Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jonk'O'man

3x Orange Bud Scrogg 150 Watt Hps

Recommended Posts

hallo,

 

dit is mijn tweede kweek in dit kastje, voor mijn eerste geslaagde :smoke kweekje zie de link bij mijn handtekening.

 

het zijn orange bud zaadjes van female seeds. ik hoop op mooie, pure vrouwtjes.

 

ik gebruik dezelfde opstelling, maar ik heb nu een scrogg-gaas gemaakt. als voeding gebruik ik canna terra vega, canna terra flores en pk13/14. aarde is potgrond, met wat tuinaarde gemengd.

 

hier is een foto'tje van hoe het er gister aantoe was. vandaag is dag 2 van de bloei.

 

med_gallery_6512_3183_373798.jpg

 

 

deze hebben waarschijnlijk 9 weken om af te bloeien. ik hoop op een ons dit keer. :whistling

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je succesvol wil gaan scroggen moet het gaas lager, meer mazen hebben, en moeten de planten verder uit elkaar staan.. ze zijn zeker ook niet getopt? Schotels onder je potten zijn ook aan te raden, het is nu al een zooitje, lekker vochtig en smerig.. zo vlak bij je electra :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

het gaas lager doen zal ik aan denken de volgende keer, is het nu een beetje laat voor. ook ben ik van plan om meer mazen te maken door nog wat ijzerdraadjes te spannen.

 

ik weet dat schotels handig zouden zijn, maar ik heb er weinig ruimte en de potten zijn al zo klein. ik zit eraan te denken om volgende kweek zeil neer te leggen.

 

ik ga er gewoon het beste van maken!

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

de temperatuur ligt tussen de 25 en 28 graden, precies goed lijkt me. als je doelt op de opgekrulde bladeren onderin, ik heb de lamp er in het begin wat te kort op gehouden, maar dat is nu verholpen.

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

de dames gaan lekker. ze krijgen nu de volle dosis terra flores, want de haren komen goed tevoorschijn. :specool door wat ijzerdraden te spannen heb ik ze nu ook goed kunnen binden en knakken en is het al een redelijk egaal veldje aan het worden.

 

hier is nog een foto'tje:

 

gallery_6512_3183_1745083.jpg

 

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonkie!!! ph 6.0 en niet hoger dan 2.0 met je EC

dat vinden de OB's lekker.en de lamp iets hoger!

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp hangt idd te laag, zo krijg je waarschijnlijk verbrandingen en dat vinden ze niet fijn :wOOt ....

 

Zou de tips in behandeling nemen en de lamp wat hoger hangen, voorkomt problemen...

 

Verder leuk kweekje, Succes!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik hang de lamp vandaag enkele centimeters hoger. weet iemand toevallig de ideale afstand van een 150 wattertje tot de toppen?

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne hing op een goede 10-15 cm maar daar stond wel een fannetje op te blazen

 

anders denk ik toch wel 20+CM

 

kijk tot op welke hoogte ze het trekken dat heb ik ook gedaan

 

je ziet het goed aan de bovenste haartjes

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

het is weer tijd voor een update. het scroggen is naar mijn idee goed gelukt voor een eerste keer. :execute de planten staan nu 1 week en 6 dagen in de bloei en de topvorming begint goed op gang te komen. :icecool ik heb alle toppen die onder het net gebleven zijn weggesneden. ook heb ik enkele fanleaves verwijderd om de luchtstroom te verbeteren.

 

zo staat het er nu voor:

 

med_gallery_6512_3183_1056471.jpg

 

 

en hier doen we het voor:

 

med_gallery_6512_3183_2396770.jpg

 

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

de rechtse plant ziet er goed uit ,de linkse heeft blijkbaar wat bladproblemen?niet? :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me ook wel warm, 150watt op een cm of 20, ik weet de ideale hoogte niet,... misschien iemand... ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik Zou gaan met een 150 watt voor 25 centimeter elke dag goed opserveren en zakken met een centimeter of 2 per dag tot je maximaal op 18 centimeter zit anders komen de blad problemen weer

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt nog een aardig mooi veldje gekregen op dat gaas

ben benieuwd of je een ons haalt

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

die bladproblemen zijn van weken terug de lamp er te dicht op. :icecool verder zie ik geen verschijnselen van tekorten of iets dergelijks.

 

de lamp hangt nu op zo'n 20 cm tot de dichtsbijzijnde toppen, gaat goed tot nu toe. later zal er nog een fan bij de lamp geplaatst worden als ik nog een 12v adapter heb versierd.

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

hier weer een update met de foto's. vandaag is de laatste dag van de derde week 12/12.

 

de scrogg is nu bijna helemaal gevuld en op gelijke hoogte:

 

med_gallery_6512_3183_1354197.jpg

 

 

 

 

en nog een topje:

 

med_gallery_6512_3183_318181.jpg

 

 

 

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit m8 :blink:.

Khoop dat ik ze voor ze af zijn nog een keer live te zien krijg :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie je blad licht naar binnen krullen? kijk je EC na je geeft iets teveel voeding denk ik.

 

verder ziet het er goed uit :blink:

 

keep it up :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...