Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kees A

Dompelpomp

Recommended Posts

Een dompelpomp heeft een bepaalde heoveelheid water die hij per uur kan verstouwen.

bijvoor 5.000 liter per uur.

Is er een mogelijkheid om dit te regelen, zodat hij minder pompt?

Of kan hij alleen maar 'vol gas' ?

 

En dan nog een vraagje:

Op de doos staat ook altijd een bepaalde opvoerhoogte.

Stel dat dat 6 meter is, komt het water dan ook echt niet hoger dan die 6 meter, of neemt de hoeveelhied water gewoon af?

Met andere woorden, wordt het dan een minder straaltje water?

 

bedankt alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de pomp niet gaan dimmen, het is verstandiger om bijv. een kogelkraan op de leiding te plaatsen zodat je hem kunt "knijpen". Zo behoud je de druk die de pomp geeft, met dimmen heb je kans dat hij stil komt te staan en doorbrand. Als het goed is heb je in de handleiding een tabel staan, waarin staat hoe het aantal liters water/ten opzichte van de opvoerhoogte daalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een T stuk op de pomp met extra kraan in het vat,loost ie het meeste al in het vat en je hebt circulatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tips.

Ik heb er nog geen gekocht.

Die ik had is naar de klote maar ik had ook geen idee wat die aankon.

En de plaats waar hij nodig is, is ook anders.

Maar voor ik een pomp aanschaf zal ik goed die bijgevoegde tabel bestuderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een T stuk op de pomp met extra kraan in het vat,loost ie het meeste al in het vat en je hebt circulatie

 

 

 

Moet je pomp wel de hele dag draaien. Kun je qua stroomverbruik beter een aquarium luchtpompje met bruissten nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een luchtpompje in je vat zou ik sterk afraden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen als je voeding geeft natuurlijk, heeft het de functie erbij.

je moet de druk toch kwijt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wazzup, in je watervat moet dat toch geen probleem zijn????

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een watervat geen probleem, maar niet in een voedingsvat. Verlopende pH, en zeker met (gedeeltelijk) organische voedingen is het geen verstandig plan, omdat het gevolgen heeft voor de pH en ec van je vat. Een waterpompje om het mengsel in beweging te houden is beter in dat geval. Wordt door de meeste voedingsleveranciers dan ook ontraden (het luchtpompje dan he!).

Share this post


Link to post
Share on other sites
in een watervat geen probleem, maar niet in een voedingsvat. Verlopende pH, en zeker met (gedeeltelijk) organische voedingen is het geen verstandig plan, omdat het gevolgen heeft voor de pH en ec van je vat. Een waterpompje om het mengsel in beweging te houden is beter in dat geval. Wordt door de meeste voedingsleveranciers dan ook ontraden (het luchtpompje dan he!).

 

Nou ik weet het niet hoor maar als je varkensgier in je A-mestbak gooit doe je daar toch echt wel een luchtpompje bij voor de aerobe bacterien dacht ik zo? :specool

En waarom heeft de zuurstof invloed op je ec/ph?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...