Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

treelover

~20 Planten Buitenkweek

Recommended Posts

Bedankt.

Ik denk dat voor optimale condensatie je het best een lading glasscherven (soort van spijkerkolom, welke ze bij het destilleren gebruiken) in het condensatie-flesje (de kleine) doet, nog even wit spuiten en je hebt een optimale doorloop.

 

Edit: Zojuist het bovenstaande gedaan, ik had echter geen witte verf meer, dus heb maar glanzende goudverf gebruikt, ziet er behoorlijk "gepimpt" uit. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil de pret niet bederven maar suiker moleculen zijn volgens mij te groot om door de plant te worden opgenomen. Wel kunnen ze dienen als voedsel voor gewenste bacteriën in je grond .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb werkelijk geen idee of dat zo is, sacharose is nou niet zo'n bijster groot molecuul, 2 maal zo groot als glucose.

 

Wel weet ik vrijwel zeker dat glucose zal worden opgenomen door de plant, er zijn een aantal wetenschappelijke artikelen waarin dit onderbouwd wordt voor erwtenplanten, en ik denk dat dat voor andere planten ook wel op kan. Eens kijken of ik zo snel wat invertsuiker of pure d-glucose kan scoren.

 

Btw: Leuk om te zien dat je hier admin bent Atmo, je kent me wel van een ander hobbyforum denk ik.

 

Edit: Zojuist één van de planten een sacharose injectie gegeven (in case de wortels het niet opnemen), junkie stijl. :verrygood Er ging ongeveer 3 ml oplossing in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten zien er goed uit :verrygood

ga zo door zou ik zeggen :whistling

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een bezoekje aan de lokale gezondheidswinkel:

gallery_10858_2080_195873.jpg

 

Dextrose, blablablah, dit hebben we iig nodig.

Thank god voor die gezondheidshippies.

 

Oplossen:

gallery_10858_2080_204968.jpg

 

Ergens boven in de plant prikken en geef 'm die shot maar. :verrygood

Kan geen scherpe foto's maken van het inspuiten, de digicam stelt steeds op de achtergrond scherp, waardoor alles één wazige vlek wordt.

 

Zwarte fles vervangen door een groter exemplaar, goudkleurig flesje is gevuld met glasscherven:

gallery_10858_2080_97546.jpg

 

 

Totaalbeeld:

gallery_10858_2080_979817.jpg

 

 

Tevens wat dextrose opgelost en een deel van de planten ermee bewaterd, ze zouden het met de wortels moeten kunnen opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantjes zien er mooi uit hoor :verrygood

heb je geen macrofunctie op je camera dan? die is herkenbaar aan het tulpje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ja verrek, nou zie ik em. Gebruik dat ding normaal nooit, nothing beats een goeie oude spiegelreflex.

Ik zal bij de volgende dextrose-shot (over een paar dagen) deze eens uittesten. Foto's volgen...

 

Bedankt voor de tip. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen dank :whistling ..probeer je camera wel zo stil mogelijk te houden en zo vloeiend mogelijk een foto te knippen..dus niet met een zenuwachtig vingertje een foto knallen..dit levert je erg mooie foto's op.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je diabetusplantjes :verrygood

 

Ben wel eens benieuwd hoe het met die junkie gaat. :whistling

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

Zowel de sacharose als de dextrose-junk staat er nog goed bij, dus kwaad kan het (voorzover het nu te zien is) blijkbaar niet. :whistling

 

Ik zal de dextrose-junk morgen nog een shot geven en laat mn vriendin foto's maken.

 

Ik heb vandaag ook een bladprobleem verholpen, er zaten op een paar planten witte sporen in de bladeren, (oranje/rode) larven van het één of ander denk ik, ik heb ze er met een scherp mes uitgewipt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de dextrose-junk weer een spuit gegeven (m'n vriendin mocht voor "verpleegster" spelen :verrygood).

Ik spuit hoog in de stam, prik naar beneden, we willen niet dat het sap er zomaar uit loopt.

Ik denk dat ik beter de dextrose via het water kan geven, zoveel kun je nou ook weer niet inspuiten.

gallery_10858_2080_542858.jpg

 

 

gallery_10858_2080_830016.jpg

 

 

 

Kan iemand in deze fase met enige zekerheid zeggen dat dit geen touwhennep is? Zou erg zonde zijn als ik zo'n moeite steek in touwhennepplantjes. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe touwhennep..

 

dat boeit meestal niet zo eel veel...

 

dat kun je alleen echt merken aan de wiet zelf, dus daar heb je voorlopig nog geen last van, en als je experiment goed gaat, dan zal het wietje toch wel smaken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, net even de planten een douche met Baythroid gegeven. Ik zag kleine larven op en onder de bladeren, dus óf spint, óf bladluis. Dat spul werkt tegen beiden, dus het zit wel goed. Staat op het moment ook wat knoflook te trekken, gooi ik wat spiritus en groene zeep bij voor de laatste paar overlevenden, just to be sure.

 

Sterf beestjes STERF!!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe zit het?

al lang niet meer geupdate.

ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten van je verschillende proeven.

ik ben zelf student biotechnische wetenschappen in het 5e jaar.

en leer dus dag en nacht over voedingsstoffen en belichting en plagen.

was ook van plan een expirement te doen komende winter binnen.

maar was nooit echt aan de details gekomen.

vandaar.

 

hou ons op de hoogte! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes (nu in totaal nog 7 in potten) staan er nog fleurig bij, ik heb de laatste weken veel dextrose door de grond van de grote pot gespit, en bij beide potten nog wat kaliumnitraat. Er is wel duidelijk verschil te zien tussen de dextrose planten en de anderen, de dextrose zijn groener en groter, maar dat kan natuurlijk net zo goed komen omdat ze in een grotere pot staan. We zullen denk ik duidelijker verschil zien na de oogst.

 

Ik heb tevens 4 planten in het bos gezet, worden nu belaagd door slakken. Ik heb al "natuurlijke" slakkenkorrels van pokon gestrooid, "veilig voor mens en dier", de hufters. Er zitten meer slakken op m'n planten dan ooit tevoren. :verrygood Dan heeft pokon voor een euro meer ook slakkenkorrels voor "hardnekkige slakken", die zullen vast wel werken, maar ik heb zo het idee dat het een smerige marketingstruc is, eerst korrels verkopen die niet werken om vervolgens duurdere korrels aan te smeren die wel werken.

Ik koop dus lekker korrels van een ander merk. :D

 

Binnenkort foto's. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuus voor mijn enorme afwezigheid de laatste tijden, school begint weer. :specool

 

De planten in de emmer en bak zijn niet supergroot (lijken qua vorm en grootte wel lowryders), maar staan wel vol in de bloei. In de volle grond staan 2 planten van 1,5 meter welke net beginnen te bloeien, deze zijn wel vrij breed en vol.

 

Ik heb door een enorme aanwezigheid van mannetjes helaas helaas nog maar 5 planten over, 2 in de volle grond, 2 in bakken en 1 in het bos. Alle planten in de tuin geef ik nog steeds enorme hoeveelheden dextrose en ik moet zeggen dat ze het goed doen, zeker als je bedenkt dat ze gedurende de hele zomervakentie zijn verwaarloosd (moeilijk water geven vanuit Frankrijk).

 

De soort is ook niet zo'n raadsel meer, paarsachtige toppen bij alle planten, met kleine bladeren in de toppen: Purple haze?

Het zijn btw planten van hetzelfde zaad als:

http://www.wietforum.nl/Budget-kweekkas-Vo...ant-t31524.html

http://www.wietforum.nl/Eerste-Kweekversla...ees-t30322.html

Enkel, die van Keesthemad gaan een stuk beter door de overmatige aandacht die hij ze geeft (en die bij mij een beetje ontbreekt).

 

Zodra de digicam gefixt is zal ik eens wat pics trekken.

 

Oja, toppen worden 2x per week met ether bespoten tegen rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn patentje op ether een beetje stelen he, rotzak! :specool .

 

Zoveel meer aandacht geef ik mijn planten niet, enkel 2 maal daags even kijken of alles nog oké is en of ze niet te nat cq te droog staan.

 

Succes met je plantjes en ik kom snel nog wel even kijken.

 

Dan kan ik ook wel wat foto's voor je maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn patentje op ether een beetje stelen he, rotzak! rolleyes.gif .

Welja, dan zal ik voortaan mijn planten wel met ethanol (is nog goedkoper ook :smoke )bespuiten, en daar licentierechten voor kopen. No hard feelings. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten in bakken (2 stuks), buds:

gallery_10858_2080_700924.jpg

 

 

Zijtopjes met sateprikkers iets uit elkaar gebogen, om de kans op toprot te verkleinen.

gallery_10858_2080_1287271.jpg

 

 

gallery_10858_2080_768425.jpg

 

 

gallery_10858_2080_645362.jpg

 

 

gallery_10858_2080_1186851.jpg

 

 

Wat doe je als er een Galileithermometer omdondert? Tuurlijk! Die balletjes hangen we er gewoon in. :specool

gallery_10858_2080_908035.jpg

 

 

2 Planten in de volle grond:

gallery_10858_2080_1148838.jpg

 

 

gallery_10858_2080_511577.jpg

 

 

gallery_10858_2080_524738.jpg

 

 

gallery_10858_2080_387383.jpg

 

 

gallery_10858_2080_605020.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein maar fijn zullen we maar weer zeggen he :specool. Gelukkig zijn mijn bomen ook een beetje jouw bomen natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd klein maar fijn :specool ze lijken het wel goed te doen hoewel ze er een beetje ziek uit zien en de topjes een vettige kleur hebben. De haartjes lijken ook geel ipv wit, weet je waaraan dat ligt?

Alles komt wel goed, nog +-6 weekjes te gaan, succes nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topjes zien er in het echt een stuk witter uit, komt denk ik door de camera/lichtinval.

Sommige blaadjes zien er idd een beetje ziek en verschrompeld uit, sommige zijn zelfs zwart! Voedingstekort misschien?

 

Ik mag hopen dat het geen 6 weken meer duurt, ze zijn al bijna een maand in de bloei en het weer is over het algemeen niet echt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ze gaan gewoon lekker samen met die van mij geknipt worden... En dat is zo rond de 20ste van oktober, over 4 weken dus....

 

Tenminste, dat zeg ik dan :specool.

 

@treelover, ik heb een vrouwelijke knipster geregeld, en dan weet jij wel over wie ik het heb.. Ze woont in H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...