Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Habbie

Is Dit Waar?

Recommended Posts

Goedendag, Ik heb een vraag: Ik heb een tijd geleden een kweek dvd gekeken (van de wel bekende canadeese cannabis laborant). hij beweerde dat je het beste de laatste week van de bloei, de lamp op 14/10 kon zetten. Omdat het extra gewicht zou opleveren! Iemand hier ervaring mee?? of kan het naar fabeltjesland? alvast bedank voor de reactie`s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het fabeltje is waar...

Er zijn kwekers die dit doen, de reden is: ze staan al duidelijk genoeg in de bloei dus zullen niet regeneren en..... licht is energie is gewicht: dus ze hebben 2 uur meer energie om iets mee te doen.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee.

maar ben wel iemand van de natuurlijke cyclus: ofwel ik vond het meer natuur getrouw om de planten zels nog iets minder licht te geven.

en om het iets duidelijker te maken:

Er zijn ook kwekers die de lampen voor een dag uit houden in de laatste week, om de dames extra te laten stressen.

ik zou zeggen; probeer het allemaal eens en plaats je resultaten in het forrum :nerd

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik stress ze ook de laatse 3 a 4 dagen bv van 12/12 na 10/14 uur en de laaste dag of 2 zo,n 2/22 uur en ik vind dat het werkt maken extra thc aan is mijn ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor de reactie`s ik zal het allemaal maar eens uitproberen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zelfde advies heb ik een jaar geleden ook van helpdesk@metrop.nl gehad en ben er heel blij mee.

 

Alleen hun zeggen zelfs afhankelijk van soort de laatste 2 a 3 weken. Dit werkt bij mij echt goed behalve toen ik een Haze had in 1 hok...

kreeg ik kleine toppies..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben van plan om dit ook te proberen maar moet je de tijd dan laten op lopen van elke dag een kwartier of gelijk van 12 naar 14 zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai zelf 11/13 van begin tot eind, nog niet veel vergelijkingsmateriaal maar als je buitenplanten al in augustus in bloei gaan, het is eind augustus maar 10 uur donker, lijkt het mij goed te doen met 11/13 of zelfs 10/14 als de bloei al is ingezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

11/13 word heel veel gedaan,bij sommige cursesen word eht zelfs ook aangeraden.Na de groei eerst een week op 12/12 en vervolgens om de 2 dagen een kwartier omhoog tot je op 11/13 komt.Dan nog even voorgroeien op 3/21 en je pakt een leuke tijdwinst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er vanuit dat iedereen het over lichttijd/donkertijd heeft want ik heb het gevoel dat het weleens kan verschillen...

 

Als ik het goed begrijp zet je er meer licht op om ze harder te laten groeien, minder om ze harder te laten bloeien?

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rookbommetje,

 

Ik denk dat inderdaad niet iedereen dezelfde manier gebruikt...zoals de 3/21 van tony montana moet toch wel donker/lichttijd zijn en heb dus het idee dat de 11/13 en 10/14 ook donker/lichttijden zijn (dit omdat je planten al in bloei staan, dus je kan van het 12/12 schema af en extra licht=meer gewicht)

 

Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoelde idd de donkere uren als eerst.Een plant telt de donkere uren en niet de lichte.Hoger als 13 uur licht zou ik nooit durfen gaan ivm groei.

 

De licht uren verminderen voor een snellere/betere bloei werkt niet,dit kost je uiteindelijk alleen maar gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Waarom uitgaan van dagen van 24 uur? Waarom deze periode niet veranderen en alles verschuiven? Donker 10 uur en licht 11 uur? Scheelt er toch weer 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou dat echt werken miss j ???? of neem je ons in de maling ????

 

bk kweek ook op 13 uur licht 11 uur donker en het ziet er bij hem in de micro en fluo tog altijd goed uithoor :bier dus dat kan zeker tsjaa of het meer grammen op leverd dat zou je moetne vergelijken maar vergelijken is eignelijk altijd zeer moeilijk je moet dan werken met stekken van de zelfde moeder en de hele ciclus moet het zelfde gaan je zou precies het zelfde moetne doen als de rode voordat je eignelijk iets kan vergelijken liest nog een paar keer vaker voordat je echt dingen kan bevestigen of uitsluiten.

 

 

maar ja als de term klot licht is gewicht ( in dit geval dus langer licht dat meer watt meer op kan brengen is al bewezen ) dan zou het zeker een aanrader zijn

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom uitgaan van dagen van 24 uur? Waarom deze periode niet veranderen en alles verschuiven? Donker 10 uur en licht 11 uur? Scheelt er toch weer 3.

 

 

Door je lichturen in te korten kom je niet veel verder.10uur donker kan een risico zijn ivp groei.Pak dan gewoon de 11uur donker en 13 uur licht,zo blijf in de bloei en pak je op een oogst een week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo medegrowers

 

 

Wat Miss J zegt is zeker waar masteryero...geen grapje.

Vrienden van mij overzees boeken heeele goede resultaten met het door Missj aangegeven schema.

Idd 10/11.maar ook combinaties met 10/12,of 10/14.

U leest het goed meer donker dan lichturen. :bier ,wel in combinatie met 12/12 weken.

De voor hun bekende planten (haze) gingen van 13 naar 10 weken,bloeitijd.

Met een wezelijk verschil van ruim 15% opbrengst verlies.

 

Groetjesz pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opbrengst zou dus net zoveel zijn als 11uur donker en 13 licht.Je pakt dan een week,maar heb geen verliezen.Voordeel is dat je vaker kan oogsten en dus vaker geld.Nadeel is weer dat je vaker kosten heb kwa stekken,nu is dit bij kleine hokjes te verwaarlozen :bier

 

Maar wat is het voordeel van meer donker als licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, ik heb zelf ook een DVD gezien waarop ze (L/D) 14/10 aanraden in de groeifase en in de bloeifase (L/D) 12/12.

Het voordeel van minder uurtjes betekent ook weer minder elektra kosten :D :bier

 

Maar hier bij WF staat in een sticky topic dat je beter 18 uur licht (groeifase) en 12 uur bloeifase kan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is nou wel iets dat ik weten wil ga het meteen proberen begin nu aan me laatste week

bedankt voor de les mensen wordt rustig aan steeds wijzer

 

 

groeten van mike

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit is nou wel iets dat ik weten wil ga het meteen proberen begin nu aan me laatste week

bedankt voor de les mensen wordt rustig aan steeds wijzer

groeten van mike

Ga dit ook proberen bij mijn volgende kweek. Tijdens de laatste 3 weken mag ik ze dus 13/11 geven ipv 12/12 voor meer opbrengst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een tijd geleden een kweek dvd gekeken (van de wel bekende canadeese cannabis laborant).

 

Zou je me kunnen vertellen welke dvd dat precies is?

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf dat de plantjes een goed wortelstelsel hebben in de groei kan je ze toch evengoed 24u aan een stuk laten aan staan, ik heb mijn plantjes 5 weken laten groeien, waarvan de laatste 3 weken gewoon constant licht, 24/24 7/7.Kan totaal geen kwaad, in tegendeel. ;)

 

Wat de bloei betreft weet ik het ook niet, maar ga de tips die hier staan zeker eens uitproberen. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...