Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MacHaze

De Heerlijkste Hazes: A5 En C5

Recommended Posts

Eindelijk, een jarenlange droom dat uitkomt. De echte A5 en C5 mogen kweken. :specool

 

Ik heb een hok van 1x1x2.3m, de afzuiger is een 700 kub met een passieve inlaat dat verspreid wordt door de dubbele bodem doorheen de plantjes. Ik gebruik 15L potten met 3/4 mapito en 1/4 coco's, en omdat deze twee soortjes hoog worden, heb ik ze ingebouwd in de dubbele bodem. De potten staan zo nog steeds op 10cm boven de grond.

 

Als voeding gebruik ik de A-5 Supervoeding, waar ik vanaf de 7de of 8ste week met de stikstof afbouw ga beginnen. Ik gebruik er ook nog Canna Enzymen en BioNova Missing Link & Vital. De Ph staat op 5.8 en het Ec bij de laatste voeding was 1.6.

 

Als verlichting ga ik voor 1x600w Son-t pia en 1x400w MHI in een large Adjust-A-Wing reflector met 2 fittings. In een later stadium kan ik de 400w MHI vervangen door een Son-t Agro of een Son-t Pia, dat zien we dan wel. Leek mij wel leuk om dit ook uit te proberen en zo de hazekes lager te kunnen houden.

 

Ze werden een tijdje voorgegroeid onder tl, en dan zo'n twee weken al onder MHI 400w met een neemolie behandeling.Deze week gaan ze op 12/12.

 

Updates zullen regelmatig volgen, heb daarvoor een Nikon D70s ter beschikking.

 

Adjust-A-Wing

gallery_7113_1764_103187.jpg

 

 

 

 

 

 

Overzicht van de plantjes

gallery_7113_1764_57589.jpg

 

 

 

 

 

 

Linkse kant

gallery_7113_1764_70950.jpg

 

Rechtse kant

gallery_7113_1764_116912.jpg

 

C5 Close-Up

gallery_7113_1764_3046.jpg

 

 

 

 

 

 

A5 Close-Up en C5 op de achtergrond

gallery_7113_1764_741342.jpg

 

 

 

 

 

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Machaze,

 

Ik ga er de komende 14 weken even voor zitten en kijken wat het wordt

aan je camera zal het niet liggen.

 

Succes

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit , machaze. Ben errug benieuwd hoe ze het gaan doen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Freud.

 

De spreader is al bevestigd onder de 600w lamp. Voorgroei gebeurt enkel met de 400W MHI.

 

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites
de A5 supervoeding is dat de nutri flora eigenlijk hetzelfde

Yep, voormalig Hydro Agri Sluiskil, nu Yara. Of verklap ik nu het geheim van de smid? :specool

 

Supermooie hazen MacHaze! Dat belooft wat! Veel succes en ik ga je absoluut volgen... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik nou op die laatste foto dat je er al eentje hebt geknakt overigens MacHaze? Veel succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je!

Succes ermee hè!! ;)

 

Altijd gaaf als je je droomsoortje mag kweken toch :specool :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man ik ga je volgen...

was jij het niet die eerder een verslagje was begonnen met haze soortjes in een aardebak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup: Ja, ik ben al begonnen om te buigen en knakken. Deze week nog zo'n groot net erbij, om nog wat meer bij te sturen, want ik werd verwittigd dat ze reuzachtig kunnen worden. :specool

 

@ Tomas: ja, ik had dat aardenbakje gestart met de Kalimist-SSH & SourNL x NevilleHaze, maar heb die kweek niet verder gedaan. Heel dat hokje aangepast want ik was er niet tevreden van.

 

Deze keer zal het verslag tot op het einde gezet worden, het hokje is prima en werd reeds 1x getest. Ik heb mijn fototoestel altijd bij de hand.

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee machaze,

 

 

ziet er lekker uit daar! :specool mooie planten heb je staan. die dubbele wing ziet er ook super uit! ;) ben benieuwd hoe dit zich gaat onwikkelen, vooral met die 2 verschillende lampen die je gebruikt.

 

 

hoi! de glazenwasser :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je haasjes :specool

Je hebt in ieder geval een goede begeleider ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mac,

 

Succes toegewenst van deze haze liefhebber.Gelukkig ben ik nie de enige hier met deze afwijking.

De opzet ziet er prima uit dus dat gaat allemaal wel goed komen.

Ik volg het op de voet.

 

Greetz,

 

A-5.

 

 

 

 

 

Succes met je haasjes :specool

Je hebt in ieder geval een goede begeleider :huh:

 

greetz sannie

 

 

Oja,wie dan? ;)

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ze nogal doorgroeiden, en om de twee verschillende soortjes op dezelfde hoogte te houden heb ik ze wat zitten scroggen.

 

Op 27 maart werden ze op 12/12 gezet. Ec staat op 2.0 en Ph op 5.8

 

Ze krijgen nog een neemolie behandeling totdat de eerste bloemetjes tevoorschijn komen, daarna blijf ik BioNova Vital in het voedingsvat geven tot de zesde week.

 

Groeten,

MacHaze

 

gallery_7113_1764_43921.jpg

 

gallery_7113_1764_122694.jpg

 

gallery_7113_1764_101669.jpg

 

gallery_7113_1764_45769.jpg

 

gallery_7113_1764_44069.jpg

 

gallery_7113_1764_570785.jpg

 

gallery_7113_1764_38984.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dubbele Adjust.A.W. is echt mooi. Maar hij is zo groot, dat-ie bijna de hele oppervlakte nodig heeft.

Heb je geen hoge temperaturen onder je kap ?

 

Die kappen worden toch ook heet ? Dan zou ik dat snoertje er wel af halen.

 

Verder mooie planten. Ik hoop dat je ze een beetje in toom kunt houden. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of je al eerder zulk(vergelijkbaar!) soort sativaas heb gekweekt,maar denk dat je volgende week het net er weer tussenuit kan knippen! :verrygood

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

machaze,

 

dat word een waar smulfestijn kerel.

Je hebt al onmiddellijk het beste van het beste in huis.

Om uw geluk te vieren ga ik een mex haze paffen. :verrygood

 

succes met je kweek, tot nu gaat het uitstekend.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Soca:

de reflector wordt inderdaad wel heet, maar voor de foto's heb ik de ketting waar de kabels aanhangen even moeten verhangen...

 

De reflector neemt inderdaad bijna heel de plaats in beslag, 85x70cm op een ruimte van 98x98cm, maar door gebruik van een dubbele bodem en die circulatie ventilator onder de kap is de warmte heel goed onder controle te houden... Binnenkort komt er nog zo'n tweede circulatie ventilator bij, als de warmere dagen zullen komen... :P

 

@ fotografe:

ik heb wel ervaring met de meeste hazes van de zaadbanken, maar zo'n kanjers heb ik inderdaad nog nooit gehad... Het netje dient enkel ter ondersteuning en het (een beetje) gelijk houden van het veld, we zullen wel zien wat er van komt... :(

 

Updates zullen sneller volgen want deze plantjes evolueren supersnel en goed, en we gaan tot het einde... :verrygood

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16:[/u]

 

Het netje is al goed volgeraakt, het binden is voorbij en het knakken, kraken en buigen is gestart...

 

Heb wel tekens van spint gezien, dus heb ik in dit vroeg stadium masai nog gebruikt... die neemolie bleek niet te werken... :(

 

Op het moment van de foto's zag ik nog wat wit résidu van de masai, dus heb ik nog eens mooi afgezuurd water gespoten erna, ,om deze af te wassen.

 

Ec staat op 2.1 en Ph steeds op 5.8

 

Overzicht

 

gallery_7113_1764_117514.jpg

 

 

gallery_7113_1764_178587.jpg

 

 

Links

 

gallery_7113_1764_211368.jpg

 

 

Rechts

 

gallery_7113_1764_143020.jpg

 

 

Lampenkoeling

 

gallery_7113_1764_183307.jpg

 

 

Enkele snapshots

 

gallery_7113_1764_67955.jpg

 

 

gallery_7113_1764_12828.jpg

 

 

gallery_7113_1764_67405.jpg

 

 

gallery_7113_1764_39194.jpg

 

 

Groeten,

 

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow das gewoon Kunst!

 

mooi hoor ziet er netjes uit,

ben heel benieuwd wat je eraf gaat halen...

 

succes!!!

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...