Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Alle Bubblicious Geoogst (indoor/outdoor/ice'o'lator)

Recommended Posts

hallee mense, het is alweer een tijd geleden dat ik hier weer was...

 

en ik heb in de tussentijd veel geleerd, zoals over vinyl en over hoe om te gaan met onze lieve dames...

 

maar na een jaartje 400 watteren en mislukking na mislukking zocht ik toch een andere manier waarbij je niet zoveel stroom kwijt bent en je toch een klein goed draaiend wietfabriekje hebt. en dat heb ik nu...

 

op een oppervlakte van 40 x 60 heb ik een bloeihok met 4x 18 watt buizen en een voorgroei hok met 4x 18 watt.

 

ik ben begonnen met het SMM zaad wat ik ooit eens van sannie gekregen heb , en er kwamen 4 vrouwen uit, ze hebben me uiteiondelijk allen tesamen 75 gr opgebracht dat is niet slecht voor de eerste keer scrog onder TL toch?? helaas heb ik geen internet en kon ik dus ook nix posten. ik ben van plan dit in de toekomst weer te gaan doen. en ik hoop dat ik dit forum dan weer kan verrijken met sappige pics :)

 

enne die SMM wat een wiet, het ruikt naar cassis :cry maar goed.. ik heb niet stilgezeten en als ik binnekort weer alles op een rijtje heb zal ik mijn opgedane ervaring met jullie delen.

 

tot zover

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

wb bk

 

kom maar op met die foto's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja er komt een verslag, maar dat duurt nog even..

 

ik ga namelijk een compleet nieuw kastje bouwen, omdat het oude toch te smal is voor mij om achterin optimaal te kunnen scroggen.

 

wel blijf ik met TL kweken... het is arbeidsintensiever, maar je slaapt een stuk rustiger wetend dat de temp nooit boven de 25 graden celsius uitkomt en dus onzichtbaar voor de warmtebeeld helicopters die pas meten vanaf 28 graden celsius.

 

ik ben mezelf gaan leren microkweken en zo ben ik in staat om met een ruimte van 40x60x200 een bloeiruimte en een moeeder ruimte en een goed werkende stek/voorgroeiruimte.

gallery_7458_2649_9621.jpg

 

en dat allemaal op 1/4 (0,25) vierkante meter.

en vooral de uitkomst van ong. 1 gram per watt heeft mij overgehaald...

daar tegenover staat wel dat je minimaal een half tot 1 uur bezig bent met voeden/binden/snoeien en noteren wat je allemaal doet.. (ik heb een speciale planten agenda)...

 

maar zoals ik misschien al heb gezegd ga ik stoppen met het smalle kastje denk ik maar later hierover meer...

 

als er animo is voor een primitieve bouwtekening (die ik hier wel wil posten) dan doe ik dat...

het is nl vrij simpel in elkaar geknutseld.

 

ook heb ik nog wat andere projectjes lopen nu.. maar helaas geen cam en internet,, hier wordt wel aan gewerkt...

de projecten zijn namelijk:

 

*Bloeiruimte* 9x (zelf gesneden en al 2 weken voorgegroeid) bubblicious stek om uiteindelijk te scroggen

gallery_7458_2649_26083.jpg

 

* moeder + stekkenkamer* 3x Bublicious moeder in een 40 cm libra in een kleine scrog om af te bloeien.

gallery_7458_2649_37765.jpg

 

*buiten 24/7* 2x SMM stekken en 1 Bublicious stek in 3,5 literpotjes ( 2 om te verduisteren en 1 voor misschien komende stekken)

 

* voor de raam en buiten (als de zon schijnt)* 1 SMM moeder in de bloei om strax te bestuiven.

en nog 1 mannetje waar ik al veel stuifmeel van heb opgevangen om de SMM moeder strax gedeeltelijk mee te bevruchten voor nieuw zaad

gallery_7458_2649_16753.jpg

 

*voor de raam* 3 Bubblicious stekken die ik later ergens in een bos ga zetten

 

ik ga proberen een cam te regelen en zo snel mogelijk internet voor de fotos,

 

meer kan ik nu niet doen voor jullie.

 

groet

BK :)

 

PS: snap je nu het nut van die agenda met zoveel verschillende behoeften :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

enne probeer het maar niet te jatten want ik heb een bewaker

 

gallery_7458_2649_29625.jpg

 

en hij bijt!!!!!!

 

gallery_7458_2649_60214.jpg

GRRRRRRRR!!

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig reacties, maar ik kan nu toch niet meer iedere dag posten totdat ik internet heb en een goeie laptop...

 

als zou ik dat wel graag willen maarja...

 

zijn er nog ouwe rotten in de house??? stumper enso?? ertje?? TAW/esmeraldanuevennieta???

 

in ieder geval bedankt nog sannie voor je SMM zaad wat je vorig jaar hebt gedoneerd... ze smaken allen goed :verrygood

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEY BEEKAA alvast succes met je kweekje word een vol hokkie mt dames die wachten op jou aandacht ;)

 

en wat bubbelious stekken :verrygood en ik kan ze maar nergens vinden :D

 

veel succes zal af en toe langs wippen

 

greetzzz

 

masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het netjes wat jij doet met je tl lampjes. :verrygood

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kleine ruimte proberen helemaal te benutten vind ik in elk geval super fijn om te volgen :verrygood hopelijk komt dat internet helemaal in orde voor je zodat we met z'n allen kunnen genieten ervan.

Veel Suc6 Beeka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je wat meer kunnen vertellen over je inricht, hoe geregeld met afzuiging, afmetingen etc.

het liefst met pics, kan ik lekker bij je spieken :verrygood

 

Hoeveel stekken haal je nu per keer van je moederruimte en hoelang heb je daarvoor nodig

totdat het weer is bijgegroeid.

 

Je ziet waar ik zelf naar toe wil, lekker een moedertje zodat je nergens meer afhankelijk

van bent.

 

Lekker blijven posten nu he!

 

grtz

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, met zo'n klein hokje en dan toch 75 grammetjes eraf halen. :verrygood

 

Vertel wat meer, deze jongen gaat in de loop van..... ook overstappen naar tl, alleen dan wat groter.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg leuk uit BK, 75gram onder 72 watt vind ik wel een topprestatie hoor!

Lijkt me een lekker wietje: Cassis :verrygood

 

Ben benieuwd naar je verslag, wil ong. hetzelfde doen in een ruimte van 60x60x120/140 een scrog met 150watt.

 

Zelf heb ik ook een ruimte voor stekken/voorgroei/moeder. Waar nog wat in moet komen te staan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mense]

 

de vragen die jullie me hebben gesteld zal ik nu even snel beantwoorden

 

bubblicious stekken heb ik zelf gesneden, uit zaailingen (die staan onderin de scrog)

 

ik heb van 4 moeders in een periode van 2 maanden zeker 40-50 stekken gesneden waarvan 45 geworteld.

de groeisnelheid valt dus echt niet tegen. en durf je stekken klein te snijden...

 

de afzuiging staat vol open continu, alleen in de winter dim ik deze met een lichtdimmer, afzuiger is 250 kuub filter ook.

 

nou menskes,

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

he medekwekers,

 

goed nieuws:

 

*ik ben nu in staat om af en toe internet connectie te stelen van iemand in de buurt B) dus op mijn ouwe pentium II laptop kan ik mooi WF-en..

 

*mijn moppie heeft een hele mooie 6 megapixel camera gekocht dus voor mooie fotos van mijn kleine dames.

 

alleen ook wat slecht nieuws, ik weet niet of de camera compatibel is met mijn windows 98 zonder al te veel drivers :S dus voor nu nog ff geen fotos. maar daar word aan gewerkt ;)

 

verder gaat alles goed..

 

3 buitenstekken zijn mooi uitgegroeid tot mooie sterke moeders om mij strax weer te voorzien van nieuwe stekken.

 

De zaadmoeder heeft uitendelijk maar 3 zichtbare zaden (te vroege bestuiving denk ik) maar het voordeel is wel dat ze nu mooi doorbloeit en ze krijgt al dikke toppen. ik zet haar meestal voor de raam en bij mooi weer buiten.

 

de 3 originele bubblicious dames in een miniscrog doen het ook uistekend, ze zijn verhuisd van de groeikamer naar raam en bij goed weer buiten. dit doet ze zeker goed.

 

ik heb ook nog een expiriment in de groeikamer lopen. 2 stekken die vanaf dag 1 op 12/12 stonden onder 4 TL balken, zonder scroggen of andere shit. (wel 1x getopt)

het doel is om te zien of het nu echt zo noodzakelijk is te scroggen onde TL, zelfs als je je planten minimaal houd.

 

tot zover, ik ga ff prutsen met de fotos.

 

 

EDIT:::

ohja bijna vergeten.. in de Bloeikamer (BK) daar staan momenteel 9 bubblicious al even op 12/12. zelfs al even op 10/14

 

want die motherfockers groeien me ff te hard.. ik ben iedere dag een half uur aan het binden.

ik hoop dat ze snel stoppen met groeien want het gaas begint zo vol te raken dat ik sommige scheuten elkaar MOET laten kruisen, niet ideaal dus...

EDIT:::

 

groet

 

BK :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos zoals beloofd

 

3x Bubblicious in 6 liter Libra

2e week bloei

eerste dag onder de TL uit

gallery_7458_2649_1198761.jpg

 

 

 

gallery_7458_2649_2081642.jpg

 

 

 

De zaadmoeder 1x S.M.M moeder waarvan circa 30 stekken zijn gesneden.

in een 12 liter pot met hydrokorrels boven en onder

gallery_7458_2649_387114.jpg

 

 

 

en niet te vergeten de BloeiKamer met 9x bubblicious.

2e week groei, en 1e week 12/12. het wordt een beetje een rimboe

gallery_7458_2649_832259.jpg

 

 

 

hopelijk zijn jullie nu voor een weekje tevreden want ik moet nu steeds een cdtje branden om de fotos hier op deze laptop te krijgen... best klote dus..

 

maarja wekelijks update is ook wel chill.. verbinding is langzaam dus iedere dag gaat veel tijd in beslag nemen.

 

gegroet

 

BK :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi vol bedje word nog wat :innocent:

 

succes ermee

 

greetzzz masteryero

 

ps: smm waar staat die afkorting ook alweer voor ik heb namelijk zelf 5 van deze zaden en weet de volledige naam neit meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze is dit meteen het lopende kweekverslag van mij

 

voor de duidelijkheid..

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag wat veranderingen aangebracht:

 

ik had 3 stekken buiten staan al een paar weken, 1 heb ik weggegeven, en de andere 2 heb ik 17 stekken van gesneden. deze stekken zijn voor de volgende ronde en om kennissen mee te bevoorraden met bubblicious :innocent:

 

een van die 2 staat nu in mijn voorgroeihokje en de ander staat nog buiten.

 

de stekken overigens heb ik gewoon op een lichte plek in de keuken staan in zon propagator. GEEN direct zonlicht (das dodelijk) na 1 week komen de wortelkes als het goed is uit de blokjes

 

alle stekken en tevens de buitenplant die naar binnen is gekomen heb ik helemaal ontsmet met Decis van bayern (tegen vanalles en nog wat) want so far so good nog geen beestjes.

 

fotos zal ik morgen nog wel een dijk maken zodat het weer een cdtje waard wordt om te branden. de rest komt volgende week weer B)

 

 

Met de bubblicious in de Bloeikamer gaat het goed, te goed zelfs.. ze groeien en groeien maar door.. pff ik blijf binden..

 

volgende ronde worden het er minder of ze krijgen minder lang de tijd om te groeien ..

lichte bloeiverschijnselen zichtbaar. staan nu op 10/14

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan de beloofde fotos, ze zijn van gisteren.

 

eerst de platgebonden bloeikamer:::

gallery_7458_2649_1349805.jpg

 

 

Het mobiele stekjeslab :smoke:::

gallery_7458_2649_1341859.jpg

 

met natuurlijk een bakkie senseo verstopt ;) ;)

 

gallery_7458_2649_1580624.jpg

 

alle dochterkes gaan even preventief in bad::: geleerd van een goeie ouwe jongen van dit forum,

alleen gebruik ik niet de big V. maar gewoon decis van bayern (dosering aardbeien)

 

De naar binnen verhuisde plant dienu als stekkenmoeder gaat fungeren in het voorgroeihok.

gallery_7458_2649_1095477.jpg

 

ik heb haar goed besproeid met decis+ 1/4 a.h. sporenmix

 

De libra gaat ook prima :innocent: echt wel goed aan gedaan die nog buiten te zetten nu het nog kon.

gallery_7458_2649_1856553.jpg

 

 

en als allerlaatste de S.M.M. die ik heb bestoven, met op de achtergrond de plantjes waar ik stekken van heb gesneden:::

gallery_7458_2649_535266.jpg

 

 

nou da was het weer voor vandaag..

 

volgende week zondag een nieuwe update van de plantezooi hier.

 

gegroet

 

BK B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat gaat lekker bij je he! bijna een buitenklweek topic aan het worden :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey schiet er goed en leuk uit heb alleen een opmerking en dat is:

 

minder planten voortaan in je hokie als he gaat scroggen maar dat had je denk ik zelf ook wel door.

meer palnten zegt namelijk niet meer oogst.

 

ik volg je

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...