Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

snellehenk

Cool Tubes Nachtmerrie

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik heb 6 cool tubes van 600 w, ik heb alles geprobeerd maar krijg die dingen niet gecoold.

Ik heb er 2x een 375 kuub afzuiger tussen gehangen maar zelfs de tube die het eerst achter de ventilator zit wordt veel te heet. hierdoor loopt de temparatuur op tot 39 graden in de ruimte.

Ik heb een aanzuigen van buiten, heb ook koud lucht door de tubes geblazen, maar zelfs dan wordt de eerste tube al te heet. Ik heb ook een afzuiger van 2500 m3,. en daar de tubes op aangesloten, maar dan nog te heet.

Kan het aan de bulbs of zo iets liggen? ik wordt er gek van. Mijn broer heeft 3 tubes en kan ze prima koelen met 1 buisventilator. Mij lukt het niet.

 

HELP HELP HELP. ben nu al 2 maanden aan het kloten en alles aan het aanpassen maar lukt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( Dit klopt dan niet Henk.

 

Blaas je de lucht van buiten je hok helemaal door de tubes heen en dan weer er uit of trek je de lucht uit je hok en dan door een filter???

 

foto,s zouden ook helpen :nerd

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

van buiten , dan er doorheen en weer naar buiten, maar de tubes worden zo heet dat ik ze niet kan aanraken. er gaat 2x 375 kuub doorheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das niet goed.

 

Hoe lang is het voor dat het weer naar buiten gaat je lucht en dan bedoel ik door hoeveel meter slang moet je heen blazen.

 

Normaal is het zat wat je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

dat is nog geen 3 meter. Ik snap er niks van. Ik heb van alles geprobeerd, om de 3 lampen zit nu een buisventilator van 375 m3. Die worden zelf ook te heet omdat ze tussen 3 lampen hangen.

 

Het lijkt mij dat de tubes makkelijk gekoeld moeten kunnen worden, maar ik kan ze niet eens aanraken zo heet zijn ze. Zelfs 1 buisventilator op 1 tube koeld hem niet genoeg om aan te raken.

 

Ik heb ook een box ventilator van 500m3 op de tubes gehad, werkte ook niet.

 

Kan het zijn dat er verkeerde bulbs in de tubes zitten?.. ofzo iets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word je buis ventilator heet??

 

Is het niet afgesloten of zo.

 

dit kan nooit er zit wat fout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zitten 6 lamen achter elkaar, na 3 lampen zit er een buisventilator, deze zuigt dus de warme lucht van de eerste 3 en blaast deze door de volgende 3. aan het begin zit er 1 die blaast door de eerste 3. beide ziijn buisventilatoren van 375 m3. Maar zelfs als je 1 ventilator door 1 tube laat blazen wordt deze nog zo heet dat hij niet aan te raken is. ik snap het niet. Ik heb ook een afzuiger van 2500 m3, deze heb ik laten blazen door de tubes, dus de uitlaat verdeeld in 2x 125 (van 250) en zelfs dan wordt er niet genoeg gekoeld.

Ik begin te denken dat de bulbs ofzo niet juist zijn, kan dat? omdat mijn broer gewoon 3 tubes koeld met 1 buisventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh hij mag er niet tussen zitten

 

drie achter elkaar en dan eruit.

 

Nu heb je een blokkade

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

ja maar, zelfs 1 ventilator op 1 tube krijgt het ding niet koel.

dus er is iets niet goed, de hele opzet van een cooltube is toch dat hij koel bliijft?

als ik een 500 m3 door de 6 tubes laat blazen worden ze ook niet koel... dat kan toch niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag nooit meer dan 3 tubes achter elkaar zetten. Wat warm worden ze wel overigens hoor, maar 39 graden is wel wat veel. Je zuigt je hok wel goed af verder?

 

Heb je er misschien een filter op zitten? Niet doen! lucht van buiten halen heb je ook geen filter nodig. Ik zou zeggen, slang van buiten je hok (zo kort mogelijk natuurlijk) op de eerste, met nog twee doorkoppelen en op een fan, aparte uitlaat. Dus twee inlaten en twee uitlaten. Als jet het met één in- en uitlaat wilt doen dan heb je twee Y-stukken nodig van 125mm naar 160mm en die dingen zijn rete duur. Je hok apart afzuigen overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

ja maar, 1 tube op 1 ventilator werkt nog niet eens. je kunt de tube niet aanraken, dat klopt toch niet?

ik denk dat het ding te heet wordt. een verkeerd bulb ofzo?. is dat mogelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou heb ik je posts al 3 keer achter elkaar verbeterd wegens onnodig quoten, wil je dat nu alsjeblieft eerst even gaan lezen? Dit was al de vierde keer!

 

Heb je 600 watt VSA's op een 400 watt lamp staan wellicht? Ik neem tenminste aan dat je wel VSA's gebruikt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tubes werken niet prima, ik heb gewoon 600w lampen. philips. geen raar gedoe,alles in een keer gehaald bij de shop. Ik hoop gewoon dat iemand weet wat er aan de hand is. Ik krijg het gewoon niet goed. Heb echt van alles geprobeerd.

 

Dus. Nogmaals, 1 tube op 1 ventilator werkt al niet. Dat kan toch niet. Ik zal morgen even fotos plaatsen.

 

 

Er hebben ook al een aantal mensen naar gekeken, iedereen zegt dat het correct is aangesloten en dat de oorzaak dus onbekend is. Ik heb de buisventialtoren bij de shop van wietforum gekocht. De 375 m3 125 m2 ventilatoren. 1 ventilator die blaast door 1 tube krijgt hem niet koel. kan het zijn dat de bulb het probleem is

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien stomme vraag, maar de buisfan's niet verkeerd om aangesloten, dan hebben ze ook totaal geen kracht.

 

Indien de luchtstroom voldoende is mogen deze normaal niet zo warm worden, maar dat begreep je hier al neem ik aan.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor VSA's heb je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het zijn niet de bulben en ook niet de winkel waar je ze koopt en ook het merk niet.

 

1250 m3 op 3 lampen met 3 verschillende flensen op de afzuiger werkt 100% zekers ...

 

als alles correct is aangesloten dan werkt het heel goed.

 

:(

 

rukventilatoren zijn niet voor niets ruk.

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, zijn goed aangesloten. Er komt ook genoeg lucht uit de tube maar deze wordt gewoon zo heet dat deze niet te koelen is. Mijn broer heeft 3 tubes achter elkaar hangen met 1 buis ventilator, deze kun je gewoon vast blijven houden. Ik kan nog geen 1 tube koelen met 1 ventilator. Ook al zou deze zuigen in plaat van blazen dan zou er nog zoveel lucht door de tube moetem komen dat deze koel blijft. er komt ook genoeg lucht doorheen, maar de lamp genereert gewoon teveel warmte.... denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat voor VSA's heb je?

 

geef is antwoord ?

 

hoe zijn ze aangesloten ?

 

hoe werkt je stroombordje ?

 

2de hands vsa ?

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

buisvent-1cooltube-2ecooltube-3ecooltube=> uitblaas naar buiten ?

 

Wat is je opstelling gozer, you make no friggin sence !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's AUB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerel wat hang je dit hoog aan de boom, wat een paniek.

 

luister ik heb al een aantal kweeks gedaan met cooltubes en het zo als iedereen hier beschrijft een prima werkend systeem.

 

met cooltubes moet je je afzuiger dus laten zuigen en door het filter laten blazen.

 

dus niet door het filter aanzuigen en dan door de tubes uitblazen.

 

je hangt 3 tubes aan elkaar, je hangt je afzuiger eraan vast en op de uitgaande kant van je afzuiger zet je je filter.

 

het is anders als je gewoon in een kamer kweekt...waardoor je aanzuigt door je filter

 

korte uitleg:

 

een afzuiger kan zuigen en blazen

 

zuigen--------->afzuiger zuigt de lucht aan door het filter heen en blaast het uit in de vrije lucht

 

Blazen--------> afzuiger zuigt de ruimte af en blaast het door het filter heen.

 

nu kan je zelf kiezen welke opstelling je wil..en wat het beste is, maw waar is een afzuiger voor gemaakt?

 

wat kost hem de minste moeite en hoe gaat hij het langst mee.

 

 

succes The WhiZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet ook zo gauw niet wat het probleem van Snelle Henkie is.

En ik begrijp zijn paniek.

Als het bij zijn broer wel werkt, lijkt het me dat ie het toch precies hetzelfde aaansluit.

En anders dat doen en als het dan nog niet werkt, terug naar de shop.

Misschien is er iets mis met je afzuiger. Staan de schoepen (de bladen) verkeerd.

 

Maar een beetje off-topic

met cooltubes moet je je afzuiger dus laten zuigen en door het filter laten blazen.

 

dus niet door het filter aanzuigen en dan door de tubes uitblazen.

 

je hangt 3 tubes aan elkaar, je hangt je afzuiger eraan vast en op de uitgaande kant van je afzuiger zet je je filter.

 

Met cooltubes kun je beter blazen dan zuigen. Niet vanwege het rendement, maar omdat de zeer warme lucht door de afzuiger voor problemen kan zorgen. Let wel 'kan'. Hoeft niet.

Maar door de hitte kunnen schoepen en buizen lichtjes verbuigen waardoor ze gaan aanlopen (ervaring... :( )

Wat echter vaker schijnt te gebeuren: Het vet/olie van de lagers kan eerder uitharden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...