Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
elcoco

Knippen-hoe?

Recommended Posts

hallo,weer een vraag van een beginner,hoe moet je nu precies een top knippen en hoeveel moet eraf,de grote dekbladeren is logisch maar hoeveel moet er van de kleintjes af en wanneer is het een kleintje? alvast bedankt,elcoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou elcoco, ik heb even gekeken bij de 25-Meest-Gestelde-Noob-vragen gekeken, maar daar staat het zelfs niet bij. :blink:

Dus knip alle blaadjes die een steeltje hebben er af, en de rest van de blaadjes knip je gewoon omheen zodat de topjes netjes geknipt worden.

Maar ik neem aan, dat je je wiet voor eigengebruik hebt. :smoke

In dat geval, zou ik je dametjes gewoon droog knippen. :wave:

Zal de smaak zeker tengoede komen. :wOOt

Groetjes,

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knippen doe je met een schaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de blaadjes en de steeltjes krijg je hoofdpijn van!!! (Doe Maar)

dus zoveel mogelijk blad wegknippen zodat je alleen de bloemetjes over houd, want daar wordt je zoooooo highhhhhhh als en vlaams pappegaai!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst naar indoor beginnersvragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het eigenlijk niet eens zo'n stomme vraag :wave: Staan volgens mij ook geen voorbeelden van op het forum :smoke Is dus wel een mooi onderwerp voor een paar foto'tjes. Ben helaas nog niet aan knippen toe, dus als een ander zich geroepen voelt?? kunnen ze er mooi een sticky van maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt het niet lastig om een duidelijke omschrijving te maken van knippen.

 

Er zijn veel verschillende methoden en manieren en ik denk dat het ook per soort wiet verschillend kan zijn ivm de structuur en de opbouw van de toppen.

 

Ook preferen sommigen het droog knippen boven het nat knippen

 

De ene plant heeft meer kristallen op de blaadjes bij de toppen en de ander weer minder.

 

Voor mezelf doe ik het zo:

Ik hak de plant om en knip alle losse bladeren eraf, wat in en onder de top zit laat ik nog ff zitten.

Dan knip ik grof de grote punten van de bladeren die uit en onder de toppen steken, niet teveel want ik heb het idee dat dit ervoor zorgt dat de toppen wat compacter/steviger opdrogen, ik laat dus hooguit 4-5mm uit de top steken.

 

Dan laat ik ze drogen.

Na een paar dagen zie je bepaalde stukken blad daan wat van de top wegtrekken(weet niet hoe je dat het beste zegt), en die puntjes die dan uitsteken drogen langzaam uit en worden iets bruin en verdoorren een beetje.

Dit knip ik er dan weer voorzichtig af en laat de rest gewoon drogen. :smoke

 

Een kennis van mij smeert gewoon wat olie op zijn handen en 'plukt' alle bladeren uit de wiet, alles in 1 keer nat plukken, en vervolgens alle topppen van de plant knippen om te drogen in een net :blink:

 

Knipmachines lijken mij wel leuk en handig, vooral voor grote- en broodkwekers, maar mijn eigen wietje wat ik zelf smoke knip ik het liefst met de hand :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt allemaal voor jullie reactie,ik ga het gewoon proberen en wat KeesTheMad betreft,ik wilde het eigenlijk met een bijl doen,maar nu ga ik twijfelen.......... laters,elcoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zonder hoofdletters hoor (bewust).

 

Maar even zonder dollen, iedereen knipt anders, de een knipt letterlijk al het blad er tussen uit en de ander schaaft alleen even over de top heen (zoals een cannacutter ook zou doen). Het is net wat je zelf gewend ben. Persoonlijk doe ik het bij iedere top anders. Meestal is het uit gemakzucht... Maar als ik dan een hele mooie top heb, dan wil ik hem natuurlijk wel extra mooi knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is zonder hoofdletters hoor (bewust).

 

Maar even zonder dollen, iedereen knipt anders, de een knipt letterlijk al het blad er tussen uit en de ander schaaft alleen even over de top heen (zoals een cannacutter ook zou doen). Het is net wat je zelf gewend ben. Persoonlijk doe ik het bij iedere top anders. Meestal is het uit gemakzucht... Maar als ik dan een hele mooie top heb, dan wil ik hem natuurlijk wel extra mooi knippen.

hoi,bedankt voor je reactie,het is voor mij allemaal nieuw dus best een beetje moeilijk en spannend maar zou het zonde vinden om de oogst te verknallen.Dit week end moet ik gaan knippen want heb net onder de microscoop gekeken en de trichomen zijn mooi lichtbruin-amber- van kleur en plakt heel erg,vandaar de vraag want ik ben een beetje bang dat ik teveel eraf knip,heb nl. de finesse van een stoomwals,ik hou iedereen wel op de hoogte,laterssss,elcoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou in principe mag al het blad er af, of je tussen de topjes zelf gaat knippen moet je zelf weten, bij grotere toppen wordt het lastig om alles weg te knippen en hoef je dat dus ook helemaal niet doen, bladafval is echter geen afval, je kan de kristallen nog prima gebruiken om hasj te maken of een lekker cakeje te bakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vond het eigenlijk niet eens zo'n stomme vraag B) Staan volgens mij ook geen voorbeelden van op het forum ;) Is dus wel een mooi onderwerp voor een paar foto'tjes. Ben helaas nog niet aan knippen toe, dus als een ander zich geroepen voelt?? kunnen ze er mooi een sticky van maken

 

wie voelt zich geroepen ?

 

ben ook benieuwd hoe dat knipwerk er uit moet komen zien

ik wil de wiet in een waterpijp roken moet het dan minder goed geknipt te worden ?

of maakt het dan geen ruk uit?

 

cheers :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben met mijn plant bezig geweest tis wel een buiten plant maar ik neem aan dat niks uit maaktmed_gallery_18780_6523_686373.jpgmed_gallery_18780_6523_903272.jpg

 

ben benieuwd of ik het goed heb gedaan

ik ga ze nu ophangen op de kop tis er alleen niet pikkedonker in die ruimte das toch niet erg??

 

hoor het graag wil niet mijn oogst laten mislukken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dip, daar mag nog wel wat vanaf hoor:p het is echt als je de toppen heb, de blaadjes die er uitsteken die knip je wat grof maar dat grote blad moet er echt nog af, of ga je ze droog verder knippen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knippen doe je met een schaar.

:( ik dacht hetzelfde kees ;)

 

 

ciao

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses voor het bumpen van dit topic maar de informatie is nog niet helemaal compleet...

 

Die kleinere blaadjes op de top, zitten bij mij barstens vol met trichomen... moet je die dan wegknippen? :s dat is toch eeuwig zonde?

 

gallery_20756_7207_1772829.jpg

 

al die blaadjes haal je dus weg...? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, die " Knip je aan " maw je knipt eigenlijk de punt van het blad.

( En dat hoeft dus niet eens veel te zijn ) Wat er gebeurt is dat het blad door die knipwond

sneller indroogt dan de toppen, waardoor het blad zich tussen de top trekt.

 

Knip je niet dan krijg je een gewoon verdort blad, wat er niet uitziet en slecht draait / rookt.

 

Zoiets.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...