Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skills

5 X White Widow X K2 400 Watt In Scrog

Recommended Posts

Dag beste mensen!

 

Vandaag open ik mijn eerste echte topic :D

Ik heb mijn eigen kast gebouwd,

 

Hij staat op zolder en ziet er tot nu toe zo uit:

 

 

De kast gesloten:

 

med_gallery_8227_3950_366426.jpg

 

De kast open: (zoals je ziet is de ''deur'' een plaat die in een paar balkjes ligt.)

 

med_gallery_8227_3950_475052.jpg

 

Een kijkje in de kast:

 

med_gallery_8227_3950_757514.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_8227_3950_995557.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_8227_3950_196769.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

de afzuiging:

 

med_gallery_8227_3950_554921.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_8227_3950_580552.jpg

 

400 Watt Hps'je:

 

med_gallery_8227_3950_185579.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_8227_3950_437782.jpg

 

En één van de 5 Prachtige plantjes die net zijn kopje durft te laten zien: :D

 

med_gallery_8227_3950_584548.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Binders:

 

med_gallery_8227_3950_814758.jpg

 

En mijn SUPER DE SUPER: ( hij lag eventjes op de VSA, dus hij laat veels te warm zien :P

 

med_gallery_8227_3950_8554.jpg

 

 

med_gallery_8227_3950_468962.jpg

 

 

 

 

 

 

 

de kast heeft mij ook pijn gedaan:(

 

 

Zoals jullie zijn, heeft de kast een stalen frame, die ik bij de gamma zo heb gekocht.

Er omheen zitten gipsplaten, (Wit:)) die zijn vastgeschroeft tegen het frame aan.

Alles is geisoleerd, en er staat een 90 literbak in.

De luchtinlaat is aan de onderkant, en zijn eigelijk gewoon een aantal gaten aan weerskanten :)

zoals jullie misschien al hebben gezien, ben ik van plan te gaan scroggen.

En ja ik weet, dat ik miss iets te veel planten voor mn hokje heb :)

Maar dr zijn wel meerdere dingen die niet helemaal kloppen...

Ik geef kraanwater, en nog geen voeding.

Btw: Het kraanwater heeft hier een Ph van 6.3...

Lijkt me niet zoooo erg tog?

Ik heb trouwens plastic bakjes over mn plantjes heen gezet.. voor de LV.

 

Ik zouw het HEEEEEL erg leuk, fijn prettig etc etc vinden als jullie mij alles vroegen wat jullie willen weten!:D

 

 

reactie's?

Share this post


Link to post
Share on other sites
De luchtinlaat is aan de onderkant, en zijn eigelijk gewoon een aantal gaten aan weerskanten :)

Wel gedacht aan de lichtdichtheid? Anders komen ze nooit in de bloei... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel gedacht aan de lichtdichtheid? Anders komen ze nooit in de bloei... :)

 

De manier hoe jij de vraag steld is of de dichtheid van mijn licht wel goed is..

Ik neem aan dat je bedoeld of mijn kastje wel gesloten is aan licht dat van buitenaf komt?

 

En zo ja, nee..

 

Máár, de lamp slaat pas laat uit, en niemand komt in dit hok :P

 

tevreden of is dit echt iets waar ik alsnog iets aan moet doewn? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De manier hoe jij de vraag stelt is of de dichtheid van mijn licht wel goed is..

Ik neem aan dat je bedoelt of mijn kastje wel gesloten is aan licht dat van buitenaf komt?

 

De vraag was inderdaad of de kast wel lichtdicht is.

 

Meestal laten mensen de lamp 's nachts branden zodat je het beste gebruik kunt maken van de omgevingstemperatuur m.b.t. de temperatuur in het hokje ('s nachts paar graden koeler dus wordt het met lamp aan paar graden minder warm). Maar als dit geen probleem is bij jou, en je hokje is niet lichtdicht, zou ik inderdaad 's nachts de lamp laten branden.

 

Als de lamp uit is moet het dus echt PIKKEDONKER zijn!

 

tevreden of is dit echt iets waar ik alsnog iets aan moet doen?

Ik ben gelukkig niet diegene die tevreden hoeft te zijn over jouw kastje....................

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey.

 

ben ook begonnen met een 400 watt kweekje.

maar weet wel uit ervaring met tl als je kast niet lichtdicht is je ze niet gemakkelijk in bloei gaat krijgen. ook zou ik opteren voor een filter want de geurtjes die vrijkomen ruiken in mijn geval aangenaam maar ik weet dat veel mensen dit stinken vinden.

en die kast staat voor een raam ik hoop dat je buren er niets gaan achter zoeken.

 

moet eigelijk niet spreken de mijn staan er veel primitiever voor maar het is maar voor nog een week.

 

okiwiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben gelukkig niet diegene die tevreden hoeft te zijn over jouw kastje....................

 

Luister eens, tot nu toe heb ik een kast die naar mijn voldoening af is, en jij een vensterbank met lowriders..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

zozo, alweer een aantal daagjes verder, en een kleine aanpassing in de box:

 

De afzuiging hangt nu IN de kast:

 

med_gallery_8227_3950_51192.jpg

 

En zo staan de plantjes er bij: :)

 

med_gallery_8227_3950_541172.jpg

 

 

med_gallery_8227_3950_378160.jpg

 

 

( De achterste had als enigste eventjes wat verbrand blad, maar is nu weer opgehouden :)

 

med_gallery_8227_3950_1656354.jpg

 

med_gallery_8227_3950_1308821.jpg

 

 

Rechtsachter is een beetje een achterlopertje, maar ze zal wel bijtrekken :)

 

med_gallery_8227_3950_579337.jpg

 

 

Ik heb er toch maar eentje boven gehangen :o

 

 

Verder niet veel te vertellen,

 

overdag rond de 22, 25 graden en in de nacht rond de 17.

 

Ik sproei het water OM de plantjes heen, zodat ze flink wortels gaan aanmaken ;)

 

Ik geef ze om de 2 dagen water :tu

 

Reacties? :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep ik heb een reactie :o

ziet er allemaal netjes uit, behalve dat ik geen lv meter zie?

lv is redelijk belangrijk voor die kleine plantjes :nerd

en de temp kan volgens mij wel wat hoger, vooral die nacht temp van 17 graden lijkt mij koel voor de wortels, of heb je iets van een verwarmingselement er onder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kast ziet er strak uit maar inderdaad, ik kan je toch aanbevelen een koolstoffilter ter gebruiken ter afzuiging, daarnaast was ik ff aan het zoeken naar je luchtinlaten en zag alleen een paar kleine ronde gaten onderop ... het lijkt er ernstig op dat dat niet genoeg gaat zijn voor de aanzuig van verse lucht, waar laat je trouwens de afgezogen lucht? naar buiten door het dak of blaas je die vrolijk de kamer in waar je ook vandaan aanzuigt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jep ik heb een reactie :)

ziet er allemaal netjes uit, behalve dat ik geen lv meter zie?

lv is redelijk belangrijk voor die kleine plantjes :nerd

en de temp kan volgens mij wel wat hoger, vooral die nacht temp van 17 graden lijkt mij koel voor de wortels, of heb je iets van een verwarmingselement er onder?

 

Idd, ik heb geen lv meter.. maar ik besproei de plantjes 3 x per dag met nevel :)

en voor de wortels wost ik eerlijk gezegt niet dat die zo erg leden onder een temp. van 17 graden..

Misschien eventjes een terrariummatje er onderleggen voor in de nacht!

 

 

Kast ziet er strak uit maar inderdaad, ik kan je toch aanbevelen een koolstoffilter ter gebruiken ter afzuiging, daarnaast was ik ff aan het zoeken naar je luchtinlaten en zag alleen een paar kleine ronde gaten onderop ... het lijkt er ernstig op dat dat niet genoeg gaat zijn voor de aanzuig van verse lucht, waar laat je trouwens de afgezogen lucht? naar buiten door het dak of blaas je die vrolijk de kamer in waar je ook vandaan aanzuigt?

 

De lucht wordt naar buiten geblazen, door het raam heen :o

Maar om eerlijk te zijn valt de aanzuiging bij de gaten wel mee ;) Er stroomt zeker wel lucht door,

dus lijkt me dan geen probleem? Aan de andere kant van de kast zitten zo ook nog he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je geen lv meter hebt zou ik echt weinig tot niet ventileren de eerste paar dagen tot week totdat de wortels goed zijn aangeslagen. Als de temp te hoog oplopen kun je de warmte die vanaf de lamp komt weg bladen om de temp zo minder hoog te laten oplopen op je plantjes.

De plantjes nemen meer vocht op via het blad dan via de wortels de eerste paar dagen tot weken. Een paar x per dag sproeien (nevelen) zal de LV omhoog brengen maar na mijn ide kun je daar niet tegen sproeien om de LV boven de 60% te houden.

Mijn eeste kweekje ging verkeerd omdat mijn LV op 30-40% zat (na stekjes 24 in mijn bak te hebben). Na 24 uur lag alles met stengel en al op de grond. Geen mooi gezicht.

Mijn aanraden is een tensio meter aanschaffen, die dingen heb je al vanaf 5 euro (bij de Gamma). Ik heb na die stress (door 30-40% LV) direct een LV machine gekocht die mijn LV minstens 10% omhoog wist te krikken.

 

Succes met je kweekje, ik ga dit zeker volgens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat je geen lv meter hebt zou ik echt weinig tot niet ventileren de eerste paar dagen tot week totdat de wortels goed zijn aangeslagen. Als de temp te hoog oplopen kun je de warmte die vanaf de lamp komt weg bladen om de temp zo minder hoog te laten oplopen op je plantjes.

De plantjes nemen meer vocht op via het blad dan via de wortels de eerste paar dagen tot weken. Een paar x per dag sproeien (nevelen) zal de LV omhoog brengen maar na mijn ide kun je daar niet tegen sproeien om de LV boven de 60% te houden.

Mijn eeste kweekje ging verkeerd omdat mijn LV op 30-40% zat (na stekjes 24 in mijn bak te hebben). Na 24 uur lag alles met stengel en al op de grond. Geen mooi gezicht.

Mijn aanraden is een tensio meter aanschaffen, die dingen heb je al vanaf 5 euro (bij de Gamma). Ik heb na die stress (door 30-40% LV) direct een LV machine gekocht die mijn LV minstens 10% omhoog wist te krikken.

 

Succes met je kweekje, ik ga dit zeker volgens.

 

dankje voor je uitgebreide reactie, leuk te krijgen ;)

Ik wou alleen eventjes zeggen dat het zaadplantjes zijn, en die al redelijk wat wortels hebben na een klein tijdje.. En ik heb het vermoeden dat jij stekjes bedoeld? :o

In ieder geval: Sproei ik ook niet random in de lucht, maar regelrecht op de bladen, dus opzich moet dit wel een klein verschil maken denk ik :nerd

 

Leuk dat je me volgt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P Zo een update(je) dat maar weer!

 

Ze staan er naar mijn mening en vergelijk bij andere mensen hun kweek best mooi bij, alleen zijn ze niet zo gedrongen als ik zou willen..

Dit doet me voor de rest niets, want ze zijn vlak na de foto's getopt, dus zij-intermode's kunnen hun gang gaan :(

 

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad, en ik voed ze nog steeds niet. Moet dit vanaf nu wel??? :P

 

O ja, er is nog steeds een kleine achterblijver :j

 

Wat foto's:

 

med_gallery_8227_3950_2025087.jpg

 

 

 

med_gallery_8227_3950_856952.jpg

 

 

 

Je ziet hier goed dat die nog een stuk kleiner is..

 

med_gallery_8227_3950_90024.jpg

 

med_gallery_8227_3950_756911.jpg

 

 

 

Zoals je ziet wordt het niet echt warm in het hok :D

 

med_gallery_8227_3950_1680494.jpg

 

EN DIT, vindt ik nouw zo een leuk ding :P

Zonnepaneeltje die de ventilator aandrijft, die over mn plantjes blaast :D :spliff:

En hij laad nog eens batterijen op ook ;)

 

med_gallery_8227_3950_1572613.jpg

 

 

Vertel me wat jullie dr van vinden :no :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah, die fan is echt slim bedacht scheelt weer kosten daarvoor.

Waar heb je hem vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahah, die fan is echt slim bedacht scheelt weer kosten daarvoor.

Waar heb je hem vandaan?

 

Eeeh, Den haag het spui, heb je in de grootte winkelstraat een reclasseringsbureau zitten..

Daar tegenover een lampenwinkel waar je ze kan halen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er naar mijn mening en vergelijk bij andere mensen hun kweek best mooi bij, alleen zijn ze niet zo gedrongen als ik zou willen..

Dit doet me voor de rest niets, want ze zijn vlak na de foto's getopt, dus zij-intermode's kunnen hun gang gaan

 

ik vind wel dat je ze al vlug getopt hebt, beter had je ze een centimetertje of 20 laten worden, voordat je gaat toppen.

tenminste, dat is mijn mening, als er mensen zijn die er anders over denken hoor ik dit graag natuurlijk.

verder ziet het er wel leuk uit, die kast.

ga zo door.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze staan er naar mijn mening en vergelijk bij andere mensen hun kweek best mooi bij, alleen zijn ze niet zo gedrongen als ik zou willen..

Dit doet me voor de rest niets, want ze zijn vlak na de foto's getopt, dus zij-intermode's kunnen hun gang gaan

 

ik vind wel dat je ze al vlug getopt hebt, beter had je ze een centimetertje of 20 laten worden, voordat je gaat toppen.

tenminste, dat is mijn mening, als er mensen zijn die er anders over denken hoor ik dit graag natuurlijk.

verder ziet het er wel leuk uit, die kast.

ga zo door.

 

greetzzzz Blowertjuh

 

Ik zou je hierin HELEMAAL gelijk geven echt waar, maar ik wil echt NIET het risico lopen dat ik nog bezig ben met de geslachts bepaling, terwijl de planten al boven het net uitsteken ;)

Te veel risico! :spliff:

 

 

EDIT: Om eventjes terug te komen op mijn vraag:

Kan ik al gaan beginnen met voeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo updaaaaaate!

 

Ze staan er best bij de mannen en dames :D (weet nog steeds niet wat ze zijn, mar moet er binnenkort effe een stekkie van knippen)

 

Hier de foto's:

 

overzichtjes:

 

med_gallery_8227_3950_909069.jpg

 

med_gallery_8227_3950_556808.jpg

 

med_gallery_8227_3950_93155.jpg

 

 

De zijvertakkingen doen ook leuk mee ;)

 

med_gallery_8227_3950_2094005.jpg

 

 

med_gallery_8227_3950_142514.jpg

 

 

Ze moeten nog wel een stukje :spliff:

 

med_gallery_8227_3950_839859.jpg

 

 

 

Maar wat o wat doe ik fout?

he? he?

 

Kan ik trouwens al voeding gaan geven? :P :D

 

Tellll me!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dat net maar een stuk lager hangen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je foto's maakt zonder lamp is het duidelijker of je al voeding kunt geven, eigenlijk zodra de blaadjes een beetje lichter worden kunnen ze wel weer een hapje gebruiken, en zoals tomas zei, je kunt het netje wel wat lager hangen, anders gaat er alleen maar extra tijd verloren. Tijd is licht, en licht is geld.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, zakken met dat net, of de volgende keer wachten met het toppen, totdat ze maar een centimer of 8a10 onder dat netje zitten.

verder zien ze er wel leuk uit.

ik ken je helaas geen advies geven over voeden op aarde, ik gebruik namelijk nooit geen aarde.

veel succes verder.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo updatje dan maar weer :D

 

Zo staan ze er weer eens bij;

 

med_gallery_8227_3950_222047.jpg

 

 

med_gallery_8227_3950_491443.jpg

 

 

En de zijtakjes gaan ook mooi mee ;)

 

med_gallery_8227_3950_227026.jpg

 

med_gallery_8227_3950_265861.jpg

 

 

med_gallery_8227_3950_981841.jpg

 

 

Het toppen van de planten is ook goewd gelukt :P

 

med_gallery_8227_3950_901143.jpg

 

 

med_gallery_8227_3950_961671.jpg

 

en als laatste een zijaanzicht:

 

med_gallery_8227_3950_419935.jpg

 

 

 

 

 

En wat vinden jullie er van?

 

Hoe staan ze er volgens jullie bij?:D REACTIES :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...