Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cocoa

Wat Doen?

Recommended Posts

hallo,

ik ben nieuw en zou willen beginnen kweken, ik heb net 11 northern light zaden.

Ik heb al wat forums afgelezen en ik denk dat ik er eens ga aan beginnen.

Nu twijfel ik er aan om een grow tent te kopen of zelf 1 te maken.

Ik zou deze willen kopen:

Homebox Extra Small Grow Tent 400 w Basic Setup 380,00 €

 

 

Licht Systeem400 w Hpi-t voor Groei (+21,50 €) 400 w Son -t -Pia voor Bloei

SnoerenJa (+5,00 €) Nee

CooltubeJa (+53,00 €) Nee

 

 

Click Here

20.500kg

Deze kit bevat alle belangrijke onderdelen voor een eigen kweekruimte:

 

1 Inbegrepen Homebox XS Grow Tent 0.6 m x 0.6 m x 1.2 m

 

2 Inbegrepen Assimilatie Licht Systeem 400w met Philips Son-t-pia Lamp

 

De optie bestaat om i.p.v een bloeilamp, een 400 w hpi-t groeilamp te kiezen om de XS te gebruiken als voorgroeikamer of om moederplanten in te houden. Ideaal om je favoriete planten bij te houden.

 

3 Inbegrepen Ventilator Rvk 225 m3

 

4 Inbegrepen Bijhorende Koolstof Filter 160 kub

 

Deze kit bevat alle noodzakeljke elementen zoals een goede kweekruimte. Een degelijk licht systeem om je planten voor te groeien en mee af te bloeien. Een ventilator die warme en/of te vochtige lucht afzuigt en automatisch vervangt door verse co2 rijke lucht die binnenstroomt. Bijhorende koolstoffilter die ongewenste geuren verwijderd. Dit zijn de basisonderdelen waarover iedere kweker zou moeten beschikken.

 

deze staat op www.growshopalien.com

Is dit groot genoeg en heb ik genoeg met dit alles om te beginnen kweken? of moet ik een grotere tent kopen.

hoeveel zou ik hiermee kunnen oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik eerst maar eens nagaan wat voor eisen je aan jezelf stelt, en dan pas kijken wat het beste bij je past...

Niemand weet of die voor jou groot genoeg is, wil je later nog gebruik maken van die tent, of ga je hem dan weer verkopen... ?

 

En die vraag hoeveel je daarmee zou kunnen oogsten zou ik me de volgende ronde maar eens afvragen...

 

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar zelfbouw.....

 

Succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cocoa,

 

Ben het eens met No-Zem. Als je een beetje handig ben zou ik lekker zelf gaan bouwen.

Leuk om te doen en je kunt 'm volledig naar eigen wens inrichten.

Hier staat een leuk kastje. Heb 'm zelf ook gemaakt en ben zeer tevreden.

 

 

Groeten en succes !!!

 

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej,

ik zou het graag zo goedkoop mogelijk doen.

zou het lukken om dit te kopen:

http://www.growshopalien.com/onlineshop/

(ga bij start-up kweeksets en dan complete kweekset voor aarde 400W)

dus dit kopen, en een houten kaderement maken, de folie erover spannen.

Die ventilator is een afzuiger? maakt die veel lawaai, daar gewoon een buis aanhangen en die uit mijn raam laten hangen.

 

Mijn kast/hok/tentje wordt maximum 0.60m breedt, 1m diep en 2m hoog.

omdat ik zeer weinig plek heb.

wat denken jullie dat het makkelijkst is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik buiten een leuk plekje zoeken voor volgende seisoen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ik sowieso doen,

 

maar ik zit hier nu met 11 northern light zaadjes, waar ik graag nog mooie plantjes van zou krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een leuk setje maar je mist nog wel het e.e.a om te kunnen starten maar dat zul je zelf ook wel hebben gezien.

 

- koolstoffilter

- aarde

- ventilator

- Ph meter (eventueel Ec meter)

 

Ik weet niet of er een relais en een timer bij zit.

 

Gr,

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga eens rustig rondkijken in de bouwdoos eerst en de bijbehorende kweekverslagen met die hokjes. Een kleine tent is prima om voor te groeien maar dat kan bijvoorbeeld ook onder TL. Kost ook nog eens veel minder stroom. Helemaal goedkoop: zo'n campingkastje van Trekpleister. Frame en tentje nu van 9,95 voor 2,50 :D Wel niet lichtdicht maar een kniesoor die aar op let. Fannetje/filtertje er op (je moet wel een beetje onderdruk houden), 3 TLltjes er in en klaar is je voorgroeihokje. Desnoods gebruik je alleen het frame en plak je er zw/w folie omheeb en een strook klittenband om de sluiting te maken.

 

Maar bouw eerst je bloeihok zou ik zeggen anders voorspel ik je dat die niet eerder klaar is voor je voorgroeiers al zijn afgebloeid onder de TL :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bouw er zelf een, kan je aanpassen wat je wilt.

 

Hoeveel er af kan komen is afhankelijk van wat je al kan en weet hoe je moet draaien en in eerste instantie je niet rijk rekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga wss, gewoon een houten kaderement maken met een houten bodem, houten deur en een controle paneel (licht en ventilatie)

en vanbinnen doe ik dan met vijverfolie.

en alles goed koop maken.

bv deze afzuiging http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p374...rluchter-160.do

die is vrij sterk denk ik, ik hang daar gewoon een buis aan en hang die dan uit mijn raam.

als inblaas neem ik een ventilatortje van een computer ofzo.

groeilamp: TL kleur 33

bloeilamp: hogedruk natrium 400W

 

mijn kot wordt 0.6 breed 1diep en 2 hoog

zou dit lukken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo cocoa

 

hout?? MDF platen of een frame van balken met gipsplaten ertegenaan

vijverfolie?? dat is zwart en reflecteerd niet.... beter zwart-wit folie of witte verf

 

die fan is denk ik niet goed genoeg, voor een paar tientjes meer koop je een ruck fan, en filter je de lucht niet voor die naar buiten gaat (zal de buurt fijn vinden).

 

verder heb je een relais nodig, meet apparatuur voor de ph en ec.

 

 

dit vod ik een tijd geleden op t net

 

Benodigheden voor eigen kleine kweek

 

Lamp, 400 Watt

Tijdschakelaar + relais

Koolstoffilter met ventilator(400m3) voor de luchtafvoer+ inblaasfan

Zwart-wit folie op de wanden, 5 meter

Thermo / Hygrometer (Digitaal)

?? potten à 10 liter

2 zakken voorbemestte potgrond à 70 liter

Aluflex luchtafvoerbuis, ongeveer 5 meter

Zwenkventilator, doorsnede 23 centimeter

Plantenvoeding voor 1 oogst

Benodigheden voor je hok

 

 

Totaal : +-€ 450,-

 

Dit is exclusief extra voeding, stroom etc.

 

*Ph/ec meter,tensiometer, thermoschakelaars etc kunnen later worden aangeschaft, maar zijn in principe een must.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijver zeil op de grond, zwart/wit folie aan de wanden en plafond.

Als je een goede afzuiger hebt met koolstoffilter, zou je ook kunnen kijken naar zo'n itho plee fan als inblaas.

Je slang uit een raam lijkt me niet verstandig en is zo op gemerkt door Jan met de pet. In een ander deel afblazen in huis is verstandiger en dan een raam op een kiertje zetten kan wel. Maar niet je slang naar buiten :D .

Je kan dan ook aangeven dat je aan het kweken bent is misschien voor hun ook makkelijker hoeven ze niet zo te zoeken als ze wat ruiken zonder zo'n filtert :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben vandaag in de brico langsgeweest.

ik heb houten balken gekocht, scharnieren, ducktape, vijzen, rubberen lint voor de deurspleet en zwart wit folie.

 

Morgen begin ik te bouwen, ik zal dan een topic aanmaken waar iedereen de bouw van mjin kot kan volgen, en daarna de kweek.

 

Hok:Ik ga dus een houten kaderement maken met een harde vloer en deur.

Dit alles langs de binnenkant met zwart wit folie bekleden.

 

Dan nog de elektriciteit en en afzuiging.

 

Elektriciteit: tijdschakelaar en 65Wat TL kleur 33 (voor groei, bloei zie ik later wel)

 

Afzuiging: links beneden maak ik een gat waar lucht en geen licht doorkomt en rechts vanboven plaats ik dit http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p374...rluchter-160.do

is dat teveel luchtverplaatsing? of neem ik beter 1 van 98m3/h?

hier hang ik wss een lange buis aan met daar dampkapfilters in, is dit hetzelfde? zoniet waar kan ik hier in belgie een koolstoffilter vinden?

 

Wat denken jullie van mijn plannen, verbeter mij waar nodig.

 

Ik ben van belgie en ga waarsschijnlijk niet naar een growshop, is er iemand van belgie die mij potgrond en bepaalde mest enz. kan aanraden, gewoon uit den aveve of andere winkel.

 

Ik heb vandaag in de aveve een Ph meter gezien, het is een analoge, je kan hiermee gewoon meten door de stok in de aarde te steken, het kost 8 Euro. Kopen of niet?

 

Help ;) zoveel vragen ;)

Wie kan/wilt antwoorden maar :no

 

http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p379...10-2-stukken.do

zou ik anders deze filters kunnen ombouwen dat ze in de buis passen :D

 

Kan iemand mij anders het systeem eens uitleggen van wat eerst, wat dan, afzuiging, slang, filter en hoe?

want ik zie bij veel mensen hun filter in hun hok hangen.

hoe zit zo een filter juist in elkaar?

Iemand :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cocoa

 

het doel van filter met afzuiger is:het filteren en het continu aanvoeren van verse lucht, wat belangrijk is voor je planten. Je fan zuigt dus lucht aan, het filter zit aan de inlaatkant, hier word de geur door het carbon/koolstof geneutraliseerd. Als je je afzuiger met filter dus aan je plafond hangt in je hok, moet je een inlaat maken in je hok, deze moet zo laag mogelijk (warme lucht stijgt), dit kunnen gaten zijn, een spleet oid, en eventueel met een inblaas. deze moet een kleinere capaciteit hebben dan je afzuiger anders komen er nog geuren uit je kot. er mag geen licht door de gaten komen, maak een soort labyrinth. Via een gat in een wand van je hok gaat de geneutralisserde en oude/warme lucht via een afvoerslang-evt met demper-naar buiten/andere ruimte (niet weer in je hok).

als je hok 100 % lucht dicht is en je de afzuiger aanzet, ontstaat er vacuum. hierdoor word er lucht aangezogen. als je hier een kleine douchefan 100 m3(17 euro bij de bouwmarkt) op aansluit, krijg je een betere instroom van verse lucht. je kan ook een zwenkventilator nemen ipv een douchefan.

 

ik hooop je hiermee wat geholpen te hebben,

 

GreetZ CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn kaderement is al gebouwd, morgen achter ventilatie spullen en verlichting :D

dus met andere woorden om het simpel voor te stellen:

Ventilatie

lucht in het hok==>Buis==>filter==>afzuiger==>slang buiten het kot

klopt dit?

 

dan is mijn hok af, dan begin ik mijn northern lights te ontkiemen, welke potgrond enz, gebruik ik best enz.

wat moet de de ph waarde zijn van northern lights?...

ben van belgie dus liefst belgische merken die ik hier vind :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu voor te groeien neem ik nu kleur 33 TL lampen.

ik zou een hogedruk natriumlamp willen kopen van 400W maar mag niet van mijn ouders (ik woon nog thuis) omdat het teveel verbruikt.

Welke kleur van TL lampen is het beste voor de bloei? maak ik hiermee veel oogstverlies tov de natriumlamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees de bouwdoos en de micro/fluo forumeven, daar kun je er alles over vinden. Filter hangt in je hok, daar sluit je de afzuiger op aan en dan de slang naar buiten|(of een slang tussen filter en afzuiger). Overigens wel een fan die voldoende druk kan opbouwen om de lucht door het filter te trekken.

 

ja je hebt veel verlies in dieptestraling, ga scroggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gedoe van de filter en al snap ik al volledig :whistling

dit is echt een steengoed forum.

 

kunnen jullie anders eens zeggen wat er allemaal in de potgrond moet zitten?

gewoon de grondstoffen, niet het merk enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb nu dus alles buiten potten, aarde en een koolstof filter.

kheb een afzuiger van 190m3/h is deze filter goed?

http://www.thegrowshop.nl/nl/onze-winkel/c...0m3-dia125.html

 

mijn hok is: 80x50x180

 

of mag ik een kleinere koolstoffilter nemen?

en welke aarde neem ik best uit dat assortiment?

Wat doe ik best in mijn kleine ruimte, ik heb 11 northern light zaadjes, komt dit wel goed?? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste cocoa,

 

Normaal reageer ik niet op zulke (beginner) posts, maar jij hebt geluk...

 

Iedere degelijke wietkweker lacht nu met jou, maar dat is niet erg, zo zijn we allemaal begonnen...

 

Een degelijk beginners wiethok heeft nodig:

 

1- Geen growtent te zijn!!!

2- Het geraamte dient gebouwd te worden uit een degelijke standaard bouwbalk -in USA aka 2by4 (inch)-

3- Vochtbestendige gipsplaten (de groene)

4- Geen zwart/wit-folie maar 3 lagen wit-kalk aan de binnenkant van je gipsplaten (brandveiligheid)

5- Elektronica die voldoet aan de strengste voorschriften!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6- Met passende afzuiging (500kuub per 600W in de zomer, 225kuub bij koude winterlucht)

7- Houdt rekening met de beschikbare lichtoppervlakte (1.2m² voor 600w en 0.7m² voor 400W)

8- En een aardebak met goede waterhuishouding (tensiometer) zonder al teveel voeding (lage Ec)

 

Dit is volgens MIJ de beste houding als beginner, om het risico tot een slechte oogst -en verloren moeite- te beperken. Echter dit is geen lijst van prioriteiten. Elk punt is even belangrijk, besef dat je met iets illegaal bezig bent en enkel jij als verantwoordelijk zal worden gehouden. May the force be with you!

 

De rest leer je wel door, en enkel en alleen door ervaring!

 

Meer kan ik voor jou niet doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om af te bloeien zou ik toch echt proberen uw ouders te overtuigen een 400W'er te mogen hangen hoor. Desnoods betaal je de extra stroom met het geld dat ge bespaard doordat ge uw wiet niet meer van afzetters moet kopen. Afbloeien op TL is te doen, maar gaat u uiteindelijk meer stroom/opbrengst kosten.

 

Die afzuiger zit eigenlijk al wat te laag als ge voor een 400W zou gaan. Dan is het principe m³/W. Uw filter moet gelijk/20% groter zijn dan uw afzuiger.

 

Dit zijn eigenlijk allemaal zaken die ge al veel rapper had kunnen vinden door het Forum (dat ge zo goed vindt) eens degelijk te lezen. :whistling

 

Probeer ook de zoekfunctie eens.

 

Het is nl. niet de bedoeling dat iedereen hier komt vragen "Vertel me eens in detail hoe ik mijn hok moet bouwen"... Anders gaan de mods er vrij snel korte metten mee maken hoor.

 

Greetz & Weedz

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok mannen, sorry dat ik een vrij lastige forumgebruiker ben maar het stopt nu, ik weet genoeg.

@paranoia: zouden ze niet beter van dat een sticky maken? Elke beginner is hier een zeer grote stap verder mee :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

cocoa, hier luisteren ze niet naar mij :smoke

 

en vergeet niet dat die lichtoppervlakte volgens verhoudingen is...

 

1m bij 1.2m voor de 600W en 0.7m bij 1m voor de 400W

 

en het aantal m³ bij de afzuiging is voor de ventilator,

 

de filter dient nog eens 20% groter te zijn dan de capaciteit van de ventilator,

 

tenzij het die nieuwe generatie filters betreft heb ik me laten vertellen...

 

o, ja en laat je niets anders wijsmaken in de growshop, want dat gaan ze gegarandeerd proberen...

 

ps: zulke sticky bestaat al... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, kheb nu zaai/stekgrond gekocht om te beginnen.

nu heb ik daar grond zien liggen waar op stond:

voor zuurminnende planten

pH= 3.5 tot 5

is dit goed voor wietplantjes?

of kan iemand mij de chemische stoffen zeggen die er in de potgrond ongeveer moeten inzitten0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...