Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

saibot

Hoe Ziet Deze Lijst Eruit?

Recommended Posts

Nu ging ik normaal vandaag naar de growshop omdat ik vrijaf had en dit de enigste dag was dat mn broer ook kon. Nu bleek die kk gs dicht te zijn. We gaan het dan maar gewoon via het internet bestellen. Kan iemand deze lijst eens controleren? en eventueel feedback geven. Als ik iets moet toevoegen of mag verwijderen dan zeg je het maar. Een ph meter sowieso niet, die zijn gewoon echt te duur...

 

1 x TRM IP65 250, Max-light & Sylvania 250 bloeilamp €83.00 4 x Plantencontainer 20 x 20 x 23 cm inhoud 7 liter €4.80 1 x Koolstoffilter 325 kuub - lengte 75 cm - flens ø 125 mm €59.95 1 x Steekverbinding ø 125mm uitwendig €2.60 1 x Ruck RK125L 4-standen buisventilator 355 m³ - ø 125 mm €110.50 3 x Slangklem ø 60 tot ø 325 mm €8.10 1 x Klapstekker met randaarde voor max. 2,5 mm snoer €0.85 1 x Venso digitale thermometer & hygrometer €21.60 3 x Akoestische Sono-deck slang ø 127 mm lengte per meter €16.20

Totaal: €353.60

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding????

en ik zou voor 400watt lamp gaan.

PH meter is niet nodig, je kan makkelijk zonder ph meting kweken.

 

een aantal forum leden zijn nu bezig te kweken zonder ph meting, waaronder ik.

en ik heb nu de best oogst sinds ik ben begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is voeding echt noodzakelijk? 400watt is te groot voor mijn hokje. Want voeding is ook wel duur...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is voeding echt noodzakelijk? Want voeding is ook wel duur...

Zeg je dat ook als je naar de supermarkt gaat?

Je moet er wel wat voorover hebben hè.

 

En even inhoudelijk:

Ik zou ook voor een 400 watter gaan, als je toch al van plan was om zo'n grootte buisfan te kopen kan die 150 watt ook niet zoveel meer schelen.

 

En misschien een fancontrol setje erbij met een thermostaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Dat van die supermarkt is nu niet echt een sterk argument. Planten hebben dat niet nodig hoor. Tenzij dat het zoveel scheelt in kwantiteit en kwaliteit dan koop ik het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste growshops waar ik ooit geweest ben zijn op maandag dicht :)

 

Koop maar een paar zakken royalty mix, goed voor 8 weken, 12 euro per zak :)

 

1 liter fles groei & bloei kost je 18 euro tesamen. (genoeg voeding voor 3 kweken!)

 

Vind het maar duur hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook niet echt een goed argument, maar wel degelijk waarheid. Je planten hebben zeker voeding nodig, ze kunnen niet de hele bloei op de aarde blijven teren. Dit raakt al erg snel op.

 

Tenzij dat het zoveel scheelt in kwantiteit en kwaliteit dan koop ik het niet.

Gaat dit over een 400watter nemen ipv een 250-er?

In dat geval, zorgt dit wel degelijk voor meer opbrengst. En het zou zonde zijn om achteraf nog een 400 watt te moeten kopen terwijl je dat nu kan doen voor minder geld dan een 250watter kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hok is maar 60X60X120. Dit is gewoonweg te klein voor 400watt. Ook zouden dan de elektriciteitskosten te hoog oplopen. Ik woon nog gewoon thuis hoor. een 400watter kost btw evenveel als 250watt. Allesinds toch op leafman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dat oppervlak is een 250 w idd heel erg mooi

 

Ik mis nog wel wat belangrijks in je lijstje

En dat is je tijdklok met relais!!

 

Ook zou ik zekers voor voeding gaan,om de planten hun behoeften te geven.

En ik vind 7 liter potten wel heel erg klein omdat je er maar 4 gaat zetten

Of zet er meer neer van 7 liter of neem grotere potten

Hoe groter hoe beter in dit geval

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus, ik heb alleen bloei voeding nodig? Of is groei voeding ook nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn hok is maar 60X60X120. Dit is gewoonweg te klein voor 400watt.

Ik wist niet dat je hokje dat formaat had, stond niet vermeld. Is idd te klein en te laag voor een 400watter.

 

De groei komen ze wel door met de voedingsstoffen uit de aarde, dus alleen een flesje bloeivoeding lukt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 x TRM IP65 250, Max-light & Sylvania 250 bloeilamp €83.00

3 x Akoestische Sono-deck slang ø 127 mm lengte per meter €16.20

1 x Klapstekker met randaarde voor max. 2,5 mm snoer €0.85

4 x Plantencontainer 20 x 20 x 23 cm inhoud 7 liter €4.80

1 x Koolstoffilter 325 kuub - lengte 75 cm - flens ø 125 mm €59.95

1 x Steekverbinding ø 125mm uitwendig €2.60

1 x Ruck RK125L 4-standen buisventilator 355 m³ - ø 125 mm €110.50

1 x Canna PK13-14 voor alle substraten 1 liter €10.25

1 x Canna Terra Vega 1 liter aarde groeivoeding €10.85

1 x Thermometer €1.65

1 x LeGrand Omnirex mechanische tijdschakelklok 16 A €10.80

 

 

Dit heb ik nu. Lijkt me wel goed. Ik heb die dure digitale hygro en temp meter er uit gegooit. Het moet maar lukken zonder. Groei EN Bloei voeding erbij. Ik dacht, ik zal maar wat meer geld uitgeven aan de afzuiger uitgeven. Dan kan die zomer en winter mee. Zo'n losse fancontroller kost veel meer dan een ingebouwde.

Zou iemand dit nog 1 keer willen checken? Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pk 13-14 is niet persé nodig, dat is voeding voor de laatste weken van de bloei als "extraatje". Laat die groeivoeding maar zitten en koop in plaats daarvan terra flores (voor bloei).

Het groeien duurt nooit lang en de eerste weken kunnen de planten wel toe met de voeding die in de aarde zit. Voor de rest ziet je lijstje er goed uit.

 

Tipje: Bij de blokker heb je hele goedkope digitale thermo/hygro meters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, zal de blokker eens checken. Dus moet ik 2 verschillende bloeivoedingen geven? PK13-14 en canna terra flores? Krijg je dan geen overvoeding ofzoiets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang jij je aan de dosering houdt niet.

 

Pk-13-14 is puur fosfor en kalium, geen stikstof meer. Het is bedoeld voor het einde van de bloei maar ik denk dat je net zo goed zonder kan. Beter koop je een goede bloeivoeding.

 

 

En lees je een beetje in, bekijk de infosectie bijvoorbeeld eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al overwogen om één grote bak te maken ipv die potten? Gaat natuurlijk niet als je luchtgaten in een valse bodem wil maken, maar qua opbrengst (en gemak) kan het volgens mij best wat schelen.

 

Koop wat basic bloeivoeding en geef ze maximaal de helft van de aangegeven waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, grotere potten, zoals iemand al eerder zei. minstens 15 liter. Hoe groter je potten, hoe minder snel je voeding nodig zult hebben. In 7 liter potten zullen ze snel wat nodig hebben. kijk anders maar eens naar mijn kweekje, mijn plant zit tegen het eind en schreeuwt om voedsel nu. Erg jammer want het scheelt me nu tientallen procenten opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jemig saibot zou je niet eens een keertje gaan zoeken en lezen en de growguide er op naslaan?

 

Ik zie trouwens ook geen fancontroller staan in je lijstje.

 

Pk-13-14 is puur fosfor en kalium, geen stikstof meer. Het is bedoeld voor het einde van de bloei maar ik denk dat je net zo goed zonder kan. Beter koop je een goede bloeivoeding.

PK13+14 wordt verschillend gebruikt in de diverse kweekschema's, niet alleen aan het einde van de bloei. Als je bloeivoeding gebruikt met een hogere P+K (want laten we wel wezen, dat is bloeivoeding) dan geef je het ook al automatisch mee vanaf het begin. Ergo: met losse PK zou je dus zelfs veel beter kunnen sturen. Veel merken hebben naast bloeivoeding ook nog PK (bijvoorbeeld BAC)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fancontroller, wat ik hieruit begrijp zit dat al in mijn fan ingebouwd (het is er 1 met 4 standen).

En voor die potten, is 11 liter goed? Want ik kan geen grotere zetten.

 

Dus zou iemand aub nog eens duidelijk kunne zeggen wat ik nu van voeding moet kopen ( ja sorry hoor, maar ik word er verward van. Nee, ik ben niet achterlijk :lol: Iedereen zegt gewoon andere dingen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan je dit gewoon allemaal terug vinden hier wat je zoekt.

 

Kijk bij de mensen die gaan bouwen of al klaar zijn daar saat alles wat je zoekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voeding????

en ik zou voor 400watt lamp gaan.

PH meter is niet nodig, je kan makkelijk zonder ph meting kweken.

 

een aantal forum leden zijn nu bezig te kweken zonder ph meting, waaronder ik.

en ik heb nu de best oogst sinds ik ben begonnen.

 

 

k doe het ook zonder meter wil best :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fancontroller, wat ik hieruit begrijp zit dat al in mijn fan ingebouwd (het is er 1 met 4 standen).

Er zitten inderdaad 4 standen op. Maar die zou je dan zelf moeten bijstellen als het te warm wordt in je hokje. Bijvoorbeeld op een warme dag. Ik weet niet of je een thermostaat ook direct op die 4-standen-dimmer kan aansluiten, lijkt me overigens niet. Zo niet; zou het wel handig zijn om een fancontroller+thermostaat te kopen zodat de afzuiging zichzelf regelt.

 

 

Aan voeding zou ik een flesje bloeivoeding halen en wat schimmels bij sannie's shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K, kzal een goeie fles bloeivoeding kopen. sannie's bacto waarschijnlijk niet. Bedankt iedereen. Nu weet ik wel wat ik ga kopen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bloeivoeding die k je aan zou raden, en wat je ok zeker nodig gaat hebben is terra flores, ze zijn in 5,10 en 15 ltr. verkrijgbaar...

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...