Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Afex

Help Soort Witte Poeder Op Me Blad

Recommended Posts

Hallo

 

wie kan mij helpen ik zit pas de 8e dag in de groei en er zit op een plant ( bubbels ) een soort witte poeder lijkt het wel nu is mij vertelt dat het meeldauw is klopt dat enzo zo ja ik lees hier dat je dat met melk kan verhelpen maar hoeveel moet ik er op spuiten wat moet ik precies doen ik heb geen idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

dat klinkt inderdaad als meeldauw. omdat je er zo vroeg bij bent en er nog geen topvorming is, adviseer ik je bij het tuincentrum een oplosspray te halen tegen meeldauw (van het merk bayer bijvoorbeeld).

 

komt het later nog terug, ga dan niet meer met chemische middelen spuiten, maar zoek een biologische oplossing.

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey dank je wel nog een vraagje hoe kan het dat ik meeldauw op de bladeren krijg ik heb gelezen iets met de luchtvochtigheid of te veel warmte verschil en hoe kan ik dan mijn luchtvochtigheid naar beneden krijgen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd te hoge luchtvochtigheid en slechte ventilatie zijn de hoofdoorzaken

 

greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo

 

wie kan mij helpen ik zit pas de 8e dag in de groei en er zit op een plant ( bubbels ) een soort witte poeder lijkt het wel nu is mij vertelt dat het meeldauw is klopt dat enzo zo ja ik lees hier dat je dat met melk kan verhelpen maar hoeveel moet ik er op spuiten wat moet ik precies doen ik heb geen idee

 

 

 

hier de oplossing ga naar de karwei of gamma ja echt waar !!of een andere doehetzelfzaak

daar verkopen ze spul tegen meeldauw de verpakkinf ff doorlezen spuiten nog een keer herhalen en opgelost ps het heeft te maken met vocht dus ik denk dat je vocht te hoog is geweest !!!

maar ik hoor de laatste tijd dat veel mensen er last van hebben dus het hangt een beetje in de lucht zegmaar groet aadje

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey bedankt voor jullie reactie's ik ga er aan werke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja had er ook al last van deze ronde en zonder hoge temperatuur en hoge lv

stonden onder tl voor te groeien . spul van bayer gehaald en opgelost :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwavel houdende bestrijdingsmiddelen die je bij een tuincentrum kunt kopen zijn naar gelezen te hebben de enige oplossing tegen meeldauw.

Ook heb ik een keer melk gebruikt maar mmmmmmmmmm, zwavel werkt veeeel beter.

Om er goed mee te werken kan je het beste de bladeren er per stuk mee afdoen met een doekje als ze nog niet zoveel blad hebben en neem ook voorzichtig de stelen mee, hier zit het ook op.

Even licht na spuiten met een plantespuit en klaar. Dit moet je wel 3 X herhalen is het advies. Voor info heb ik gekeken bij google en gezocht naar proffessionele tuinders in de kassen, die hebben er ook wel eens last van en stagneerd de groei en bloei en zij weten hoe je moet handelen want het gaat om hun loon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou even op het onderwerp inspringen.

Ik zit al in de 3e week bloei en ook bij mij is meeldauw zichtbaar (alleen kromme bladeren gelukkig, geen wit poeder)

Ik neem aan dat het nu voor mij al te laat is actie te ondernemen,

er is namelijk al veel bloemvorming op de dames.

 

Vraag van mijn zijde wel, kan ik er nog wat aan doen, en wat is het gevolg van meeldauw (mindere opbrengst of minder kwalitatieve wiet?)

Heb me eigen er nooit echt in verdiept namelijk.

 

Groeten defQon Soldier :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo defqon ik heb het nu dus ook weer en moet nog maar 3 weken ik ga gewoon spruzit halen en spuit het een beetje voorzictig over het blad gedeelte heen en ik ga de ventilator en afzuiger continu laten draaien zou dan moten helpen maar wat de chemie calien betreft volgens mij heeft die plant er geen last van en in de shop weetje ook niet wat ze er over heen hebben gespoten als je een wietje haalt tog

 

succes met die vervelende shit

 

mzzzl mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spruzit is niet tegen meeldauw maar tegen bepaalde insecten.

 

Ik zit al in de 3e week bloei en ook bij mij is meeldauw zichtbaar (alleen kromme bladeren gelukkig, geen wit poeder)

Kromme bladeren wil niet zeggen dat er (valse)meeldauw is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Defqon,.... A.r.t.s. tegen meeldauw. Mag je ook gewoon over je toppen spuiten :verrygood

En zover ik heb begrepen zorgt meeldauw voor en lagere opbrengst, en slappe toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spruzit is niet tegen meeldauw maar tegen bepaalde insecten.

Kromme bladeren wil niet zeggen dat er (valse)meeldauw is?

 

 

lees wat er op de spruzit bus staat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :verrygood

er staat duidelijk op tegen meeldauw gelijk voor op de bus met koeie ;letters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik citeer van de verpakking:

 

Spruzit van ECOstyle werkt snel en effectief tegen zuigende en vretende insecten zoals luizen, trips, wantsen, witte vlieg, rupsen en kevers.

 

Ik wist niet dat meeldauw een insect was.

Bedoel je misschien Silinal, ook van ECOstyle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou kunnen dat dat het is ja moet het nog halen dus ff kijken he.hoop dat het werkt

 

idd silinal wat dom van mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Iedereen, Ik ben nog maar net aangemeld en ook nog maar net begonnen met kweken dus ik ben heel blij met dit forum.

Ik zal toch voorzichtig een tip geven. Ik zeg voorzichtig omdat hennep toch ietsjes anders is dan een tomatenplantje. Ik werk bij een grote moderne tomatenteler en daar heb ik wel één en ander geleerd over tomatenplantjes.

 

Wij bestrijden meeldauw met zwavelverdampers. Die staan s'nachts een aantal uurtjes aan zodat de zwavel de kans krijgt om met een nevel een heel klein laagje achter te laten op de hele plant. als het erg de kop op steekt (heel af en toe) dan strooien we zwavel op de grond. We hebben eigenlijk het gehele jaar geen hinder van meeldauw.

 

Ik heb het nu op mijn eigen plantjes ook gezien(2weken) en vanwege de hoge luchtvochtigheid ga ik de afzuiging ietsjes harder laten draaien en wat zwavel strooien.

Ook denk ik erover om de onderste bladeren (waar het het ergste is) weg te knippen. Ik weet alleen niet of dit kan zo vroeg al.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Iedereen, Ik ben nog maar net aangemeld en ook nog maar net begonnen met kweken dus ik ben heel blij met dit forum.

Ik zal toch voorzichtig een tip geven. Ik zeg voorzichtig omdat hennep toch ietsjes anders is dan een tomatenplantje. Ik werk bij een grote moderne tomatenteler en daar heb ik wel één en ander geleerd over tomatenplantjes.

 

Wij bestrijden meeldauw met zwavelverdampers. Die staan s'nachts een aantal uurtjes aan zodat de zwavel de kans krijgt om met een nevel een heel klein laagje achter te laten op de hele plant. als het erg de kop op steekt (heel af en toe) dan strooien we zwavel op de grond. We hebben eigenlijk het gehele jaar geen hinder van meeldauw.

 

Ik heb het nu op mijn eigen plantjes ook gezien(2weken) en vanwege de hoge luchtvochtigheid ga ik de afzuiging ietsjes harder laten draaien en wat zwavel strooien.

Ook denk ik erover om de onderste bladeren (waar het het ergste is) weg te knippen. Ik weet alleen niet of dit kan zo vroeg al.

 

vraagje, die zwavel waar haal je die en onder welke merknaam, hoe gebruik je die( ik bedoel strooi je die over de plant, op de grond ) moet je dit herhalen.

zit al 12 jaar in dit spul heb nu voor het eerst met meeldouw te maken, raar goedje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben toch al een tijdje bezig, maar dat meeldouw gedoe is nieuw vvoor mij.

heb daarom ook een vraagje.

 

als je meeldouw hebt gehad en bestreden en je hebt je planten al weg, en je hebt totaal geen blad,top,of wat dan ook voor resten van een plant meer in je tuin. ( medium voor meeld...) maar om wat voor reden dan ook ben je niet in de gelegenheid om je ruimte kompleet schoon te maken, of je vergeet iets schoon te maken kan je dan het probleem terug krijgen of gaat dat spul zonder voedings medium kopot of kan het een bepaalde tijd overleven

ik weet ook wel dat je het opnieuw weer mee naar binnen kunt nemen, maar dat even buiten beschouwing laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw is een schimmel.

Enige remedie om er echt vanaf te komen lijkt me dus je hele hok (wanden, vloer, plafond, lampen, kappen, filterhoes, afzuiger, potten etc etc..) schoon te maken en ook de grond te vervangen.

Ik weet niet of dettol afdoende is, misschien even zoeken op het forum, er zijn al een aantal topics geweest over 'hoe je hok schoon te maken'.

 

Daarna natuurlijk de ventilatie in je hok in orde brengen. Want dat is waarschijnlijk een van de mede bepalende factoren waar je meeldauw door hebt gekregen.

En volgende keer wel je stekken dopen als je ze van je stekkenboer krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meeldauw is een schimmel.

Enige remedie om er echt vanaf te komen lijkt me dus je hele hok (wanden, vloer, plafond, lampen, kappen, filterhoes, afzuiger, potten etc etc..) schoon te maken en ook de grond te vervangen.

Ik weet niet of dettol afdoende is, misschien even zoeken op het forum, er zijn al een aantal topics geweest over 'hoe je hok schoon te maken'.

 

Daarna natuurlijk de ventilatie in je hok in orde brengen. Want dat is waarschijnlijk een van de mede bepalende factoren waar je meeldauw door hebt gekregen.

En volgende keer wel je stekken dopen als je ze van je stekkenboer krijgt.

 

 

bedankt, eigenlijk wist ik het wel, maar hoopte er wat makkelijker van af te komen.

Toch niet dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik citeer van de verpakking:

 

 

 

Ik wist niet dat meeldauw een insect was.

Bedoel je misschien Silinal, ook van ECOstyle?

 

 

meeldauw een insect???

ikw eet niet beter dat meeldouw een schimmel soort is en komt door het klimaat:S vor al van buiten en dus meestal delucht dnek ik di eje in je hok blaast?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook meeldauw...

Althans dat denk ik het is niet heel grof echt heel lichtjes het is sinds de afgelopen week :( Dit zijn me eerste plantjes op het balkon dus ik hoop dat dit een ziekte is wat alleen binnen voorkomt NAMELIJK! Ze zijn de laatste dagen begonnen met verduistering en ik vroeg mij af of dat komt doordat mijn douche Cabine te vochtig is?

HELP HELP please red me eerste kweekje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor bumpen 6jr oud topic.

Volgende keer ff zelf 1 maken ipv oude bumpen ;)

 

Meeldauw is niet gebonden aan binnen of buiten en je vochtige douche cabine helpt zeker mee om het te krijgen/ in stand te houden.

Meeldauw is gek op vochtige, warme omstandigheden, andere schimmels trouwens ook.

Zomers is (vanwege de hoge lv) meeste kans aanwezig op een schimmel in je planten, toprot komt ook ontzettend veel voor nu.

 

Behandelen met melk oplossing of een daarvoor speciaal bestemd middel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor bumpen 6jr oud topic.

Volgende keer ff zelf 1 maken ipv oude bumpen ;)

 

Meeldauw is niet gebonden aan binnen of buiten en je vochtige douche cabine helpt zeker mee om het te krijgen/ in stand te houden.

Meeldauw is gek op vochtige, warme omstandigheden, andere schimmels trouwens ook.

Zomers is (vanwege de hoge lv) meeste kans aanwezig op een schimmel in je planten, toprot komt ook ontzettend veel voor nu.

 

Behandelen met melk oplossing of een daarvoor speciaal bestemd middel

Bedankt en ik zal er rekening mee houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...