Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jankapelle

Help! Grote Tak Afgebroken Door Noodweer

Recommended Posts

Hallo,

na het noodweer van vanmiddag is van mijn grootste plant (1m hoog) flink beschadigd hij is als klein plantje al getopt en had dus 3 grote zijtakken waarvan er nu 1 totaal afgebroken is en de andere ver ingescheurd.

 

De ingescheurde heb ik met ijzerdraadjes terug er aan vast gemaakt zou dit nu nog kunnen werken? en zal de rest van de plant het overleven?

 

Kan ik met de afgebroken tak nog iets doen? stekken van maken of de hele tak in de grond zetten ofzo ?

 

alvast bedankt

Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

spalken!!! stukjes hout gebruiken en dan goede tyraps er omheen, heb ik vorig jaar ook gedaan. Gaat prima.

 

gallery_5211_120_280111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke hartstikke bedankt,, na hoe lang kan die spalk er ongeveer af? want ik neem aan dat de stam nog wel dikker wil worden...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met dit kutweer zijn mijn grootste planten (1 getopte met 3 hoofdtoppen en een andere) de 3 toppen weg en de andere was omgeplooit aan de stam :verrygood en ook vele takken kwijt.

 

check de schade :D

med_gallery_10587_2314_144127.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekening mee houden volgend jaar in nederland weet je nooit wat het weer doet he

 

ik had aan de voorspellingen gezien dat het kut ging worden dus heb een hok er om heen gebouwd en staat als een huis ik hoorde me plant serieus dankjewel zeggen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt wel goed! vorig jaar was m'n stam zoals een banaan opengereten! met wat tape en touw heb ik er nog vele grammen van af gehaald :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar had ik hetzelfde met die storm,de planten zagen er meer dood als levend uit en de takken waren er bijna afgescheurd.Toen heb ik alles met touw bij mekaar gebonden en ik heb niet 1 takje hoeven weggooien en had ongeveer 5 ons droog per plant!

 

 

Silver....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Heb zelf ook een plant die 2 grote zijtakken kwijt is, vergeet niet om een middeltje voor snij/snoeiwonden aan te brengen, doet echt wonderen.

 

Zie ook Mad scientists zijn oplossing voor het omgevallen/afgegeten plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...