Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Alle Bubblicious Geoogst (indoor/outdoor/ice'o'lator)

Recommended Posts

Toch denk ik dat je met een 70 w hps meer rendament hebt als met 70 w aan tl

Ook klopt het niet dat tl minder warmte af geeft als een gelijk watage aan hps

Alleen de temp is over een andere lengte verdeeld aangezien een hps lamp korter is als een tl lamp

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn broertje heeft een maatje en die heeft weer een maatje

en de broer van dat maatje heeft met een maatje van hem een

verwarmd kasje op het balkon gemaakt...

 

Vanwaar deze "info" ???

 

Twee lagen TL

>groei/moeder/tijdelijk bloei dmv lampen wisselen

(logisch "low budget" begin dus stap 1)

>bloeihok

(lijkt me ook logisch als stap 2 ... moeder/groeihok

en bloeihok ... zoals gewenst... gescheiden)

> de ruimte voor 3e (TL) hok blijft over...

de reden dat ik het in 3 lagen wil verdelen veranderd nl niet

ik heb een hekel aan loze ruimte ... zeker in mijn kweekkast.

Ik was nl niet van plan om een TE HOGE electriciteitsrekening

te betalen vanwege een hok wat ik, zoals BeeKaa al zegt,

voorlopig toch niet gebruik... met de nadruk op voorlopig

 

FF nog een dingetje BeeKaa (geen zin om te zoeken .. vergeef me)

Hoe diep-breed-hoog was jouw (bloei) hokje ook alweer ???

Want voor mijn gevoel word het bij mij 2x zo diep en breed...

en dan lijkt 2x zoveel licht (en filter/afzuig) me wel wenselijk.

(zelfs logisch ... zal waarschijnelijk ook iets meer plantjes "moeten" neerzetten)

 

en dat verwarmde buitenhokje (kasje) dat komt wel

(zo bedenk ik me ineens ... heb ik helemaal geen geld voor)

maar zou ideaal zijn om Maart/april met de buitenboel te kunnen beginnen...

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

e vriend weinig tijd om te reageren

maar hier ff de maten

40 breed, 60 diep en 90 cm hoog...

dus o,25 m2

 

alsjeblieft

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey beeka mooie foto's jammer van je meeldauw man :innocent: gaat tog wel wat gewicht eisen denk ik als het zo door gaat ( geen 10tal grammen maar mischien wel een gram of 10 wat op 72 watt aardig veel is )

 

 

verder denk ik na het lezen over het stroom verbruik dat je je vergist in de engergie rekening je hebt hier trouwens op eht forum ook een stroom calculator die het ongeveer voor je uitrekent. je zei namelijk iets over 200 euro dat je kwijt bent of heb ik dat verkeer gelezen ????

 

iig mocht het zo zijn dat het wel klopt dan moet je tog is nodig van energie bedrijf veranderen !!!! want uit mijn hooffie zou je mischien 80 euro aan electriciteit kwijt zijn stukkie minder ;)

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey beeka mooie foto's jammer van je meeldauw man ;) gaat tog wel wat gewicht eisen denk ik als het zo door gaat ( geen 10tal grammen maar mischien wel een gram of 10 wat op 72 watt aardig veel is )

 

 

verder denk ik na het lezen over het stroom verbruik dat je je vergist in de engergie rekening je hebt hier trouwens op eht forum ook een stroom calculator die het ongeveer voor je uitrekent. je zei namelijk iets over 200 euro dat je kwijt bent of heb ik dat verkeer gelezen ????

 

Ja idd, ik denk erover om volgend weekend al te oogsten en morgen nog wat aan te kloten met een kwastje en wat anti- meeldauw spul.

slaat dit aan en verdwijnt het grotendeels dan zal ik ze nog een week langer laten staan...

werkt dit niet zo super, dan zal ik volgend weekend oogsten en de besmette delen curen en bewaren voor de BHO.

 

Ik had het geloof ik over 200 watt, staat er niet bij maar dat bedoelde ik.. :innocent:

nog niet eens 80 euro denk :)

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

hier ff weer wat beter nieuws.

Exact van Bayern, dat heb ik vandaag gehaald..

 

Dat is tegen meeldauw en roest.

op basis van: Triadimenol

 

Er was ook een andere, alleen die was op basis van Zwavel...

Dat lijkt me toch iets te aggressief, Vooral vlak voor de oogst!

Dan zul je een brandbaar wietje krijgen hahaha

 

Dus met die andere aan de slag gegaan.

 

BK:

 

Hier had ik vrij weinig zicht, alleen na een grondige inspectie bleek het allemaal nog wel mee te vallen.

ondanks de Scrog en dat de planten dicht op elkaar staan. toch weinig lastvan meeldauw.

 

Waar wel meeldauw zat, daar heb ik met een penseeltje heel secuur alles bevochtigd. je ziet de meeldauw gewoon verdwijnen door dat spul! :innocent:

Heb een potje met dat spul en een penseeltje klaarliggen mocht ik nog wat zien, en ik zoek best vaak!

(weer een reden om een uur met me kop in me kassie te hange haha)

 

Moeders:

Moeder #1 (3,5L): deze had dus helemaal nergens last van, ziet er ook perfect uit!!!

voor de zekerheid heb ik de stam en de onderste bladeren een beetje bevochtigd, verder niets.

 

Moeder #2 (12L): deze had nogal veel last ervan, heb ook al 2 mooie toppen moeten verwijderen.

(wel bewaard natuurlijk in de vriezer) om later BHO van te maken.

Ik heb de grote bladere voorzichtig besproeid, en dichtbij de toppen heb ik alles met een penseeltje en een schaaltje exact-oplossing.

 

Hangbakken:

Deze waren vandaag HELAAS natgeregend!

maar uiteindelijk kwam het wel goed uit want nou hoefde ik niet moeilijk te doen en heb ik de dames eens goed besproeid.

Ze gaan strax als moeder #2 klaar is met "Föhnen" ook voor de Fönn. zodat ze toch lekker droog de nacht in gaan.

zo probeer ik de kans opm rot te minimaliseren

 

 

Black Jack, ja deze heb ik ook besproeid beter het zekere voor het onzekere nemen he ;)

 

De mini's:

die kan ik strax pas besproeien aangezien ik voorlopig nog geen plek voor de ventilator heb.

misschien doe ik het morgen wel.

Want anders kom ik krap met mn tijd denk ik.

 

Herijuanas.. niet besproeid omdat ik het nog wel zie als ze het hebben... lijkt me niet goed om dit op zaailiingen te gebruiken.

 

Zo dat was dus weer de ANTI MOLD update...

 

ik ben van plan elke dag van deze week te planten een voor 1 na te lopen op meeldauw en indien aanwezig het alsnog te behandelen.

Zo hoop ik de meeldauw compleet uit te roeien op mijn planten, of het in minimale staat terug te brengen zodat ik geen Toppen meer kwijtraak aan deze schimmel.

Het is me 2 maanden geleden nog gebeurd met mn laaste 2 smm's

gewoon totaal wit van de meeldauw... kon bijna alles wegflikkeren

 

Groeten

 

bK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter het zekere voor het onzekere...

Toch is het wel vervelend als je planten ziek worden, dus hopen dat het overgaat.

Kan je dat exact gewoon bij de GS halen??

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee achterhoeker.

 

 

In de betere growshops kun je het wel halen, alleen mijn mening zijn ze daar duurder als waar ik dat soort spulletjes haal (anti-insecten middel/ anti meeldauw middel etc. kortom alles van bayern)

 

 

Ik haal die spulletjes bij het tuincentrum. (hornbach)

 

de producten kosten ongeveer 5 tot 12 euro

 

Exact koste hier € 8,19 goed voor +/- 100 liter water.. dus heel wat plantjes.. dus je doet er ook redelijk lang mee.

 

winkels waar ik het ook heb gezien:

 

Hornbach

Praxis (sommigen)

tuincentra

Boerebond

 

gr beekaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog ff de fotos van de meiskes gisteravond..

 

ik zal strax nog een mooie verzamelfoto maken hoe ze overnachten bij mij..

 

maar dat komt pas als ik met de heri's bezig ben geweest en ik de cam weer moet hebben.

 

genoeg geluld, FOTOS:

 

De mini's op et dak:

gallery_7458_2649_154124.jpg

 

 

 

Hangbak #1 (4x bubbles)

gallery_7458_3512_115043.jpg

 

 

gallery_7458_2649_221661.jpg

 

 

 

Hangbak #1 (5x bubbles)

 

gallery_7458_2649_132399.jpg

 

 

 

gallery_7458_2649_103192.jpg

 

 

 

Groeten

 

BK :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat lekker bij jou daar he BeeKaa?

 

Hier in Brabant hebben we nog een beetje zon gehad de laatste tijd ;)

 

Groetjes Blowsterke :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aahh de balkon clan heeft het zo te zien ook goed naar hun zin al lekkere top vorming nog een maand voor de boeg denk ik, met hopelijk mooi weer, zodat de war on schimmel niet meer nodig zal zijn.

Preventief behandelen is wel verstandig maar heb je niet hetzelfde kwastje als waarmee je de echt besmette hebt behandeld gebruikt ? weet niet in hoeverre er iets kan doorgegeven worden via het kwastje maar het is mogelijk.

Hoeveel liter is die hangbak trouwens ? volgens mij niet zo gek veel maar die bubbles vinden het zo te zien prima.

 

groetjes, Circusaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bk na deze ronde mischien je hok goed schoonmaken en desinfecteren ???

 

dan kun je weer met een gerust hart beginnen aan een nieuwe ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey bk na deze ronde mischien je hok goed schoonmaken en desinfecteren ???

 

dan kun je weer met een gerust hart beginnen aan een nieuwe ronde

 

Niks aan toe te voegen (of toch) 'k wilde er net zelf over beginnen eigenlijk :innocent:

 

er zijn m.i. twee voor de hand liggende redenen voor de meeldauw BINNEN

1>het naar binnen naar buiten naar binnen naar buiten verhuizen van div. dames

(gelukkig verhuist er ook wel eens wat naar een andere locatie (zoals bv. de greenguys)

anders kom je leterlijk door je bomen het bos niet meer overzien)

2>het vergeten handen te wassen (wat BeeKaa zelf al had opgemerkt)

 

Ik heb inmiddels sterk het gevoel dat ik mijn binnen en mijn buitenboel echt

STRIKT zal moeten scheiden ;)

 

Ik weet dat jij je wietagenda hebt BeeKaa ... maar toch ...

hoe hou je het overzicht met zoveel projecten tegelijk ???

 

en hoe denk jij er (inmiddels) over ... over dat strikte scheiden dan

volgens mij moet je iig BINNEN dingen als MEELDAUW en TOPROT

toch redelijk tot goed kunnen uitsluiten (jij bent daar god )

mits je met goed zaad in een schoon hok begint ???

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

BK is vandaag een dagje vrij dus kannie weer lekker rommelen met zijn plantjes

 

@achterhoeker en Blowsterke

Ja thanx he mensen.. geen dikke toppen maar toch wel netjes nu al :)

 

in ieder geval nog een beetje zon gehad ja, ik verplaats de planten als ik de tijd/mogelijkheid heb in direct zonlicht

 

ik laat ze snachts ook binnen overnachten.

dan staan ze snachts niet stil door de kou :)

alle kleine beetjes helpen

 

 

@ CS

 

inderdaad dat zijn mijn 2 gemaakte fouten ja

ff op een rijtje:

 

1. moeder wel ontsmet tegen beestjes (alvorens te snijden) , maar niet tegen meeldauw.

 

2. Overzicht een beetje kwijt.. idd CS volgend jaar gaan we het anders aanpakken.

 

3. Soms vergeten handen te wassen etc.

 

maar hier hebben we dus welweer van geleerd. ik in ieders geval wel :)

 

@ circusaap

 

Ik geloof dat de hangbakken rond de 10 a 12 Liter per bak zitten (aarde dan he :tu

Ik vind ze fijn in gebruik.

 

zo hou ik toch nog een beetje overzicht ;) moet er niet aan denken dat het 4 of 5 losse potten per bak waren ;)

 

Over dat kwatsje maak ik me niet druk... als de exact oplosing ook maar in aanraking komt met ene meeldau vlekje dan verdwijnt deze zeer snel.

 

dus al zouden er schimmelsporen op het kwastje zitten, dan worden deze gedood als ik het kwastje opnieuw bevochtig in de exact oplossing.

 

Trouwens.. ik kan bijna geen meeldauw meer vinden bij de buitenbabies!

 

woohoo de stand is weer 1-1 voor de BK

 

@ masteryero

 

Ja idd goed schoonmaken en desinfecteren

uiteraard met dettol

 

- pot ontsmetten

- hok ontsmetten

- filterdoek vervangen

- alle fans goed schoonmaken (pc-fans, inblaas fan)

- zijreflectors aanpassen (nu zijn dat 2 kartonnetjes met alu-tape die helemaal scheef hangen, niet optimaal)

 

nou mensen de zon kopmt hier net boven de daken uit.. tijd voor een miniverhuizing van de clan

 

groeten

 

BK :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bk misschien iets voor je whazzup heeft een top topic gemaakt over het desinfecteren misschien al gezien en gelezen ???? anders meot je daar tog is na kijken zekers leerzaam :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met veel bewondering volg ik je kweekje al enige tijd. Ga zo door en misschien is die volgende kweek perfectie mogelijk! Ben benieuwd naar hoe ze gaan smaken :innocent: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker BK! Ik gebruik zelf silinal tegen meeldauw en dat sproei ik gewoon nog op mijn plant 3-4 weken voor de oogst. De fan er effe op en hij is in een uurtje weer droog. De pest is met meeldauw dat je het pas ziet als het te laat is, infecties zijn haast niet te zien tot ze de bekende witte sluier gaan vormen. Als je plaatstelijk bestrijdt, neem dan ook direct altijd de omgeving mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx 4 de tip whazzup, :innocent:

 

en idd, als je meeldauw ziet; dan is het al enige tijd in de plant aanwezig.

eerder dit jaar meeldauw zn gangetje laten gaan om te kijken wet er gebeurde bij 2 plantjes..

 

deze waren na 2 a 3 weken al rijp voor de composthoop.. gewoon helemaal wit.. bladeren, stengels en toppen compleet onder het witte poeder.

 

dit expiriment heeft waarschijnlijk de moeder geinfecteerd, en zo daarmee alle stekken die er daarna nog vanaf gesneden zijn.

 

Groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen!

 

Zet ik ze vanmorgen lekker in de zon, ga ik een kwartiertje later kijken.. begint het focking hard te regenen!

heb ze snel allemaal binnen onder de Fan gezet. je kon meteen zien dat er meer haren bruin waren door het vocht.

 

Toen ik ze zo allemaal naast elkaar zag begon ik me toch al een beetje zorgen te maken om de kleur van de 2 hangbakken.

gallery_7458_3497_300141.jpg

 

dus ik ben me wat gaan verdiepen in verschillende voedingstekorten en ph-blokkade's

Daarna kwam ik een blaadje tegen met duidelijk Borium tekort.

gallery_7458_3497_85915.jpg

 

 

"GEBRUIK DIT, dit is de key naar je probleem! een tekort in een vroeg stadium van de symptomen geeft best en nauwkeurig beeld van wat er aan de hand is" d8 ik nog, vooral over de ph in me grondje.

 

Na even te checken in de ph opnametabel, kwam ik er dus achter dat de plant vrijwel geen borium meer opneemt bij een PH van 7.

Ik vermoed dat mijn grondje ook tegen de 7 aanzit..

 

Ik had dan al wel gemeten maar ik kon steeds niet zoveel aarde pakken zonder ze te beschadigen

omdat de planten de potten compleet volgeworteld hebben ( weinig wortelruimte).

 

Ik heb ze dus allebei even gespoeld met 2L schoon water ph 5,8-6,0,

en ik heb ze bijgevoed via de bladvoeding (waar dus geen PH-blokkade is)

hopelijk komt het goed!

trouwens dit handige instrumentje vergemakkelijkt het bevochtigen van de bladeren in gevorderde bloei aanzienlijk!!!

gallery_7458_3497_93569.jpg

 

 

Ik heb vanmorgen 1 uurtje zitten pielen met dat ding en BIJNA ELK elk blaadje van de hangbakken ia bevochtigd onder en boven met een speciaal mixje. ( sporenelementen/bitterzout/2 druppels Bio-Groei ph 6,5)

En dat zonder ook maar 1 top nat te maken! dus valt nog best mee..

ik heb die dingen van me werk toevallig ooit meegenomen.. omdat ze anders toch weggegooid werden

 

sorry kan het niet laten, nog ff een van mijn schatje

gallery_7458_3497_65595.jpg

 

 

Groete

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

De BloeiKamer ziet er goed uit..

 

Ze zitten nu in week 8 dag 2 bloei vanaf de eerste pistels (waarvan week 1t/m7 op 10/14.. :innocent: sukkel )

 

er komen weinig tot geen witte pistels meer bij. ze zijn ook bijna 99% bruin.

 

ze voelen hard en plakkerig, en zowat elke zaaddoos staat op springen dus.. ik denk dat ik een dezer dagen oogst.

 

geen nood.. als ik voor het weekend oogst dan zal ik nog wel ff wat fotos maken..

 

en de fotos van de buitendames komen natuurlijk ook gewoon nog voorbij..

 

Daarna nog een uitgebreid rookverslag van de bubblicious en de rare/nieuwe dingen deze kweek en wat ik van de soort vond

 

daarna sluit dit topic pas..

 

dus voorlopig nog niet ;)

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de tijdklok op 24/7 gezet... laat ze nog ff lekker stressen tot aan de oogst... die op zijn laatst zaterdag voltrokken zal worden door mij en mijn meissie..

 

ik denk misschien zelfs wel in 2 delen..

Eerst de bovenste toppen het dichtst bij de buizen, daarna kan ik de buizen nog wat langer hangen alvorens de lager gelegen toppen te oogsten.

 

dit kan uiteindelijk misschien wel 1 gram schelen haha.. ja miereneueken idd maar das wel meer dan 1 procent van mn oogst !

 

 

Ze zijn wel snel klaar moet ik zeggen, of ik moet me misrekend hebben...

de moeder had toch ook ongeveer 8 weke nodig alleen dat was buiten :innocent: dus ik verwachtte eigenlijk dat het onder TL wel een weekje langer zou gaan duren..

 

misschien wel het effect van de 10/14 cyclus en de warmere nachten binnen ten opzichtte van de moeder, die qua temperatuur er toch wat slechter voor stond

 

ik weet het niet, i'll make my mind up today...

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen ik heb een paar besluiten gemaakt..

 

ik ga zometeen (na een uurtje gamen en blowen) Oogsten.

 

omdat:

- Ik meeldauw geen kans meer wil geven

- er weinig tot geen Bloei meer in zit

- ze doen bijna dubbele aantal dagen met zelfde hoeveelheid water.

- Ik heb de Bak nodig om deze alvast te desinfecteren en te prepareren voor de volgende ronde.

- Zo heb ik wat tijd om wat shotjes te maken van het oogstproces

 

en last but not least... de enigste reden waarom ik naar de shop wil is om 1x p week lekkere haze/ blokje hasj te halen,

niet om voor de hele week stash te halen :innocent:

dat is nu dus wel het geval.

 

fotos komen dus, maar wel vanavond denk ik pas..

 

Groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee succes met knippen ... hoop voor je dat je dan de eerste weken niet naar de shop hoeft ;)

Mijn dieseltjes moeten nog minimaal 5 weken dus ik sponser de shop mog ff :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...