Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Smokey Joe

Vraagje Ivm Geuroverlast

Recommended Posts

Goedeavond,

 

Ik ben van plan om op mijn zolder of op mijn kamer een klein kweekprojectje te houden.

Ik heb niet echt grootse plannen en wil mij beperken tot een klein hokje waar ik 3 planten(maximum) in kan groot brengen en dit met maximum een 250watt lamp.

 

Nu wou ik graag weten hoe ik de geur'overlast' van de planten kan tegengaan.

Ik heb al verschillende dingen gelezen over een koolstoffilter die de geur weg filteren. Spreken we nu over alle geur of maar gedeeltelijk? En moet de lucht die uit de koolstoffilter komt door het raam naar buiten worden geblazen? Zo'n filter & de luchtaanvoer die hier tegenoverstaat, maken deze veel geluid? Want als ik in mijn slaapkamer ga kweken wil ik wel nog fatsoenlijk kunnen slapen.(joints zijn geen optie voor een goede nachtrust :D ) .

 

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want er is teveel waar ik allemaal rekening mee moet houden dat ik dit niet allemaal zelf kan verwezenlijken.

 

Ciao,

 

Smokey Joe :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel geurspray daartegen in de growshop. Om nou voor 3 planten een co2 filter te plaatsen lijkt mij niet en noodzakelijk. Maar als je niet wilt dat die kamer waar die planten staan helemaal naar wiet ruikt, dan zou je een co2filter aanschaffen

 

Dus als ik jouw was gewoon spray kopen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop zo`n kleine homebox in de shop ,heb je hele setjes van met filters lampen etc. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé,

 

Ten eerste is het C (koolstof) en niet CO2 (koolstofdioxide) filter. En ja, actieve koolstof is perfect om alle luchtjes uit je uitblaas te filteren. Je hebt nu ook de odorsok, die is gemaakt van een soort actieve koolstof vezels. Deze zijn erg lichtgewicht en goedkoop.

 

Ikzelf blaas m'n lucht gewoon dezelfde kamer in. Maar er staat wel altijd een raam en/of deur open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm oke dankjewel. Is de lucht die uit zo'n filter komt ongezond ofzo?

en ik zou nog graag willen weten of deze dingen , inblaas en afzuig, veel geluid maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht is verder niet ongezond hoor. Een koolstoffilter is eigenlijk een zak met Norit erin (actieve koolstof) de geur ionen die vrijkomen worden in de actieve koolstof gevangen. Er komt dus geen verontreinigde lucht naar buiten. En wat betreft het lawaai. Dat hangt van een hele hoop dingen af.

 

Is je kast stevig of geeft deze makkelijk trilling door. Verder kun je een softbox maken ( dit is een doos waarin je de afzuiger ophangt aan rubbers (geven geen trilling door) en verder bekleed je de doos van binnen met isolatiemateriaal. Als je dit goed doet zal je kast relatief stil zijn (zet hem daarna zover mogelijk van je bed af en je kan gewoon slapen)

 

gewoon alle bewegende onderdelen in rubber vastzetten is een goede manier om je kast stil te krijgen

 

grtz Dr Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien een beetje off topic maar ken je een buis ventilator ook in een klein kistje timmeren met isolatie of wordt ie dan te warm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan, zie mijn bouwtopic. Je fan wordt overigens "gekoeld" door de lucht die je er doorheen zuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik maar echt 'n klein microkweek kastje wil bouwen, lijkt zo'n softbox niet echt ideaal. Maar misschien kan ik gewoon de afzuiger met rubbertjes vast hangen aan het kastje zelf?

 

Ik wil een kastje van ongeveer 1.2m hoog, goeie meter breed, en +- 40 cm diep. Wat voor een soort afzuiger moet ik dan gaan zoeken? en welke soort inblaas enzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen inblaas nodig.

Buisventilatortje van 300 m3

Filtertje of Odorsock van 450 m3 das all you need. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen inblaas nodig.

Buisventilatortje van 300 m3

Filtertje of Odorsock van 450 m3 das all you need. :bier

 

hoe komt er dan verse lucht in mijn kastje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kast word toch niet luchtdicht afgesloten? Door de kieren spleten word dat wel angezogen.Of je maakt een inlaat gat met een labyrinth deraan.Das eigenlijk beter. :bier

In zo'n kastje heb je geen inblaas nodig.Gewoon passief houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Riesje zegt, even een passieve inlaat met labyrinth maken..

 

Ik kweek zelf ook in een kastje met ongeveer dezelfde inhoud en dan TL, heb een 130 kuub afzuiger die eigenlijk maar iets van 40% toeren draait.

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...