Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ja kut die meeldauw....als het alleen op bladeren zit die er gelijk aftrekken

Ik zou zwaar aangetaste stukken lekker eraf haln en weggooien....zonde van de rest anders

 

Als je het niet bestrijd komt de meeldauw op een andere plek. Meeldauw begint klein en word groter.

Eraf trekken van de bladeren? <-- niet zorgen voor wondjes :wacko: (rot)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorige week een flesje Silinal gebruikt om de meeldauw te bestrijden, werkt prima! In de handel is echter niet veel bekend over de werkzaamheid op kostbare plantjes. De verkoper durfde daarom geen garantie te geven.... hahaha

 

Gekocht via http://www.lastvan.com (4 flesjes voor 6 eurie per fles ipv 8.95) wel eerst even bellen voor een mooi prijsje ;-)

Edited by lennygee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop je 1 liter Kenbyo das genoeg voor 1000 liter en kost iets van 100 euro,doe je tien jaar mee,werking gagarandeer ik je en is in verhouding tot die die biologische sappen stukken goedkoper,maar ik heb al vaker op mijn flikker gekregen omdat ik chemische middel kies boven rot of schimmels,ik heb wel mijn oogst fatoenlijk kunnen binnenhalen waar andere bruin slijm aan het knippen waren en dan had ik een groot k.t soort bekende van die niet gespoten hebben de planten weg gegooid omdat ze compleet rot waren bij mij was misschien 5% aangetast,dus als je voor geld kweekt dan is 100 euro niks als je daarmee voor tig euro aan planten kunt redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en voor tig mensen hun gezondheid naar de klote kan helpen? Ga toch weg met je lompe adviezen, iedereen die die zooi er in de laatste paar weken op spuit mag van mij ******************

 

Kenbyo bevat als werkzame stof kresoxim-methyl. Lekker spul. http://www.pesticideinfo.org/Detail_Chemic...?Rec_Id=PC36371

 

Ik heb in de eerste week van november nog een mooie buitenplant kunnen oogsten, hele redelijke opbrengst en geen rot.. ziet er ook nog eens beter uit dan veel wiet die ze in shops durven verkopen.. en dat zonder fungicide of pesticide te hoeven toepassen! Als mensen nou eens stoppen met massaal slechte stekken bij de GS te halen oogst je meer en betere wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dat kun je toch niet zomaar als ze al bloeien over je toppen spuiten? of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb nu ook last van meeldauw op men lowriders, ze staan in de serre maar hier word het vooral snachts heel vochtig

omdat ik geen chemis spul wil gebruiken lijkt melk me de beste optie om te proberen maar als ik de plant nat ga spuiten loop ik dan niet meer kans op budrot? ik heb vandaag al een topje moeten verwijderen en de plantjes hebben nog nooit regen gezien

is een kacheltje in de serre hier mischien ook een optie voor

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mannen :)

 

Ik gebruik al twee jaar Bayer Garden schimmels .

Is o.a voor meeldauw en schurft , sieplanten en fruit. ( op zwavel basis.)

Het zit in een kartonnen doosje inhoud 300 gr.

Meestal twee keer behandelen is het weg.

IK behandel alleen vlakvoor het donker of in het donker.

IK meng door wat ik spuit ook jucca voor een beteren uitvloeien van wat je op je blad spuit.

Dan blijft er geen zwavel residu achter op je blad .

Wand als de zon schijnt dan komt de temp boven de 25 C en kan je bladproblemen krijgen door de zwavel restanten .

 

GR knutsel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

overigens is zwavel ook niet echt lekker om op bloeiende planten te spuiten. Zoals je al zegt, voor fruit kan het maar fruit wordt gewassen voor het gegeten wordt. Voor planten in vegetatief stadium is het natuurlijk prima. Zeker buiten, waar de meeste resten ook langs natuurlijke weg worden weggespoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een tekstje die ik vond op een site voor groente en fruit,

kan dus niet toepasselijk zijn op weedplanten,

maar wou het toch eens posten.

 

 

"Meeldauw is alleen met een product op zwavelbasis te bestrijden. Microsulfo Spuitzwavel (Bayer) is zo'n, niet biologische middel, wat eventueel zou kunnen helpen. Als alternatief is Vital, biologisch, een oplossing. Het nadeel van deze producten is dat de plant dan een bepaalde tijd niet voor consumptie geschikt is.

Belangrijk is dat de planten op korte termijn weer gezond worden en daarvoor is o.a een kiezelpreparaat nodig. Bieslook geeft, in tegenstelling tot brandnetel en heermoes, zeer weinig kiezelzuur. Voor de laatste 2 geldt wel dat dit minstens 20 minuten moet trekken alvorens te gebruiken. Een beter alternatief voor bieslook is kamille. "

 

Ik heb dit jaar no geen last van meeldauw, maar verwacht die wel terug. (Lekker belgisch weer ;) )

 

Werkt het bestuiven van melk of gelijk welk ander middel die tegen meeldauw helpt,

dan ook tegen plukrot, vermits dat ook een schimmel is?

Want hierdoor verloor ik vorig jaar toch een groot deel van mijn oogst.

En heeft het bestuiven van melk op de plukken zelf geen gevolgen qua smaak, etc op je oogst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je planten hebt besproeid met melk kan het dan zijn dat dit een lichte witte laag achter laat op de bladeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi...

 

Ik heb mn dfns ook bespoten met melk. Nu al een aantal dagen achter elkaar. De meeldauw lijkt zich niet echt uit te breiden, en volgens mijn gevoel, of wat ik constateer lijkt het te werken.

 

Lijkt een beetje een ongeschreven wet, omdat de meningen nogal verschillen hier of het nut heeft!

 

Maar goodluck iedereen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ook ik heb last van meeldauw.

ik ga morgen de melk oplossing proberen maar hoop niet dat mn toppen gaan rotten(zit nu 8 dagen in de bloei)

 

wish me luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net ook 10% melkoplossing eroverheen gespoten.. hoop dat t gaat werken.. zit in 8e week bloei van de 12 a 13 weken totaal.

 

is t slim paar dagen voor oogsten nog is alles af te spoelen met gewoon schoon water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tering.. t ruikt nu wel aardig naar zure melk in de tent :smoke hoop dat t niet zo gaat smaken :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...