Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ziekzaatje

Coffeeshop Sarasani Gesloten

Recommended Posts

Sarasani,

 

De shop waar ik menig keer per week mijn speciale soortjes kon kopen. Waar ik heerlijk kon genieten van een heerlijk kopje koffie. Of gewoon de grootte keus aan wietjes.

 

De shop die als eerste werd gelegaliseerd, die 38 jaar heeft kunnen bestaan moet nu toch helaas sluiten.

Ik denk dat veel mensen zich net als ik erg down zullen voelen nadat ze dit nieuws te horen hebben gehad.

 

30 augustus jl. is de shop gesloten omdat de uitbaters in connectie waren gebracht bij een deal van ongeveer +/- 40 kilo wiet. Omdat dit in verband lag met de shop heeft de graftak van utrecht besloten de shop per direct te sluiten.

 

Ik wil graag jullie meningen horen, aangezien ik dit maar moeilijk kan verwerken in de gedachte al die lekkere speciale wietjes niet meer te kunnen kopen. :icecool

 

R.I.P Sara

Share this post


Link to post
Share on other sites

waaat? wat gaar!

 

Ben er toevallig twee weken terug voor het eerst een keertje geweest, gewoon om dat ik er een keer geweest moest zijn... was meteen de laatste dus :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoelen ze met een gedoog beleid,.........verkopen zonder inkopen kan nu eenmaal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm. ik vind het heel erg jammer dat ze zijn gesloten. Maar aan de andere kant snap ik ook niet waarom ze hun business niet beter hebben veiliggesteld. Je weet toch dat als je in grote hoeveelheden handelt (anders dan voorraad voor je koffieshop inkoopt...) je dat risico loopt, hetzelfde risico dat growshops lopen die stekken verkopen. Waarom zorg je dan niet dat dat gescheiden is? Ken de details natuurlijk niet maar vind het, om met Maxima te spreken, op zijn zachts gezegd ook wel een beetje dom of op zijn minst naief.

 

Geloof niet dat je 40 kilo inkoopt voor je koffieshop. Da's de maximum hoeveelheid voor 8.000 klanten (dus zeg maar voldoende voor zo'n 16.000 klanten)... verkoopwaarde zo'n €320.000. Nou is het wel een goedlopende shop maar dat geloof ik toch niet. Kan er wel naast zitten misschien maar toch :icecool.

 

Nog even het bericht opgezocht:

Utrecht - Burgemeester Brouwer heeft, na overleg met openbaar ministerie en politie, besloten coffeeshop Sarasani met onmiddellijke ingang te sluiten. De horeca-exploitatievergunning is ingetrokken en de verkoop van softdrugs wordt in de coffeeshop niet langer gedoogd. De sluiting volgt op de voorlopige resultaten van het politie-onderzoek naar handel in verdovende middelen, waaruit de betrokkenheid van medewerkers van de coffeeshop is gebleken.

 

De politie heeft vrijdag 24 augustus jongstleden 5 personen aangehouden omdat zij verdacht worden van betrokkenheid bij handel in verdovende middelen. Uit onderzoek van de politie is gebleken dat op deze dag een transactie heeft plaatsgevonden van 9,7 kilo softdrugs. Het contact tussen koper en verkoper is in coffeeshop Sarasani gelegd en bij de voorbereiding en de levering was minstens één personeelslid van Sarasani betrokken. Ook is gebleken dat in een nabijgelegen pand, de woning van één van de ondernemers van Sarasani, 37,3 kilo softdrugs aanwezig was.

 

In de gedoogvoorwaarden voor coffeeshops geldt een norm van 5 gram per persoon per dag. De verkoop van bijna 10 kilo softdrugs sluit op geen enkele manier aan bij deze norm. In het coffeeshopbeleid wordt voor de gedoogde aanwezige voorraad een norm gehanteerd van 500 gram. Het is bekend dat voor het functioneren van een coffeeshop in de regel elders een grotere voorraad aanwezig is. De omvang van de aangetroffen voorraad is echter zo hoog, dat die alleen te verklaren is voor het (mede)gebruik voor grootschalige transacties, zoals op 24 augustus vastgesteld.

 

Is het niet een beetje dom om 37 kilo wiet thuis te hebben liggen als koffieshop ondernemer?

 

dus als ik het goed begrijp zijn er twee dingen aan de hand:

 

1) er is een deal gemaakt in de koffieshop (met medewerking van een medewerker) van bijna 10 kg

2) in het huis van de eigenaar werd wel erg veel wiet aangetroffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad niet echt verstandig gedaan door de mensen van Sarisani.Goede les voor de rest om niet te blase te worden!!!Ehh,@whazzup,ik weet niet waar(en of) jij je weed haalt,maar je betaalt een beetje teveel geloof ik :icecool !Ik kom op een verkoopwaarde in de shop van 192.000 euro(uitgaand van 2.5 gram nederweed voor 12.00 euro). Is nog niet echt weinig natuurlijk. :execute Ook weer een voorbeeld van hoe krom het systeem nog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 kilo - 40.000 gram x zeg maar 8 euro als het een beetje wiet is (jawel, 8 komt vaker voor al dan 6) - 320.000 euro. Verkoopwaarde dan wel te verstaan he, in de shop. 2,5 gram voor 12 euro is wel erg goedkoop hoor... Laten we nou eens uitgaan van het feit dat Sarasani geen rotzooi verkoopt :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dat nog steeds erg prijzig.Ik haal zelf (voorlopig) meestal 5.0 gram voor 25.00 euro.Het is inderdaad wel zo dat het zoeken naar een sterk weedje voor een redelijke prijs steeds moeilijker wordt.Aangezien er een hoop binnen anderhalf jaar dicht moeten zal dit ook niet erg gunstig zijn voor ons consumenten,vandaar dat ik het maar weer lekker zelf ga doen!@Whazzup,kunnen we er even vanuit gaan dat ik geen rotzooi rook :icecool .

Share this post


Link to post
Share on other sites

het klopt inderdaad, zaakjes hadden beter geregeld moeten zijn.

Het enigste waar ik nu mee zit zijn de altijd zo lekkere soortjes die je er kopen kan.

 

mijn laatste mooie groene zakjes hindu kush, ice en amnesia zal ik heel langzaam oproken, aangezien ik deze kwaliteit/soortjes niet meer zal vinden in de binnenstad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eigenaar heeft zijn vingers gebrand aan de handel.

 

Nu is het voorbij, Sarasani is echt van de allerbeste shops in nederland.

 

 

In diepe rouw om wat Sarasani echt was ........ een oerholllands product van zijn eigen maatschappij.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neee?!? Shit toen ik nog in utrecht woonde was het echt één van mn favorieten. De anderen waren wel dichterbij maar sarasani had godverdomme lekkere wietjes! Shit het wordt echt hoe langer hoe erger hé met dat verstrengde wetbeleid daar... Kunnen jullie die bak-ellende er eens niet uitgooien?

Een bezorgde belg...

 

(roosendaal: triestig, breda: duur, terneuzen: 2 uur aanschuiven, bergen op zoom: f*cking veel politie,... echt NL=wietland?, hoe langer hoe minder blijkbaar)

Share this post


Link to post
Share on other sites
UTRECHT - De Utrechtse politie heeft 48 kilo softdrugs in beslag genomen in het onderzoek naar de van drugshandel verdachte uitbaatster van coffeeshop Sarasani.

Dat heeft de politie gisteren naar buiten gebracht.

 

De hasj en wiet werd aangetroffen tijdens huiszoekingen in twee woningen, waaronder die van eigenaresse van Sarasani F.V (42). Behalve diverse soorten hasj en wiet namen agenten ook enkele duizenden euro’s aan contant geld in beslag en vier kostbare auto’s. In een van de woningen trof de politie een kleine hennepkwekerij aan.

 

V. wordt samen met nog drie anderen verdacht van grootschalige handel in softdrugs. Ze zouden afgelopen vrijdag deel uit hebben gemaakt van een groep van vijf personen die op de Oudegracht openlijk handelden in softdrugs. Een tipgever had gezien hoe vuilniszakken met drugs in een auto werden gezet van een man uit het Duitse Mannheim. Daaruit volgde een huiszoeking bij onder meer de woning van eigenaresse V. van Sarasani. Vier verdachten, waaronder V., zitten nog altijd vast. De 63-jarige verdachte is inmiddels weer vrij.

 

Advocaat De Leon is er stellig van overtuigd dat V. binnenkort weer vrij komt. Volgens hem heeft ze niets met de drugsdeal op de Oudegracht te maken. ,,Agenten kwamen bij haar de woning binnen omdat ze gezien zouden hebben dat een van de betrokkenen bij de drugsdeal uit haar woning zou zijn gekomen. Deze man is een goede bekende van haar en het bezoek stond helemaal los van die deal.’’ Hoeveel drugs precies in de woning van V. is gevonden, is vooralsnog niet bekend. De drugs die er lag was volgens De Leon handelsvoorraad voor de coffeeshop Sarasani. ,,Ze had vooruit gewerkt omdat ze binnenkort op vakantie gaat.’’ Volgens De Leon is mede-uitbater T.H. (45) niet meer bij de Sarasani betrokken. Met hem leeft V. sinds anderhalve maand in onmin.

 

bron: AD

 

Kijk.. vakantievoorraad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee er klopt iets niet in dit verhaal .....

 

Er wordt een belangrijk gedeelte niet verteld.

 

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom deze aktie bij Sarasani? :icecool

 

Het gaat hard achteruit met het "gedoogbeleid". 40 kilo vakantievoorraad vind ik niet zo heel veel voor Sarasani. Het is gewoon pesterij. De ene na de andere koffieshop gaat ter ziele, en er komt niets voor terug.

 

Sarasani zit op een plek waar enkele omwonenden al jaren strijd voeren tegen deze koffieshop. Strikte openingstijden waren het gevolg. Wanneer de mensen op het terras van het cafe erboven teveel lawaai maakten kreeg Sarasani bezoek van de politie om hen te manen minder geluidsoverlast te produceren. Er werd streng op foutparkeerders gelet, want ook dat was een bron van ergernis in de buurt. Ze hebben eindelijk gewonnen. Een koffieshop met een historie van bijna 40 jaar!!!!

 

Ik ben er gelukkig nog geweest van de zomer, ze gaven me lekker veel lange vloei mee, toen ik vertelde dat ik in China zat en er geen fatsoenlijke vloei te krijgen was. Nu is elke J hier een hommage aan Saartje.

 

Sterkte aan alle betrokkenen! En hopen op een wonder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of we het weten maar een CS mag maar 500gr aan voorraad hebben liggen.

 

Het inkoop gebied is volledig open, ja hij moet staten bij houden die hij inkoopt en verkoopt maar das dan ook alles. Deze shop hebben ze niet gesloten omdat hij die 40kg had liggen maar omdat dat natuurlijk niet is ingekocht op de Staten, en dus zwart geld is.

 

Ja natuurlijk is dat weer Nederland. En klopt in de ogen van ons niet.

Maar voor de wet, ie het grootschalige verkoop, en gaat ie dicht.

 

 

Jammer

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schokkend nieuws.

Weer een icoon minder.

Wat is 40 kg als je even zoveel soortjes verkoopt ?

Aan de andere kant kun je je het anno 2007 als cs eigenaar niet veroorloven arrogantie ten toon te spreiden.

Dom, incompleet verhaal. :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hey... dat was een tijd terug toch jaren m'n stamcoffeeshop.. idd geweldige soortjes ..ookal was het de laatste tijd niet zoals in b.v. 1989-1990.. Califonische, Superturk, en heerlijke kush.... :kill:

Hopenlijk is de sluiting maar tijdelijk..

Sarasani is echt een legende.... mag niet op deze manier ten onder gaan..

En idd wat is 40kg. voor een shop als Sarasani???. heeft iemand hier wel eens gezien hoe druk het daar normaal is ?? echt ongelofelijk.. en ik ken een hoop drukke shops.. :icecool

Nee..... erg naar dit :rofl

 

Tom en z'n topwijfie .... (.V) heel veel sterkte met dit geval , en hopenlijk snel weer in business..

:execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is alweer een tijdje geleden. Misschien is er nu meer duidelijkheid over wat er met Sarasani gaat gebeuren.

 

Is er iemand die er meer over weet? Als de gemeente Utrecht een beetje verstandig is zorgt ze dat sarasani gewoon in de volgende druk van de lonely planet staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...