Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

John Doe

Problemen Sinds Upgrade Forum 3 Maart 2008

Recommended Posts

Meld hier eventuele problemen sinds de upgrade van het forum begin maart 2008. Hopelijk kunnen we alles zo snel mogelijk oplossen.

 

  • growguide werkt niet
  • topic verwijderen als mod/admin lijkt geen effect te hebben (verbergen werkt wel)
  • bulk mod vanuit forum sectie werkt niet

 

Design problemen

  • De editor gebruikt nog veel blauwe elementen
  • Knoppen en andere (nieuwe) elementen aanpassen.
  • Dropdown menu's werken niet meer in IE (tools, help, enz)
  • Stroomkosten-calculator heeft geen teksten meer, waarschijnlijk missende teksten in de Nederlandse vertaling
  • Onder Instellingen zijn sommige links in de linker-balk leeg, waarschijnlijk geen tekst in de Nederlandse vertaling
  • Zou er bij de user naast een post (bij de avatar, group, etc) niet ook een link naar de gallery moeten staan?
  • Knop Options bij bekijken foto in galerij geeft een pull-down menu. Dat menu is doorzichtig en daardoor niet te lezen

 

Spelling


 

Onduidelijk of meer toelichting nodig

  • menu bij links verminkt met code
  • In het attachment deel van de editor staat nog iets over een Site Message
  • Screenshot invoegen gaat niet. Plaatje invoegen in rich editor doet het even niet. Direct linkje dan: http://www.wietforum.nl/uploads/1204478992..._381_359269.jpg. Dit gebeurde net 1x...even later werkte het wel.
  • Links moeten handmatig ingegeven worden. (graag nog wat toelichting wat met deze melding bedoeld wordt)

 

Opgelost

  • Je moet inloggen met je email adres (da's een feature van de nieuwe forum software en dus niets aan te doen)
  • menuitems postkantoor en instellingen ontbreken
  • hoofdpagina is er niet meer
  • Waar is overzicht van de laatst geplaatste onderwerpen
  • Voor alle oude pm's is een nieuwe email melding verstuurd (dat hebben we niet gezien bij de proefconversie, sorry)
  • knoppen om te navigeren in je postvak ontbreken.
  • bijlage systeem werkt niet (niet toegankelijk voor users, dus hoort ook niet te werken) *stilo
  • favicon is niet correct (standaard invision)
  • password-vergeten mail werkt waarschijnlijk niet. In de admin logs verschijnt: "Could not find an email template with an ID of 'lost_pass_email_pass'"
  • pull-downs in editor zijn leeg (valt samen met ontwerp)
  • games werken niet (in overleg of deze nog moeten in de nieuwe versie)
  • in postvak linkje 'abonnement' onder 'Opties' is verkeerd gespeld. (abonnement = juist)
  • In postvak staat blokeer achter de namen ipv blokkeer
  • Albums werken niet
  • Geen toelating eigen album in te kijken, bewerken mag wel
  • link naar fotoalbum gebruiker is weg
  • Onduidelijke Subscribe knop in (je) album
  • Op user klikken om profiel te zien is niet mogelijk
  • Geen online status meer onder je nick
  • In Quick Edit van een post kun je de wijzigingen niet opslaan
  • Ik mis enkele icoontjes bij de gebruikersinformatie naast de post (welke?)
  • Spelling: "Alle onderwerpen door deze gerbuiker"
  • Spelling: Gallerij en Galerrij ipv Galerij
  • Verwijderen foto's en/of albums werkt niet (da's al tijden bewust zo om rode kruisjes in topics tegen te gaan; op verzoek kunnen mods en admins wel verwijderen)

 

PS. Om dit topic een beetje overzichtelijk te houden, worden nieuwe meldingen hieronder toegevoegd op deze lijst en dan worden de postings verwijderd.

Edited by stijlloos
Update en diverse

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb grote problemen met het uploaden van fotoos, als iok de link ervoor aanklik kan ik niet verder wat izzere aan de hand ? weet niet wat ik in moet vullen op scriptprompt, kan mn documenten er niet eens op krijgen hoe verder ?

 

Zou je de problemen iets specifieker kunnen omschrijven; wat gaat er mis en wat probeer je te doen?

Alleen "grote problemen" en "de" link is wat vaag. Ik weet niet over welke link je het hebt en wat de problemen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wanneer ik probeer een foto op te loaden in een bericht komt er altijd op niet toegestaan ofzo iets.

 

Dat de help knop (nog) niet werkt is bekend. Het plaatsen van foto's in je album moet wel werken. Waarschijnlijk plaats je de foto in het grote tekstveld met de toelichting en niet iets lager op de pagina waar je de bestandsnaam van je foto moet zetten (met de knop bladeren...)

 

uhhh had hier tog echt een postje gezet tog ???

 

iig nog wat gevonden de stroomcalculator doet het niet !!!

 

Problemen met de stroomkosten calculator zijn bekend en staan op de lijst. In de opening-post staat:

Om dit topic een beetje overzichtelijk te houden, worden nieuwe meldingen hieronder toegevoegd op deze lijst en dan worden de postings verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... had ik vandaag last dat ik wel vanalles kon lezen, maar geen bericht kon posten. Hoelang ik ook wachtte, Mozilla bleef de nieuwe pagina laden. (normaal krijg ik dan binnen 1 a 2 minuten een foutmelding).

...

Toen ging de site even plat... en daarna zag ik m'n berichten wel, soms zelfs 3 keer :smoke

 

Klopt. Vanmiddag liep er een upgrade op de database-server die ongeveer 2 uur de tabel met posts bezet heeft gehouden. Toen die klaar was zijn een groot deel van de nieuwe posts die in die 2 uur zijn gemaakt alsnog verwerkt en opgeslagen.

 

Weet niet of het met de upgrade te maken heeft, maar shop.wietforum.nl doet sinds een paar dagen raar. Zodra ik iets in het winkelmandje wil doen krijg ik een php/sql error:

 

Winkelwagen

1054 - Unknown column 'p.products_id' in 'on clause'

 

Yep, dit kwam door de upgrade van vanmiddag. Probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn. Zo niet, meld het dan even terug dan moeten we nog verder zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik in mijn topic foto's wil toevoegen wil dat niet met de 2de knop naast de smilie en dat deed het gisteren nog wel.

 

En de knop bovenin van de shop werkt niet.

 

Lastig he

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds een aantal dagen mis ik de linkerkolom in mijn postvak scherm :( Komt dit nog terug???

 

gallery_5711_886_24197.jpg

 

Verder moet ik bij het plaatsen van foto's alles handmatig in tags zetten, omdat de knoppen hiervoor niet functioneren :smoke De enige knoppen die bij mij werken zijn de code tags en de quote tags...

 

 

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij het versturen van een pb zie ik de emoticans niet dat was hiervoor wel>

 

niet echt een grote ramp maar ja zeg het maar ff :smoke

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer ik foto's probeer up te loaden in mijn gallerij, geraak ik niet verder dan de knop uploaden. Deze werkt zo te zien niet. Ik heb geprobeerd veel foto's ineens up te loaden of een voor een. De optie bladeren naar bestanden gaat nog wel maar dat is het dan ook.

 

zou je dit kunnen checken :verrygood

 

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mijn avatar opnieuw upload word het bestandstype "GIF" veranderd in "PNG" bestand.

Ik had dus een bewegende avatar, nu niet meer omdat het bestandstype automatisch veranderd.

Ik weet niet waar het aan licht, heb van alles geprobeerd maar krijg het niet meer voor elkaar.

Weten jullie waar het aan kan liggen?

 

Alvast bedankt.

 

Grtz Lowryder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik ondervond zojuist dat de complete tools niet werkt en je naar onder als het ware wordt geplaatst meer niet. Mis de stroomcalculator onder andere nou besef ik pas hoe fijn dat tooltje was :verrygood

 

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Button van de "shop" werkt niet :wOOt moet nu wachten op de banner, om bij sannie's shop te komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

de link "links" gaat niet op het hoofdmenu

 

Wat ook handig zou zyn net als op ebay is een gebruikerswaardering by het zaadenruil topic of kortom by alles wat ook te koop aangeboden staat op de site.

 

 

Peas keep it green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is voor 't forum een nieuwe server aangeschaft omdat de oude niet meer voldeed. De huidige problemen welke er nog zijn worden met een nieuwe skin na de verhuizing opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien zijn er troubles met het foto album.. foto's worden niet verkleind en ik had moeite met de tags tevoorschijn te krijgen door het 'add image' knopje klikte.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand hoe ik foto's kan verwijderen uit een album... heb er namelijk een paar verkeerd staan bij 'bewerk je gallerij' staat dan alleen dan je een heel album kan verwijderen maar niet losse foto's.

En ook als je op de afbeelding klik en bij options staat alleen maar bewerk of verplaats, maar niet verwijder.

kan iemand mij hiermee helpen hoe ik dit verwijder, of een linkje geven waar het staat want heb het hele forum al bijna doorgespit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto`s kunnen in principe niet verwijderd worden.

Dien een aanvraag in drievoud in bij Stijlloos indien het een uitzondering betreft.

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah; bug report!

 

Kan geen albums verwijderen, foto's wel (bij iedereen :smoke )

 

Zulke request kun je ook bij mij indienen Labrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik nog een bug gevonden:

Als je op instellingen boven in de balk klikt kom je bij de instellingen van je account (naast my topics, nieuwe berichten etc.)

Als je daarna op vriendenlijst klikt kom je in het PB blokkeer menu en kun je dus geen vrienden meer toevoegen. (of het heet PB blokeer lijst maar het is eigenlijk vriendenlijst)

 

Dit schrem krijg ik net nadat ik op vriendenlijst heb geklikt:

med_gallery_11368_4942_101730.jpg

 

Hopen dat jullie hier wat mee kunnen,

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit een tijdsverschil op het forum, als je uitgelogd bent is het ineens een uur vroeger!

Wel grappig maar geen 1april grap lijkt me.

 

Groet,

 

Rooie indiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomertijdje indiaan ?

 

Haha, groeten,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...