Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Bouwverslag Kweekruimte 4x5.5m

Recommended Posts

@wazzup, dat is inderdaad een optie, de voorverwarmde lucht is natuurlijk ideaal, vraagt wel om wat drastische aanpassingen, maar is en goed idee!!

 

Ik heb echter nog eens nagedacht over de 14x400w en de 10x600w, de 1e optie 14x400w kan bijna volledig in het nachttarief draaien, dat kan bij de 2e optie 10x600w niet. Ik zou dus even moeten uitrekenen hoeveel meer kosten daar aan kleven, mischien is de 14x400 opstelling dus bijna net zo rendabel?, en hoef ik de ruimte ook niet te wijzigen.

 

@dedos verdes, ze krijgen me niet zo gauw gek :whistling hoor! Ik moet zeggen krijg steeds meer zin (en ongeduld) om wat zaadjes de grond in te drukken, maar wil echt de verschillende ruimtes af hebben, want ik ben bang dat als je eenmaal kweekt, dit een ondergeschikte rol gaat krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bbb en je hebt hiervoor nog nooit gekweekt met iets kleiners ?

dus als dit ( droomhok :blink: voor sommige hihi) af is ga je voor het eerst in je leven kweken en alle info heb je eigenlijk meer van deze site af vind het echt heel knap sta er nog versteld van

 

vind het zelf nogal wat 200 om mee te beginnen al droom ik er zelf ook van :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nightvision, ik heb inderdaad nog nooit canabis gekweekt (of wat voor een plant dan ook) en al mijn info komt van deze site en de mensen hier. Als ik de ruimte straks opstart zal ik dus in het diepe worden gegooid. Ik zal dan een 20-40 tal zaden moeten ontkiemen, daar een aantal (+- 18 ) vrouwen uit moeten selekteren, en daar dan weer 200 stekken van moeten maken, en vervolgens dus 200 dames laten afbloeien.

 

Dat is ook de reden dat ik mijn ruimtes meteen knap voor elkaar wil hebben. Veel van de problemen die ik hier op het forum tegenkom hebben toch te maken met een slechte of verkeerde inrichting, die faktor wil ik dus zoveel mogelijk uitsluiten. Ik ga de 1e keer dan ook niet voor een "top" opbrengst, maar wil de oogst tot een goed einde brengen. Het tot de max. bij gooien van voedingen/groei en bloei stimlators is voor mij pas later aan de orde. Als ik de eerste keer met een beetje bijvoeding een 0.45 gr per watt haal, dan ben ik dik tevreden!

 

Uiteraard zal ik de eerste keer een volledig kweekverslag gaan doen en de leden over mijn schouder laten mee kijken, zodat ze mij kunnen bijsturen of corigeren.

 

bbb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft je droogruimte;

 

Ik ga je 2 (praktijk)voorbeeld(en) geven, 1 alles nat geknipt, 5 droogrekken vol, 80x80 en 1 meter hoog...

2 alles opgehangen en zo laten drogen, 6 lijnen vol, 2 meter breed, 80 cm diep(2 lijnen achter elkaar) en 1.60 hoog.

Dit was voor 60 kleine planten......

Advies is dus, maak er voldoende ruimte voor vrij.!! :(

 

Kweekruimte;

 

Zoals Whazzup het omschrijft lijkt mij top,! :whistling

Je klimaat blijft constant, vergeet ook niet dat je niet hoeft bij te verwarmen in je kosten plaatje.!

 

Voorgroei;

Bespaar je een hoop ellende; begin de eerste keer met stekken, van je eerste kweek krijg je al slaapgebrek genoeg.... :blink:

 

Keep up thinking :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Which reminds me: misschien kan je best een weekje of twee verschil creëren tussen de twee bloeiruimtes, dan heb je genoeg tijd/ruimte om alles achteraf te knippen/drogen. :whistling

 

Dan moet je er natuurlijk wel nog wat op vinden als je het excellente idee van Whazzup wilt gebruiken... Tenzij je je lampen wilt gaan aanhouden enkel voor de warme lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet niet met één afzuiger 2 ruimtes afzuigen. Dat geeft bijna altijd problemen.

Alleen als je met elektrische kleppen werkt, is het te doen, maar dan moet je weer circuleren tussen de ruimtes.

Om geld te besparen, hoef je het niet te doen, want elektrische kleppen zijn duur en er komen nog meer voorzieningen bij kijken.

Om moeite te besparen, hoef je het zeker niet te doen, want de elektrische kleppen moeten geïnstalleerd worden, het afregelen wordt heel tijdrovend en lastig en daarbij moet je extra voorzieningen treffen om ook het klimaat in de nachtruimte te kunnen controleren.

Om ruimte te besparen, hoef je het ook niet te doen, want de ruimte van de kist die je uitspaart, wordt weer in beslag genomen door de kleppen, slangen en andere voozieningen.

Kortom: niet doen, alleen als je een compleet recirculerend systeem gaat bouwen, maar dat kan ik je zeker niet aanraden voor de eerste keer, helemaal niet als je geen flink budget hebt.

 

Om het klimaat goed onder controle te houden, kun je beter 2 aparte systemen hebben met ieder een eigen controller, dus een aparte afzuiger en een aparte inzuiger, en daarbij nog een regelbare circulatie tussen beide ruimtes.

Wil je het echt goed doen, dan neem je 2 controllers met een omschakeling. Dit zodat je de temperatuur 's nachts en overdag onafhankelijk van elkaar kunt regelen. Als je een schema wilt, kan ik dat voor je schetsen.

 

Ik ga de 1e keer dan ook niet voor een "top" opbrengst, maar wil de oogst tot een goed einde brengen. Het tot de max. bij gooien van voedingen/groei en bloei stimlators is voor mij pas later aan de orde. Als ik de eerste keer met een beetje bijvoeding een 0.45 gr per watt haal, dan ben ik dik tevreden!

 

Als dit je eerste keer wordt, kun je beter juist wél een complete voedingslijn aanhouden, inclusief stimulatoren. Deze helpen je juist bij het behalen van een goed resultaat.

Niet overdoen maar ook niet voorzichtig onder de aanbevelingen gaan zitten, gewoon een voedingslijn uitkiezen en hun schema zo goed mogelijk aanhouden.

De kans dat het ideaal voor jouw ruimte er dan niet ver vanaf ligt, is erg groot.

Kleine problemen kun je dan signaleren en rustig aanpassen, eventueel met hulp van anderen.

 

Een algemeen ideaal schema bestaat niet, maar het is een richtlijn waar je pas van af moet wijken als er dingen zijn die anders zijn dan normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan inderdaad voor elke ruimte een appart klimaat systeem maken om zo je klimaat optimaal te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik de eerste keer met een beetje bijvoeding een 0.45 gr per watt haal, dan ben ik dik tevreden!

bbb

oke ,alles op een rijtje betekent dat 10 x 400 watt waarmee je begint = 4000watt x 0,45gr =1800gr

en dat voor 200 plantjes vind het persoonlijk weinig of maak ik nu een rekenfout :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ik heb eerst een dikke 2 jaar hier op dit forum liggen te lezen voordat ik de moed had om me hier aan te melden en een hokje te bouwen, ik heb direct de eerste keer met al mijn fouten e.d. toch nog 0.83 gram per watt gehaald, het hokje was niet goedkoop sterker nog ik ben deze nu weer aan het verbouwen omdat ik enkele dingen weer veranderd wilde hebben, maar om het verhaal kort te houden, ik heb de kosten in de eerste ronde terug verdiend en dit ' volgens mij ' door alle info die ik hier heb kunnen vinden.

 

Mijn tip aan iedereen die wil beginnen, lezen en nog eens lezen en voornaamlijk de indoor verslagen die zijn super leerzaam.

 

Groetjes en bedankt aan iedereen die hier een bijdrage doet :whistling

 

Puppy.

 

Effe editen, ik draai op 2x 600 watt cooltubes, 21 plantjes, mij is verteld dat dit een verlies maakt van 15%, dus dat is geen 1200 maar dan 1020, ik heb de laatste ronde ( ik heb nu zomerpause ) 900 gram ervanaf gehaald.

 

Rekensom is dus 900 delen door 1020 is een dikke 0,88235294117647058823529411764706 gram per watt :blink: :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nightvision & puppy, Ik ben de eerste kweek "tevreden" met 0.45gr/watt, uiteraard mag dat gerust meer zijn :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zou het gaan met BBB zou ie nog iets gedaan hebben of is ie net als de meesten ook van het weer aan het genieten en/of naar het strand .

in iedergeval ik kijk iedere dag eventjes voor nieuwtjes want het hokje is echt top denk ik :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bouwvak ;) zoals ik al zei, de enige 3 weken van het jaar dat mij vriendin uitmaakt wat er gebeurd. Maar heb niet helemaal stil gezeten. Volgende week wil ik de 10 planten tafels kopen. Leafman een mailtje gestuurd (5 dagen terug) of ze 10 voorschakelaparaten op vooraad hadden, maar zoals gewoonlijk geen antwoord. En mijn afvoerput gepolyesterd, omdat ik volgende week zeil wil gaan leggen.

 

Dus een ieder die deze topic volgt, nog even geduld. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk er komt weer leven in de brouwerij :verrygood

en ik heb ze wel hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas zit ik op een aantal bestelde artikelen te wachten, zoals 2x Carboriginal, 10x Vsa's, 10x Diamondreflectors, Easyrollers, Watervaten, enz. Om de leden hier toch een beetje tevreden te houden even een drietal foto's.

 

Heb mijn afvoerput rondom (dus ook onder het zeil) voorzien van 2 lagen polyester, hier zal ik het zeil op verlijmen. De discussie of je wel of geen zeil moet gebruiken, daar gaan we hier niet verder op in, daar open je maar een eigen topic voor of reageer in één van de bestaande topics.

 

 

Putje, niet echt een spannende foto :whistling

med_gallery_9381_2898_904735.jpg

 

 

Helaas heb ik nog niet alle 10 plantentafels binnen, maar van 5 heb ik een tweetal foto's, zodat jullie kunen zien dat er aan een update gewerkt wordt. Tafels zijn nog niet afgemonteerd!

 

med_gallery_9381_2898_1425117.jpg

 

med_gallery_9381_2898_1017788.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

chic hoor! :whistling

 

Van San begreep ik dat de diamantreflectors erg veel warmte vasthouden en naar beneden brengen, het scheelde hem enkele graden in zijn hok. De lichtverspreiding is wel super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wazzup, Juist de licht verspreiding spreekt me erg aan voor de 400watt lampen die ik ga gebruiken (had ik al ergens gelezen) De warmte :whistling blijft tot nu toe nog steeds gissen, ik zal toch echt moeten kijken hoe dit gaat verlopen in de praktijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi BB,

 

Het zal wel aan mij liggen maar je bouwd zo'n echt schitterende gelikte ruimte en over alles is goed nagedacht.

Dan had ik als ik deze ruimte zou hebben voor een hydro gekozen met grote bakken en in rijen van 3

Potten zijn 40 breedt dus 90 stuks moet je kwijt kunnen in je ruimte. Met een beetje normaal doen met een draai zou dit een .8 per dame op kunnen leveren voor een beginner op Mapito ( al is het maar .5 of .6 p.p.).

Je hebt dan de helft staan en meer rendament verdeeld in 3 rijen van 10X3. Voor licht heb je dan 9 X 600 genoeg. Misschien veel te laat om over te beginnen maar ik was alleen benieuwd of je hier ook aan hebt gedacht.

 

Toppie je hokkie :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smooty, Ik heb wel meer afwegingen moeten maken :rofl

Ik heb nu eerst voor aarde gekozen, omdat daar iets meer speling in zit (beginners foutjes) en omdat de echte roker dit prefereert. Ik heb bewust voor 400watt verlichting gekozen, ivm. de warmte ontwikkeling in de ruimte, mocht echter uit de praktijk blijken dat ik kan omschakelen naar 600watt, dan zal ik dat zeker doen. Dan krijgen we de volgende opstelling: 200planten + 10x600watt tegen over 90 planten + 9x600watt

Ik vraag me af welke opstelling dan het meeste rendement geeft. :smoke

Bedankt voor je reaktie, altijd fijn dat de mensen nog steeds mee kijken en denken

 

@defQon Soldier, dat het anderen maar mag inspireren!, dan kunnen we allemaal lekker :whistling eten en plaatjes kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je dat zomaar kunnen vertellen aan de hand van de potten die je gaat gebruiken.

Het systeem met de luchtpompjes is gewoon door de constante toevoer van zuurstofrijker water een systeem wat vaker meer rendament opleverd dan andere systemen.

Het is het bekijken waard denk.

Verder gewoon toppie, gaan we volgen

 

suc7 :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow shit! Ik had er al een goed oog in, maar nu ik je tafels heb gezien weet ik het zeker: dit wordt een op en top voorbeeldhokje voor iedereen die het wat grootschaliger wil aanpakken. :whistling

 

Hopelijk hou je ons nog even rustig met periodieke updates voor we van je kweekverslagen kunnen genieten.

 

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit BB ben erg benieuwd en jammer dat ik je niet kon helpen :smoke

 

Succes en blijf je zeker volgen kijk nou al uit naar die groene zee foto's :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopen dat je nou ook nog goeie wiet kan kweken :whistling

 

ziet r goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

BBB

 

je opzet is heel goed.

 

maar als ik die ruimte had, dan had ik...luister dit is mijn persoonlijke mening..

 

-geen moederruimte gemaakt, waarom niet....koop stekjes bij een betrouwbare stekkenboer..scheelt je heel veel werk en soms ellende.

 

- geen droog ruimte...waarom niet...als de ene ruimte klaar is kan je in dezelfde ruimte..knippen en binnen een week laat je de boel drogen en is de ruimte klaar voor de volgende ronde.

 

- mijn optie zou dus zijn...verdeel de ruimte in tween.en laat ze dag en nacht lopen, met een tussen ruimte van 4 weken...zodat je elke maand een een paar drukke dagen hebt.

 

 

 

wel zou ik een aparte ruimte maken voor het schakel bord en de water tonnen.

 

qwa water geven zou ik dus ook voor eb en vloed kiezen.

 

en zou die tafels eruit gooiien en alle twee ruimtes vol zetten met 15liter potten...

 

 

 

ga je zeker volgen.

 

 

 

succes The Whiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...