Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Markus

Hoe Kan Ik Mijn Hok Op De Goede Manier Bouwen?

Recommended Posts

He jongens,

 

Na veel info gelezen te hebben wil ik mijn eigen hok beginnen. Ik heb een tekening gemaakt om jullie een beter beeld te geven hoe ik die hok wil zetten. Alleen moet ie nog gebouwd worden maar voor dat ik daar aan begin. Ben ik benieuw naar jullie mening. Zoals je op de tekening ziet, wil ik op plaats van de groene lijnen de hok maken. Ik weet alleen niet aan de open zijdes (waar geen muur aan grenst) hoe ik deze het best kan afsluiten. En hoe ik de aanzuiging en afzuiging het beste kan regelen. Ik wacht jullie mening af voordat ik werkelijk begin :wacko:

 

Foto

http://img65.imageshack.us/img65/8841/hokal4.jpg

Edited by Markus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een beginner is ie best groot , als je m wat kleiner maakt is de klimaat ook wat makkelijker te beheersen... hoeveel lampen had je in gedachten ?

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de foto geplaats voor het gemak.

 

hokal4.jpg

 

 

 

Er zijn veel manieren om een hok te bouwen.

 

Het makkelijkste is dat je een frame maakt.

 

Zet in elke hoek een balk en maak daar balken tussen in.

 

Hier schroef je platen tegen aan vanaf de buiten kant en mits je wil ook aan de binnen kant.

 

De aan en afzuiging kan je in je hok plaatsen maar ook buiten het hok.

 

Laatste ik de meest aangesproken manier.

 

Hierdoor bespaar je binnen ruimte.

 

Als je de hoogte hebt verberg je de afzuigers en eventueel de filters en dempers boven het hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt in iedergeval genoeg ruimte. In tegenstelling tot wat Hori zegt, kun je in een grotere ruimte je temperatuur beter beheersen, omdat warmte ontwikkeling meestal het grootste probleem vormt en dit is altijd het struikelblok in keine ruimtes.

 

Ik denk alleen dat je je uitgangspunt moet veranderen. Ik denk dat je beter kunt uitgaan van hoeveel planten je zou willen kweken, en hoeveel lampen je zou willen gaan gebruiken. (400 of 600 watt)

 

Mijn hokje

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

idd je heb gelijk ! foutjuh ! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt in iedergeval genoeg ruimte. In tegenstelling tot wat Hori zegt, kun je in een grotere ruimte je temperatuur beter beheersen, omdat warmte ontwikkeling meestal het grootste probleem vormt en dit is altijd het struikelblok in keine ruimtes.

 

Ik denk alleen dat je je uitgangspunt moet veranderen. Ik denk dat je beter kunt uitgaan van hoeveel planten je zou willen kweken, en hoeveel lampen je zou willen gaan gebruiken. (400 of 600 watt)

 

Mijn hokje

Precies, over hoeveel planten ben ik nog niet uit en wat voor literpotten ik wil genruiken ook niet. Maar mijn doel is om minimaal 4k droog te kweken het lieftst 5 kilo. Daar gaat het mij om. Ik denk dat ik dan zo een 10*600w nodig heb? en het beste 100 potten 11 liter kan neerzetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gram per watt halen slechts weinigen, zeker in het begin moet je meer denken aan 0,5 gr/watt.

 

Waarom begin je niet eerst met wat kleiners? Bovendien heb je voor zoveel licht heel veel stroom en ventilatie nodig. Heb je dat allemaal wel tot je beschikking

 

Hou wel rekening met je aan- en afvoer van lucht en temperatuur hiervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markus, de aantallen waar je het nu over hebt, zal het hokje van 3x3 niet voldoende zijn. :smoke Je praat dan al gauw over 200 a 250 planten. Houd er rekening mee, dat als je daarvoor een knappe ruimte wilt inrichten, je op een inverstering komt tussen de 7.500 a 10.000 :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je inderdaad hooguit 2 of 2,5 en als je het erg goed doet misschien 3 kg uit een ruimte van 3x3 zal halen.Waarvoor gebruik je niet de hele kamer,dan zal je de temperatuur beter onder controle kunnen houden.6x 600 is denk ik een beetje het maximum voor een ruimte van 3x3.Denk dat het ook wel een beetje goedkoper kan als je zelf een beetje handig bent,maar ik zou in geen geval op de veiligheid(ELECTRA,WATER ETC.!) besparen.Zodat je geen gevaar bent voor je buren en de rest van de (hobby)kwekers een slechte naam bezorgd.

Succes en groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een gram per watt halen slechts weinigen, zeker in het begin moet je meer denken aan 0,5 gr/watt.

 

Waarom begin je niet eerst met wat kleiners? Bovendien heb je voor zoveel licht heel veel stroom en ventilatie nodig. Heb je dat allemaal wel tot je beschikking

 

Hou wel rekening met je aan- en afvoer van lucht en temperatuur hiervan.

 

Over licht en ventilatie ben ik al uit, en ben er zeker van dat dat goed moet zijn.

 

 

@Markus, de aantallen waar je het nu over hebt, zal het hokje van 3x3 niet voldoende zijn. :smoke Je praat dan al gauw over 200 a 250 planten. Houd er rekening mee, dat als je daarvoor een knappe ruimte wilt inrichten, je op een inverstering komt tussen de 7.500 a 10.000 :wacko:

 

Ik las hier ergens een kweekverslag die met grootte potten circa 100 zo'n 5 kilo uit haalde? Ik kan ook kleinere potten nemen, maar mij gaat het om die 5 kilo droog die ik graag wil. Grotere potten in minder aantal of kleinere potten grotere aantal?

 

 

 

Denk dat je inderdaad hooguit 2 of 2,5 en als je het erg goed doet misschien 3 kg uit een ruimte van 3x3 zal halen.Waarvoor gebruik je niet de hele kamer,dan zal je de temperatuur beter onder controle kunnen houden.6x 600 is denk ik een beetje het maximum voor een ruimte van 3x3.Denk dat het ook wel een beetje goedkoper kan als je zelf een beetje handig bent,maar ik zou in geen geval op de veiligheid(ELECTRA,WATER ETC.!) besparen.Zodat je geen gevaar bent voor je buren en de rest van de (hobby)kwekers een slechte naam bezorgd.

Succes en groeten.

 

 

Nee, tuurlijk veiligheid voorop. Ik wil ook rustig kunnen slapen, maar de hok kan ook nog groter ruimte zat. Maar wil niet de hele kamer volgooien. Dus de hok moet groter volgens jou om die 5 k droog te halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een hok van 3 bij 3 is groot genoeg voor 9 lampen maar je zit ook met je looppad dus dan worden het er maar 6.dus ik zou gewoon voor 2 hokken gaan.en dan om en om draaien dan heb je aan 2 groepen genoeg.maar 10 lampen heb je zeker nodig wil je zoveel kilo,s trekken.succes ermee :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Dus het hokje moet groter? Aan welke litterpotten heb je gedacht? Ik de hok ook groter maken. Alleen de linkerzijde, weet nog niet hoe ik die het beste kan afsluiten met welk materiaal ne hoe.

 

 

Wil de eerste oogst zelf water geven ipv een pomp te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:offtopic ik zou eerst leren kweken. Je neemt wel een heel groot risico dat het fout gaat door er zo een eerste keer in te stappen. Eerst goed informeren en lezen, lezen, lezen. Dan proberen en uitbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hele hok gelijk volgooiien

 

zeil over de vloer gooiien

 

hout voor je raam zetten , raam opkiepen zetten. voor je afblaas.

 

20 lampen

 

200 15 liter potten

 

2x 6000m3 afzuiger

 

 

 

kosten om te beginnen 5000,-

 

minimale opbrengst...200 x 30gr = 6kg = X.000 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D :wOOt :D :) daar hebben we onze zakenman :offtopic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
:offtopic ik zou eerst leren kweken. Je neemt wel een heel groot risico dat het fout gaat door er zo een eerste keer in te stappen. Eerst goed informeren en lezen, lezen, lezen. Dan proberen en uitbouwen.

 

 

Ik vraag alleen maar om tips. :D Al die andere zaken waar ik niet om vraag ben ik al uit. En dat s gergeld alleen vraag ik me nu af of ik de groene lijnen (afbeelding) kan afsluiten me zwartwit folie. Of dat verstandig is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip : lezen,lezen,lezen :offtopic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...