Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tommy guns

Nederlanders Massaal Voor Fusie Met Vlaanderen!

Recommended Posts

1) Hollanders zijn de grootste groep migranten in België: op u grafiekje staat er migranten en nieuwe belgen. Het onderscheid tss de twee is dat migranten naar België komen en nieuwe Belgen in België geboren zijn.

Wat je bedoelt is dat Italianen of Marokanen de grootste allochtonengemeenschap vertegenwoordigt, dan zit je wel juist.

 

2) Waarom gaan we een Nederlands forum vervuilen met onze communautaire kwesties? Wat haalt dit uit?

 

3) Ik ben een Brusselaar in hart en nieren; en ik voel me geen Vlaming; en als ik de separatistische neuterij wil doortrekken: Brussel is Brabants en niet Vlaams, het kreeg de stempel Vlaams nadat de Franse zuiderburen van hun veroverd gebied een departement maakten in 1793. Vlaanderen heeft de Dietse taal gemeen

 

4] wat betreft een coffeeshop openen in Vlaanderen bij een heriniging Vl en NL: is het niet zo dat er nu geen nieuwe coffeeshops geopend worden, enkel overgenomen? zeker ben ik niet ...

 

5] als je alle rijken bij elkaar zet op een lapje grond, hoe ga je de armen tegenhouden binnen te komen? Het is al sinds de oorsprong van de mens dat ze migreren naar betere en nieuwe oorden {cfr. N-Amerika} Hoe ga je Walen tegenhouden Vlaanderen binnen te komen en het te verfransen

 

ps. sorry voor schrijffouten, mijn computer zette zich plots in qwerty, iemand die weet hoe je dat kan resetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2) Waarom gaan we een Nederlands forum vervuilen met onze communautaire kwesties? Wat haalt dit uit?

 

Het gaat over hun toekomst. Vlaanderen had altijd bij Nederland moeten horen, maar werd door fransgezinde burgerij ingelijfd bij hun 'belgique'. Rogier zei zelf: Les premiers principes d'une bonne administration sont basés sur l'emploi exclusif d'une seule langue et il est évident que la seule langue des Belges doit être le français. Pour arriver à ce résultat, il est nécessaire que toutes les fonctions, civiles et militaires, soient confiées à des Wallons et des Luxembourgeois; de cette manière, les Flamands, privés temporairement des avantages attachés à ces emplois, seront contraint d'apprendre le français et l'on détruira ainsi peu à peu l'élément germanique en Belgique.

 

Leuk, hé :whistling

 

3) Ik ben een Brusselaar in hart en nieren; en ik voel me geen Vlaming; en als ik de separatistische neuterij wil doortrekken: Brussel is Brabants en niet Vlaams, het kreeg de stempel Vlaams nadat de Franse zuiderburen van hun veroverd gebied een departement maakten in 1793. Vlaanderen heeft de Dietse taal gemeen

 

Wat wil je daarmee zeggen? Vlaanderen kreeg in 1830 de stempel 'belgië' opgedrukt. Waarom zou dat meer waard zijn dan Vlaams voor Brussel? Ik ben zelf Brabander, maar voel me op de eerste plaats Vlaming en Nederlander!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik ben eigenlijk al een echte nederbelg.

 

Maar ... denken jullie eens goed na,

 

In deze huidige crisis die nu in belgie al een tijdje heerst.

Het is niet omdat het huidige financieel beleid in belgie wallonie bevooroordeeld dat er onmiddellijk zoon heftige maatregelen moeten genomen worden. Het is enkel deze balans die moet gelijk gebracht worden.

 

Aan de nederlanders die belgie erbij willen:

Weet er dan niemand wat er in 1830 gebeurd is? Opera de Stomme van portici?

Als je ff zelf wat zoek en leeswerk doet, dan snap je dat die echte vlaming die belgie wil doen barsten heel zeker niet bij jullie willen behoren hoor, anders is het zo terug revolutie.

Dus maw die liefde is niet wederzijds.

 

Maar ik vind het persoonlijk wel heel cool van jullie allemaal,

 

Als we maar een thuis hebben.

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan de nederlanders die belgie erbij willen:

Weet er dan niemand wat er in 1830 gebeurd is? Opera de Stomme van portici?

Als je ff zelf wat zoek en leeswerk doet, dan snap je dat die echte vlaming die belgie wil doen barsten heel zeker niet bij jullie willen behoren hoor, anders is het zo terug revolutie.

Dus maw die liefde is niet wederzijds.

 

De 'revolutie' van 1830 ging niet uit van het volk, maar van een franstalige minderheid (mét hulp van het Franse leger...).

 

Groot-Nederland nu! :whistling

 

http://i53.photobucket.com/albums/g56/Wint...if?t=1187787286

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen groot Nederland zitten want we verschillen cultureel toch wel een stuk: op vlak van taal, godsdienst, biercultuur :smoke :whistling

waren het alleen maar franstaligen die vochten voor de Belgische onafhankelijkheid? In die periode van onze geschiedenis had Wallonie toch een economische voorsprong; dan hadden ze Vlaanderen toch gewoon kunne laten zitten

 

waar haal je dat citaat van Rogier?

 

wat zal jullie tegenhouden om een andere 'verlieslatende provincie' in het vizier te nemen? Mss een groot-nederland, zonder limburg; friesland,...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De 'revolutie' van 1830 ging niet uit van het volk, maar van een franstalige minderheid (mét hulp van het Franse leger...).

 

De revolutie van 1830 ging uit van zowel katholieken als liberalen, het zogenaamde unionisme.

Er ontstonden relletjes in Brussel, dus de franstalige minderheid klopt allicht, dit moet echter in de toenmalige context gezien worden, zijnde een Waals overwicht, zowel politiek als economisch met superioriteit van de Franse taal.

Waar je dat van het Franse leger haalt heb ik geen idee van.

Grappig genoeg heb ik vandaag examen gehad van onder andere deze materie, op universitair niveau.

 

De scheiding is er toen gekomen omdat er in het Zuiden van de verenigde Nederlanden (hier dus) protest groeide tegen het beleid van Willem I, een beleid dat er op gericht was een unitaire staat te creeëren, dit protest was gestoeld op het gevoel een eigen culturele identiteit te hebben. Of het dus toekomstmogelijkheden zou hebben betwijfel ik vrij sterk.

maar wat maakt het uit, it ain't gonna happen :whistling

 

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie geen groot Nederland zitten want we verschillen cultureel toch wel een stuk: op vlak van taal, godsdienst, biercultuur :smoke :whistling

 

Godsdienst: Onzin, het grootste deel van Nederland is katholiek, zoals je hier ziet:

27,0% Rooms-Katholiek - 15,7% Protestant - 1,0% overig christelijk - 5,8% Moslim - 2,3% overige religies

taal: Ik zie geen verschil. Vlamingen spreken Nederlands, Nederlanders spreken Nederlands. Enkel met een ander accentje. Maar een West-Vlaming spreekt anders dan een Antwerpenaar; en een Noord-Hollander anders dan een Noord-Brabander.

biercultuur: Sorry, maar dat maakt echt NIETS uit om een staat op te baseren.

 

De culturele (en vooral maatschappelijke) verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië zijn veel groter dan die tussen Vlaanderen en Nederland.

 

 

waren het alleen maar franstaligen die vochten voor de Belgische onafhankelijkheid?

 

Ja.

 

In die periode van onze geschiedenis had Wallonie toch een economische voorsprong; dan hadden ze Vlaanderen toch gewoon kunne laten zitten

 

Nee, ze hadden goedkope arbeiders nodig om in hun mijnen te werken. En ze hebben NOOIT ontwikkelingshulp gestuurd, zoals wij dat nu doen.

 

waar haal je dat citaat van Rogier?

 

Zeer bekend citaat, staat o.m op wiki. Hij heeft nog leuke dingen gezegd:

In 1845 werd Vlaanderen geteisterd door hongersnood. Enkelen richtten hun blikken naar Brussel voor een behulpzame hand. "Dat de Vlamingen Frans leren," was Rogiers' antwoord, "dan kunnen zij in Wallonië hun kost verdienen als knecht en meid. Zolang zij geen Frans kennen geven wij geen frank."

 

wat zal jullie tegenhouden om een andere 'verlieslatende provincie' in het vizier te nemen? Mss een groot-nederland, zonder limburg; friesland,...

 

Vlaams separatisme gaat niet enkel uit van economie, maar vooral van taal. Neem maar eens een kijkje in de Vlaamse Rand, of in je eigen stad. Brussel was nederlandstalig, en is volledig verfranst. Dat lot staat het Brabantse ook te wachten als belgique niet barst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben ook Vlaams-nationalist en separatist

 

:whistling wtf... in vroegere tijden heeft wallonie ons genoeg geholpen, en door die investeringen van wallonie in vlaanderen hebben wij ons economisch kunnen uitbreiden. En zoals het er nu uitziet gaan we wallonie nog goed nodig hebben in de toekomst...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De revolutie van 1830 ging uit van zowel katholieken als liberalen, het zogenaamde unionisme.

Er ontstonden relletjes in Brussel, dus de franstalige minderheid klopt allicht, dit moet echter in de toenmalige context gezien worden, zijnde een Waals overwicht, zowel politiek als economisch met superioriteit van de Franse taal.

 

Dus jij vindt het logisch dat een minderheid beslist over het lot van een meerderheid, enkel en alleen omdat ze dan de macht in handen hebben?

En trouwens, het unionisme ging niet uit van een onafhankelijkheidswens!

 

 

Waar je dat van het Franse leger haalt heb ik geen idee van.

Grappig genoeg heb ik vandaag examen gehad van onder andere deze materie, op universitair niveau.

 

Ooit van de Tiendaagse Veldtocht gehoord? Willem I had het Nederlandse leger bevoen belgique binnen te vallen, maar toen ze ter hoogte van Leuven kwamen, hoorden ze het nieuws dat het Franse leger de grens was overgestoken om de 'revolutionairen' te steunen. Willem I trok onmiddelijk terug toen. Blijkbaar niet genoeg gestudeerd dit jaar ;)

 

De scheiding is er toen gekomen omdat er in het Zuiden van de verenigde Nederlanden (hier dus) protest groeide tegen het beleid van Willem I, een beleid dat er op gericht was een unitaire staat te creeëren, dit protest was gestoeld op het gevoel een eigen culturele identiteit te hebben. Of het dus toekomstmogelijkheden zou hebben betwijfel ik vrij sterk.

maar wat maakt het uit, it ain't gonna happen :smoke

 

De fransgezinde kerk stookte de Vlaamse (voor het merendeel ongeletterde) bevolking op tegen Willem I, en lieten bezwaarschrift na bezwaarschrift indienen, ondertekent door die arme boerkes.

 

 

 

 

 

:whistling wtf... in vroegere tijden heeft wallonie ons genoeg geholpen, en door die investeringen van wallonie in vlaanderen hebben wij ons economisch kunnen uitbreiden. En zoals het er nu uitziet gaan we wallonie nog goed nodig hebben in de toekomst...

 

:rofl :D :( Hahahahahahaha, man toch! Wallonië heeft nooit EEN FRANK geïnvesteerd in Vlaanderen! Praat toch niet na wat de belgicistjes verkondigen.

En waarom zouden we ze nodig hebben? Zijn steenkool, staal en sinds 50 jaar verouderde industrie de toekomst ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Praat toch niet na wat de belgicistjes verkondigen.

 

Je beseft toch dat je zelf napraat wat alle seperatisten verkondigen? Er zijn in het verleden dingen gebeurd die niet horen maar als je de lijn van wat jij verkondigt doortrekt kom ik op het volgende:

- alle fabrieksleiders moeten worden afgezet want vroeger werden arbeiders mishandeld, uitgebuit,...

- alle regeringen moeten worden afgezet voor voorgaande reden.

- alle mannen moeten boeten want vrouwen werden vroeger achtergesteld.

- ...

 

Ik weet verder dat het unionisme er was omdat er geen keuze was.

&Het is ALTIJD een minderheid die beslist over een meerderheid, zelfs in de hedendaagse democratie. Elke vorm van autoriteit beslist direct of indirect over zijn volgers. Het is onlangs tot me doorgedrongen dat 'je pense, donc je suis' ook vertaald kan worden als: "ik denk, dus ik volg" ..

 

Ik wens er hier echter geen politieke discussie van te maken, en met mij niemand waarschijnlijk..

 

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien onze noorderburen het wel zitten om er net geen miljoen extreem-rechtse fuckers er bij te halen + plus een heleboel christendemocraten en nationalisten => in Belgie zijn zij geen gedoogbeleid genegen hoor

 

Zo lang ze maar niet aan de macht komen, :smoke dan kan ik gerust verder spliffen,

 

and that's all that matters to me :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je beseft toch dat je zelf napraat wat alle seperatisten verkondigen? Er zijn in het verleden dingen gebeurd die niet horen maar als je de lijn van wat jij verkondigt doortrekt kom ik op het volgende:

- alle fabrieksleiders moeten worden afgezet want vroeger werden arbeiders mishandeld, uitgebuit,...

- alle regeringen moeten worden afgezet voor voorgaande reden.

- alle mannen moeten boeten want vrouwen werden vroeger achtergesteld.

 

Dikke onzin man, jij past intellectueel oneerlijke praktijken toe. Ik zei enkel dat wallonië nooit iets economisch heeft bijgedragen aan Vlaanderen, en dat belgique gesticht is door franstaligen die niets liever wilden dan het Nederlands uitroeien. Belgique werd ons opgedrongen door de franstaligen, en omdat jij dat niet kan ontkrachten, begin je maar wat naast de kwestie te praten.

Je bent niet de enige die een universitaire opleiding volgt, hoor :whistling

 

Zien onze noorderburen het wel zitten om er net geen miljoen extreem-rechtse fuckers er bij te halen + plus een heleboel christendemocraten en nationalisten => in Belgie zijn zij geen gedoogbeleid genegen hoor

 

Zo lang ze maar niet aan de macht komen, :rofl dan kan ik gerust verder spliffen,

 

and that's all that matters to me :smoke

 

Je beseft toch dat je door zulke quatsch te verkondigen exact dezelfde technieken toepast als zij? :D Scheer toch eens niet iedereen over dezelfde kam :(

 

En, néé, ik ben geen VB'er. Als liberaal kan ik niet in eer en geweten stemmen voor een partij met zulk een links economisch programma.

 

 

 

Maar soit, ik heb ook geen zin om op een wietforum (chillforum dus ;) ) over politiek te praten. Doe ik al genoeg tijdens het academiejaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer niet te ontkrachten wat je zegt.

Ik wijs op onregelmatigheden in je betoog en in het betoog van alle separatisten.

Je wilt van Wallonië af, en in je argumentatie halen jullie dingen aan die velerlei in het verleden zijn gebeurd. Ik wilde je dan ook op de consequentie van die redenering wijzen.

Heel de kwestie rond scheiding van federale portefeuilles zijn naar mijns inziens totale antipolitiek, dat er aan de werkeloosheid iets wordt gedaan lijkt me logischer.

België heeft volgens mij Wallonië nodig, voor het eerst in een geschiedenis van overheersing voelen de arme vlamingen zich eens superieur, stel je dat eens voor!

Maar goed laten we het dan hier maar bij houden.

Misschien heeft er in de toekomst eens een verplicht referendum plaats onder de vlamingen over de hele waalse kwestie en weten we direct wat men erover denkt...

 

Grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ taster's choice

 

ik oordeel je ni door je bij de VB'ers te plaatsen, dat heb ik nergens gezegd. Waar ik op doelde was: Willen onze Noorderburen wel een rechts Vlaanderen erbij, die hun gedoogbeleid (en het onze) ongenegen zijn?

(Het is eigenlijk een vraag naar hun gericht.)

 

:whistling Het is dus niets persoonlijk

 

Maar soit, ik heb ook geen zin om op een wietforum (chillforum dus smile.gif ) over politiek te praten. Doe ik al genoeg tijdens het academiejaar.

 

Ben het er met je mee eens, ik heb het in mijn eerste post gestuurd en nu doe ik het ook in mijn laatste over dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een droom zijn die uitkomt voor ons blowende belgen ... hehehe ...denk iets te mooi om waar te zijn ...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Ik snap niet zo goed waarom iedereen het een droom zou vinden om vlaanderen bij nederland aantesluiten.

Enkel voor het gedoogbeleid? Dit terwijl de nederlandse politiek laat uitschijnen dat ze hier komaf mee willen maken en dat er enkel maar harder opgetreden wordt tegen alles wat nog maar iets met weed te maken heeft.

 

Is het enkel voor de shops dan en de mogelijkheid om vervuilde/natte weed te kunnen kopen aan woekerprijzen? komaan mense, beetje weed verbouwen, voor eigen gebruik dat blijven we toch overal ter wereld doen..... toch niet omdat we de noordeburen hebben dat we zelf niets kunnen verbouwen! :smoke

 

maargoed zoveel zinigs of onzinnigs als hierboven heb ik ook weer niet te verkopen.

Ik sluit me aan bij jim, want deze jongen kijkt een beetje verder dan enkel de shops wat ik een absurd standpunt vind om deze steling aantmoedigen.

 

verder laat ik deze hete discusie over aan de kenners van dit weed/chill forum :whistling

 

mazzels :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante topic hier! Bij een samenvoeging zou het cordon sanitair onhoudbaar zijn, maar Filip is voor zero tolerance tegen drugs, dus zou het gedoogbeleid wel eens kunnen verdwijnen. Voor de prijs van onze handel is dat weer goed natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Jaja de prijs van ons product, of de lol die die de kleine(eerlijke) hobby boer er aan kan/mag beleven tot nul herleiden!

Het zullen aaltijd eerst de kleintjes zijn die er de dupe van zijn en uiteindelijk zullen "maffia getinte praktijken" de markt controleren. :smoke

Met als gevolg nog meer weed met zand en vijlsel door....?

 

Strengere aanpak, zero tolerance, hier worden de mense die er plezier aan beleven genaaid en die er grof, smerig geld aan verdiene gaan dikker verdienen..... :whistling TOF

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling wtf... in vroegere tijden heeft wallonie ons genoeg geholpen, en door die investeringen van wallonie in vlaanderen hebben wij ons economisch kunnen uitbreiden. En zoals het er nu uitziet gaan we wallonie nog goed nodig hebben in de toekomst...

 

 

Is zelfs niet waar. Wallonië heeft nooit iets gegeven, is oa aangetoond door een recente studie.

Komaan we leven naast elkaar, niet met elkaar. 2 totaal verschillende culturen. Laat de Walen maar op RWF stemmen. Die pleiten voor Wallonië bij Frankrijk aan te sluiten.

Die franstaligen willen mij plots van de ene op de andere dag Brusselaar maken omdat ik in een zogeheten faciliteitengemeente woon. Sorry hoor ik ben nog altijd Vlaming en woon in Vlaanderen. België is de levensverzekering van de koning. De dag dat Wallonië geen geld meer nodig heeft, scheidt het zelf.

Ik kan perfect frans maar weiger zo een kut taal te spreken, idem in Brusselse winkels. Kunnen ze geen Vlaams dan roep ik hun baas. Vele huiveren om te zien dat Antwerpen ooit word zoals Amsterdam wat betreft allochtonen. Nederland is veel meer linkser dan wij. Ze hebben zelfs meerdere linkse partijen zoals sp, pvda, groen-links enz en hebben onlangs een massa allahtonen geregulariseerd.

Ik geloof dat de SP overeenkomt met onze PVDA (extreem links dus)

 

10 miljard € belastingen per jaar en nog zijn ze niet content, tijd dat we Tjechië, Slovakije en Montenegro achterna gaan. Ik ben ook wel politiek actief (rechts radicaal) dus ik weet heus wel waarover ik het heb.

Wat betreft dat orangisme, we gaan uiteindelijk naar de pijpen van Holland moeten dansen dus neen dank u.

De levenskwaliteit is hier beter dan in Nederland. Al kan je zeggen dat er nogal wat Vlaams Belang mandatarissen orangist zijn (geschat zo een 60%).

 

Gewoon die transfergelden stopzetten zoals iedereen het wilt en dat geld gebruiken voor belangrijkere dingen (sociale zekerheid, gezondheidszorg, pensioenen enz)

homohuwelijk afschaffen en geen migratie meer toelaten. Eventueel een avondklok.

Fuck die 2/3 meerderheid, als we zien naar het buitenland kwam het altijd tot stand nadat de situatie onhoudbaar was dus een diepe crisis.

De Vlaamse politici moeten dit gewoon uitroepen. We gaan heus niet welvarend blijven hoor want in 2011 begint de vergrijzing in Vlaanderen, wil jij nog pensioen trekken ? Dan kan je beter van gedacht veranderen.

 

 

 

 

wat betreft een coffeeshop openen in Vlaanderen bij een heriniging Vl en NL: is het niet zo dat er nu geen nieuwe coffeeshops geopend worden, enkel overgenomen? zeker ben ik niet ...

 

Op (lange) termijn zullen die allemaal gesloten en verboden worden.

Toch als je de trend ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi toch:) des te groter hollanders. Nee maar inderdaad die 'zuid-belgen'zij echt zeikerds, ie willen een staat binnen een staat vormen. Lijkt wel 1800.......hopelijk komen ze een beetje tot hun verstand.,....het wordt toch 1 groot europa.....zonder belgiË uiteraard(:whistling)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2) Waarom gaan we een Nederlands forum vervuilen met onze communautaire kwesties? Wat haalt dit uit?

Omdat er nog steeds geen Belgische regering is en communautaire kwestie`s een grote rol spelen bij de formatie. Blowers hebben hierop hun eigen visie. Idealisme kan leiden tot anarchisme en binnen de aldus ontstane chaos gedijen andersdenkenden goed.

Overigens ben ik van mening dat een Nederlander voor een Vlaming meer "vreemd/ongewenst" is dan een Waal, ondanks de taalbarrière.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou.. er zijn ook zeer gerespecteerde belgische kwekers hoor! Kijk maar naar bijv. Rataplan en E$kobar. Ik denk zelfs dat het aantal flut-hokken in Nederland een stuk groter is dan in België - gewoon omdat het hier veel makkelijker is om die spullen voor dat fluthok te kopen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

als belg kan mij Filip gestolen worden

 

heel het koningshuis eigenlijk! nix dan geldverspilling. Koningshuizen zijn nu eenmaal niet meer van deze tijd. Ze worden dom gehouden, zien nix anders dan hun hectare voortuin, uitstapjes en lintjes knippen. En eenmaal ze hun mond opendoen daalt hun respect enorm.

 

Presidentsverkiezingen lijken er meer op

Share this post


Link to post
Share on other sites

als nederland en vlaanderen samen worden gevoegd komen er misschien betere kwaliteit snelwegen in belgië :whistling en hopelijk niet andersom :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...