Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Bouwverslag Kweekruimte 4x5.5m

Recommended Posts

Omdat sommige mischien vragen hebben tijdens mijn bouw heb ik besloten om nu al te posten, ipv. te wachten tot ik helemaal klaar ben. Het verslag gaat over de kweekruimte zelf, daar zullen later stekruimte, droogruimte, moederruimte aan worden toegevoegd. De ruimte wordt 4.00Breedx5.50Langx2.50Hoog

 

Omdat ik niet zo in het "anti detectie folie" verhaal geloof, heb ik besloten om mijn ruimte 20cm vanaf de bestaande buiten muren en plafond te bouwen (een ruimte in een ruimte) Begonnen met het maken van een houten frame met aan beide zijde gipsplaten met daar tussen 5cm dikke isolatie.

med_gallery_9381_2595_828289.jpg

 

 

Alle elektra (voorzover mogelijk) aangebracht zoals, 3 groepen geplaatst, werkverlichting, plafond stopcontacten. Bij elkaar toch gauw een 100 meter draad, en dan hangen de lampen en schakel apperatuur er nog niet eens. 2cm dik tempex op de betonnen vloer aangebacht met daaroverheen osb platen, dus geen kou meer vanaf de grond.

med_gallery_9381_2595_1054755.jpg

 

 

Alle naden tussen de gipsplaten en plafond afgedicht met arylaat kit (makkelijk overschilderbaar)

med_gallery_9381_2595_720536.jpg

 

 

 

Alle wanden en plafond wit gemaakt. De stopcontacten aan het plafond bevestigd, deze zijn voor bijv. ventilators. (dan lopen de snoeren niet hinderlijk over de vloer) En de ophanghaken voor de softbox in het plafond geplaatst.

med_gallery_9381_2595_166534.jpg

 

 

 

De 4250m3 torin afzuiger (softbox in rubbers) in de grondverf gezet en daarna wit geschilderd.

med_gallery_9381_2595_135785.jpg

 

 

 

Flenzen (1x300mm en 2x 250mm) gemonteerd en het geheel opgehangen.

med_gallery_9381_2595_976217.jpg

 

 

Wat stopcontacten en een digitale temperatuur/fancontroller geplaatst.

med_gallery_9381_2595_998481.jpg

 

 

MMC Easy 7amp. digitale Temp/Fancontroller.

med_gallery_9381_2595_173083.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag vorbereidingen getroffen voor de vsa's/lampen. Eerst nonbrando op de wand geplaatst (soort asbest, uiteraard niet ----EDIT----verwekkend). En de elektrabuizen voor de vsa's/lampen geplaatst.

Wordt nu tijd om opzoek te gaan naar een relaiskast.

med_gallery_9381_2595_507922.jpg

 

 

 

 

Dus,...... Heren, ik zoek een 10x400 watt schakelkast (2x 16amp) liefst met kachelcontact. Goede prijs/kwaliteits verhouding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Supreme, zad ff door je album te bladeren, maar volgens mij komt niemand onder de 6 kruisjes.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is echt een heeeeeeel mooi hokje

 

je ziet wel dat je in het opbouwen een prof bent!

 

 

mooooi ik ga het volgen

 

ik hoop ook ooit zoiets te bouwen! kom je dan helpen B) ????

 

 

grtz

 

trouwens wat wil je gaan kweken voor soort?

 

en wat voor voedingslijn neem je

 

kan je misschien je kweekschema posten die je van plan ben!!!

 

 

daar zouden mensen goed blij mee zijn!!

 

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie steriele opzet!!

 

Een putje midden in je ruimte, ook een groot pluspunt voor als je ooit de kraan vergeet uit te zetten (nood)

Smeer je de tempex nog af bij je putje ?? (kan spint / thrips zich in nestelen)

Kijk wel uit met water bij die gipsplaten!!

 

Suc6.

 

ps: wat heb je voor die mmc betaald ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft het allemaal gegrond en gelatext dus dat kan nou wel beetje tegen water hoor

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig geweest! BigButtBram! B)

deze meneer pakt het goed aan! BigButtBram for president!

 

die box heeft ie gegrond en gelakt.. :)

 

ik zie dat je bij de betere bouwmarkt bent geweest :)

hoe bevalt die latex DD superwit? dekt ie in 1x?

 

iig succes

 

ciao :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor! hoe ga je je invoer doen? Hangt je softbox nu gewoon aan haken? Die kun je ook nog ik rubbers hangen. Ga je je VSA's in je hok hangen? Nee toch?

 

10 x 400 watt over twee groepen, dus 5 x 400 watt per groep geschakeld, dat kan eenvoudig met twee behoorlijk flinke relais en een klok. Fase en nul over twee contacten laten lopen per relais en effe een apart relais voor je kachel. Het beste daar nog per VSA een 6A B karakteristiek zekering achter, dan ligt je hele groep lampen er niet uit als er met ééntje wat mis gaat en kun je de storing makkelijk opzoeken. En ik neem aam dat er een aardlekschakelaar per groep op zit. Klokje erbij, meer heb je eigenlijk niet nodig.

 

Zie voor dimensionering het relaistopic in de electro hoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hvh, heb nog niet echt besloten welke soort of soorten ik wil gaan kweken, dus heb mezelf nog niet in een voedingslijn of wat dan ook verdiept.

 

@mikeh uiteraard wordt de put en de vloer nog verder afgewerkt, controller was 210,-

 

@bambino, nee dekt in 2x

 

@whazzup, softbox hangt aan haken. (de ventilator hangt wel in rubbers) Ik zou inderdaad daar ook nog rubbers kunnen tussen plaatsen. Vsa's komen wel in die ruimte te hangen, is wel de bedoeling dat het spatwaterdichte worden (https://www.leafman.nl/ip65-voorschakelapparaat-p-985.html).

Het relais verhaal is voor mij te technisch, zal dan ook een kant en klare kast aanschaffen. Heb 2x16amp voor de lampen, en 1x16amp voor de overige apparaten, elke groep heeft uiteraard een aarlek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man B) waarom maak je de vloer niet wit?gaat wel wat worden daar.gaa altyd voor 600watt als je de warmte kwijt ken.400gram haalen van een 400 watt lamp is echt moeilijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bierkrat vloertje wordt ook wit. Ik ga voor de 400watt, omdat 10x 600watt mij erg op de grens van mijn stroom capaciteit brengt, ook de warmte opbrengst is tot nu toe een gok.

Ik ben al een zeer tevreden mens als ik 0.4 gram per watt haal B) ,helaas zal het daadwerkelijk kweken nog even duren. Mocht in de praktijk blijken dat ik kan overstappen naar 10x 600 watt, dan zal ik dat ook zeker gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk om de opbouw mee te kunnen volgen.

succes ermee.

men kan er altijd uit leren. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen zeer mooie ruimte en het ziet er goed uit zal dit zeker gaan volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BigButtBram

Mag ik vragen waarom je liever voor 10x400w kiest in plaats van bijvoorbeeld 6 of 7x600w?

Wil je perse een bepaald aantal vierkante meters belichten? Ik vraag het me af omdat 600w in theorie

een betere lichtopbrengst heeft (per watt) dan een 400watter.. Succes met de bouw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Supreme, De warmte productie van de lampen is tot nu toe nog onbekend/een gok. Als in de praktijk blijkt dat 600watters haalbaar is dan zal ik daarnaar overschakelen. Ook speelt het kostenplaatje van 10x 600 watt ook een rol, denk hierbij aan zwaardere afzuiger, zwaardere vsa's, enz. Uit een kweek met 400watt lampen "kan" evengoed een leuke marge gehaald worden. Als dat een paar keer leuk gedraaid heeft vallen de kosten voor het overschakelen naar 600watters ook wel weer mee. Ook zal er nog een moederruimte komen (2x 250watt), een stekkenruimte (20x 58watt), en een droogruimte komen. Ik kom qua stroomvoorziening een beetje aan het eind. (heb 3 groepen tot mijn beschikking) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zien dat je hier goed over hebt nagedacht, mijn complimenten voor je mooie en duidelijke werkwijze.

Ik zou gewoon met 400 watters beginnen en dan kan je altijd kijken of je meer kan pakken.

 

Succes en ga je volgen B)

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb helaas afgelopen weken wat weinig tijd gehad. Doorvoer gemaakt naar de uitblaas ruimte, een geluidsdemper en acoustische slang geinstalleerd.

 

med_gallery_9381_2595_161311.jpg

 

 

med_gallery_9381_2595_83612.jpg

 

 

med_gallery_9381_2595_502177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal keurig uit en je hebt er goed over nagedacht. :verrygood

Zelfs de softbox heb je wit geverfd; past mooi bij de achtergrond en kan die ook licht reflecteren voor een paar grammetjes extra. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit hoor ben benieuwd naar het eind resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

egt een ubergeile ruimte om te zien daar zit een hoop werk en tijd in

 

alles zo mooi wit en strak :verrygood

 

Greetz en succes met de verdere bouw :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb helaas afgelopen weken wat weinig tijd gehad.

hey BBB....

ziet er erg goed uit man.

Kan je trots op wezen!!

Snap alleen je opmerking niet.. Geen tijd?

Ik ken uiteraard je andere bezigheden niet,

maar tijd kost geld toch?

Elke dag dat hier geen plantjes in staan kost het geld...

Als ik aan zoiets begin moet alles er ook voor wijken, al moet ik 16 uur per dag eraan werken.

Ik ga je in ieder geval zeker volgen....

Good luck :verrygood

 

Grtzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...