Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ok bedankt voor de hulp tot nu toe.

ik heb in de aquariumwinkel een product zien staan voor de ph naar boven of naar beneden te halen

zou dat ook goed zijn voor de ph van het water voor de planten te laten zakken?

en wat is nu de optimale afstand dat een lamp (600w) boven pas uitgekomen plantjes moet hangen?

zodat ze niet te snel groeien of ook niet verbranden.

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat spul kan werken , maar ik zou eerst ff navragen wat voor spul het is voordat je het er bij heeft

Ik geef trouwens NOOIT voeding en/of ph - + bij jonge baby plantjes alleen puur water.

En de afstand 60 cm maar daarvoor gebruik je volgende keer maar se search !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan je gebruiken, ....maar het meestal in poedervorm, is bedoeld om je vijverwater te corrigeren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef nu ook gewoon water maar mijn ph is 8 en da is toch veel te zoet ? ik zou het rond de 6 willen krijgen

met dat product . het product in die winkel is vloeibaar.

zou dat fel ruiken he ik heb hier in mijn kelder een buis die vroeger van een kachel was en die is nog open en heb van die buis een afzuiging gemaakt voor mijn kast. maar daar zit geen koolfilter tussen en die lucht komt boven aan onze schouw uit.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat gaat lekker ruiken in het hele huis.

Zoek even op wat er in die ph- zit dan. Kijk op de fles, vraag het aan de balie, of zoek de fabrikant op internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je voor afzuuren toch netzogoed azijn gebruiken. ofniet? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met azijn ? is dat dan niet schadelijk voor de jonge plantjes ?

o ja ik heb een lv van rond de 40 a 50 % wat ik ook weet dat veel te laag, is en dacht voor een

warme lucht vernevelaar te kopen bij den brico da zal wel voldoen zeker?

Vermogen : 365W

Voor een ruimte van 50m²

Bevochtigingscapaciteit : 8l./24u

2 standen

 

al enkele plantjes hebben het voorval van de overbemeste grond niet overleefd en de andere ??? sommige komen er precies nog door. ze staan nu allemaal onder de tl in de kleine kast. ik had nog van elk enkele zaden gespaard en die komen nu mooi uit ze zijn mooi groen ;) .

in de grotere kast heb ik de lamp uitgedaan voor de zaden die er in staan natuurlijk staat de verwarming aan.

ik zou wel is willen foto's trekken van de kleine plantjes maar mijn camera stelt niet scherp nogtans 12 mp maar ja zo een speeltje van 100 € brol !

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog een beetje foto's van men moederplantjes (als het wel wat wordt).

gallery_15404_4494_269482.jpg

gallery_15404_4494_48125.jpg

gallery_15404_4494_175494.jpg

 

gallery_15404_4494_153362.jpg

 

en dan heb ik nog die zaden die ik hier nog liggen had waar maar een kleine 20% is uitgekomen en ze zien er ook niet goed uit. dat kan ms wel zijn omdat ze pas vandaag onder de tl lamp staan ?

gallery_15404_4494_47016.jpg

 

 

ik ga een van dezer is naar ne growshop en een beetje uitleg vragen wat ik mis doe, of ik nog een lamp zou moeten bijkopen ???

en dan ga ik mij ook een koolstoffilter kopen wil toch geen last met de buren ;)

ik zit denk ik met een beetje slechte maten van mijn kast ;)

ik zou dan ook eerst eens stekken kopen zal toch al iets makkelijker zijn dan met zaad hoop ik .

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst eens gaan lezen, hier op het forum, voordat je spullen gaat kopen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaaingen zijn (veel) sterker dan stekken, stekken hebben een vrij hoge LV nodig en daar hoef je bij zaaingen niet op te letten...

 

(heb je het niet een klein beetje onderschat?)

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb het hier eens gelezen hoor van de grotte van de kast nargelang de watts van de lamp maar vind het niet meer terug was iets van een 1200mm x 1200m ? en mijn hok is 1500mmx1300mm

kan iemand mij zeggen wat ik het best zou doe mijn hok zo laten of vergroten of verkleinen nog een lamp bij platsen of niet???

 

in mijn kast met men zaderlingen gaat het goed ik denk dat het wel zou moeten lukken onder 18w TL

heb gisteren foto's gezien van iemand die ook onder 18w TL laat groeien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen met mijn kleine plantjes ging alles redelijk goed tot ik eergisteren een beetje vloeibaare

meststof had toegevoegd en gisteren hingen de bladeren. heb ze nu vandaag is overgeplant in nieuwe aarde en hopen dat het goed komt :lol: pfff toch wel spijtig van dat geld dat ik aan het zaad had gegeven.

 

ik heb aan de binnenkant van mijn bloeikast transparante folie (miskoop) , zou het veel verschil maken moest ik er witte folie in hangen ?

ik zou mij dan ook een koolstoffilter kopen van 500m³ of zou er één van 250m³ ook genoeg zijn ?

en mag je daarvoor zo een buisventilator gebruiken voor de afzuiging?

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen ik ben mij een beetje spulletjes gaan kopen waaronder een grotere kast voor mijn moeders

een kast van 100cm x 60cm x 200cm :P ik heb er 7 TL lampen van 18 W in gemonteerd.

dan heb ik ook een witte plastiek in mijn bloeihok gehangen, geeft veel meer lichtweerkaatsing nu ;)

gallery_15404_4494_298906.jpg

gallery_15404_4494_239668.jpg

 

gallery_15404_4494_401126.jpg

 

gallery_15404_4441_280381.jpg

 

gallery_15404_4494_365137.jpg

 

 

kan er iemand me zeggen wat voor koolstoffilter ik het best zou nemen voor 250m³ of 500m³

mijn hok is 150cm x 130cm x 190cm

http://www.wietforum.nl/uploads/1201114216...4441_526482.jpg

zaterdag ga ik achter mijn zaden :D ik zou mij dan direkt ook een koolstoffilter en een afzuiging kopen.

 

zou ik mij vrouwelijke zaden kopen of gewone zaden en dan de mannen er uit halen ???

want vrouwelijk zaad is dat niet gevoeliger voor bepaalde omstandigheden ?ik weet het niet .

kan iemand me hier eeen goede raad geven a.u.b

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Drux bunny,

 

Oef, we weten eigenlijk niet waar te beginnen. Je stelt eigenlijk best veel vragen, terwijl we het idee hebben dat de volgende ronde zaad alweer bijna in de aarde zit.

 

Wellicht is het toch een goed idee om in ieder geval rustig eerst je kast af te maken. Het benodigd aantal kuub ventilatie is in meerdere topics vermeld. Kijk ook goed naar de andere gebouwde kasten in de sectie bouwdoos. Dan krijg je een indruk van andere kasten.

 

Vervolgens is de sectie micro/fluor wel de belangrijkste bron voor informatie over het kweken onder tl licht.

 

Het zou inderdaad zonde zijn, om straks weer planten te hebben staan, waarbij de kweekomstandigheden nog moeten worden gefinetuned.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reactie asgrow.

hier een kleine update van mijn plantjes die het hebben overleefd :lol:

ik heb een kleine mistmaker in mijn klein hokje gezet om de lv een beetje hoger te houden.

de wortels schieten al goed door ik ga ze denk ik dit weekend overplanten en in men grotere kast onder de

tl's zetten.

 

gallery_15404_4494_452745.jpg

 

gallery_15404_4494_162549.jpg

 

gallery_15404_4494_250580.jpg

 

gallery_15404_4494_347475.jpg

 

 

sorry voor de slechte kwaliteit van foto's

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héy Bunny,..

 

Zoals al werd gezegd... nog eens ff de topics doornemen die voor jou van belang zijn..

Maar je lv schommelde toch al tussen de 40 en 50%...waarom zet je er een mistmaker bij ?

En wat betreft je kast... die zou ik nog behandelen met grondverf incl. al die gaten in je wanden..

Na verloop van tijd zal je kast anders gaan uitzetten... en dat wilt je niet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

En gebruik je nou doorzichtige bakken?? Vinden de wortels niet fijn he!! :lol:

Beter even afplakken.

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeten jonge plantjes dan geen lv hebben van 70 à 80% ?

ja ik ga ze vandaag nog overpotten van die doorzichtige plastiek had ik helemaal

niet aan gedacht :lol:

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekkies hebben een hoge lv nodig, zaailingen kunnen juist goed tegen een lage lv.

suc6 met overpotten.

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha dat komt goed uit :lol:

is dat ms omdat stekken nog geen of weinig wortels hebben om meer water op te kunnen nemen ?

het overpotten is gebeurt :lol: ze hebben al mooie wortels .

ik heb ze in potten van 10L gezet.

groetjes gallery_15404_4494_163830.jpg

 

gallery_15404_4494_19036.jpg

 

gallery_15404_4494_378355.jpg

 

gallery_15404_4494_340483.jpg

 

gallery_15404_4494_50039.jpg

 

gallery_15404_4494_481919.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu voorlopig even 2 weken geen voeding geven heh!

En voordat je voeding gaat geven, eerst eens goed lezen hoeveel je moet geven.

Kijk wat er op de fles staat, en neem daar de helft van, dan zit je altijd goed.

Maar da's voor over 2 weken o.i.d.

 

Pas ook op met water geven. Ze staan nu lekker nat neem ik aan.

Weeg de potten dan even in je handen. Je gaat pas weer water geven als je merkt dat de potten flink lichter zijn geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok.

ik heb ze nog niet zo veel water gegeven gewoon een klein beetje rond de stam gespoten.

ik heb zeewierkalk ,bloedmeel , beendermeel en een heel heel klein beetje guano en hydro korrels bij mijn

potgrond gedaan.

de themp in mijn nieuwe kast zit rond de 20 à 25° maar ik weet nog niet hoe het er snachts zal aan toe gaan?

morgen hopelijk naar de growshop, een EC meter kopen en ms een koolstoffilter.

en niet te vergeten seeds :lol:

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen ik met de kleintjes gaat alles goed ik had in 1 pot nog 2 kleine achterblijvers (voorlaatste foto linkse pot) die ik ging verwijderen en wat zag ik op dat kleine sprietje een thc haartje :lol:

dan maar al mijn andere plantjes nagekeken en hetzelfde geconstateerd bij mijn snow white .

hoe komt dit ze krijgen nogtans 18/6 :lol:

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel leuk nu weet ik toch dat ik al 1 vrouwtje zal hebben :lol:

kan iemend me zeggen hoe dit komt ! dit kan toch geen kwaad ?

ik ga ook nog mijn kast aan de binnenkant eens vernissen zeker die gaatjes voor de legplank,

spaanderplaat kan echt het vocht missen als wiet toprot kan missen :lol:

dit zou ik met vernis doen op waterbasis voor de giftige gassen.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo hier een update van mijn plantjes

gallery_15404_4441_2814709.jpg

gallery_15404_4441_3442492.jpg

 

gallery_15404_4441_574892.jpg

 

gallery_15404_4441_872906.jpg

 

als er dingen zijn die ik verkeert doe,

laat het maar weten.

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...