Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

McTrip

Guerillakweek: 20 Power Plants

Recommended Posts

Beter dat ze wat groter zijn als je ze plant!

Zijn ze stukken sterker B)

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, gisteren nog eens naar spot 3 geweest om wat voeding te geven en nog wat foto's te nemen :rofl.

1 van onze planten op die plaats had gaatjes in zijn blaadjes, gisteren hebben we opgemerkt dat het alsmaar erger wordt :whistling

 

Wij hebben hebben op die plant hele kleine oranje stipjes gezien en ze springen :verrygood ... (de stipjes zijn niet groter dan een kleine stip van je stylo). We hebben ook opgemerkt dat de andere vier planten die er staan ook deze verschijnselen beginnen te krijgen :bier.

Ik heb een topic gevonden over gaatjes in het blad -->

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...amp;hl=springen. Maar kan er niet uit afleiden dat het om dezelfde beestjes gaat, want wij zien duidelijk oranje stipjes. Ik lees ook dat het niet echt een probleem is, maar ik heb het gevoel dat onze ene plant daar wel zal onder lijden, al de nieuwe blaadjes krijgen deze verschijnselen. Ik hoop dat iemand mij kan laten weten hoe ik dit het best kan bestrijden of mij precies kan laten weten wat voor beestjes dat zijn

 

enkele foto's van de gaatjes in het blad (heb wel geen foto van de oranje beestjes)

gallery_2113_2036_1786125.jpg

 

gallery_2113_2036_417280.jpg

 

gallery_2113_2036_229314.jpg

 

 

nog wat andere foto's

gallery_2113_2036_537991.jpg

 

gallery_2113_2036_645582.jpg

gallery_2113_2036_852078.jpg

 

Greetz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is een herkenbaar probleem!

Ik heb daar vorig jaar ook veel mee te doen gehad, en nogsteeds ben ik er nog niet uit waar dit nou door veroorzaakt wordt.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

al met al gaat het toch helemaal niet slecht :whistling

gaan nog wat worden :verrygood

 

 

 

succes manne :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zeker dat het wat gaat worden als niemand ze vindt en als de nazomer een beetje meevalt.

Jammer dat niemand weet wat voor beest die gaatjes veroorzaakt... ik maak me toch een beetje zorgen over die ene plant die er vol mee zit en ik wil ook niet dat de andere vier planten hetzelfde gaan krijgen... Waar zitten de kenners :verrygood

 

Greetzz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

die beestjes,zijn dat hele kleine rode/oranje spinnetjes die meteen dood zijn als je ze aanraakt??

ik zou die gaatjes wel in de gaten houden maar nog niet teveel zorgen om maken..ik heb ieder jaar wel een paar plantjes waar ze ook in zitten in deze mate maar heb er nog nooit ellende mee gehad..plus je moet niet vergeten dat je daar in een bosrijk gebied aan het kweken bent en daar ga je vaak geen schoonheidsprijzen mee winnen als je het vergelijkt met een kweek in een min of meer gemanipuleerd tuintje..een tuin kun je min of meer gecontroleerd kweken en insecten toevoegen en/of verdelgen,in een wild bosrijk gebied gaat dit allemaal net wat moeilijker tot helemaal niet..ik zou mij meer zorgen maken om de slakken,zorg dat je ze een slag voor bent..je plantjes staan er heel mooi voor btw :verrygood

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het zijn geen spinnetjes, het zijn minuscule kleine oranje puntjes en als je ze benaderd met je vinger springen ze weg. Als het spinnentjes zijn dan maak ik me er geen zorgen over, voor zover ik weet gaan spinnen geen schade aanbrengen aan de planten. Eerst maakte ik me ook geen zorgen over de gaatjes, maar het is duidelijk verergerd, daarom zou ik graag weten wat het is. Zelf heb ik ook al wat zitten zoeken, maar ik vind niets :verrygood. Er zitten idd veel slakken, maar we vinden er altijd maar een paar die op onze planten zitten, daar maak ik me 'momenteel' geen zorgen over.

 

Greetz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel wat je bedoelt, zijn van die beestjes die wegschieten net zoals een vlo? Beetje een ovaal-vormig beestje zeker? Die beesten zijn trouwens erg moeilijk dood te krijgen door te knijpen/trappen, erg hard schild.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou toch mooi zijn als je een macrofoto kon maken van zo'n beestje..mocht je het idee dat het uit de hand loopt zou ik idd eens proberen om je planten te bespuiten met het één of ander..zoals jij die beestjes beschrijft komt het mij niet onbekend voor maar wat voor beestjes het precies zijn dat durf ik je niet te zeggen en ik kan ze mij ook niet meer precies voor de geest halen..misschien dat er iemand ander is die het wel weet en met de juiste benaming komt.. :verrygood

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het 1 plant is en alleen de top .. waarom top je de plant dan niet gewoon ?? gewoon de besmette top er uit halen en in een plastic zak afvoeren ... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
als het 1 plant is en alleen de top .. waarom top je de plant dan niet gewoon ?? gewoon de besmette top er uit halen en in een plastic zak afvoeren ... :verrygood

 

Het probleem is dat het niet alleen de top is van die plant en dat de andere vier planten die er bijstaan ook gaatjes in hun blad beginnen te krijgen.. Verwijderen van de aangetaste delen is geen optie. We zullen eens één of ander bestrijdingsmiddel op moeten spuiten, je sprak van spruzit, we gaan nog eens moeten kijken wat het precies doet en miss dat we dan dit eens moeten proberen.

 

Thx for reply's

 

Greetzz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen heeft zeker geen nut..hiermee los je niets op en verplaats je het probleem alleen maar..

net als wat cannabusinesss al zei: niet langer wachten en sprayen met die hap!! en hopen dat het ook de beestjes kilt waar ze mee te kampen hebben..jammer dat je niet weet wat voor beestjes het zijn want dan weet je ook meteen wat je moet gebruiken..nu loop je de kans dat je ook niet schadelijke insecten kilt..en deze ben je eigenlijk wel nodig op zo'n plek..succes ermee en ik hoop dat je ze snel kwijt bent..

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi ladies,

 

 

Net terug van de plantjes op stek 1 en we hebben weer wat fototjes :verrygood

 

 

Artistiek :whistling

 

gallery_10812_2304_474736.jpg

 

 

 

En dan nog wa normale fotos, wel spijtig da we altijd met de flash moeten nemen, maarja op deze plaats is dat nu eenmaal een nadeel van guerilla :bier

 

gallery_10812_2304_331304.jpg

 

 

gallery_10812_2304_359088.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool, jij bent een van de weinige kwekers die het voor elkaar heeft gekregen nú al een flinke plant te hebben bij een guerilliakweek. De rest ziet er allemaal wat kaalgevreten uit. Je doet het super!

 

Grts

 

Nator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt je planten zien er echt zot dik uit :bier

is prachtig

veel succes ben er zeker van dat je een dikke oogst zal hebben :smoke

 

Good Luck and Have Fun :verrygood

 

Scrm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha

 

Gisterennacht nog eens gaan kijken naar de plantjes op spot 1 en 2. We hebben gezien dat er redelijk wat slakken op onze mooie dames zaten, dus we gaan daar binnenkort iets moeten aan doen. Waarschijnlijk gaan we de NPK methode van DB toepassen, goedkoper dan slakkenkorrels + extra voeding.

 

Ook weer enkele foto's genomen van spot 1, de batterij van de cam is een beetje naar de klote, bij deze is de cam altijd na tien min plat :bier. Op spot 2 hebben we dus geen foto's kunnen nemen, de plantjes die daar staan zijn behoorlijk gestrekt, die gaan we dus moeten ondersteunen met wat stokken. Voor de rest gaat het goed met de dames :verrygood

 

Het is altijd leuk om positieve reply's te krijgen, dank daarvoor :smoke

 

Enkele foto's van spot 1

gallery_2113_2036_1022559.jpg

 

gallery_2113_2036_517803.jpg

 

gallery_2113_2036_3991423.jpg

 

 

 

Greetz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op voor de boswachter!

en voor de maaiers!

want het zou zonde zijn dat als je er

weer gaat kijken en alles omver gemaait is!

verder zien ze er goed uit.

 

Groete nle^

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juist terug van spot 3. plantjes zagen er goed uit, maar de grond was wel behoorlijk droog.

 

gallery_2113_2036_334443.jpg

 

gallery_2113_2036_205691.jpg

 

gallery_2113_2036_1557496.jpg

 

gallery_2113_2036_266795.jpg

 

gallery_2113_2036_3222735.jpg

 

gallery_2113_2036_2684974.jpg

McTrip

 

 

ziet eruit als overvoeding volgens mij

 

 

gr cheeks

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Ik denk dat ik je moet teleurstellen :bier , we geven misschien 1 keer om de week voeding en ook een stuk onder de aanbevolen hoeveelheid. Het zou me dus verbazen dat ze teveel voeding krijgen.

 

Greetz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...