Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

yeps

Drie Coffeeshops Willen Drugsparadijs In Maastricht

Recommended Posts

17/01 Drie coffeeshops willen drugsparadijs in Maastricht

 

24e73311-9638-4c02-b9d7-5aea4f15f3cc.jpg

 

Drie Maastrichtse coffeeshops, Mississipi, Smokey en Smurf, willen samen een groot commercieel drugscentrum bouwen. Het drugsparadijs moet een complex worden van 2000 m² met twee verdiepingen en 700 parkeerplaatsen.

Het zou gebouwd worden op het kruispunt van de Oosterweg met de Kobbesweg in het zuiden van Maastricht.

 

Deze heel concrete plannen zijn ingediend bij het gemeentebestuur van Maastricht. Maandag 21 januari moeten de plannen door de gemeenteraad nog goedgekeurd worden.

 

In buurgemeenten Visé (Wallonië) en Eijsden (Nederland) wordt al heftig geprotesteerd tegen het complex. "Als het gemeentebestuur van Maastricht dit goedkeurt, zullen we al het mogelijke doen om dit aan te vechten," zegt de Eijsdense burgemeester.

 

link

Share this post


Link to post
Share on other sites
In buurgemeenten Visé (Wallonië) en Eijsden (Nederland) wordt al heftig geprotesteerd tegen het complex.

 

Kan iemand me uitleggen hoe een gemeente uit wallonie kan grenzen aan een nederlandse gemeente?

 

Complex lijkt me trouwens een goed plan om 'overlast' (dat wil dus blijkbaar zeggen dat kleinzierige mensen andere mensen zien blowen) te vermijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet Nederland's probleem dat drugstouristen over de grens gaan om drugs te halen/gebruiken. Als de Belgische overheid er iets aan wil doen moet ze het op hun eigen grondgebied gaan zoeken. Of legalizeren/gedogen die handel of beter controleren op de grenzen, maar niet gaan zeuren over Nederlandse bestuurlijke besluiten omtrent coffeeshops. (Komt ook nog is bij dat die drugstouristen niet voor overlast in eigen land zorgen, maar in Nederland.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan iemand me uitleggen hoe een gemeente uit wallonie kan grenzen aan een nederlandse gemeente?

Jouw aardrijkskundeleraar.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google earth legt het beter uit dan men aardrijkskundeleraar blijkbaar, en het klopt nog ook ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, blijf maar zaniken op ons beleid.

 

En wie hebben ookalweer het kleinste drugsprobleem van de hele wereld, juist ja Nederland.

 

Als je iets gewoon geen probleem noemt ben je er namelijk vanaf!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het ook allemaal niet meer, eerst lees ik dat het gedoogbeleid naar de klote dreigt te gaan en nu lees ik dat 3 shops samen een weed-house willen bouwen..

 

en ik ben een chinees uit oezbekistan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leers (burgemeester van Maastricht) is een voorstander van het gedoogbeleid... Dus zo vreemd is de komst van een wiet-walhalla in Maastricht niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

België overweegt juridische actie tegen 'wietboulevard'

 

large_256773.jpg

Jo Vandeurzen neemt, samen met Patrick Dewael, de handschoen op tegen een drugscomplex net naast de Belgische grens.

 

Ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken Jo Vandeurzen en Patrick Dewael overwegen juridische stappen te nemen indien de burgemeester van Maastricht doorzet met zijn plannen om aan de rand van de stad een groot commercieel drugscomplex te bouwen. Dat meldt de woordvoerder van Vandeurzen.

 

Overleg

 

De christendemocratische minister reageert sterk verontrust op de plannen van de burgemeester. Hij heeft bij zijn Nederlandse collega Hirsch Ballin aangedrongen op overleg over de zaak. Beide ministers kwamen overeen de kwestie te bespreken in de marge van de informele raad Justitie en Binnenlandse Zaken eind volgende week in het Sloveense Ljubljana. Ook Dewael zal aan dat overleg deelnemen.

 

Juridische actie

 

"De twee Belgische ministers overwegen een juridische actie in geval de burgemeester van Maastricht zijn plannen onverkort zou willen uitvoeren", luidt het. Volgens de woordvoerder van minister Dewael komt dat er op neer dat ze naar het Europees Hof van Justitie in Luxemburg zouden stappen.

 

"In strijd met Schengen"

 

Hij wijst er immers op dat een eenzijdig initiatief in strijd zou zijn met de Schengen-akkoorden. Bovendien zou ook het Nederlandse regeerakkoord met de voeten worden getreden. De woordvoerder voegt er nog aan toe dat Dewael steeds vragende partij is voor een overlegde oplossing en dat het standpunt van de Belgische regering al langer gekend is bij de Nederlandse autoriteiten. (belga/svm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Vandeurzen en met Patrick Dewael zijn allebei VLD,in een INTRIM regering voor 6maand.

 

Deze VLD is weggestemt in Belgie door 8jaar (2mandaten) wetten te stemmen dat alleen de RIJKEN en de SUPPER RIJKEN goed uitkwam.

Ook hun dubbelzinnige opvattingen omtrent softdrugs modderen zo al jaren aan tussen WEL en NIET mogen.

 

 

Het feit dat er hopelijk een nieuwe regering gaat gevormd worden binnen 5maand

,en het feit dat die burgemeester van Maastricht er zeker van is, kwestie bouwvergunningen afgeven en aanvragen (wat altijd enkele MAANDEN in beslag legt).

 

Dat tegen die tijd deze 2heren andere prioriteiten zullen hebben;bv,gewoon in de regering MOGEN blijven zitten met een minderheidspartij :D

 

Bekrompenkortzichtigheidssyndroom.BE@EU

 

Inplaats van SPANJE te volgen die zelfs al veel soepeler zijn dan in Nederland....maar nee

 

De boeren in t cafe (gemeenteraadsleden meegetelt) lullen totaal incompetent over een joint geassosieerd met zwaren drugs

terwijl ze alle dagen zelf 20pinten stella s zuipen en met een zwaar stuk in hun kraag over de weg razen alsof het HUN weg is. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ze eerst maar is de problemen in eigen land oplossen... Of krijg ik nu zakken aarde naar m'n hoofd gegooid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Vandeurzen is van de cd&v momenteel de grootste partij in Belgie. Er zal dus maar weinig beterschap komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bemoeienis zal allen maar erger worden vanuit Brussel :execute

Neem nu bv de gratis schoolboeken.

Ned. overheid zegt doen , Brussel(EU) zegt dat mag niet dus doen we t ook niet :D :specool :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

in belgie is het onderwijs al gratis, in NL niet, ze kunne beter het onderwijs gratis make, want die boeke koste uiteindelijk veel minder..

 

en dat die anti-drugs politiekers zich bemoeie met hun eige land, en zich eerst is een keertje deftig informere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij komen die hoge piefen uit een ei.

Nu heb je het verdeeld over de stad zitten, zometeen allemaal netjes op 1 punt.

Overzichtelijker voor iedereen en minder overlast, wat wil je nog meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dit wiet wahhala er komt weet ik waar ik wil gaan wonen :D

 

3 shops in 1 en zo'n grote parkeer gelegenheid wilt dat dan ook zeggen dat deze shop dan 3 x zo'n grote hoeveelhid softdrugs mag hebben op voorraad ????

 

want ik dacht te hebben mee gekregen dat een shop maar 500 gram in huis mag hebben en dan maar tussen tijds moet aanvullen (deze tent zou moeten blijven aanvullen dan :specool )

 

 

ik vind het een geweldig idee zo'n big bussness moet tog wel knalluh, gek dat ze het dan aan de grens doen heah :verrygood das tog alleen maar meer winst als ze het erdoor krijgen zullen ze een goudmijntje krijgen en zal THE BULLDOG een heuze concurrent krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik blij dat ik niet op die klootzakken heb gestemd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belgie moet niet zeiken. Zolang hier fucking hypocriete politici zitten die doen alsof wiet een marginaal verschijnsel is, die doen alsof er in belgë geen kilo's wiet per dag gerookt worden door mensen van 12 tot 90 zonder enige controle op hoevelheden, kwaliteit, eventuele criminele scene die hier zwaar geld kan aan verdienen moet Nederland z'n 'overlast' van drugstoeristen maar mooi terug op ons land proberen af te wentelen. Gelijk hebben ze!

 

Voor alle Belgen op dit forum; checkt Trekt uw Plant eens, kom in actie want het is tijd dat de hypocrisie in ons drugsbeleid ophoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...