Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fogbrain

Fogbrains Eerste Echte Kweek (rebelshack F2#3)

Recommended Posts

Jo,

 

Zaden ontkiem je niet gelijk in voorbemeste grond, maar in zaai- en stekaarde. Ik hoop dat

ze zonder problemen opstarten.

 

Mochten ze nog niet ontkiemt zijn, zou ik ze alsnog overzetten in zaai en stekaarde en daarna in 2

literpotjes voor een poosje.

 

Het opgroeien in een propagator is niet echt verstandig, als je ze over wil potten maak je het net

aangemaakte wortelgestel kapot.

 

Dus ontkiemen in pitpot in je propagator met daarin een laagje natte seramis, daarna als ze wortels krijgen,

ontkiemt zijn overzetten in zaai/stekgrond in kleine plastic potjes.

 

Daarna als ze een paar internodes groot zijn pas overzetten in de grote bak/potten.

 

Succes.

 

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt BZ, das dus fout nr.2 :offtopic

 

Het was laat he zullen we maar zeggen

 

Ik laat het voor deze keer maar zitten zo, de pitpots zitten niet echt ingegraven maar meer in een (ondiep)kuiltje

Mochten ze ontkiemen dan zal ik ze zowieso overpotten in kleine potjes.

Ik heb ze dan ook in plastic bekertjes geplaatst waar de bodem is uitgeknipt, ik kan dus de aarde rondom wegvegen en het bekertje eruit halen

Die propegator had ik eigenlijk aangeschaft voor de stekken later, maar bij gebrek aan potjes het zo maar even opgelost

 

Mochten ze niet ontkiemen dan is het terug naar plan A (met Sannie's Jack)

Momenteel ben ik even te druk en kan ik niet rustig gaan sjoppen voor de juiste benodigdheden dus laat ik het maar even zo

 

We gaan zien wat er gebeurt (nu nog weinig iig)

De lamp heb ik aangezet vanochtend en het is een mooie 25,5 graden in de kast

Om de 3 a 4 uur kijk ik even of de pitpots niet te droog zijn en desnoods sproei ik een klein beetje bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik vind het een leuk topic fogbrain :offtopic. Ik ga je volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen, hier ff een late night update van mijn kweekje

 

Vanochtend uiteraard snel even wezen kijken, maar helaas was er nog niets te zien :no

 

Ik voelde de bui dus al hangen dus ik vandaag snel naar de growshop voor de juiste spulletjes om een herstart te maken

 

Overigens heb ik het zaakje niet verwaarloosd verder en heb de pitpots goed op uitdroging gecontroleerd, en sproei zodien nodig een beetje bij

Nog steeds Spa met Hesi wortelstimulator en Sannie's Bacto :no

 

Na een geslaagde missie en een uurtje file kwam ik met het volgende thuis:

 

gallery_13508_3800_730235.jpg

 

 

een 4x 600watt relaiskastje

2x ZD05 grond pH/vochtigheids meter (1tje voor een maat van mij)

pH en EC ijkvloeistof (bewaarvloeistof was niet nodig, kan gewoon gedemineraliseerd water gebruiken :rolleyes2: )

Zakje Zaai/Stekgrond(ph 5,7 EC 0,5)

 

Tevens naar de Praxis geweest overigens waar ik een goede digitale tijdklok, (nog) een badkamerventilator 100m(de tweede nu in mijn kweekast) en wat overig 'verbruikersrommel'

 

Thuis aangekomen mezelf bewapend met boormachine en schroevendraaiers, en nadat ik het hele zooitje naar mijn kast had gezeuld, deed ik de kast open om te kunnen werken en wat zag ik?

 

1 zaadje had zich geopend en ik zie een heel klein beginnend sprietje zichzelf er langzaam uit worstelen.

Helaas ben ik niet echt begaafd met mijn digicam en zal ik binnenkort eens een statief aanschaffen zodat de closeups wat beter kunnen(en ja ik weet het licht staat aan)

gallery_13508_3800_547800.jpg

 

 

 

Een tweede zaadje begint ook langzaam open te barsten en is duidelijk een opening tussen de twee helften aan het ontstaan

Deze foto is zelf wat scherper omdat ie iets verder is genomen en de automatische correctie mijn gebibber dan beter wegfilterd B)

Helaas is het allemaal zo klein maar geloof mij het gebeurt echt :no :)

gallery_13508_3800_2392956.jpg

 

 

 

Ik zit er nu wel sterk over te twijfelen om ze alsnog met pitpot en al in aparte potjes met stekgrond te plaatsen, of dat het misschien beter is om het zo te laten gaan :no

 

Iig doe ik vanavond geen ene moer meer en ga ik nu weer ff op de bank een Prison Breakie of twee a drie kijken en daarbij :no

 

Bedankt voor het lezen en Goedenavond :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

vet topic, leuk om te lezen :no B)

en je plantjes gaan zeker het nodige krijgen om een leuke kweek te hebben dat hoor ik zo :no

met wss een zeer lekker eindresultaat!, die rebels zullen je ook bevalen hoor, prima weed lekker high.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...;hl=Rebel+Shack hier vind je wel wat uitleg over de rebelshack, leuk plantje hoor :rolleyes2: :no vind ik wel een grappige vergissing als eerste :no

 

en die zaadjes +pitpotje zou ik als het nog kan, zolang ze nog niet echt boven zijn voorzichtig overzetten op een bekertje zaai en stekgrond, en dan beetje later in een niet te zwaar bemeste aarde.

 

kweek ze

mazzel :no

 

ps; ergens op de hoek van dat zakje zaad hangt een code, t laatste nummer ervan geeft aan welk feno/nummer RS je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg ik dat het klein is en dat men mij maar ff moet geloven omdat het nog heel klein is, en ze sturen gelijk tuinkabouters op me af ter controle :rolleyes2: :no :no :no

 

Hey tuinkabouter2003, bedank voor je reactie

Ik heb het topic even snel doorgenomen en heb een klein beetje idee wat ik kan verwachten

Enne volgens mij moet ik je nog eens bedanken anders had DIT zaad er nu niet gestaan :no

Die code die jij bedoelt is F2 toch?

Ik heb er zelf nog de ballen verstand van dus als je nog wat meer kunt vertellen B)

 

Ik ga zo direct even wat stekgrond aanmaken met wat BAC-schimmels en lichtjes bewateren met het eerdergenoemde Spa-brouwsel, zodat ik de pitpots over kan plaatsen in potjes stekaarde

 

Ik kan me nu volop de kweek storten, want de kast is zo goed als af(is eigenlijk nooit af toch :no )

Gisteravond moest ik nog bijvoorbeeld belachelijk laat opblijven om bijv aleen de lamp al uit te zetten, maar gelukkig heeft mijn electroprutsel zijn werk gedaan en hoefde ik er 6 uur later niet meer uit om ze weer aan te zetten :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breaking news: :no

 

Ik moest vanmiddag even weg en vond bij terugkomst de pitpotjes er wel erg droog :rolleyes2:

Gelijk een beetje bijgesproeid en alvast nieuwe potten stekaarde aangemaakt

Net helemaal klaar met het verplaatsen van de pitpot naar nieuwe potjes

en ik heb de lamp iets hoger geplaatst, deze staat nu op 75cm van de zaailingen :no

 

Heb met de (beide) grondmeter(s) even gekeken en die staat op pH 6,2 a 6,3 dat is 0,5 meer dan op de zak stond vermeld B)

Eenzelfde meting maar nu in de oude bodem van normale growmix geeft de pH-meter 6,8 a 6,9

Nou weet ik nog niet hoe accuraat deze dingen zijn, en of ze een bepaalde afwijking hebben

 

Ik zal zo nog eens proberen om met een bodemmonster een nameting te doen met mijn voedings-pH meter

 

Ik hoop dat het verder nog goed gaat, maar er zijn (nog) geen zichtbare veranderingen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

nee niks controle van kabouters (goedaardige ) :no :no en nee je moet niet bedanken, maar das wel leuk :rolleyes2:

Ik piep ook hier maar lekker effe mee want ik ben denk ik even benieuwd bij wat hier aan het gebeuren is :no als jij

Die code, nee das niet "F2", dit duid op de hoeveelste generatie van deze zaden het gaat.

De code zou een gatal zijn waarvan het laatste teken de betreffende feno aanwijst, 3, 4, 5 of 8 :no

Zelf heb ik ook nog geen enkele rebelshackF2 zien afbloeien, enkel de F1 rebel's en hier heb ik dus de mooieste van bevrucht en deze zaden zijn tot bij jouw geraakt B) vandaar dus.

kweek ze

Ik zou je lamp toch wat hoger houden in den beginen, en in dat bakje om te kiemen lekker vochtig houden met de kap er op.

 

mazzel :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tuinkabouter, ik heb dat nummer gevonden: #3

Het stond er inderdaad op maar wel heel klein :no logisch eigenlijk als ik me bedenk dat deze zaden van een kabouter af komen

Wat moet ik nu met dat getal? :no

 

Hoop alleen niet dat er kabouterboompjes uit groeien, doe mij maar ouderwetse woudreuzen :no

 

Leuk dat je meekijkt, nu voel me bijna haast verplicht om dit tot een mooi einde te brengen :P

 

De kap erop zal niet meer gaan, ze staan nu in potjes van 15x15x20, en ik sproei regelmatig een beetje

De potjes staan ook op schotels waar ik ook steeds een beetje Spa-brouwsel op laat lopen, als dit weg is vul ik het weer aan

De lamp nog te hoog? Ik ging uit van de 55cm uit deze sticky maar het wordt idd wel best warm direct onder de lamp

Ik zit er aan te denken om mijn luchtbevochtiger er maar even bij te plaatsen, want die geeft naast vochtige ook koele lucht

 

Ik heb het idee dat er inmiddels toch wel een heel ietsiepietsie vooruitgang is geboekt ten opzichte van gisteren, maar misschien zit dit wel tussen mijn oren

Ik zit er haast (indien mogelijk :P ) de hele dag met een loep naar te staren :no

 

De situatie is na als volgt, ik hoop dat jullie de foto's mooi vinden want ondanks ik echt mijn best doe om een scherpe foto te maken wil het nog niet echt lukken van dichtbij (ik hou er iig wel een mooi gebruind achterhoofd aan over B) ):

 

De zaailingen in hun nieuwe habitat:

gallery_13508_3800_665995.jpg

 

 

Rebel Shack nummer 1, de foto's worden tijdens uploaden iets verkleind maar een geoefend oog ziet wel wat gebeuren:

gallery_13508_3800_512228.jpg

 

 

RS nummer 2 heeft er ook wel zin in:

gallery_13508_3800_2806816.jpg

 

 

RS nummer 3, stilte voor de storm :) :

gallery_13508_3800_397086.jpg

 

 

en last but not least RS nummer 4, die ook al een duidelijke scheur in de zaadhoes begint te vertonen:

(foto met flits genomen vanuit een straaljager met mach2 snelheid dus niet helemaal scherp :rolleyes2: )

gallery_13508_3800_99387.jpg

 

 

en hier ook weer nummer vier in een vruchteloze poging tot het maken van een duidelijkere foto :no :

gallery_13508_3800_23860.jpg

 

 

*hele diepe zucht*- geduld is een schone zaak :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ze ff nat sproeien.. die pitpotjes lijken wel helemaal uitgedroogd? Je kan ze het beste in een propagator houden met hoge LV totdat ze echt zijn ontkiemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas - Die foto's zijn genomen net 5 minuten nadat ik ze had besproeid, en voelden nog goed vochtig aan

Momenteel worden ze eenmaal per uur een beetje besproeid als de lamp aan staat

Ik heb net even een luchtbevochtiger geinstalleerd en (nog) een extra ventilator want de temperatuur ligt momenteel echt aan de max(30/31 Graden :no )

 

Verder hebben de twee 'achterblijvertjes' een klein truukje met me uitgehaald door stiekum open te gaan aan de kant die ik niet kan zien

Ik kan die twee achterblijvers nu gerust de koplopers noemen B)

 

Duidelijke acties nu, ik zal binnen een dag of twee eindelijk een plaatje kunnen posten waar er iets groens uit de pitpots zal steken

 

Overigens gisteren fout 3 ontdekt; de datums die ik bijwerkte in mijn eerste post liepen een dag voor op de werkelijkheid :no :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update in het topic waar zelfs tuinkabouters en de paeshaes komen kijken B) :rolleyes2:

 

Dit is de derde dag nadat de zaadjes de pitpots in gingen!

 

Net even de verhoging uit mijn kast weggehaald, deze was toch niet zo handig en onderin de kast is het iets koeler

Bovendien kan ik nu weer makkelijk de lamp op elke gewenste hoogte krijgen

 

Het lijkt af en toe best snel te gaan, en ik heb gelijk net maar weer een paar fotootjes gemaakt voor in het album

 

hier is er eentje:

gallery_13508_3800_348409.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes fogbrain,laat ze maar grote sla's worden B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onwijs kicke topic maak je dr van. B)

 

Leuke commentaar en grappige foto's erbij.

Wens je al het beste toe met je schatjes! :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowfish - Ja dat hoop ik wel ja, dit is mijn eerste keer vanaf nop met zaad en ik ga proberen ze lekker klein maar breed te houden

 

@groentje27 - Bedankt voor het compliment, ik vind het super dat je mijn uit verveling geboren onzin leuk vind :rolleyes2:

Ik post dat allemaal omdat er toch weinig te melden valt en ik mensen toch een beetje wil interesseren voor mijn topic en met name voor wat er nog gaat komen

Ik verzeker je echter dat naarmate de kweek vordert de post wat gedoseerder en gemeleerder zullen zijn het gaat uiteraard over een kweekje!

Uiteraard zal ik wel de informatie die ik breng op een luchtige en ludieke manier uiten waar mogelijk, ook omdat ik het gewoon leuk vind :no

 

Laatste update van vandaag:

 

1 zaadje heeft alvast besloten een plantje te worden vandaag en heeft in het kader van de vrijheid zijn zaadhoes fier afgeworpen (zoals men ooit deed met bh's en stropdassen voor vergelijkbare doeleinden :) )

 

Is het geen schatje :no

gallery_13508_3800_142490.jpg

 

 

Vanavond geef ik ter deze gelegenheid een groot feest en iedereen die weet waar ik woon is uitgenodigd B)

 

En wat nu :no moet ik hem nu toppen, fimmen of zal ik hem vast knakken of buigen? :P :no

 

In ieder geval gaan de overige drie gelijk op en ik verwacht dat ze in de loop van morgen allemaal de kop boven het pitpotje steken

Zodra dit het geval is zal ik langzaam de lamp nog iets laten zakken, deze hangt nu op bijna 90cm van de plantjes

 

Ik controleer ze zeer regelmatig op vochtigheid (of een tekort hieraan :no ) en heb het klimaat in mijn kast momenteel gelukkig een beetje onder controle

 

Goedenavond beste forumlezers, Fogbrain gaat hevig aan de drank en drugs vanavond, maar is morgen weer (desnoods met kater) aanwezig

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogguh mensuh!

 

Hier weer een razend report van de huidige stand van zaken

Ik wilde al eerder een update doen maar de internet-goden waren mij niet gunstig gezind, waardoor ik mijn totale post door een SQL-fout verloren ging :no

 

Aangezien ik nu weer ff tijd heb dus hier weer een foto-update van de laatste dagen

 

9 November, dag 4 na het zaaien

Het lijkt wel of de zaken zijn omgedraaid, de zaden die ik als eerste verwachtte zijn uiteindelijk de laatste geworden

Het vierde RebelShack plantje is duidelijk de koploper, en deze sprong in een paar uur tijd de lucht in dus heb ik deze direct weer verhoogd zodat hij weer dichter bij het licht staat: :no

gallery_13508_3800_15118.jpg

 

 

 

Ook de derde Rebelshack vond het wel welletjes en trok ook de weide wereld in:

gallery_13508_3800_1404257.jpg

 

 

 

Verder weinig aktie bij nummers 1 en 2, hoewel nummer 2 er wel uitziet alsof hij zich klaarmaakt om op te komen, lijkt nummer 1 een ware worstelstrijd in het pitpotje te voeren

Ik heb het idee dat de wortel aan de bovenkant zit aangezien het kleine sprietje wat een beetje uitsteekt niet vergelijkbaar waren met de overige drie :no

 

Hier een totaalshot van 9 november:

gallery_13508_3800_1180406.jpg

 

 

 

De plantjes worden om de twee a drie uur een beetje besproeid van bovenaf, waarna ik de schoteltjes onder de potjes vol laat lopen, nog steeds met Spa gemengd met Sannie's Bacto en een heel klein beetje wortelstimulator

 

10 november - dag 5 na het zaaien

 

Nummer vier staat er fris bij, misschien iets te sprieterig maar ik denk dat hij nu niet veel verder omhoog schiet, vanwege de afstand tot het licht B)

gallery_13508_3800_113673.jpg

 

 

 

Bij nummer 3 was ik er wat vroeger bij, en deze pot is nu op dezelfde hoogte als nummer 4:

gallery_13508_3800_2237598.jpg

 

 

 

Nummer 2 had stiekum snel even gestrekt en er steekt nu fier 1 blaadje boven de pitpot :no :

gallery_13508_3800_1373116.jpg

 

 

 

Nummer 1 weet het nog steeds niet

Deze loopt inmiddels al een stuk achter op de rest en als ik in de pitpot gluur dan zie ik een groene prop die zich alle kanten uit wringt (behalve de goede :no )

Er steekt een wit puntig sprietje uit die mij meer op wortel dan plant/stengel/blad lijkt :)

Ik laat deze nog tot eind 11 november staan, en als er dan nog niets uit steekt wat op een plantje lijkt dan heeft deze rakker zichzelf al vroeg als eerste geselecteerd :no

gallery_13508_3800_1157060.jpg

 

En dan vandaag, Dag 6 na het zaaien

Nummertje 4 begint duidelijk aan het aanmaken van 2 verse blaadjes (helaas niet echt duidelijk is vanaf de foto :rolleyes2: ):

gallery_13508_3800_960009.jpg

 

 

 

Nummertje 3 is naar mijn mening het mooiste, lekker kort en staat mooi open :P

gallery_13508_3800_350003.jpg

 

 

 

Nummertje 2 is mooi bijgetrokken

gallery_13508_3800_1324208.jpg

 

 

 

 

Nummer 1 heeft het doodvonnis over zich uitgesproken gekregen :no

Zijn enige hoop is een verlossend telefoontje van de Gouverneur, indien hij toch uiteindelijk opbiecht waar hij de ontvoerde blaadjes heeft verborgen, voor de executie vanavond :no

gallery_13508_3800_1109249.jpg

 

 

 

Morgen zijn de overgebleven plantjes precies een week geleden geplant

Ik zal eens beginnen met het meten van de voedingsbodem en alvast het plan trekken voor de aankomende week

 

Er resten mij nog een aantal vragen waar ik graag wat hulp bij kan gebruiken:

 

De pitpotjes zijn half ingegraven in de bodem, kan ik dit zo laten of is het misschien beter om wat extra grond aan te vullen tot de bovenkant van het pitpot?

 

Zo ja kan ik hiervoor de aarde uit de afgevallen pot gebruiken of is het misschien beter om verse te gebruiken?

 

Hoelang moet ik ze ongeveer laten groeien voor ik ze kan overpotten in grote potten met Growmix?

 

In ieder geval bedankt weer voor het lezen :no

 

Vragen, suggestie en opmerking zijn altijd welkom!

 

Groeten van Fogbrain :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 november is de dag, dat die kleine #tters komen leuren om snoep :no

Echter was moeder natuur ze niet gunstig gezind en zodra de ene helft werd weggeblazen en de andere helft werd weggespoeld had ik weer tijd voor een strakke inspectieronde want...

 

11 november is de dag, dat de eerste zaailing een enkele reis naar de kliko gaat ontvangen :no :no :no

 

De situatie is als volgt:

gallery_13508_3800_1508347.jpg

 

 

En week na het zaaien zie ik drie kanshebbers B)

Nummer 2, 3 en 4 hebben het voorbij de eerste selectieronde gehaald, al denk ik wel dat nummer 2 misschien wel een mannetje is, omdat deze als enige opdook met een 'vlinderstrik' :no :no

gallery_13508_3800_602877.jpg

 

 

Echter Nummertje 1, die als eerste een teken van leven gaf lijkt nu totaal stil te staan

gallery_13508_3800_1776122.jpg

 

 

Ik verwacht er niets meer van en omdat het verschil met de overige drie zowiezo te groot is heb ik hem vandaag dus verwijderd :P

 

Wat ging er nou mis?

Ik heb geen idee maar bij nader onderzoek kwam het volgende aan het licht:

 

Ik verwijderde de pitpot weer uit de stekgrond

gallery_13508_3800_100641.jpg

 

 

Ook aan de onderzijde niets te zien

gallery_13508_3800_179004.jpg

 

 

Na het openbreken van de pitpot werd mijn vermoeden bevestigd

gallery_13508_3800_411526.jpg

 

 

Zoals ik dus al dacht is het zaadje wel ontkiemd, echter is inderdaad de wortel naar boven gegroeid :)

Wat hier nou precies de oorzaak van is geweest, ik heb geen idee en aangezien ze meteen onder de lamp zijn gegaan (op 18/6) :rolleyes2:

Kennelijk was deze al voor de start kansloos, en ben ik zeer blij met de overgebleven 3 kandidaten

 

Dit was weer de laatste update van vandaag ik ga ff en :no roken en een minuutje stilte houden ter ere van de gevallen Rebel-strijder :P

 

Op naar de volgende fase :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Fogbrains,

 

Ik zie dat ze bij jouw ook aardig groeien,bij mij ook.

 

Ze zijn vandaag verhuist naar de 400W Natrium.

 

en er zijn bij mij ook wat nakomertjes.

 

maar ik ga ze gewoon 1 week laten groeien en dan direct allemaal in bloei.

 

Als ik ze allemaal in bloei zet tesamen kan ik ze normaal toch tesamen oogsten? :rolleyes2:

 

 

PS: bedankt voor je reacties,en ik blijf je zeker volgen...

 

Nu ook eerst 1tje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Einsten- In principe zou je alles ongeveer gelijk kunnen oogsten op die manier, mits je 1 soortje (of soorten met gelijke eigenschappen) neemt en alles tegelijkertijd zaait

 

Ik heb je topic nog eens opgevist, echter vraag ik mij af deze methode voor mij van toepassing zou zijn

 

Mijn kast is maar 1 vierkante meter oppervlakte, en ik wil uiteindelijk 5 dames laten bloeien, en zal dus zelf gaan stekken van (hopelijk B) ) minimaal 1 plantje

Wil ik dus mijn kast een beetje vol krijgen dan zal ik ze dus langer moeten laten groeien, in tegenstelling van bijvoorbeeld 20 planten die door te lange groei alleen elkaar maar nodeloos overwoekeren

 

Ik neem geen scrog oid maar laat dus gewoon 5 grote planten groeien

Ik hou voor mezelf de indicatie van 'als de fanleaves elkaar raken'- aan voordat ik de plantjes in de bloei zet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het aan mij ligt maar op heel veel fotos is je grond echt veel te nat.

Of het moet iedere keer vlak na het water geven zijn, maar dan nog kun je beter waar de stam de grond in gaat geen water geven.

 

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het algemeen neem ik inderdaad mijn foto's nadat ik ze water heb gegeven

Ik sproei alleen af en toe enkele ml's als de bovenlaag droog is, maar laat wel regelmatig een beetje in het schoteltje lopen.

Ik zal proberen het iig niet te vochtig te houden, bedankt B)

 

Helaas moet ik er nu vandoor, maar kan melden dat vooral nummertje 3 er Top uitziet :rolleyes2:

Mooie blaadjes en lekker kort, een fotoupdate volgt later :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello beste forumbezoekertjes :D

 

Hier zoals beloofd weer een klein updeetje uit Huize Fogbrain

Zoals ik eerder al liet doorschemeren heb ik het momenteel erg druk met o.a. mijn vrouw die deze week wordt geopereerd (medisch, dus geen cosmetische ingrepen gefinancierd uit de opbrengst van een vorig kweekje :D , btw gelukkig niets ernstigs, maar wel een flinke ingreep)

 

Momenteel ben ik al blij als ik de plantjes wat aandacht kan geven, laat staan mijn topic bijwerken of andere forumactiviteiten.

Gelukkig had ik nu even een loos uurtje dus weer snel in vogelvlucht wat piccie's geschoten:

 

Nummertje 4 is de grootste, en ondanks dat de eerste set bladeren wat naar beneden krullen groeit deze lustig door en is nu aan de 3e set kleine blaadjes bezig:

gallery_13508_3800_843474.jpg

 

 

 

Nummertje 3 is naar mijn mening de mooiste :D

Kort boven de grond steken er twee mooie bladeren mooi uiteen, en ook deze is bezig met nieuwe setjes bladeren

gallery_13508_3800_132013.jpg

 

 

 

Nummertje 2 loopt iets achter maar wat ie doet doet ie goed :)

De blaadjes beginnen langzaam wat in omvang toe te nemen en staan ook mooi open

gallery_13508_3800_161350.jpg

 

 

 

Bewateren doe ik nog steeds met het eerdergenoemde Spa-brouwsel, maar veel minder nu van bovenaf

Als de lamp een uurtje aan staat dan besproei ik de plantjes van bovenaf een beetje

Mocht het erg droog worden dan krijgen ze eventueel na een halve dag nog een kleine sproeibeurt

 

Het meeste geef ik ze nu via de schoteltjes onder de potjes

 

Overigens bij het meten van de voedingsbodem met de grond-pH-meter geeft een gemiddelde waarde van 6,3

Helaas nog steeds geen gelegenheid gehad om met een bodemmonster even na te checken maar dat gaat snel gebeuren :)

 

Dat was het dan ff snel mensen, ik ben weer weg

 

Dampige groeten van Fogbrain :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis alweer tien dagen geleden dat de zaden de grond in gingen ;)

Ik krijg toch wat minder reacties als ik verwachtte na inmiddels meer dan 1500 keer bekeken te zijn :P

Ligt misschien ook wel een klein beetje aan mijn foto's die misschien niet altijd even duidelijk zijn, maar ik doe nog steeds mijn best om dit te verbeteren

 

Volgens recente onderzoeken loont het om bijvoorbeeld een model in te huren voor diverse promotiedoeleinden dus met die gedachte in het achterhoofd ben ik ook op zoek gegaan naar een schone dame die de fotopresentatie van mijn plantjes deze keer een beetje komt opleuken :D

 

Waarschuwing: De volgende beelden zijn alleen geschikt voor personen van 18 jaar en ouder en kunnen vanwege hun aanstootgevende karakter als schokkend worden ervaren!

Vanaf dit punt leest U verder op eigen risico!

 

We beginnen zoals altijd met RebelShack nummer 4, ik weet niet wat ik van dit plantje moet denken

De bladeren zijn mooi donkergroen maar erg gekreukeld en krullen een beetje naar beneden :D

gallery_13508_3800_551506.jpg

 

en wat dichterbij :)

gallery_13508_3800_1380049.jpg

 

 

RebelShack nummer 3 is nog steeds mijn trots, iets lichter van kleur dan de andere 2 maar mooie grote bladeren.

Duidelijk te zien is dat het tweede setje bladeren al 3 vingers heeft :D

Oeps :wub:

gallery_13508_3800_749326.jpg

 

Euhm :) deze bedoel ik:

gallery_13508_3800_1184924.jpg

 

 

En kijk deze jongedame eens, fris als een lentebloempje, vol passie als een hete midzomernacht....en RebelShack nummertje 3 staat er ook leuk bij ;)

gallery_13508_3800_448606.jpg

 

 

Duidelijk kleiner als de overige twee, denk ik dat het ondanks deze zijn strikje nog niet heeft afgedaan denk ik dat het helemaal goed gaat komen :)

gallery_13508_3800_4446.jpg

 

 

Nu maar hopen op een vette oogst, dan kan ik het modellenbureau afbetalen :D

 

Reacties (serieus of niet) zijn nog steeds welkom :D

 

Fogbrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...