Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tab

Joint In Combinatie Met Astma ( Hulp Zeer Snel/hard Nodig )

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik heb erg veel lichamelijke klachten tijdens/ na het roken van een jointje.

 

Wat er precies gebeurd is als volgt;

 

Ik neem een paar trekjes, krijg het koud, en dan komt er een ongelofelijke tinteling bij m'n borst/luchtwegen/hart. :(

Ik krijg een droge mond, wordt sloom etc, maar dit is normaal heb ik gelezen/me laten vertellen. :P

 

Het klooterige eraan is, is dat ik niet normaal een jointje kan roken. Ik ben heel erg angstig, en als dan de tinteling bij m'n borstkas komt aanzetten en ik proberen krijg met ademhalen heb ik net het gevoel of ik dood ga.. Het klinkt misschien een beetje raar, maar het komt doordat ik astma heb ( ik kan wel gewoon shag roken wat ik ook doe ) maar mijn hart gaat ook ziek hard kloppen in die roes.

 

Ik wil graag horen of dit normaal is, of dat ik direct moet kappen.

 

Overigens had ik een dag of 2 geleden wel een heel lekker gevoel in me kop zelf, het high zijn volgens mij? Maar de tinteling en druk op de borstkas blijft.. soms wel tot 3 dagen lang..

 

Alvast heel erg bedankt! ;) :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens er thee van te trekken ipv het op te roken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,dimension 2

red68, probeer eens puur wiet te verdampen in een goede waterpijp.

sukses.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey,dimension 2

red68, probeer eens puur wiet te verdampen in een goede waterpijp.

sukses.

Ben je nou zo stoned dat je een zeven voor een twee aanziet? xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, ik zat er ook al aan te denken om op een andere mannier stoned proberen te worden..

 

Moet morgen naar het ziekenhuis voor m'n astma, ga gelijk eens vragen

 

Misschien nog meer mensen met ervaringen zoals hevige tinteling bij borstkost, kortademigheid etc?

 

Alvast bedankt guys! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me niet het effect van wiet op astmapatienten (ben natuurlek geen dokter)

 

gebruik je tabak? ja=puur doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een aantal keer zo erg last van m'n astma gehad .. en ook in combo met een jointje.

 

Vooral niet meer roken... klinkt suf... maar merk dat mijn conditie en longen veel beter zijn geworden nadat ik gestopt ben met het roken van jointjes... Liever thee zetten of een spacecake eten.. Effecten daarvan vindt ik persoonlijk veel prettiger dan een jointje..

 

Gebruik je ook medicijnen voor je astma??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik gebruik medicijnen, best wel veel eigenlijk :bier

 

Maar ik denk zelf dat het iets te maken heeft met hyperventileren. Want als ik ook maar één trekje neem van een jointje, dan is de tinteling is vrij hevig en m'n hartslag gaat echt veel te hard.

 

Maar het is wel zo, dat de tinteling in de rush zegmaar, anders is als de tinteling die ik de dagen na dat ik de joint heb gerookt heb.

 

Maargoed, ik was dus naar het ziekenhuis geweest, en ik vertelde de vrouw dat ik moeite heb met ademen en dat ik als ik hevig uitadem een tinteling voel in m'n longen. Ze zei dat het normaal was en het iets te maken heeft met slijm..

 

Toch verklaart dit niet de hevige tinteling op m'n borstkas.. En ook niet de druk op m'n borstkas die ik nu nog steeds voel..

 

Tot zover bedankt jongens ;) ik zal eens kijken voor die recepten voor thee en cake

 

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan toch andere manieren zien te vinden om thc binnen te krijgen. hasj in chocolademelk, of spacecake, noem maar op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n tinteling had ik ook last van.. Wou soms gewoon krabben op mijn borstkas vanwege die tinteling..

 

Maar wat voor medicijnen gebruik je precies? Gebruik je ook dagelijks seretide?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, ik wil ook de hele tijd krabben.. het is niet echt jeuk maar je wordt er helemaal gek van

 

Ik gebruik inderdaad seretide, en ventolin..

 

Maar ik las net eens mijn allereerste post door, daarin stond dat ik dingen zag.. hallusineren zegmaar ( sorry me nederlands zuigt x'D )

 

dit was geen grap, de allereerste keer had ik ook een tinteling, maar toen ik bij de eerste keer ging liggen, m'n ogen dicht deed, zag ik een soort tunnel, en allemaal gedachtes, dingen van vroeger, zelfs pokémon kaarten kwamen te voorschijn. het gekke is dat ik bijna alles nog weet..

 

maargoed, ik heb aardig gezocht maar ben nog steeds niet overuit wat die tinteling veroorzaakt. m'n vader denkt dat het mijn aorta is? hij zegt; wiet doet wat met je aderen..

 

Ik had laatst ook wietthee gezet, en ik kreeg ook weer die tinteling ( heel licht maar bijna niet te voelen )

 

Dus dit zegt toch wel iets over dat het niet zo veel met m'n longen te maken heeft, en meer met het bloedbaan/aderen? ook ivm met een zieke hartslag

 

Wie kan mij nog helpen? want ik weet niet of het verantwoordelijk is om door te gaan met smoken..

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand? ;)

 

Allemaal nog een prettig nieuwjaar trouwens :wOOt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je er zo slecht bij voelt, begrijp ik niet waarom je het nog doet dan. Moes tik van jou zijn zou ik het eens vragen aan een dokter, en zeker niet meer roken. Eerder een cake of een theetje, of chocomelk, enz ...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ook geen wiet meer, rook nog wel shag

 

Thanks voor de hulp iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabak vernauwd de bloedvaten, wiet daarentegen zet ze uit. Tegenpolen dus.

Als astmapatient tabak roken is niet slim, wiet zou goed zijn voor astma (mits puur en liefste via de verdamper). Maar als je je hierbij niet goed voelt of juist meer last van je astma krijgt moet je gewoon stoppen zo simpel is het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies:

 

Stoppen met roken.

Wiet alleen, in de vorm van thee of cake

Dagelijks 2 maar seretide.. Ventolin zo min mogelijk proberen te gebruiken

Zorgen voor een goede conditie

 

 

Zo is het bij mij iig een heeeel stuk minder geworden met de astma..

 

Zo eventueel nog naar de dokter gaan voor een test.. Ik heb rond die tijd ook nog met een longontsteking thuis gezeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks jongens,

 

Ik heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht van die tegenpolen. Ik denk dat dat het 'em is, die tinteling bij m'n aorta?

 

En tjah, eigenlijk heb ik de guts er niet meer voor om weer te gaan beginnen met wiet. Sowiezo niet, dus ook geen cake/thee.

 

Ik heb de eerste keer flink dingen gezien toen ik m'n ogen dicht deed. hallucineren ( spelling zuigt ) etc, dat is niet normaal toch?

 

Maar in ieder geval bedankt ;)

 

Misschien over een tijdje weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede beslissing Tab.

 

Hallucineren (waarom zuigt je spelling?) bij het eten bij spacecake kan heel goed.

Zelf ben ik erg gevoelig voor drugs en het eten van drugs, dit verschijnsel kan dan heel goed optreden.

 

Om er even mee te stoppen kan zeker geen kwaad. Als je je na een tijdje een stuk beter voelt weet je waar het probleem zit.

 

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahbless zei het al, de verdamper zou misschien uitkomst bieden hierbij. Je rookt het dan puur. En alleen de THC, geen schadelijke vieze stoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel me leven last gehad van zware asma, maar heb eigenlijk nooit problemen als ik me jointjes rook. Vriend van mij heeft ongeveer het zelfde als mij maar die krijgt wel vaak last van korte adems haling. Maar bij mij kan het er ook aan leggen dat ik er over heen gegroeit ben, waar ik erg blij mee ben want anders was ik denk ik niet in staat om normaal een jonko te roken :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...