Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Saen

Problemen: Wat Kan Het Zijn

Recommended Posts

Zoals jullie miss gelezen hebben in me kweekverslag( http://www.wietforum.nl/Kweekverslag-27pp-...27926.html) gaat het telkens niet goed maar waarom is de grote vraag. Nu ga ik gewoon alles af wat het kan zijn ik heb gehoord Ph meten ook al zeggen er weer meer dt dit niet hoeft, maar ik ga een groot deel volgen en ben dus gister begonnen met Ph toetevoegen.

Nou hoor ik tis miss iets in de omg. hout ofzo nou zit ik op een zolder en daar is wel hout ja ik heb ff een foto gemaakt:

 

med_gallery_9126_2574_1091428.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9126_2574_1147117.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9126_2574_1822007.jpg

 

 

 

 

Dit zit tegen het knieshot aan en door tegen het plafond omhoog

ander iets kan zijn de vloerbedekking maar deze ligt zowat los op de grond is alleen aan de zijkant ff geplakt

 

hoop op het juiste antw. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Het lijken spaanderplaten, daarmee heb ik ook heel wat miserie gehad. Van alle verlijmde houtsoorten (MDF, OSB, spaanplaten,..) zijn dit volgens mij absoluut de giftigste. Een dikk laag lak opleggen of weghalen zou ik zeggen!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
MDF-platen bevatten het isocyanaat MDI (methyl difenyl diisocyanaat) en formaldehydeharsen. Deze zouden volledig uitgewerkt zijn na productie, maar toch zijn in een aantal gevallen vermoedens opgetreden van de ontwikkeling van beroepsastma op MDI of op formaldehyde bij meubelmakers. Ook beroepsastma op hout is theoretisch mogelijk. Bij het frezen van het MDF komt namelijk heel fijn houtstof vrij, wat diep in de longen kan doordringen indien geen beschermingsmasker wordt gedragen.

 

Er wordt dus ook aangeraden om MDF af te werken met lak of verf, Afwerking met olie of was heeft een minder afsluitende werking

 

MDF @ Wikipedia

 

Klik maar door op de formaldehydeharsen ed.

 

Gr Mike.

 

ps: lijmsoorten stonden niet bij spaanplaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nou een pH meter overigens of niet? of ben je gewoon wat aan het toevoegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup ik ben nu ph - aan het toevoegen staat in me andere topic was al met die kweek gestopt maar het topic gaat nog verder zie ik..check maar ff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afdichten met zwart/wit folie?? dan heb je geen last meer van dat hout.

 

Suc6

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus nog steeds geen ph meter begrijp ik... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das gevaarlijk, wel PH- toevoegen, maar niet meten!!

 

Hoe weet jij hoeveel je moet toevoegen dan?

 

Just4troubles

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

hoi.

 

in NH is de ph van de water 7,3 en is 0,5ml genoeg voor 5,9 ph.op 10liter water

als je geen ph meter hebt en je woont in NH kan je dit bijvoegen..

of je kan een ph meter bestelen bij de stronken.nl is niet duur 25euro.

tn 2 dagen heb je hm thuis verstuurd.

 

gr kya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de ph van kraanwater van de hele provincie Noord-Holland zit op 7.3?

 

lol.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

das echt een beroerd advies kya. :cry

 

ik zou zeker niemand aanraden om Ph- 'op het gevoel' toe te voeden! koop gewoon een Ph meter, die heb je echt nodig!

 

 

succes! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

poeh das nog al een gok, de ph zo te benaderen.

wat betreft het hout, zorg dat het goed in de lak komt, liefst blanke lak, dit dicht goed af. Anders verwijderen.

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens jongens ik lees net ff terug en zie dat er alleen staat Ph - toegevoegd dit is natuurlijk wel met een meter :cry, ik gebruik nu deze kweek wel een ph meter zal het je nog sterker vertellen de Gs heeft me er 1 gegeven (te leen dan wel) omdat hun zeggen dat het niet gaat uitmaken. Zei denken of de vloerbedekking of die tent.

Maar ik ga verder met me oude topic alleen met een nieuwe kweek link is:

http://www.wietforum.nl/Kweekverslag-26pp-...eek-t27926.html

dus ik kan jullie hulp daar ook wel gebruiken :)

 

Citroax zegt:wat betreft het hout, zorg dat het goed in de lak komt, liefst blanke lak, dit dicht goed af. Anders verwijderen.

Kan ik dit er op zetten terwijl ik met een nieuwe kweek bezig ben in de zelfde ruimte of geeft dit een bepaalde lucht af die weer giftig is voor me plantjes want dan kijk ik ff aan wat deze kweek doet met ph meter.

 

Greetzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou deze kweek even afwachten en dan in de lak zetten. in dit geval is het better safe then sorry

 

 

groeten citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sean,

Mikeh heeft juiste info geplaatst, en dat deze uitstoot beneden bepaalde grenzen is(laatste 3 jaar) dat is een meting gedaan bij ""bepaalde """omstandigheden.

Een kweekruimte is niet zo bepaald..

vandaar dat door de hoge LV en temperatuur het materiaal anders belast wordt.

 

Helaas gaat lakken geen zin hebben, de ontbinding bij spaanplaat en mdf zal zich doorzetten, tenzij je het enkele maanden laat drogen voordat je het lakt.

mijn advies? vervangen door beton multiplex

 

groetels weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

da vervangen is geen optie en denken jullie echt dat dit het gene is dat mijn planten steeds beinvloed?

En een hoge lv kan ik dan begrijpen als me hok van dit spul is gemaakt maar ik heb een tent in die ruimte staan dus de lv is daar hoog en is dus niet zo hoog in de kamer miss iets ik zal het is meten voor de gein.

En als ik er nou systeemplaten tegen aan doe, zal dit ook helpen? Dit zou een makkelijkere optie zijn voor me dan eruit halen en vervangen.

 

thanks

 

Vanacht in de kamer gemeten 23.4 gr lv 67 % de tepm/hygrometer in een andere kamer gezet 23.7 lv 66 % dus zowat hetzelfde

ik weet niet hoe de vochtigheid is bij jullie in de woonkamer? maar is dit niet ene normale waarde?

Zoja dan mag dat hout toch helemaal niet die dampen vrij laten?

 

Greetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas gaat lakken geen zin hebben, de ontbinding bij spaanplaat en mdf zal zich doorzetten, tenzij je het enkele maanden laat drogen voordat je het lakt.

mijn advies? vervangen door beton multiplex

 

groetels weetje

 

 

onzin, lakken met blanke lak zal je plaat compleet afdichten.

ik heb zelf jaren meubels gemaakt voor bloemisterijen enz. ook kwekerijen en nog nooit een probleem geweest. De formule is simpel, schuren, dan lakken en weer schuren en aflakken.

Klaar en je hebt een gif vrij hokkie :verrygood

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaanplaten zijn net sponzen zeer gevoelig voor vocht zetten uit enz enz ook de verschillende houtsoorten en lijmsoorten die hier voor worden gebruikt komen vrij als het nat wordt en dat geeft inderdaad dampen af, als ze eenmaal vochtig zijn heeft lakken geen zin de werking blijft dan gewoon werken.

 

Even voor de goede order spaanplaten worden gemaakt van afval hout zaagsel hoofdzakelijk, wat dan in een bad van lijm wordt samengeperst in een plaat. (even simpel uitgelegt)

 

Je hebt een aantal opties:

 

1 vervangen: maar dat zal lastig zijn als je er nog wat in hebt staan.

2 na de oogst: goed laten drogen en dan afllakken

3 na de oogst: zoals al eerder gezegd ander houtsoort gebruiken die vochtvast is en geen gassen afstoot als hij vochtig wordt. bijv.: zoals gezegd Beton Multiplex

 

Om eens te zien wat spaanplaat doet moet je maar is een stukje onbehandeld natuurlijk een tijdje in een bak met water liggen en dan na een week of 2 alleen is je neus er boven houden de geur zegt al genoeg.

 

In ieder geval veel sterkte met je huidige kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja,

ik was misschien onduidelijk,

als deze plaatsoorten eenmaal opgewerkt zijn, opgezwollen dus,

is deze ontbinding in gang gezet en dan....

heeft lakken geen zin meer, dat bedoelde ik.

 

 

Tja, ik ben ook maar aangesloten bij de centrale bond van meubelfabrikanten, :verrygood

 

groetels van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
da vervangen is geen optie en denken jullie echt dat dit het gene is dat mijn planten steeds beinvloed?

En een hoge lv kan ik dan begrijpen als me hok van dit spul is gemaakt maar ik heb een tent in die ruimte staan dus de lv is daar hoog en is dus niet zo hoog in de kamer miss iets ik zal het is meten voor de gein.

En als ik er nou systeemplaten tegen aan doe, zal dit ook helpen? Dit zou een makkelijkere optie zijn voor me dan eruit halen en vervangen.

 

thanks

 

Vanacht in de kamer gemeten 23.4 gr lv 67 % de tepm/hygrometer in een andere kamer gezet 23.7 lv 66 % dus zowat hetzelfde

ik weet niet hoe de vochtigheid is bij jullie in de woonkamer? maar is dit niet ene normale waarde?

Zoja dan mag dat hout toch helemaal niet die dampen vrij laten?

 

Greetz :verrygood

 

ik denk ik zet hem er nog maar eens in omdat ik een paar vragen stelde die niet waren beantwoord miss dat jullie dat nog even voor mij willen doen ;)

Thanks gasten we komen er wel uit alleen duurt het alleen wat lang :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...