek naar cannabis en autorijden, "Ontwikkeling van wetenschappelijk onderbouwde absolute grenswaarden (per se limits) voor het rijden onder invloed van cannabis (DUIC). Bevindingen en aanbevelingen van een deskundigenpanel.", kwam een team van onderzoekers tot dezelfde conclusies als de Canadezen dat wiet "een negatieve invloed heeft op de reactietijd en het baan houden" maar dat "cannabis leidt tot een meer voorzichtige rijstijl." Dit wil zeggen dat in tegenstelling tot alcoholgebruikers, de cannabisgebruikers hun verzwakking beseffen en deze overeenkomstig compenseren door voorzichtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...