Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
k86dr

Wijnen... Suggesties!

Recommended Posts

Ik ben eens benieuwd of er mensen zijn die me een suggestie kunnen geven voor een lekkere rode of witte wijn.

 

Ikzelf drink vaak wijn maar heb nogmaar 1 witte wijn die ik iedereen aanraad..

 

basa.jpg

 

Gevaarlijk lekker! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf drink geen wijn, maar ga anders eens kijken op www.wijnforum.nl

zoals je misschien wel weet is dit het wietforum, en misschien ligt het aan mij, maar ik zie geen link tussen wijn en wiet, behalve dan de beginletter.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat dit soort dingen prima op dit forum kunnen, maar dan wel in onzin&co bijvoorbeeld.

 

Ikzelf vind een Zuid-Afrikaanse witte droge wijn wel lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pink Flamingo (rood) -> drinkt lekker weg bij pizza's en toastjes

 

en een lekkere sekt (iedereen die ik ken lust hem en dat kan ik niet zeggen van champagnes):

Claraitte de Die

 

De sekt komt uit de Hema (tussen 2,50 en 5,00 euro) en de Pink Flamingo is ook niet zon hele dure.

 

OMG... ben ik net 17, zit ik al over wijn te lullen. Maarja, er gaat vaak wel beter een wijn in dan een biertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoals je misschien wel weet is dit het wietforum, en misschien ligt het aan mij, maar ik zie geen link tussen wijn en wiet, behalve dan de beginletter.

 

En als jij wat beter zou lezen zou je bij 'algemeen' zien staan:

 

Algemeen

Post hier de algemene dingen die je kwijt wilt en niet in andere forums past.

 

Dus volgens mij ben ik wel juist, en alleen on topic zou handig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wensen dat onze wietwereld net zo'n ontwikkelde smaak en praat cultuur zouden hebben als in de vinologie.

 

er is een hoop bla bla, maar.....

je kunt het soort bodem proeven,

de zonneligging van de helling,

de druifsoort,

de fust,

de persing

het jaar etc etc.

 

kortom allemaal zaken waar ik me al jaren mee bezig houd, t.o.v. het wietje.

 

Ik zie weinig producten met zoveel gelijkenis als wijn.

 

ik houd van niet zoete wijnen, dus droog.

muscadet du seivre et main.

spaanse riojas.

 

in de appie H. moet je geen 4 maar 6,50/7 euro uitgeven aan een wijn.

en na een tijdje haal je de mooie wijntjes er zo tussen uit.

 

greetz van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aah, die ken ik ook, ook een zeer lekkere... ga ik weer eens aanschaffen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf hou ik meer van de mousserende wijnen, en dan is voor mij dit een ware topper. leuk voor als d'r wat te vieren valt, maar op een "zomaar dag" zou ik me hier ook lazerus in kunnen drinken.

 

Mijn favo.

 

Moët & Chandon Brut Imperial

 

Smaak: fruitig, direct en uitdagend. Gemaakt uit chardonnay, pinot noir en pinot meunier en afkomstig uit alle delen van Champagne. Het is een champagne zonder oogstjaar, want in de assemblage zit tevens een belangrijk deel vins de réserve – mooi gerijpte wijnen uit oudere jaren.

 

Nee, hier kun je me wakker voor maken.

 

Brut_Imperial_giftbox_big.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol kleenex, dan wil ik wel tesamen wakker worden met jou... hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een lekkere betaalbare rode wijn wilt drinken dan moet je Que Mas halen, die is bij veel winkels te verkrijgen, dit is een chileens wijntje dat tussen droog en fruitig in zit en heel toegankelijk is voor de beginnende wijndrinker en ook de gevorderde consument niet snel zal vervelen.

 

Zelf ben ik erg te vinden in de proscecco's, uit italië dan wel te verstaan.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens jongens jongens tog wat voel ik me in dit topic tog thuis :lol: hier ben ik namelijk al maanden voor aan het leren :( voor me ondernemersdiploma en voor me kleine sommelier diploma

 

 

tsjaa een goede wijn waarvoor om te beginnen ??

 

apperitief ??? voor vis voor vlees en dan weer de afdeling wild of gewoon of gevogelte een lekkere wijn is niet zomaar iets ( wat vele van jullie vast bullshit vinden maar goe )

 

 

een gewoon lekker betaalbaar wijntje :(

 

das deze

 

zoek maar is op de rode hoya cadenas is een spaanse rode wijn mooi van kleur vol van smaak en zeer en niet zeer complex, tot nu toe alleen maar goede verhalen over gehad en gehoord een wijn voor de wijnliefhebber :( kost denk ik 10 euro ofso maximaal !!!

 

en tsjaa wit is moeilijk te zeggen zou hou je van strak ??? of filmend ??? wil je complex of wil je simpel ???

 

 

danmm goede wijn is zo moeilijk om die aan iemand te geven of als suggestie mee te geven over de computer !!!! dus dat doe ik met wit maar niet

 

@ kleenex : vidn het een beetje afgezaagd hoor moët das al zo'n bekende en achterhaalt

 

net als de moscatto dasti ook zo lekker maar wel erg achterhaalt :lol:

 

probeer als je van mousserende wijn houd maar is de moscatel orro !!! die vidn je dan ook vast lekker en is beter voor je portemonnaie !!!!

 

 

greetzzz people ik kan hier nog uren op door gaan maar laat het hier maar bij

 

masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik nou vandaag deze witte wijn tegenkomen bovenop een kast

med_gallery_12078_2848_626133.jpg

 

 

Dit is de enige wijn die ik echt lekker vind,het is eigenlijk een dessertwijn(enige wijn die zoet genoeg is,pourriture noble) maar ik trek me weinig aan van labels en drink het gewoon(heel zelden btw) wat later op de avond.Morgen maar eens kijken of deze nog wel te drinken is,die ligt er al een tijdje :lol: ,fingers crossed!

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn, aad

da's een mooi flesje.

hopelijk is die niet stuk.

maar dat gaat dacht ik met desertwijnen langer goed.

 

wist je dat er hele spannende dessert wijnen zijn van:

peer,perzik,abricot,kersen(?)

Van stroopzoet tot fris tintelend

 

Hey masteryero-

da's een mooi vak

 

ga je ook leren flesje hakken? (naam even vergeten) (sabeleren oid?)

 

Ik drink eigenlijk maar 2 weken van het jaar,

maar ben in de wijn opgegroeit(vandaar dat ik zo stink)

Heb vele mooie flessen zien passeren.

 

en ik blijf erbij,

er zijn weinig disciplines zo gelijk aan wiet verbouwen.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alchoooooooooooooooooooool :lol: :lol:

 

Ik ben verslaafd aan een rose'tje; Rose D'anjou.

Is niet eens een duur rose'tje,.. zelfs bij appie heijn verkrijgbaar.

 

MdeGoulaineRoseAnjou.jpg

 

En niet te vergeten de rose van Bloomingdale @ Bloemendaal

Superrose voor een lekker feestje op Bloemendaal :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Clarrette de die bij de hema vandaan dat is zeker een verdomd lekker mouserrend wijntje en echt iedereen vind hem lekker ,hij is alleen niet altijd te krijgen

Maar als hij er is halen we meestal 3 doosjes ,een echte aanrader voor mousseerende (champagne achtige) wijntjes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rose D'anjou

 

Die ga ik ook soms halen... Maar er zijn wel lekkere roses voor die prijs :lol:

 

@masteryero: Gewoon een wit wijntje als apero... :lol: Doe eens een goede suggestie... :(

ik heb het wel voor een fruitige wijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die Clarrette de die bij de hema vandaan dat is zeker een verdomd lekker mouserrend wijntje en echt iedereen vind hem lekker ,hij is alleen niet altijd te krijgen

Maar als hij er is halen we meestal 3 doosjes ,een echte aanrader voor mousseerende (champagne achtige) wijntjes

 

Buble

 

Wij slaan ook altijd wat dozen in :verrygood leuk om een keer mee te nemen naar een paar vrienden, aangezien hij toch zo goedkoop is :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

eenz in de zoveel tijd koop ik in via Giordano, italiaanse superwijnen, zoals Sangiovese Puglia zeer lekker as je van droge wijn houdt, of anders kijk zelf maar eens op

 

www.vrijekeuze.giordanowijnen.nl

 

 

 

greetz Havel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijnen, ook weer iets om uren over te slijten.

 

Mijn favo's:

 

 

Pinot Gris/Noir (wit)

 

Pouilly Fumé/Fuissé (wit)

 

Rioja - Marques de Caceres

 

- Faustino

 

- alle gran reservas (rood)

 

Sancerre (wit)

 

Chablis (wit)

 

Cava - Codorniu

 

- Freixenet

 

Af en toe een lekker sprankelende Lambrusco (italiaanse sprankelende wijn, liefst de rode)

 

Champagne, tja wie lust dat niet

 

Schol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pinot Gris/Noir (wit)

 

Af en toe een lekker sprankelende Lambrusco (italiaanse sprankelende wijn, liefst de rode)

 

Champagne, tja wie lust dat niet

 

Pinot hebben wij ook vaak (voor mijn zus, wittewijn-drinker) en Lambrusco hebben we soms ook wel eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

so mensen sorry ff dit topic vergeten B)

 

so danmm daar ligt me nog een oud flessie :lol: 1996 ;) dat word of de klapper van het jaar voor je of je zult nooit meer een dessert wijn aanraken :lol: als je deze drink laat de fles een 3 uur ontluchten in de koeling !!!! zo ruikt de wijn beter en zoeter !!! een iets bolle 'dessert'glaas mag wel neem maar lekker zo'n ordinaire bordeaux glaas komt een goed ;)

 

hmmm misschien heb je hem al op bedenk ik me net gezien je post van datum en je zei dat die de dag erna aan ging geloven tog ??? mocht je hem op hebben gedronken vertel is was die lekker :huh: :specool ???

 

@ defqcon soldier: so te zien houd je meer van wat lichter rose's haal is een licht roze sangiovese :lol: die zal je ook wel lekker vinden :lol:

 

@ kasthavel : je hebt verstand van betaalbare goede wijnen zo te zien :lol: sangiovese zijn vaak super lekker en goed karakterstiek voor ieder is er wel een flessie die hij of zij top vind :lol: helaas een reeks wijnensoorten die onder gewaardeerd worden B)

 

 

@ k86dr: je houd wijnsuggestie over een droge frisse fruitige wijntje van me te goed ik heb nog ergens op de zaak een fruitig liggen die ook vrij toegankelijk te krijgen is en die was uitermate lekker :lol: iets van

 

DU TURA ... nogwat ik gaat er dinsdag meteen achteraan

 

ben gelukkig 4 dagen vrij :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...