Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ThaMatrix

1e Kweek 12* Nlx Onder 600watt, De Schaar Is Door Het Hok Geweest..

Recommended Posts

Ik zal me even voorstellen, ik ben hier al een half jaar aan het lezen en ''leren'' hou me graag op de achtergrond, bemoei me ook (nog) nergens mee. Maar nu is het tijd om een 1ste kweek te gaan opstarten.

Ik heb een highlander kameleon gekocht(het moet ook wel een beetje mooi zijn :specool ), met 12 potten erin. Ik ga de dames laten groeien op aarde en ga ze de eerste ronde uit de hand voeden :verrygood en er veel tegen praten.

Ik heb gisteren avond mijn eerste stekjes opgehaald, ze hebben een frisse indruk.

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_12004_4715_174270.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

En staan nu net in de aarde, aangezien ik weinig hoogte heb wil ik ze niet meer als 5 dagen op 18/6 laten staan en dan op 12/12.

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_12004_4715_171105.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

Ik heb ze net een beetje besproeid, ik zag nl al 3 stekjes een beetje slap worden.

Ga eens kijken of ik de luchtvochtigheid omhoog kan krijgen, ik heb nog zo'n ultrasoon verdampertje wat zo'n beetje mist maakt. Ik ga die er maar eens bij prullen om te kijken of dit iets uitmaakt, je moet ook een beetje bezig blijven.

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_12004_4715_409998.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi uitgebouwd kastje. Mss een domme vraag maar wat is dat precies een highlander kameleon? Heb je dat zo gekocht ofzo?

 

Veel succes btw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie kast hoor :verrygood , veel succes.

 

Dit is een highlander kameleon:

 

kameleon5.jpg

 

cool, ik ben eigelijk naar zoiets op zoek. Weet je soms waar je zoiets kunt kopen?

 

Btw srr matrix voor je topic vervuiling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad een kant en klare kast, kijk maar eens op Hightech Growsystems, maar mijn kameleonnetje is door de vorige eigenaar gepimpt met een extra ventilator en een smc regelunit zodat de temperatuur beter te controleren is.

 

Als iemand nog tip en trucks heeft dan hou ik me aanbevolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ThaMatrix,

 

Wat zijn de afmetingen van je kastje? 12 planten lijkt op het oog nogal veel als ik naar het fototje van je kastje kijk.

aahh net even op site gekeken. Is toch ruimer dan dat het lijkt op de foto

Height 1,15m, width 1,20m, depth 0,8m

Wat is de inhoud van je potten?

SucceS!!

 

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zo even naar de kast om de afmetingen van de potten op te meten, enne wat was het dan ook al weer

l*b*h= inhoud.

De potten zatten nl. al bij de koop van de kast, net zoals een kan voeding (5ltr) en 2 zakken aarde.

Het was dan ook een echte plug and play, inplaats van een plug and pray :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste nacht zijn ze goed doorgekomen, temperatuur was wel wat aan de hoge kant, komt omdat ik uitblaas waar ik ook mijn ingaande lucht pak, dus de temperatuur wordt steeds warmer, ik heb nu een raampje opengezet zodat er verse koele lucht binnen kan komen.

Net water met groei stimulator gegeven en flink met de vernevel spuit aan de gang geweest om de bladeren lekker nat te maken en de luchtvochtigheid omhoog te krijgen.

gallery_12004_4715_663005.jpg

 

 

gallery_12004_4715_43348.jpg

 

 

Straks voordat ik naar bed ga zal ik nog eens nevelen en morgen ochtend maar een kwartiertje eerder op om de kijken hoe ze erbij staan.

 

ps: ik moet de potten nog steeds opmeten, geen zin gehad om een rolmaat te zoeken.

Ik schat dat het 5 liter potten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal prima uit hoor matrix , :verrygood

mooi kastje.

Zorg je er wel voor dat als je sproeit het licht niet meer hoeft te branden.

Anders werken de druppels als vergroot glas en zullen de blaadjes verbranden.

Dat kastje van je heeft me op een idee gebracht, ik denk er nu over om

mijn kweekkast te gaan camoufleren in een kleren kast met deuren.

Moet niet al te lastig zijn daar het om 2 oude klerenkasten gaat.

 

Ik vind hem wel laag ,maar daar kun je gewoon rekening mee houden bij

het groeien en bloeien.

 

ben benieuwd wat het gaat worden

zal je verslag proberen te volgen.

 

Veel Suc6, Gr, Slick :specool

 

 

Ps ik denk dat die potten 6.5 of 7 ltr zijn ,kan dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

l×b×h=inhoud maar dan moet je het wel eerst in decimeters doen, want 1 dm3=1 L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote slick

Zorg je er wel voor dat als je sproeit het licht niet meer hoeft te branden.

Anders werken de druppels als vergroot glas en zullen de blaadjes verbranden.

 

Waar haal je dat vandaan Slick ,dit is maar half waar

je krijgt brand plekken omdat er voeding in je blad brand ,niet omdat de druppel als vergroot glas werkt ,want dan brand je gras in de tiun ook elke keer als na een regenbui de zon schijnt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar het is toch ook algemeen bekend dat je je gras niet op het heetst van de dag mag sproeien maar het beste is in de avond?!?!?!?!?!?!?!

als je dan toch je stekken wil besproeien met voeding, zoals ik ook altijd de eerste 3 weken doe, doe dat dan als de lampen net uit zijn.

waarom?

omdat dat de voeding niet verdampt, en dus beter door de stekken wordt opgenomen.

en ook omdat je dan geen verbrande plekken op je bladeren krijgt, want wat Slick zei, heeft zeker wel een waarde om mee te nemen in je plan.

je moet het zo zien, als je in een zwembad ligt, waar de hele dag de zon op staat is het lekker warm.

mocht de zon er niet op staan is het ijskoud.

dus als het water warm wordt, in dit geval de druppels die op de bladeren liggen, wordt het eronder ook warm.

en dan krijg je inderdaad het effecht van een vergrootglas.

dus ook mijn tip is, besproei de stekken als de lampen uit gaan, of net 15 minuten uit zijn.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik had nog een vraagje wat koste het kastje eigenlijk? Want ben al een tijdje opzoek en aan het denken,

omdat ik een kweekkast wil gaan bouwen.

 

Daarnaast zou ik het ook heel fein vinden als je ff alles goed zou kunnen fotograferen mits je dit wil.

 

 

Bij voorbaat dank GR DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de kast 2e hands gekocht, prijs maakt niet echt uit wel :verrygood

De nieuws prijs zou ik er in iedergeval nooit voor betaald hebben, die is nl 1700 euries.

Ik weet zo niet wat ik nog meer aan de kast kan fotograferen.

 

Er gebeurd eigenlijk niet echt veel, behalve dat ik het een en ander voorzichtig zie groeien.

 

gallery_12004_4715_88427.jpg

 

 

en dan nu een close-up

 

gallery_12004_4715_579033.jpg

 

 

gallery_12004_4715_104574.jpg

 

 

Ik wil ze eigenlijk nog een dag of 4 laten groeien, en dan de klok op 12/12 zetten.

Ik heb nl gelezen dat de groei nog ongeveer 3 weken doorzet. Ik moet n.l. rekening houden met de beperkte hoogte van de kast.

 

Tips en trucks zijn natuurlijk meer als welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze al behandeld tegen spint ?

Verder ben ik het met Bio eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze net water gegeven, dus het klopt dat ze erg nat staan, waarom behandelen tegen spint!!

Zie nix op het blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen de klok op 12/12 gezet, de meeste stekjes waren nl al 12 cm hoog/groot, er blijven er 3 achter, ik hoop dat dit nog wel bijtrekt.

Ga nu beginnen met de voeding te geven. Wortels zien er goed uit. Zit te denken aan een computer fan om een beetje wind door de dames te jagen, zodat ze in beweging zijn, worden ze lekker stevig van. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Het kastje is wel vrij prijzig maarja dan heb je wel wat :verrygood

 

verder is alles zo wel duidelijk met de foto's maar ik denk toch dat ik zelf mijn kast ga bouwen.

 

En succes met je kweek en bedankt voor de info

 

GR DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor aarde is het ?

Wat voor voeding gebruik je ?

Zuur je je water af als je die sproeit ?

Potten al tot de rand gevuld ?

Is er een mogelijkheid om te scroggen ?

DE 3 achterblijvers kan je er ook uit gooien waardoor je andere planten meer ruimte krijgen !

 

GRT.Bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de vertraging maar hier wat foto's van dag 10.

 

gallery_12004_4715_732081.jpg

 

gallery_12004_4715_553470.jpg

 

morgen ga ik weer foto's maken, dan staan ze 14 dagen, de dames groeien als kool, ik ben bang dat ik er zelfs een paar moet gaan toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...