Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tijger

Kc36->the One->sannie's Jack

Recommended Posts

DAG 21/ 12/12

 

ieniemini bloempjes komen tevoorschijn..

De strijd tegen spint is voorlopig gewonnen door de strijders :smoke

Tevens ben ik deze Jack op BAC voeding aan het afbloeien, het is allemaal nog wat zoeken dus..

Momenteel geef ik 1dag de bloeistim 1ml op10L, de andere dag geef ik 20ml bloeivoeding op 10L water en 15ml pk-booster op 10L..Laat de foto's duidelijk wezen of dit de goeie richting uitgaat :specool of niet...

 

med_gallery_7284_2015_275999.jpg

med_gallery_7284_2015_273741.jpg

 

med_gallery_7284_2015_396770.jpg

 

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je aardig de goede richting opgaat @tijger! :specool Goed nieuws over de spint,hou ze in de gaten!

Ik loop precies 10 dagen op je voor,dat word mooi vergelijken.5 losse planten tegen 1 gescrogde.Het zal niet zoveel schelen denk(+hoop) ik.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bladeren worden al een beetje gelig wat ws een stikstof tekort is.

Ik geef ze meestal een boost bacterien en een scheut groei voeding om een snel herstel te krijgen.Vergeet niet dat deze jacks wat langer zullen staan als je vorige ronde's.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx Aad! Ow ja 10 dagen verschil? Das leuk om volgen :smoke

 

@ sannie tnx voor de tip! ik had het al gemerkt de vergeling, ik vraag me af hoe dat komt, ik heb er elke ronde wel wat last van eigenlijk... :specool Er moet ergens toch iets zijn dat de N blokkeert, want kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een tekort zou zijn..

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer bodemleven is dé manier om meer stikstof in je plant te krijgen, deze zorgen er voor dat er meer stikstof in je grondje gebonden wordt.

 

Verder moet ik zeggen dat je scrog er geniaal uit ziet... Echt mooi, klasse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx keesthemad!

 

Maare over dat bodemleven, er zit een flinke portie myco in en krijgen regelmatig bacto & het is een enorme bak van 90L...

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misshien zijn een paar stikstoffabriekjes in de vorm van regen/compostwormen wel welkom in je bakkie? :specool

Ik kreeg deze e-mail als antwoord van Wormenexpress op de vraag of deze wormen geschikt waren voor grondverbetering,ik weet alleen niet of ze in Belgie leveren.

Hartelijk dank voor de reactie.

 

De wormen die bij ons gekweekt worden zijn niet vol gestopt met geurstoffen

of extra middelen om de groei te versnellen.

Wij kweken zo natuurlijk mogelijk zo krijgt men ook een sterke worm die langer houdbaar is

We kweken de wormen op neutrale potgrond die naar de kweek ook weer verkocht wordt.

De grond is dan zo bewerkt door de wormen en bevat veel stikstof en ander stoffen wat erg goed wordt opgenomen door planten.

Onze klanten zijn altijd zeer tevreden met de wormen grond.

Dus volgens onze ervaring zijn de wormen erg geschikt voor compostering

 

Hoop u voldoende te hebben geïnformeerd

 

Zo niet hoor ik het graag van u

 

Anders even met de spade aan de slag?

Groetjes,Aad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Aad & hollandsgroen, heel erg bedank voor de nuttige info, ik ga er me es verder in verdiepen!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28 12/12 Jack

 

De verbleking zet lekker door ondanks extra BAC groeivoeding en bacto, geen idee wat het is :innocent:

 

med_gallery_7284_2015_433257.jpg

 

med_gallery_7284_2015_72826.jpg

 

med_gallery_7284_2015_10304.jpg

 

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde!Want voor de rest zien ze er goed uit.De bladeren van de toppen in de hoek lijken mooi donkergroen.Hoe is de temperatuur en de luchtcirculatie?

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx Aad! temp 20-25°C, luctcirculatie is goed, 1000kub af en 225kub in en een lekker grote zwenkfan :)

Het is iets in de bodem, heb ik iedere keer last van, misschien teveel kalk :innocent: wie het weet mag het zeggen ;)

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan het daar niet aan liggen(temp.+circ.)Als ik het wist zou ik het zeggen!Ik ga even snel foto's maken,check over paar minuten. Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het zo bekijk lijkt het me een kwestie van oudere bladeren welke ze aan het afstoten is.Dit kan omdat er een klein tekort aan verse lucht tussen het bladeren dek zit en dan is het eerste wat de plant doet haar oudere bladeren eraf gooien.Waarschijnlijk zijn het de bladeren welke ook paarse steeltjes vertonen,dit kan uit een periode van de voorgroei komen.

 

Ik zou me er niet zo druk om maken en gewoon dat lelijke blad weghalen,veel functie hebben ze niet meer en hierdoor komt er toch wat meer ruimte.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei, k hoop voor je dat ze zich er doorheen slaat... Verder weer een mooi veldje hoor :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx sannie! Zoals jij het stelt zou kunnen kloppen, dat verklaart alvast waarom ik dit iedere keer heb in scrogg & de bloei lijkt het niet te benadelen..

Met al dat slecht blad eruit zal het veld ook anders oogen :innocent:

Dat het aan de grond zou liggen is ook zowat uit te sluiten, want ik gebruik iedere keer een ander recept..

 

tnx tomas! Mjah ik hoop het ook, maar ik ben er om 1 of andere reden gerust in... ;)

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

als die klaar zijn zal je wel een groot droognet nodig hebben, :innocent:

 

mooi zo met 1 plant

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ik hoop het ook, dat netje zal allesinds goed van pas komen :innocent:

Nog es bedankt patpot :)

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

The One F2 stek , buiten dus :) , 5 weken bloei..

En zoals gewoonlijk, toprot, meeldauw, trips..voor de rest gaat het prima :lol:

 

med_gallery_7284_2015_279900.jpg

med_gallery_7284_2015_123929.jpg

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige plant ,mooie kleuren..good luck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx Azarias! veel geluk zal ook nodig zijn, net 4 topjes uitgeknipt met rot, budrot rukt stevig op...

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 35 12/12

 

Niet veel te melden..de Jack bloeit rustig op haar gemakje verder.. :D

Vergeling nog altijd aanwezig :smoke

 

med_gallery_7284_2015_424691.jpg

 

med_gallery_7284_2015_313727.jpg

 

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Jack gaat lekker,mooi dicht veldje toppen :) .Sterkte met de budrot bij The OneF2!Dacht ik dat ik lekkere dikke stammen had :smoke .,komt de scrogger @tijger voorbij :D .

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Aad! ja die rot..ik zal er zeker een paar 10tallen gr afhalen & das meer dan genoeg vr mij :smoke

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...