Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Davym

Noob Kweekje , X1 Soort Onbekent, Mss Wete Jullie De Soort ? ^^

Recommended Posts

Hallo , ik kom even mijn plant laten zien met af en toe wat updates

ik ben een noobje, dus weet er nog niet zo veel over, dus ook geen professioneele kamer voor mijn plantje want heb er toch maar 1tje :D

dit is men plantje 1 week gelede:

89lrvk5.jpg

 

 

 

en dit is hem vandaag ( hij is wel een trage groeier :verrygood waarscheinlijk door al die speciale dinges die ik niet doe, maar dat is niet nodig voor mij :specool

6sg758n.jpg

 

 

 

ik heb wel geen idee of het een vrouwtje of mannetje is ( heb zaadjes gekrege )

maar hij ruikt toch al heel goed eigelijk =P en kzie al kleine witte haartjes in kleintje sprietjes langst de aftakkingen.

v60z04.jpg

 

 

-davy

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien ff handig om je complete setup te vertellen. wat voor water geen je hoe geef je het. Wat voor licht heb je enz. Maakt het geheel wat duidelijker.

 

gr DZ en succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niets echt een instalatie, sinds ik daar geen plaats voor heb , hij staat nu onder een ongebruikte bureau

en door een plank kan het licht niet binnen als hij donker nodig heeft...

hij staat onder een tl lamp van 18 watt

en ik gebruik gewoon kraantjes water, sinds dat het Ph gehalte redelijk goed zit in belgie ervoor.

-davy

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij staat onder een tl lamp van 200 watt

en ik gebruik gewoon kraantjes water, sinds dat het Ph gehalte redelijk goed zit in belgie ervoor.

-davy

hmm is dat 1 tl lamp of meerdere

het ph in belgie goed zijn er mensen die dat kunnen bevestigen

ik d8 dat regen water nog altijd het best was of vergis ik mij hierin

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei, blijkaar hangt er maar een tl lamp van 18 watt ><

kheb niks meer dus kga er gewoon nog 1 bijhange van 18 watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

Hallo,

 

Zorg er wel voor dat die TL lamp max 2 cm van je plant af is. Als je tl lamp te hoog hangt gaat je plant streken (zoals die nu aan het doen is). Anders zit je vanaf nu tot het eind met prikkers en bambo stokken te kloten om het steeltje te ondersteunen tegen het breken of knikken.

Voor een paar dagen kun je die 18watter nog wel gaan gebruiken, maar als ie wat groter word moet je echt een paar extra tl lampen er neer hangen om in iedergeval een paar gram er vanaf te trekken.

 

Succes ermee,

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de kleur van je tl buis? staat op de buis zelf.

 

bijvoorbeeld 33, 830 of 840. [nog veel meer mogelijk : ] ]

 

??

en gebruik je ook een reflector voor je TL-buis?

??

Bruut :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat op

SFD 18W 84 D5

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

Hallo,

 

Zorg er wel voor dat die TL lamp max 2 cm van je plant af is. Als je tl lamp te hoog hangt gaat je plant streken (zoals die nu aan het doen is). Anders zit je vanaf nu tot het eind met prikkers en bambo stokken te kloten om het steeltje te ondersteunen tegen het breken of knikken.

Voor een paar dagen kun je die 18watter nog wel gaan gebruiken, maar als ie wat groter word moet je echt een paar extra tl lampen er neer hangen om in iedergeval een paar gram er vanaf te trekken.

 

Succes ermee,

 

Groetjes.

 

maar hoeveel watt zou ik moeten kopen, het is maar voor 1 plantje hé, want 200 watt is wel hee lduur in verbruik :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 dagen later ;)

 

v60z04.jpg

 

 

 

 

hij is toch goed aan het groeien ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm persies wienig reacties :<

nieuwtje: er staat nu een spot onder van 100watt

updateje:

niet of de geele kleu letter, is door hetfoto toestel en het licht

ze zien er mooi groen uit ;)

6rhez4.jpg

 

 

 

30888k2.jpg

 

 

 

het lijkt wel of de bovenkant scheef probeert te groeien, moet ik het zo laten doen of moet ik het proberen te forseren ?

2j0b783.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
potjes volledig vullen tot aan de rand ;)

en een ander lamp gebruiken ;)

 

vo dat eerst is het nu weel een beetje te laat voor ^^

 

maar waarom en andere lamp ? heb er juist een nieuw gekocht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pot hoger vullen kan je altijd doen. Doe er gewoon een klein beetje grond nog bij.

 

Dat ie scheef groeit is volgens mij (wat ik op de foto zie) omdat je spot niet in het midden boven je plant hangt. Ik zie dat je plant aan de ene kant belicht word en aan de achterkant niet. Hierdoor groeit de plant naar het licht toe en komt ze scheef.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je pot hoger vullen kan je altijd doen. Doe er gewoon een klein beetje grond nog bij.

 

Dat ie scheef groeit is volgens mij (wat ik op de foto zie) omdat je spot niet in het midden boven je plant hangt. Ik zie dat je plant aan de ene kant belicht word en aan de achterkant niet. Hierdoor groeit de plant naar het licht toe en komt ze scheef.

maar nu heb ik 2 plantjes staan, dus hoe moet ik dat dan flikken ? de lamp hoger zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de puntjes van mijn plantje beginnen geel te zien

294rk49.jpg

 

 

hoe kan ik hier iets aan veranderen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je meer reacties wilt, moet je misschien eens overwegen om je foto's op wietforum te zetten.

Ik zie geen foto's momenteel, en misschien hebben meer mensen dat, omdat je ze op een externe site hebt staan.

Hier vind je een handleiding hoe het allemaal werkt.

 

Verkleuring van de puntjes van je bladeren is meestal overvoeding. Maar ik zie geen foto's dus ik kan je niets garanderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kweeklamp van 400w is ideaal en niet zo hoog in verbruik als je zou denken

wat voor potgrond heb je gebruikt? en voed je momenteel de plantjes bij? zoja wat voor voeding?

en hoeveel keer per dag/week?

Hoeveel water krijgen ze?

om eerlijk te zijn denk ik niet dat je plantjes veel opbrengen onder 18watt (zonde van de energie)

ze strekken ook enorm een probleem dat ik heb gehad outdoor

Uiteindelijk moet je ze enorm ondersteune of ze vallen gewoon plat op de grond

Ik heb ze toen wat steviger proberen maken door ze ondersteund in de volle wind te plaatsen

De eerste 2 weken zien ze enorm af maar ze slaan er zich wel door

Om terug te komen op kraantjes water , mzzz regenwater is inderdaad beter maar ik heb gemerkt dat er zo

insecten in je grond komen , ik geef zelf ook kraantjes water en ondervind er geen problemen bij

 

veel succes verder en ik hoop dat je er iets van kan maken

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je meer reacties wilt, moet je misschien eens overwegen om je foto's op wietforum te zetten.

Ik zie geen foto's momenteel, en misschien hebben meer mensen dat, omdat je ze op een externe site hebt staan.

Hier vind je een handleiding hoe het allemaal werkt.

 

Verkleuring van de puntjes van je bladeren is meestal overvoeding. Maar ik zie geen foto's dus ik kan je niets garanderen.

nene er staat er nu 1 onder van 100 watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

updateje, aja let niet op de rommel, dat is ons zolder :P

 

spijtig van die verbrande blaadjes vanbove :s de lamp stond te dicht, en in 1 nacht, tsshhh ;)

 

med_gallery_14697_4602_123797.jpg

 

 

med_gallery_14697_4602_10685.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar hoeveel watt zou ik moeten kopen, het is maar voor 1 plantje hé, want 200 watt is wel hee lduur in verbruik :s

 

Ik heb een 600W HPS lamp en sinds ik hem gebruik is de elektriciteitsrekening gemiddeld 30 euro duurder geworden per maand (dat was bij mij zo'n twee weken op 18/6 en zo'n 10 weken 12/12).

 

Vind ik op zich niet zo duur, komt op 1euro per dag.

Telkens de lamp brandde ging men afzuiger van 400m³ wel mee draaien, dus is dat misschien nog ietsje minder voor de lamp alleen?

 

Heel juist is het misschien niet want ik heb geen idee wat mijn ouders misschien meer of minder hebben gebruikt, maar je hebt toch een beetje een idee misschien :P

(niet dat je een 600W nodig hebt)

 

Maar groei ze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 TL*lampen van 80 watt, zou dat beter zijn dan zoon spotje van 100 watt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...