Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr. Bud

120 Euro Voor Een Kweek?

Recommended Posts

OK!!!! Ik zie het al.

 

Dit topic was maar een ideetje, in een vlaag van enthousiasme opgeweld in mij. Met wat geluk zijn over een weekje financiën geen probleem meer. Als dat geregeld is ga ik nergens op bezuinigen, dus maak je geen zorgen.

 

Het was meer een vraag of het plan levensvatbaar was. Ik heb nu de mening gehoord van wat ervaren kwekers, en bedankt ervoor.

 

Dan ga ik er nu denk ik eentje draaien, later! :D :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo,n 125m3 afzuigertje in me handen net en daar zuig je nog geen sheet mee weg :D

 

Dus laat staan een wietlucht door een filter.

 

Ik heb net op marktplaats meer goeie dingen gezien voor 40euro als jij in de hele poost kan bedenken.

 

 

Ik had in me keterkast een huis afzuiger van stork op me tubes. Werkt perfect en kost geen roggel,

 

Verbruikt ook nog eens minder stroom :verrygood

http://link.marktplaats.nl/141290173

http://link.marktplaats.nl/141037972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag wil ik hier ook nog even iets over kwijt. Ik hoor dat low budget kweken "suck" is. Hier is mijn mening en ervaring.

 

Na een beste investering van +- 700euro had ik na 4 week draaien de blauwe pettten op bezoek. Alles is meegenomen. Weg investering en weg toekomsige inkomsten. Ik wou mijn "hobbie" er niet bij laten liggen en ben dus een low budget kweekje begonnen.

 

Nieuwe 600 watt travo (65euro)

Lamp 600 watt (die ik nog had liggen)

Huis/voet ventilator (die ik ook nog over had)

75liter aarde van de gs (10euro)

5x 15 liter bakken (5euro)

Bloei voeding 1L (10euro)

Brand melder (3euro)

Goedkope tijdschakelaar, niet digitaal (2.50euro)

Dikke verlengsnoer (had ik ook hier nog liggen)

Buisventilator voor badkamer (11euro)

Buis/slang voor aanvoer lucht (7euro)

Tensio meter (12.50euro)

 

In de groei heb ik geen voeding gebruikt. Mijn plantjes (vanuit zaag), WW's staan nu 1 maand en 2 week te groeien. Morgen middag stap ik over naar de bloei.

Alles ziet er mooi groen uit. Ik begin had ik last van gele stipjes op het blad, dat is nu ook weg. Mijn temp's liggen aardig hoog, tussen de 28-32 graden met licht aan (kamer temp 22graden, dus zal ik naar 20graden gaan zit ik waarschijnlijk onder de 30 graden in het hok).

Mijn plantjes staan in een grote ingebouwde kast van 1x1x2.50M LxBxH.

Hier onder een foto van mijn plantjes hoe die er vorige week bij stonden.

 

gallery_13896_3909_613820.jpg

 

 

 

Dit alles heefd me mischien 100-125euro gekost. Oke, ik had veel spullen hier nog liggen, maar dat waren de kosten ook niet als ik het 2e hands had gekocht.

 

Dus een low budget kweek hoefd niet suck te zijn. Zoek goedkope oplossingen, maar bezuinig niet op een stroom stekker van een paar euro. Een nieuwe travo is ook aan te raden i.v.m kans op brand.

 

Ik weet dat mensen hier deze setup niet zullen aanraden, maar wat heb ik te verliezen? Ik zou graag nog een kamer vol gooien met planten en lampen maar de kans om controle te krijgen is hier te groot. Vandaar dat ik het low budget hou. Het uurloon van 4 agenten (met aanvraag voor huiszoeking) is hoger dan de investering die ik hier aan heb besteed.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Groetjes,

 

Sneeuwzwartje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
daar zuig je nog geen sheet mee weg :D

 

 

:verrygood Ik zit hier weer met tranen in me ogen van lachen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goedkope tijdschakelaar, niet digitaal (2.50euro)

Buisventilator voor badkamer (11euro)

Tensio meter (12.50euro)

Nou, als je dat risico wilt lopen... ik zie namelijk géén filter. Zo staan die petten straks weer bij je op de stoep.

 

Een tijdschakelaar en 2,50 op een 600 watt VSA? Da's ook vragen om moeilijkheden. De fan is niet geschikt voor een filter, ipv de groene niet-werkende tensiometer van het tuincentrum had je beter wat wiet kunnen kopen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blow zelf niet, mijn vriendin die blowd. Heb hier elke dag vrienden over de vloer lopen die mijn huis er goed onder laten stinken. Geur is hier dus geen probleem. Dus de vent was ook geen aankoop om er een filter achter de plaatsen. Ik ruik het verschil tussen verse wiet en tussen wiet dat gerookt is. Dat beetje geur dat de deur uit waaid als ik de deur open doe is geen probleem, en na mijn ide weet de buurvrouw het verschil ook niet. De 2.50euro tijdschakelaar van kijkshop heefd nog nooit een kwartier mis gedraaid. Heb hier wel een digitale liggen, maar heb geen ide hoe deze werkt. Dus ik hou het mooi bij de old school schakelaar. De tensiometer van de GS voor 12.50 werkt idd niet 100%. De temp geefd ie mooi aan, maar de LV is niet altijd te lezen. Denk dat het komt omdat die eens goed nat is geweest. Ik weet dat mijn LV ik altijd rond de 35-45% dus dat zit wel goed als ze de bloei in gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk

 

 

Je hebt ook gelijk dat je ff de helft van je potten hebt gevuld.

Tot de rand vullen heeft ook geen nut.

 

Daar zou ik ook op bezuinigen.

 

OOk op de stroom zou ik niet bezuinigen.

Gewoon een 600w er boven knallen op zo,n project van 100gr max

 

 

Als ze straks weer komen zeg je gewoon het was lowbuget, so what.

 

 

Hier word ik nou vrolijk van.

 

Nog een paar en van deze en we kunnen het theater in :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei: Veel van de forum lezer zullen dit geen goeie setup vinden. Ert, lees de titel van de topic eens. 120euro voor een kweek setup, zul je ook niet veel kunnen verwachten. Als je een andere oplossing hebt voor een low budget kweek dan hoor ik het graag van je.

Mijn setup staat, daar ga ik niet meer aan sleutelen. 100gram (volgens jouw een kut setup) van een 600watt lamp? Dan wil ik bij deze graag een wedje met je maken om een zakje killing fields zaadjes van Sannies shop. Ga jij voor de 100-150gram en ik voor de 150-XXX gram droog. Op voorbehoud dat mijn kweek compleet af moet zijn en er geen blauwe petten meer aan de deur moet hebben.

 

En hoezo ik zit hier met half gevulde bakken? Er zal max nog een liter of 1-1.2 in kunnen per bak. Ik had idd nog een extra zakje erbij kunnen kopen, helaas heb ik geen GS om de hoek zitten.

 

(Je hebt ook gelijk dat je ff de helft van je potten hebt gevuld.)

 

Je klink als een geirriteerd iemand. Is er ergens in mijn voorgaande berichten waar ik ergens mijn gelijk probeer te halen? Ik probeer Mr bud een voorbeeld te laten zien van een low budget kweek. Ik zal hem en iedereen ook aanraden om een goede investering te doen bij een setup. Maar wil je perse kweken met een low budget is dit een optie.

 

So chill out dude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt het budget van het budget:

 

Koop al je spullen 2e hands op www.marktplaats.nl, 2dehandskweekartikelen.nl of op het forum.

 

Wat je het best kan kopen:

 

Een 600 watt lamp is in vergelijking goedkoper dan de 400 watt 2de hands en makkelijker te verkrijgen.

Daarnaast heb je nog potten nodig geen voorgroei potten want dat spaart weer uit. Die kun je ook wel 2de hands kopen of nieuw bij b.v. de growshop of intratuin. Maar nog goedkoper is om bakken of emmers te gebruiken want dit is nog goedkoper. Verder zou ik de voedings middelen ook 2e hands proberen te kopen zelf ff zoeken of er iets goeds te koop is. Anders moet je ff canna bloei, groei, en pk 13/14 kopen. Als laats moet je nog een fantilator hebben (en potgrond) ook wel te koop op marktplaats of in de bouwmartkt/ growshop. De truc is ook om te zorgen dat deze van teggelijk inblaast en ventileert dus deze op de rand van je kastje neer zetten of via een gat lucht van buiten inplaast. En via een ander gat er weer uit.

 

prijslijst:

600 watt hps 30/40 euro

timer en bekabeling 10.00

vantilator 10/25 euro

voeding 30 euro

potten 5 tot 10 euro

potgrond 10 euro

aluminium folie voor afplakken muren 2 euro

ketting voor het ophangen van de lampen 5 euro of STERK NIET BRANBAAR ijzerdraad of touw

hout 25 euro

 

totaal inc. hout 120/145 euro (stroom 100 permaand en water ???? 10/20????

 

 

 

overig:

plantenspuit

gieter

maatbeker

voedigvat

mat witte verf

 

in principe moet het wel kunnen lukken maar je moet echt goed zoeken en net geluk hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh je hebt helemaal gelijk.

 

Gewoon oemand aanlullen om ze huis in de fik te laten vliegen.

 

En als je normaak kan nadenken weet je dat je potten boven aan het breedste zijn en dus daar ook het meeste aarde bevatten.

 

 

Ik ben er juist voor om niet al je poen uit je zak te trekken in het begin.

Maar als jij gaat beginnen m et een timer van de praxis op een 600w, dan moet jeje kapot schamen als je dat iemand aan praat.

En hiermee sluit ik me verhaaltje af.

 

Veel plezier met je stroomkosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een reactie van niets. Heb je mij horen zeggen dat er boven in de potten het minste aarde in gaat? Ik lul iemand aan om zijn huis in de fik te laten vliegen? Volgens mij heb ik in mijn vorige berichten aangegeven waar je NIET op moet gaan besparen i.v.m brand kans. Dat zijn kabels en de Trafo. Wat heefd een timer van de praxis er mee te maken op brand gevaar lol? Word zoiets warm? Nee. Het is een schakelaar geen adapter. Ik moet mijn ogen uit mijn kop schamen omdat ik hier iemand een voorbeeld geef om met een low budget toch een leuke kweekje neer te zetten?

Zoals ik al zei: Die schakelaar heefd nog nooit 1 kwartier mis geslagen. Daar is dus niets mis mee. Het enige probleem met die dingen zijn dat als je er meer lampen op zet dat hij soms niet uit zijn pin schiet en je lamp dus niet aan gaat.

 

Jah, als je wil kweken kost het stroom. Die dingen lopen niet op zonne energie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er toch mensen zijn die niet in zien dat als je ergens 600w op zet dat het brandgevaarlijk wordt

Maar ja ,beter veilig of niet

Gelukig ziet de topic starter waar we heen willen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat heefd een timer van de praxis er mee te maken op brand gevaar lol? Word zoiets warm? Nee. Het is een schakelaar geen adapter.

Zoals ik al zei: Die schakelaar heefd nog nooit 1 kwartier mis geslagen. Daar is dus niets mis mee.

 

Jij snapt er dus echt de ballen van.

 

LOW BUDGET PRUTSEN SUCKS EN IS GEVAARLIJK VOOR U EN UW MEDEMENS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel lachen dat je het nu nog niet snapt terwijl er al een aantal Zeer ervaren kwekers, en Bouwers je het gewoon vertellen dat dan niet goed gaat.

 

 

 

Gewoon doorblijven PRUTSEN.

 

Ik zou zelf ook gan Blowen als ik jou was hoor. Daar word je heel rustig van :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja ik ga ook maar mijn beschijde mening is neer zetten.

koop een hps lamp van 150w (d8 60€ ofzo)

en als de geur echt geen probleem is pak gewoon zo afzuiger voor in de bad kamer.

maak een hokje van 50cm op 50 cm en 120 cm hoog

zo bespaar je niet allen op materaail maar voor al ook op stroom :D

en nja in het begin zul je wrs maar 40gr of zo van af halen maar na een paar keer moet de 0.5/Gr toch wel haal baar zijn met scrog ofzo dan heb je toch al snel 75gr-80gr

en voor eignen gebruikt klinkt dit echt mooi :specool

verbeter mij aub als ik fout ben want ik wil dit erg graag zo gaan doen

 

en ja als het wilt gaan verkopen dan vind ik niet dat je moet besparen.

dan is het een investering :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wordt er in hemelsnaam niet G E L E Z E N ? ?

Dit topic bestaat niet voor niets.

Als je je het niet kunt veroorloven VEILIG binnen te kweken doe het dan :verrygood NIET !

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja joh je hebt helemaal gelijk.

 

Gewoon oemand aanlullen om ze huis in de fik te laten vliegen.

 

Je hebt toch wel geleik ert... Je kan beter het idd goed aanpakken of gewoon buiten gaan kweken daar kan je prutsen wat je wil.

 

gr DZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik vind persoonlijk dat er voor een klein budget ook kan gekweekt worden en in veel gevallen zelf veiliger dan de grote kweken hier zoals 10 X 600watt = 6000watt zonder de vsa en de rest bijgerekend en dit steken ze dan apart op een relais kastje met bedrading 2,5 en dan denken ze omdat hun ganse hok proper afgewerkt is met al de benodigde accesoires dat ze veilig bezig zijn!!!

 

voor azo een stroomverbruik hebt ge hogere voltages nodig op een aparte lijn dan ben je pas veilig nu zit je te knoeien met draden die niet veilig zijn bij zulk verbruik continu. drie van de tien branden die uitbreken in plantages zijn door dit. en ja ik hoor het al afkomen das ervoor getest da kan da aan, nee niet dus er moet maar een knakje in een draad geweest zijn en op die verzwaking kan je al brand krijgen. veel meer kans op barstende lampen omdat de ruimte's te droog worden enzovoorts. dit is een discusie die nog eeuwen kan duren. wil je veilig kweken dat kan al vanaf 100 euro. kijk eens rond op het www, bestel in het buitenland (let wel op stroomspannig) dit kan ook veel schelen.

 

VB:kastje = 5 euro (tweedehands)

buisventilator 160CUB = 11 euro doe het zelfzaak

actief carbon = 20 euro dierenwinkels aqauria

hps 150watt = 60 euro

en nog wat kleine prullen ketting, timer, enzo

dit is 96 euro en dan pakweg nog dertig aan prullen. iedereen is hier bezig over voeden enzo je kan ook een plantje afkweken zonder te voeden hoor. ok de oogst is minder. het is door de grote kwekers dan de kleintjes ook gestraft worden. doe het gewoon veilig en als je budget wil kweken reken dan nog 100 a 150 euro voor alles(aarde en zaden enzo niet bijgerekend)

 

als je veilig wilt zijn koop een automatische brandblusser deze kosten in het buitenland 30 euro, en deze zijn voor kleine kweekjes ideaal :D

 

grtz okiwiet nu ff ene smoken en relaxt verder mijn geliefd forum uitspitten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor azo een stroomverbruik hebt ge hogere voltages nodig,........??????

drie van de tien branden die uitbreken in plantages zijn door dit,.....kun je even hard maken ???

wil je veilig kweken dat kan al vanaf 100 euro,........en sinterklaas bestaat ook.

veel meer kans op barstende lampen omdat de ruimte's te droog,....besproei jij je lampen ook regelmatig?

het is door de grote kwekers dan de kleintjes ook gestraft worden,......tuurlijk

 

Je berekening, en uitspraak : wil je veilig kweken dat kan al vanaf 100 euro :D :specool

 

VB:kastje = 5 euro (tweedehands),....???

buisventilator 160CUB = 11 euro doe het zelfzaak

actief carbon = 20 euro dierenwinkels aqauria :execute :oeps

hps 150watt = 60 euro

en nog wat kleine prullen ketting, timer, enzo

dit is 96 euro en dan pakweg nog dertig aan prullen,..........=106,-

 

als je budget wil kweken reken dan nog 100 a 150 euro voor alles(aarde en zaden enzo niet bijgerekend)

 

= 256,-

 

als je veilig wilt zijn koop een automatische brandblusser deze kosten in het buitenland 30 euro (= 1/4 van zijn budget)

 

= 286,-

 

 

Ben jij soms z'n broer ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets denk ik ook ja.

 

Toen in zelf begon(ik deed wel wat met wiet mar had nog niks zelf) kocht ik een keter die helemaal al afgebouw was.

Alles veilig en super.

 

 

Als je niks weet en ook nog dom en stront eigenwijs dan ga je op een drama af.

En krijgenw we weer zo,n mooi iets in de krant van Hennepkwekerij brand af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of het na zo'n fikkie, nog budget kweek wordt genoemd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja want als ze je pakken, word je budget wel heel heel klein daarna.

 

Max van 27euro per week, en dat voor min 6maanden :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

low budget kan wel..

 

maar neem een gezekerd industria 600w met GREEN POWER.. 120 euro

 

grow mix .. voor 6 weken genoeg voeding.. 6 euro per 50 liter...

 

daarna alga bloom + green sensation + PH -... ca. 70 euro... (dus geen groei voeding)

 

je hebt een PH meter en een EC meter nodig.. ca. 90 euro..

 

Thermometer.. een joet..

 

Tijdklokkies stuk of 3... joetje

 

Ventilator voor in en ventilator voor uitgaande lucht... 3 tienen

 

gietertje.. stokjes enz.. 10 euro

 

natuurlijk mooie stekken.. ca.5-10 euro p/st

en vertimec haha :verrygood

 

want zonder filters en desinfectie ga je spint krijgen..

 

zwartwit folie erop... antidetectie eventueel..

 

totaal zo'n 650 euro nodig. En je trekt er zo 40-60 g per plant af als je ze 6 weken laat voorgroeie...

 

8-10 planten onder 1 lamp (11 liters) = ca 4-5 ons = veel $$$!

 

greetz

 

Tienuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hebben we in bericht 4 al verteld :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...