Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
IB1

4x Ivoria Projectje (inmiddels 3x)

Recommended Posts

omdat ik nog wat over had ben ik maar ff gaan kijken waar de meeste opbrengst van af kan halen met de mooiste toppen.

 

ik heb 4 ivoria stekken van dezelfde moeder, ze hebben 2 weken voorgegroeid onder 1x 600 w hps en zijn daarna in 65 liter potten gegaan.

 

hetgeen wat ik doe om te vergelijken is:

allemaal tegelijkertijd en evenveel voeding geven

stek 1 : doe ik niks aan.

stek 2 : heb ik geknakt in de groeischeut.

stek 3 : heb ik geknakt in de groeischeut en deze heb ik een gaas boven gehangen en ga ik buigen.

stek 4 : heb ik een gaas boven gehangen en deze ga ik ook buigen.

 

met deze opzet wil ik dus gaan kijken welke plant op welke manier het meeste opbrengt en welke de mooiste en compactste wiet leverd.

 

ik gebruik de complete voedingslijn van B.A.C overigens :bier

 

foto's staan in mijn album

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hup stek 1, hup stek 1.

Ik ga voor stek 1, omdat ik denk dat het buiten niet veel toevoegt als je ze vastbindt.

Ik ben benieuwd :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

danku, ik heb geen id of het een lekker soortje is, ik heb er 15 binnen onder 3x 600 w hps, welke ik heb gebogen met takken enzo, deze staan nu 3 weken in de bloei en groeien mooi dicht.

 

ter vergelijking wil ik kijken hoe ze het buiten doen onder verschillende invloeden van buitenaf, zo kan ik voor binnen kijken wat het mooiste is en wat het meeste kan opleveren.

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net maar nieuwe stokken gehaald en gelijk ff alles opnieuw vastgemaakt en vastgebonden, ziet er een stuk netter uit zo, zal binnenkort weer ff nieuwe foto's maken :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb weer een paar foto's geplaatst in mijn album, de verschillen tussen stek 1 en stek 2 zijn wel al zichtbaar, maar de verschillen tussen stek 3 en 4 nog niet. voor de rest groeien ze goed.

 

af en toe moet ik ze wel omdraaien omdat ze niet fulltime zon hier hebben, daarom zijn de foto's ook niet van hun beste kant

 

gallery_5632_2422_339881.jpg

 

 

Edit door suf: Hoe je deze foto’s eenvoudig in je topic kunt opnemen kun je lezen in dit topic Het is even een handigheidje aanleren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ suf, ff verder kijken dan je neus lang is suffie, in mijn voorgaande topic heb ik ook duidelijk foto's geposted, maar omdat ik het vaker heb gezien dat mensen naar hun album verwijzen, heb ik dit ook maar gedaan.

 

ik zit hier al een paar jaar (onder verschillende accounts) en weet wel hoe het werkt :specool

 

 

ontopic: vandaag weer groeivoeding en wortelstimulator gegeven, ze staan er meteen weer mooi bij, ook even de potten omgedraaid zodat ze lekker vol worden.

de verschillen kan ik nu langzaam aan zien, vooral tussen stek 1 en stek 2, daarbij is te zien dat stek 2 duidelijk wat voller word dan stek 1, ook zie ik dit verschil bij stek 3 en stek 4, stek 3 welke getopt is word iets korter maar wel voller in de groeischeuten.

 

zal vanmiddag even foto's maken en hier posten (ook in het album)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen willen fotos zien, niet naar je album hoeven te gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er hier eentje ;)

 

 

15x ivoria onder 3x600w hps, 25 liter potten en BAC voeding, nog net aan geen 4 weekies en ze gaan om :specool

 

ruimte is 1.30m bij 2.50m bij 1.40 m, (bxlxH) first time indoor :lol:

img0714dw2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

dan maar ff wat foto's van de 4x ivoria project :lol:

 

total overvieuw 1

cimg0101qf7.jpg

 

 

stek1

cimg0102wo7.jpg

 

 

stek 2

cimg0103zk1.jpg

 

 

stek3

cimg0104ow2.jpg

 

 

stek4

cimg0105or1.jpg

 

 

overvieuw 2

cimg0106fj7.jpg

 

 

 

dat was het weer :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles verloopt hier naar wens gelukkig :cry

de verschillen worden nu allemaal wat duidelijker zichtbaar tussen de planten.

ik ben goed te spreken over die BAC voeding, geef nu om de dag water + voeding, 1.5 liter per plant.

 

totaal overzichtje

cimg0001ff5.jpg

 

 

bij stek 1 is duidelijk te zien dat deze wat minder zijtakken heeft en iets meer de hoogte in gaat dan de rest van de planten

 

stek 1

cimg0002lf7.jpg

 

 

 

bij stek 2 kun je goed zien dat deze geknaktis, meer ontwikkeling van de zijtakken en iets minder de hoogte in, stek 2 wordt een stuk mooier/voller dan stek 1 vind ik.

 

stek 2

cimg0003lp9.jpg

 

 

 

stek 3 is een aparte plant omdat op het moment dat ik deze had geknakt, ging er net naast het geknakte deel een groeischeut de lucht in (kwam er iets te laat achter :) ) daarom is er een uitschietertje te zien op de foto's bij stek 3. door het buigen kun je goed zien dat wanneer ik zijtakken wegbuig dat de onderliggende takken welke anders niet veel zon zouden hebben toch harder gaan groeien en deze plant toch een stuk bossiger is dan wanneer ik haar niet zou buigen. (al lijkt dat niet zo op de foto)

 

stek 3

cimg0004tg3.jpg

 

 

 

stek 4 heeft denk ik last gehad van het overpotten omdat deze iets achterblijft vergeleken met de rest, de scheuten welke ik heb gebogen die ontwikkelen zich wel goed, maar hij gaat niet de hoogte in zoals de andere ongetopte dames. ook bij deze zijn de onderliggende takken iets harder gaan groeien door het buigen.

 

stek 4

cimg0005rn8.jpg

 

 

 

 

 

overigens merk ik wel dat mijn tuin toch niet echt geschikt is om de planten echt mooi te laten groeien gezien de zon (tuin op het noorden, heg aan de zijkant) hierdoor moet ik dus telkens de planten omdraaien, (af en toe vergeet je dat en krijg je een groeispurt de ene kant op)

 

resultaat na 180 graden draaien..

 

cimg0006tw2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er allemaal mooi uit! Succes ermee verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er mooi uit man!

Ik zie dat je gaas boven sommige planten hebt gespannen, ga je ze in scrogg zetten?

Die voedingslijn doet je planten zo te zien geen slecht, mooie donkere bladeren.

doe zo voort!

groeten Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

danku,

 

ik ga ze inderdaad in scrog zetten, staat ook in de openingspost :)

ff een bladfoto :cry

 

cimg0008fp2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een lekkere volle struikjes zijn dat, hoort dat bij die soort?

 

Ik ben benieuwd wat het verschil in opbrengst is

 

Succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien er echt super uit, inderdaad lekker volle struiken :)

Ben benieuwd hoe groot ze worden in de 65liter kuipen :cry

 

Succes met je kweek.

 

Greetz

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ivoria's groeien nog wel ff door :verrygood

zal vandaag als het lukt ff foto's schieten

 

 

ivoria indoor gaat ook lekker, nog 1.5 week denk ik.

 

img2055xf8.jpg

 

 

//Edit door suf: Topicbumpen met indoor pic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ivoria outdoor gaat heerlijk, groeit goed, mooie vertakkingen degene welke geknakt zijn.

worden mooie dichte haagjes

 

total overvieuw

cimg0009ia2.jpg

 

 

het verschil tussen stek 1 en stek 2 is nu duidelijk te zien, (mits je de potten uit elkaar zet)

stek 2 ontwikkeld meer zijgroeischeuten welke lager gelegen zijn, op deze manier wordt hij veel voller wat ik persoonlijk een stuk mooier vind :verrygood

 

stek 1 links en stek 2 rechts.

cimg0010rm8.jpg

 

 

het verschil tussen stek 3 en stek 4 is nu duidelijker zichtbaar, hetgeen ik waarneem is dat de bovenste groeischeuten zich eerder ontwikkelen dan de lager gelegen groeischeuten bij stek 4 omdat deze niet geknakt is. bij stek 3 is dit wel het geval, stek 3 heeft veel meer lager gelegen groeischeuten welke ook langer en voller zijn.

 

links stek 3, rechts stek 4.

cimg0011uc5.jpg

 

 

 

total overvieuw andere kant.

cimg0012hm7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay, na een tijdje afwezig te zijn geweest door omstandigheden, heb ik hier dan toch maar weer eens ene update. 1 plant is gestolen door een klotepuber :D (gelukkig heb ik er nog 3 staan)

 

voor de rest gaan de dames wel goed alhoewel ze wat te laat hun bloeivoeding hebben gekregen.

ze beginnen nu pas toprotverschijnselen te tonen. ik zit te twijfelen wanneer ik ze zal omhalen :j aangezien ze nog veel dikkere toppen kunnen maken :)

 

22 sept.

cimg0017bw1.jpg

 

 

 

gister gemaakt

cimg0013rt2.jpg

 

 

cimg0014hy5.jpg

 

 

cimg0015bc6.jpg

 

 

cimg0016qo3.jpg

 

 

cimg0017ez5.jpg

 

 

cimg0018ya1.jpg

 

 

 

voor de rest had ik nog een paar NDB geselecteerd om zaden te maken, helaas zijn deze ook gejat door de pubers (ze hebben nog 1 NDB laten staan gelukkig, maar deze had ik niet bevrucht)

deze plant word gek genoeg paars, maar de nerf van het blad is nog groen, wie weet wat deze plant heeft? te hoge PH?

 

cimg0002sd8.jpg

 

 

de NDB heeft helemaal nergens last van :smoke

 

wanneer zal ik de Ivoria's omhalen om de rot beperkt te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse bladeren heb ik ook last van bij een deel van mijn planten, komt van de kou, hoe ver staat je NDB al? Ik had er 3 staan, een ervan mid september kunnen oogsten, de rest deze week waarschijnlijk.

 

Groeten

Chrisse

Share this post


Link to post
Share on other sites

weekje of 7 denk ik, opvallend is dat al mijn NDB's geen enkele vorm van toprot hebben en die ene NDB in mijn tuin helemaal paars word en de rest niet.

 

toprot begint nu wel serieuze verschijnselen aan te nemen op de Ivoria's, wanneer te oogsten?"

risico nemen en betere kwaliteit + meer opbrengst? of genoegen nemen met minder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is om, wat een klotezooi is het geworden, 2.5kg nat weggegooid door rot.

toprot was aan de buitenkant bijna niet te zien, maar van binnen was bijna alles compleet verrot, ook een kutplant trouwens, teveel klein blad :smoke geef mij maar liever een binnenplant om te knippen :wave:

 

heb 450 gr nat overgehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...