Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shark-devil

Wat Voor Camera Gebruikt Iedereen?

Recommended Posts

Ik ben hier nog geen topic tegengekomen over de camera's die gebruikt worden.

Ook niet iedereen maakt even mooie budshots als de ander..

 

Nu kan het mischien aan de mensen zelf liggen

Maar je kunt mij niet wijs maken dat dat altijd het geval is ;)

Met mijn Samsung A501 digimax, is het dus totzover bijna onmogelijk om een fatsoenlijke butshot mee

te schieten.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kodak C633. Zeer gebruiksvriendelijke camera, maar ik zou er inmiddels graag één hebben met een groter bereik zodat ik ook van die mooie macro's kan maken. Ik zit zelfs te denken aan een spiegelreflex, maar dat is nog even toekomstmuziek. Schijn je een universitaire opleiding voor nodig te hebben. En een dikke portemonnee... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen topic geplaatst hier maar mijn hobby is fotografie dus: Canon EOS 10D, Minolta Dynax 7D (beide digireflexen) en voor macro's en snapshots een Konica Minolta Dimage Z3. :verrygood (en dan nog een zooi studioflitsers blabla)

Edited by robdh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canon Powershot pro1, "golden oldie" :verrygood maar doet goed zijn werk.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pro1 is een mooi ding, ik zit te wachten op de opvolger, dan gaat de Z3 eruit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja het moet natuurlijk wel een betaalbare camera blijven, een professionele camera

is niet echt nodig om mooie budshots te krijgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nouja het moet natuurlijk wel een betaalbare camera blijven, een professionele camera

is niet echt nodig om mooie budshots te krijgen ;)

 

Tja, ik fotografeer ook meer dan alleen groene sletjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olympus SP-500UZ. De opvolger hiervan met beeldstabilisatie is ook al uit, zo rond de €239

OLYMPUS-SP500UZ.jpg

 

foto's zijn wel bekend denk ik :verrygood

gallery_5211_1953_257747.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is best een mooi resultaat voor een relatief goedkope camera. :verrygood

 

Ik heb een Canon PowerShot S45, gekocht voor 777 euro toen ie net uitkwam. 4 megapixels. Heeft wel een goede lens en macro function, maar ik had natuurlijk beter een jaartje kunnen wachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb ook met pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn oude C3040, het ED objectief van die camera had een lichtgevoeligheid van 1:1.8 Maar je hebt in deze range wel een abolute limiet wat betreft scherpte, en die zoek ik ook regelmatig op. Wil je beter dan zit je al snel aan een SLR met goede losse objectieven qua prijs tegenwoordig. Een goede camera is overigens nog geen garantie voor een goede foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is best een mooi resultaat voor een relatief goedkope camera. :verrygood

 

Ik heb een Canon PowerShot S45, gekocht voor 777 euro toen ie net uitkwam. 4 megapixels. Heeft wel een goede lens en macro function, maar ik had natuurlijk beter een jaartje kunnen wachten...

 

Ja, en dan komt er een betere dus had je beter weer een jaar kunnen wachten etc. etc. Goede foto's worden gemaakt door de fotograaf, de camera is slechts een hulpmiddel. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja ik ben al heel tevreden over jou shots :verrygood

Iets wat ik van die van mij niet hoef te verwachten, tijd voor flink wat upgrades in de camera afdeling ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik heb ook met pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn oude C3040, het ED objectief van die camera had een lichtgevoeligheid van 1:1.8 Maar je hebt in deze range wel een abolute limiet wat betreft scherpte, en die zoek ik ook regelmatig op. Wil je beter dan zit je al snel aan een SLR met goede losse objectieven qua prijs tegenwoordig. Een goede camera is overigens nog geen garantie voor een goede foto.

 

En dan de scherpte-diepte, hoe groter de sensor hoe meer je daarmee kan spelen. Ik heb hier ook een analoge middenformaat camera, negatieven van 6 bij 4,5 cm daar kan geen digireflex tegenop. De meeste "compact" digi's hebben een kleine sensor waardoor spelen met scherpte-onscherpte moeilijk is. Pffff, zit weer op mijn fotografie praatstoel, hou mijn bek verder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een fujifilm finepix A400(maar liefst 4.1 MEGApixels!),GEWONNEN IN DELOTTO!!Ik weet het,erg goedkoop,maar voor mij goed genoeg. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Megapixels is een hype tenzij je prints op posterformaat wil maken. Een digireflex van 3mp blaast een 7mpix compact digi eruit, sensor grootte gaat het om. Damn, ik moet echt mijn bek houden, wordt allemaal te technisch :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

robdh

wordt allemaal te technisch

 

Ehh,ja de vermelding was beetje ironisch :verrygood bedoeld,daar ik er compleet de ballen verstand van heb! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikon D50 (spiegel reflex)

Nikon SB600 flitser

Af Micro Nikkor (60mm micro-lens)

En nog wat ander lenzen om hier en daar wat te spelen :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Nikon D70

Nikon SB600 flitser

en Sigma 24 - 135 zoomlens

 

wil graag nog een Nikkor 18 - 200 1: 3.5 - 5.6 VR lens erbij (nog even sparen dan maar.....)

 

Maar blijft wel erg leuk om een beetje mee te fiedelen, deze camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuji Film Finepix E900 9 megapixel.

Maar vond de fotos van mijn oude 3 megapixel mooier.

Maar ben ook geen fotograaf.

Ben het type, klik 20 keer en zit er vast 1 leuke tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

finepix 2800 zoom :verrygood

maar ik ben er tevreden mee.

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik met die 3 megapixel betere fotos kreeg kwam waarschijnlijk door mij, had veel minder standen de vorige. En ookal denk ik iedere keer, ga eens boek lezen over fotograferen, toch kom ik iedere keer niet verder dan handleiding blz 3 en dan is het geduld weg en vind ik de auto stand ineens heel handig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olympus c740

 

Heb deze een aantal jaar geleden aangeschaft omdat ik los van de camera een onderwaterhuis erbij moest hebben en vanwege de super macro functie en de 10x optische zoom.

 

Omdat deze maar 3.2 mega pixels heeft, loop ik wat achter, tijd voor een nieuwe dus, mja... vind het sonde omdat de flits, huis etc. me toen een vermogen heeft gekost, dus doe ik het er nog maar ff mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf het bijna niet te zeggen...

De allereerste canon ixus 2.1 :verrygood

En sinds kort permanent op zak de samsung U600 3.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...