Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
No-Zem

Géén Weersbestendige Nlx-jes

Recommended Posts

Een aantal Nlx-jes, 7 om precies te zijn waarvan er 2 een week of 4 ouder zijn dan de andere 5.

De jongste 5 zijn een overschotje van een binnenkweek, wat ik met deze 5 ga doen weet ik nog niet, of groot trekken tot moeders, of ergens in de vrije natuur uitzetten, hierover hou ik jullie op de hoogte.

 

De oudste 2 heb ik nu ongeveer een week of 7 en zijn tussen de 35-40 cm hoog

Ze staan een week of 6 in 5 liter potten gevuld met teeltsubstraat (npk 14-16-18) gemengd met een kwart Seramis en gevoed met wat wortelstimulator.

Ze worden nog 1x overgepot en krijgen elk een kuip van een liter of 80 met tot nu toe nog een onbekend aardemengsel.

med_gallery_11071_2424_670125.jpg

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_11071_2424_432196.jpg

 

Deze 5 zijn dus een overschotje en staan in precies hetzelfde aardemengsel als de eerste 2, alleen wat hun toekomst betreft..... hou jullie op de hoogte.

med_gallery_11071_2424_51338.jpg

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_11071_2424_629994.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Nog ff een groepsfoto :verrygood

med_gallery_11071_2424_173357.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha no-zem, dat ziet er goed uit, zou het aan de naam liggen? :verrygood

ik hoop dat je naam niet te veel verwarring schopt, maar ik denk dat dat wel wat mee zal vallen.

ik wens je succes met je kweekje, het ziet er goed uit tot nu toe moet ik zegen

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee nozems..wie is nou wie eigenlijk want ik snap er geen hol meer van!!?? :whistling

ziet er heel mooi uit no-zem :verrygood

ik benieuwd wat ze gaan doen als ze eenmaal de kuip in gaan..

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx...

 

Ennuh... ik ben die No-zem met dat belachelijk streepje ertussen, heb niet eens gechecked of er al een Nozem rond huppelde op dit forum, maar de verwarring zal wel mee vallen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach,het houd de mensen wel een beetje scherp natuurlijk..en gelukkig zijn er nog avatars..

succes met je plantjes en ik zal af en toe ff meekijken.. :verrygood

 

greenparkiet: nee,deze zijn afkomstig uit oostenrijk en heb ze zelf helaas niet gevonden..nog niet tenminste :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er aardig uit noz-em,

Ben benieuwd naar de foto's in bloei!

 

veel succes :verrygood

 

 

rook ze :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's in bloei... ... ze krijgen nu al bloeiveschijnselen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo...ff korte tekst en wat foto's,... afgelopen week 2 planten overgepot in kuipen, zelfde mengsel aangehouden (teeltsubstraat (npk 14-16-18), kwart Seramis) en weer ff gevoed met wortelstimulator.

Misschien deze week nog wat groeivoeding erbij, maar vind dit de aankomende tijd eigenlijk niet echt nodig.

Heb de kuipen op "trollies", of hoe heten die karretjes, gezet maar het blijkt wel weer....goedkoop = duurkoop, 1x rijden en de wieletjes breken er onder uit... :)

 

De andere 5 heb ik het bos ingestuurd, :cry daar staan er inmiddels ook alweer 15, maar ik weet niet of daar ooit foto's van komen...

 

med_gallery_11071_2549_190813.jpg

 

 

med_gallery_11071_2549_469493.jpg

 

med_gallery_11071_2549_483677.jpg

 

 

med_gallery_11071_2549_323013.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten hoor.

Met een medium van npk 14-16-18 hoef je geen groeivoeding mee te geven denk ik.

Die karretjes zijn totaal ongeschikt, die kunnen geen gewicht hebben als je er mee gaat 'rijden'. Maar daar was je al achter.

Sucses !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u, dank u,.. voor de complimenten...

De groeivoeding heb ik idd uit m'n hoofd gezet, en aankomend weekend toch ff kijken voor nieuwe karretjes, ik kan het niet meer aanzien... :)

Het is wel te zien dat de linker plant op de eerste foto een aantal weken jonger is dan de rechter, qua hoogte doet die niks onder maar ze ziet er nog niet zo vol uit dan de oudste....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het bijna vergeten...weer ff een kleine update na een week of 6...

 

Nog steeds geen voeding, en de eerste bloeiverschijnselen zijn te zien, dus over een week of 2 maar eens beginnen met bloeivoeding te geven.

 

Ze zijn een week of....14... geloof ik... geen idee meer eigenlijk, 1 meter tot 1.20 hoog...

Bij slecht weer rij ik ze de veranda binnen en voor de rest gaat t eigenlijk vanzelf.

 

Leuk... ff een vergelijking.... 47 dagen geleden...

gallery_11071_2549_58523.jpg

 

En 47 dagen later... vandaag dus....

gallery_11071_2549_39004.jpg

 

 

gallery_11071_2549_403125.jpg

 

 

med_gallery_11071_2549_52113.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi ze staan er netjes bij :verrygood

wat een struik vol toppen ;)

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het volle toppen mogen worden Sedus... :no

 

Vandaag de hele dag een bar slechte dag... maar eigenwijs is ook wijs, heb ze lekker laten staan...

Tot 6 uur vanmiddag/avond, toen ben ik maar naar aanleiding van dit bericht begonnen met verduisteren... voor een weekje of zo,..en dan kunnen ze weer 24/24 buiten blijven staan...

Nieuwe picca's heeft geen zin, zijn gewoon hetzelfde alleen een stukkie groter... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo die zijn flink gegroeid :no

 

gebruik je ook een meststof behalve bloeivoeding?

Ik meen te zien op de ena laatste foto dat ze redelijk licht zijn en licht word snel geel.

 

mooi soortje succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel mooi uit no-zem!! :no

houd wel in de gaten dat ze genoeg geventileerd worden en niet in de luwte staan,als er straks toppen in gaan komen zullen ze dat zeker nodig hebben..drooghouden alleen is meestal niet voldoende,de dauw gaat er altijd in trekken tenzij ze helemaal binnen staan..succes ermee en ik ben erg benieuwd naar de komende periode :D

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Secondsun...

Ik gebruik groeivoeding en nog geen bloeivoeding, daar wou ik volgende week mee beginnen...

En omdat ze idd licht van kleur zijn....misschien een combi van de teeltsubstraat en de groeivoeding ???

 

@doubleG...

Thnx...ze doen hun best....:no

 

@Kezus...

Ze staan in het midden van de tuin....middener kan niet... ;)

Dus ik hoop dat ze genoeg geventileerd staan, en als het echt te vochtig, nat, regen, sneeuw of weet ik het wat.... gaan ze de veranda in met de schuifdeur op een kier... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ellendige schimmel heeft mijn plantjes al menig keren geplaagd..ook binnen in de veranda zou ik zorgen voor een flinke ventilator (ongv. 20 euries bij de meeste bouwmarkten)..het zal daar nooit zo ventileren als buiten..veel succes ermee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het Kesuz...

is niks zo irrie dan beestjes of schimmel in je planten, het is altyd goed gegaan...(ff afkloppen..),

waarschijnlijk doordat de tocht goed door de veranda heen trekt....

maar een fan is idd geen overbodige luxe, misschien dat ik er toch ééntje bij zet... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de wind vannacht is er een tak afgebroken,... viel een bloempot van de vensterbank op m'n plant... :D

Zou ik deze weer kunnen "zetten" aan de stam dmv Raffia-touw, dit wordt vaker gebruikt in de Bonsai-wereld bij het enten en marcoteren...of zal ik deze nog als zijnde stek kunnen gebruiken,... ze heeft wel al bloeiverschijnselen...

 

med_gallery_11071_2549_475251.jpg

 

Raffia..

med_gallery_11071_2575_420877.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf haal ik ze er meestal af en donder ik ze weg..verbinden zou ook kunnen natuurlijk maar ik weet niet of het de moeite waard en wat voor effect het heeft op de rest van de plant..mijn grootste plant is een aantal weken terug gespleten in de stam en lag letterlijk doormidden,deze heb ik overigens wel verbonden met een netje waar normaal sinasappels in verkocht worden..deze houd zich momenteel goed en heeft zich goed hersteld,maar of het schimmel gaat verzamelen op de breuk dat is nog even afwachten en hangt ook af in hoever deze zich hersteld heeft..een kale wond hoeft zich in principe veel minder te herstellen dan een breuk die zich moet herstellen zoals bij mij het geval is..persoonlijk had ik de tak dus afgesneden en desnoods binnen af laten bloeien..al was het alleen maar om de rest van de plant te beschermen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het allebei doen.

Ik zou 'm met raffia verbinden, maar wel meteen.

Als de wond uitdroogt wordt het moeilijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...