Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
joegy

Hoe Hou Ik De Planten Zo Klein Mogelijk

Recommended Posts

ik wi graag weten hoe ik mijn planten zo klein mogelijk kan houden . mij is altijd verteld om ze bij de top af te knippen . maar hoe ga je verder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst een korte soort nemen (Indica). Sativa is een lange soort. Hoewel de meeste soorten tegenwoordig allemaal kruisingen zijn, kun je toch wel wat leuke soorten vinden die bijv. max 60-70 cm worden.

 

Verder niet te lang in de groei (18u licht). Normaal doe je dit 7 a 14 dagen. Ik zou ze wel een dag of 3 in de groei zetten voor de wortelvorming en daarna afbloeien op 12u.

 

Ook kun je buigen, toppen e.d. om je plant klein te houden.

 

Concreet:

 

1 neem een korte soort

2 korte groeifase op 18u

3 toppen en buigen etc.

 

Korte soorten zijn: K2, Victorias, Top44

Maar ook soorten als Bubblegum en Edelweis kun je redelijk kort houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een lowryder :whistling

 

of een scrog netje ..... gewoon vastbinden op een net in de vorm of op de hoogte die je wenst ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe hoog of laag mogen ze worden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze 24 uur per dag in het donker dan blijven ze heel erg klein lol

 

Maar idd wat meer info van wat je wilt en wat je mogleijkheden zijn en je zult eeen beter advies kunnen krijgen

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de lamp zo laag mogelijk te houden, 40 cm boven de planten bij 400watt, 60cm bij 600watt. 3cm bij TL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste dingen zijn al gezegt, maar een manier om je planten klein en toch breed te krijgen, is ze water met een iets hoger PH te geven, en de potten eigenlijk te nat houden. niet zo nat dat ze verzuipen en ongeveer 1 weekje lang. Dan vertraag je de groei namelijk, dan kun je ze gemakkelijk 2 weken tot 3 weken 18-6 houden. Dit werkt vind ik beter, omdat je zo wel veel internodes krijgt, en niet 1 zo´n gestrekte stengel.

 

bij mij heeft het ook gewerkt, ze zijn maar 70cm maar extreem veel top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Effe serieus?

Veel water hoge ph..... ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Maar als ik jou was zou ik ook de temperatuur snacht's boven de 25 graden houden :verrygood

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga je de plant simpelweg vertragen en stressen ,en die vertraging blijft doorzetten ook in de bloei .

 

Gewoon zorgen voor een super goede start met blauw licht erbij het liefst ,blijven ze ook veel lager .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Atmo zegt: gelijk op 12-12. Ik heb er zelf mijn eerste goede ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht nog niet genoemd: Bonsai techniek - kleinere potjes! Planten zijn net als vissen, hoe groter de kom hoe groter de plant. Kleine potten zijn echter erg moeilijk om in te growen i.v.m. je beperkte medium, buffer, afvalzouten etc etc. Ik denk dat van alle reeds genoemde opties de beste is om een indica te nemen en die met weinig voorgroei direct in de bloei te zetten. Betekent overigens wel dat je voor een goede opbrengst meer plantjes nodig hebt. Natuurlijk een combinatie met de lamp er goed op om te drukken, wellicht HPI of nog goedkoper TL in het begin ipv HPS.

 

Ik zelf zou echter bij beperkte hoogte kiezen voor scroggen. planten blijven laag, maar toch een goed net vol en een zeer goede opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...