Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mistermart72

Temperatuur

Recommended Posts

hallo medekwekers, had een vraagje over het kweken op zolder, heb een homebox xl staan met een 600 watt lamp. aangezien de temperatuur. lastig omhoog te krijgen is. heb ik het met lamp aan op 21 graden staan en met lamp uit heb ik al drie keer gekeken en dan is de temperatuur 10 graden. wat kan ik ik doen, zou de tent in mijn slaapkamer kunnen zetten. maar wil graag weten wat jullie hier van vinden. alvast bedankt voor jullie reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kacheltje neerzetten, maar met 1x600 krijg je t toch wel warmer in de tent, of zuig je ijskoude lucht van buiten af?

 

Of in een andere kamer zetten, welke warmer is.

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker wel aan te raden om je tentje te verplaatsen.

+/-10c met de lamp uit zou ik toch echt te koud vinden. ;)

Kacheltje is ook een optie,maar waarschijnlijk is je zolder niet geisoleerd!?Dus een beetje zonde om je gek te stoken. :bier

:(

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahahahah ;)

 

med_gallery_9381_4072_951896.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bram, Bram je maakt ze allemaal gek ;) nu slaapt het halve forum niet meer... :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB fucks nature!!!! hahaha

 

Wij moeten ons altijd aanpassen aan de natuur; jas aan/jas uit etc.etc.

Laat de natuur zich maar eens aanpassen aan ons!

 

Goed bezig BBB

 

p.s. Kun je ze al winterhard krijgen? (below zero) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green lady, nee onder nul zijn ze nog niet geweest.

De voorgaande foto was de temp toen ik binnen kwam, de minimale waarden liggen nog lager ;) en komen al aardig in de buurt daar van.

 

med_gallery_9381_4072_722501.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt je meter toch niet ff in de vriezer gelegt vlak voor de foto :smoke

 

;) :bier :( :P :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt niet,....zou ie alleen maar warmer van worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je HOEFT niet te verwarmen, maar dan mag je een paar weken extra rekenen en een opbrengst die fors lager is..

Isoleer je hok, gebruik een kacheltje (voor in de donkere periode) of gebruik bodemverwarming (eventueel in een aardebak). Is wel het goedkoopste qua elektriciteit.

 

De grond zal bij lage (nacht) temperaturen afkoelen, en maar langzaam opwarmen.. De tijd die het kost om de temperatuur van het medium op peil te krijgen (voor optimale fhotosynthese vd plant) gaat nu verloren.. Dus zal de kweekcyclus in eerste instantie langer duren. Als de omstandigheden optimaal zijn zul je altijd sneller en meer oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Clio, kan met zolder wel isoleren maar heeft geen nut voor me plantjes, want daar staan ze niet ;)

 

@Thomas, is juist de bedoeling dat ze het koud hebben........linkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
je HOEFT niet te verwarmen, maar dan mag je een paar weken extra rekenen en een opbrengst die fors lager is..

Isoleer je hok, gebruik een kacheltje (voor in de donkere periode) of gebruik bodemverwarming (eventueel in een aardebak). Is wel het goedkoopste qua elektriciteit.

 

De grond zal bij erg lage (nacht) temperaturen afkoelen, en maar langzaam opwarmen.. De tijd die het kost om de temperatuur van het medium op peil te krijgen (voor optimale fhotosynthese vd plant) gaat nu verloren.. Dus zal de kweekcyclus in eerste instantie langer duren. Als de omstandigheden optimaal zijn zul je altijd sneller en meer oogsten.

 

 

 

 

;) ik had ook is wat vraagjes maar dan kan je beter eens komen kijken naar mijn foto album

Share this post


Link to post
Share on other sites

omgeving temperatuur is niet van belang met lamp uit, het is de temperatuur van je medium wat meer meetelt.

zet de potten op een laag piepschuim, en isoleer de potten.

Inderdaad is een verwarmings mat een optie, vreet veeeeeel minder stroom en is effectiever dan je heleruimte warm blazen met een 2000 watt kachel.

Je wortel kluit blijft op een constante temperatuur.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opbrengst hoeft echt niet fors lager te zijn hoor.

Nachttemp. is hier ook rond de 10 graden, maar ze staan wel in 25L potten.

Je hokje in de slaapkamer is prima.

Je verwarmt je slaapkamer, en de plantjes profiteren van jouw co2 die je uitademt als je ligt te slapen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

grotere potten houden de warmte (van de 'warme' periode) langer vast..

Ik kweek zelf ook bij lage nachttemperaturen, voorheen in grote potten maar nu met bodemverwarming.. Echter ben ik er van overtuigd dat je bij erg lage nachttemperaturen nooit echte topoogsten gaat draaien qua opbrengst. Daarvoor is het klimaat een te belangrijke schakel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe laag zijn "erg lage nachttemperaturen" ?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoe laag zijn "erg lage nachttemperaturen"

 

eej BBB, je hebt toch ook liever een electrisch dekentje in de winter?

 

;)

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja..je heb alleen maar vage variabelen in je post staan. "Erg lage temperaturen" "Topoogsten" "Grotere potten"

Ik denk dat je het toch mis hebt tomas. Zolang je het niet laat vriezen in je hokje denk ik dat je nog best topoogsten kunt halen. Tenminste..als jij hetzelfde bedoeld als ik met "topoogsten".

 

De lage nacht temperatuur is vooral van invloed op de duur van de bloeiperiode.

Nah..lekker belangrijk...dan laat je ze toch een of twee weekjes langer staan.

 

Of je oogst ze gewoon te vroeg...dat zie ik wel meer mensen doen hier de laatste tijd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erg lage temperaturen

 

Daaronder versta ik dat de temperatuur van het medium lager is dan 18c (de streefwaarde)

 

Zolang je het niet laat vriezen in je hokje denk ik dat je nog best topoogsten kunt halen. Tenminste..als jij hetzelfde bedoeld als ik met "topoogsten".

 

Dan is de kweek van BBB hier een mooie test van nietwaar? Als hij hoger dan 0,8 gr/w scoort neem ik alles terug over de invloed van lage temperaturen op de opbrengst.. Alles daaronder reken ik niet onder een 'topoogst' al zullen er genoeg mensen zijn die daar anders over denken ;)

 

Ik denk dat het erg moeilijk, zo niet onmogelijk is om 1 op 1 te kweken als het klimaat verre van optimaal (bijv. langdurig temperaturen onder 10-15c) is. Zelfs met langer afbloeien in acht genomen..

 

Lees anders de bevindingen van dit onderzoek eens door.. Is best interessant

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje hoog gegrepen tomas, dat 1 op 1 kweken verhaal op een medium als aarde, mapito enz leent zich daar veel beter voor, is namelijk veel beter te sturen dan aarde. In aarde heb je allerlei processen die je in de hydro niet hebt.

Ook met de ideale omstandigheden ben je nog afhankelijk van de plant (soort) die je hebt staan.

Op aarde 0,8 gr/w kweken, daar doe ik het voor. Er zijn wel eens uitschieters maar dat is op 1 hand te tellen.

temperatuur zegt zeker niet alles, omdat een grote diepe pot beter en warmte zal opnemen en vasthouden dan een kleine pot.

1 grote diepe aarde bak zal ook sneller opgewarmd worden dan een 7,5 liter pot en ook minder snel afkoelen.

Dat heb ik inmiddels zelf al vernomen in verschillende bakken en potten.

We kunnen het eens zijn dat als de grond temperatuur ver beneden de ïdeale"temperatuur is het langer duurt voordat de plant "wakker" is en met de voeding aan de gang kan.

 

citro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thomas, mag in me handen knijpen als ik 0,8 gram/watt haal met de verwarming aan. :bier

 

Ik draai echt nog wel een 3 liter ronde verwarmd, maar dan gaan we ook "echt rekenen". Dus niet termen van 1 op 1, nee dan gaan we ook verwarmingskosten ervanaf trekken. Ben ik benieuwd hoeveel het dan nog allemaal scheelt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daarna een rondje met enkel bodemverwarming? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...