Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Klaas Akke Lutzen

12 X Early Skunk

Recommended Posts

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Mijn plantjes zijn gister ook aardig genomen door de wind maar gelukkig overleven ze het :verrygood

 

Ja, ik die van mij overleven het ook denk ik. Tenminste zo lijkt het nu. Ook de afgeknapte takken groeien al liggend op de grond gewoon door. Ben benieuwd wat er van komt.

 

Trouwens, weet iemand waar deze vreterij vandaan komt? En wat kan ik er aan doen?

 

med_gallery_11620_2583_1322411.jpg

 

 

 

Het zit op zo'n beetje al mijn planten maar er is een waar bovenstaande foto een voorbeeld van is die er echt onder zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt door de vliegen, als een vlieg, mug of wat dan ook op je plant zit en hij schijt neer brand dat stukje blad langzaam weg.

zure schijt denk ik:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar klopt niets van over de schijt.

Het zijn slakken of bladluizen.

 

 

Groeten Lowryder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat doe ik er tegen?

 

Mooie dikke stam of niet? Ze lijken onverwoestbaar met zo'n stam en toch waren twee planten echt scheef gewaaid. Heb ze nu met wat stokjes en stukken binnenband (fietsband) verstevigd. Ook zie je op onderstaande foto nog een oude schade. De kippen hadden deze plant in het begin flink te grazen (letterlijk) genomen. Misschien geef ik ze in oktober wat knip afval, wie weet leren ze het af.

 

med_gallery_11620_2583_1390591.jpg

 

 

 

Ik hoop trouwens maar dat dit slechte weer betekent dat we in het najaar mooi weer hebben.

 

//Edit door suf: 2 berichten samengevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen,

 

Hier weer een update van mijn plantjes. De bladeren worden iets geel aan de buitenkant. Volgens mij komt dat door een te veel aan regen. Verder ziet alles er goed uit.

 

Hier de planten van een afstandje. Mooi vijvertje dacht ik zo.

med_gallery_11620_2583_99803.jpg

 

 

Zo staan mijn beauties er nu bij (2 juli)

med_gallery_11620_2583_1487293.jpg

 

med_gallery_11620_2583_4186835.jpg

 

med_gallery_11620_2583_441605.jpg

 

 

En dit zijn de bewakers van de plantage. Hoop straks wieteieren te eten.

med_gallery_11620_2583_1132399.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fraaie bomen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heu,

 

Hier een eerste impressie van mijn wiethabitat en haar inwoners. Volgens mij zijn dit de beesten die bij mij de meeste schade aanrichten. Oelie had zelfs een wandelende tak op een van zijn planten. Helaas geen foto van gemaakt maar ik heb het idee dat er maar vreemde beesten op af komen.

 

Vooral het beestje op de eerste foto is een rat. Als je hem probeert te vangen of te fotograferen laat ie zich direct van het blad vallen of springt/vliegt ie weg. Goede tactiek.

 

med_gallery_11620_2583_500762.jpg

 

 

 

med_gallery_11620_2583_623965.jpg

 

 

Van dit beestje weet ik eigenlijk niet of ie schadelijk is. Iemand ervaring mee?

 

med_gallery_11620_2583_581650.jpg

 

 

De rups wordt erg slijmerig als je hem aanraakt. Heb het niet geproefd.

 

med_gallery_11620_2583_1517226.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijken me wantsen, maar ben niet zeker.

Die rups wil je daar niet hebben.

 

[dubieuze hint]Op een andere plek in je tuin, anders dan op je wietplantjes, lekker laten zitten, deze ff weghalen.[/dubieuze hint]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit allemaal.. :nerd

ik denk idd dat je beter kunt uitzoeken wat voor beestjes het zijn voordat je ze verwijderd,ze kunnen nuttiger zijn en vaak meer bestrijden dan de meeste middeltjes uit een flesje..ik heb ook talloze beestjes in mijn planten en zolang het geen luizen,spint,slakken rupsen of mieren zijn laat ik deze lekker zitten..ik ben benieuwd hoe je planten er over een maandje bij zullen staan,dat gaat behoorlijk knallen als ik het zo zie :nerd

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reactie ovvan wikipedia. Het beest is zeker niet nuttig. Dit is namelijk wat wikipedia er over schrijft. De groene stinkwants leeft op diverse planten en kruiden, waaruit plantensappen worden opgezogen met de zuigende monddelen.

 

Mooi verwijderen en aan de kippen voeren dus.

 

Oja, vanavond komen er weer nieuwe foto's van de planten bij Oelie in dit verslag. Volgens mij zijn die beide vrouwelijk dus daar heb ik in ieder geval opbrengst van. Verder staat er nog een plant bij mijn oom. Daar zal ik binnenkort ook eens naar toe voor een foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaas jong, ze zien er goed uit, goed groen en flink groot.

Zou wel wat investeren in de bamboe industrie, met deze units krijg je geheid problemen met de wind/regen.

Neem de dikste stokken die je kunt vinden want ze moeten ook nog wel ff. Meestal zijn die Early Skunks niet echt early dus reken maar op een oogst van half october - 25 october.

Kwaliteit is zeker wel super zoals al gezegd, kheb zelf liever een ons van dit spul dan 4 ons paars...nu maar hopen dat er flink wat mokkels tussen zitten..

 

dat hekje kun je wel weghalen trouwens, mijn kippen doen in ieder geval niks serieus meer met planten boven een meter, en ze klimmen er zeker niet in :nerd

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tip. Ben alleen wat laat met de bamboe. Het gaat vandaag namelijk hard waaien. Heb een aantal planten tijdens de harde wind van vorige week al verstevigd dus ik hoop dat ze het houden. Vanmiddag ga ik windsurfen. Dan hoop ik op harde wind alleen zal dit de eerste keer worden dat ik hoop op niet al te harde wind. :nerd

 

Denk je dat het handig is te investeren in doorzichtig zeil/plastic voor de periode in oktober?

 

Fijn trouwens om te horen dat er goed spul vanaf komt. Waarom zijn er eigenlijk zo weinig mensen op dit forum die deze planten hebben??

 

De foto's die ik gister had beloofd van Oelie komen later. Sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben alleen wat laat met de bamboe.

 

Aangezien jou planten vrij sterk zijn, kunnne ze dat zeker wel aan als jij wat bamboe stokken in de grond stopt. Dit heb ik ook gedaan bij me 65 liter potten. Was zelf ook te laat ermee, maar het doet de planten niks als je ze plaatst. En stevigheid met het opkomende weer is altijd beter :nerd Btw super mooie planten!!! :nerd Welke lengste hebben ze eigenlijk al? Aangezien ik dat tuinhuisje zie, en de planten min of meer al zo hoog zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor vandaag is het wat laat, maar in augustus/september/october zul je echt wat stokken moeten plaatsen, 3 of 4 per plant dacht ik zo. Ben er zelf wel eens laks mee geweest en wat je dan kunt aantreffen halverwege de bloei....dat zou ik zeker willen voorkomen. Plant de stokken op een stukje van de stam en tjeck eerst ff of je niet toevallig een flinke oppervlakkig lopende wortel doorboort.

 

Heb zelf wel een tijdje lopen klooien met het verplaatsen van planten naar een afdak maar als het echt regenachtig/vochtig is dan rotten ze daar ook wel, of zelfs meer vanwege de stilstaande vochtige lucht en de vaak hogere temperatuur.. Zo'n zeil vangt ook veel wind en dat maakt een doeltreffende bevestiging erg lastig.

Hou de planten open door te buigen/trainen (voor ventilatie) en tjeck dagelijks de toppen(binnen en buitenkant) vanaf pak em beet begin october.

Dan gaat het helemaal goed komen al zul je misschien 10% verliezen aan rot; blijft er toch nog zat over!

 

Succes & surfse :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis 20,

Bedoelde eigenlijk dat de storm al onderweg was en ik nog om bamboe moest. Daarom was ik laat. Denk inderdaad dat het met de wortels wel meevalt.

 

Paddohead,

 

Bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen. Op dit moment heb ik vooral last van de onderste takken. Gister, met de harde wind die hier in Frl. zijn er weer een aantal takken afgeknapt. Zie foto's.

 

med_gallery_11620_2583_746053.jpg

 

 

 

 

 

 

med_gallery_11620_2583_811480.jpg

 

 

 

 

 

Een aantal van mijn planten had ik tijdens/na de eerste storm op onderstaande manier verstevigd. Op zich ook een goede methode denk ik. Heb hier de binnenband van een fietsband voor gebruikt. Veel werk maar wel safe denk ik want het is erg zacht en rekbaar. Maar een ding is zeker, ik (en jullie ook natuurlijk) heb echt genoeg van dit weer. Niet normaal, het lijkt niet eens op zomer.

med_gallery_11620_2583_3250548.jpg

 

 

 

 

Ook al zijn ze gehandicapt, van een afstandje ziet alles er nog goed uit.

med_gallery_11620_2583_1435134.jpg

 

 

Oja, hier de beloofde update van de twee planten bij Oelie. Die gingen erg goed maar hebben zoals je kunt zien veel last van de regen. Het is hier dan ook met bakken uit de lucht komen vallen. Niet leuk meer.

 

med_gallery_11620_2583_226215.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet een beetje riskant om ze op het balkon aan een openbare weg te zetten?

 

Al flinke planten, die van mij zijn nog maar 30 cm hoog ofzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

LordQuas,

 

Wat is daar riskant aan dan? Volgens mij is er aan het hebben van twee wietplanten niks illegaals. En trouwens, de buurt is niet veel gewend dus die vindt het ook wel intressant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hebben van al is het maar 1 gram wiet of maar 1 plant is illegaal in Nederland. Het enige verschil is dat de politieagent jou niet gaat opsporen en het in bezit hebben van 5 of minder planten je er alleen vanaf laat komen met inbeslagname.

 

Heb ik het nog niet eens over rippers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het niet mee eens. Het beleid op dit gebied verschilt per district. En het in bezit hebben van 1 gram wiet is zeker niet illegaal. Immers, voor eigen gebruik wiet kweken, let op 'eigen gebruik" dus niet meer dan 4 planten is in de meeste districten gewoon legaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer nieuwe ontdekkingen vanuit de wiethabitat. Als er mensen zijn die weten wat het zijn of wat ze doen dan hoor ik het graag! De eerste ken ik en die blijft.

 

med_gallery_11620_2764_1433910.jpg

 

med_gallery_11620_2764_1937750.jpg

 

 

Deze vind ik trouwens erg mooi.

med_gallery_11620_2764_1724885.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is illegaal. Kleine hoeveelheden wiet en planten zijn GEDOOGD en zeker niet legaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...