Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Saen

Highlife Hennep Beurs

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik lees gister een stukje in de krant over de Highlife ging over een lamp die 60% minder stroom verbruikt

 

Citaat: (Harrold) Hij verkoopt lampen waar je wiet mee kan telen.Op zich niet zo bijzonder maar deze lampen verbruiken 60% minder stroom dan de gemiddelde lamp waar je wiet mee teelt "energiebedrijven" zullen niet zo snel in de gaten hebben dat je een wiet plantage thuis hebt ,omdat de lampen 2/3 minder stroom verbruiken dan de andere lampen, legt Harrold uit.

 

Wie heeft hier wat meer info over,kosten/waar kopen/naam enz

 

(ja het had miss makelijker geweest als ik er zelf was geweest maar ik kon niet ;) )

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit niet de LED man die voor € 1250,- een X aantal leds verkoopt?

 

48 watt en 500gram opbrengst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ben aandachtig de hele beurs over geweest, maar heb niets nieuws gezien. Dus zou het de man met de LED's moeten zijn, maar die verkoopt gebakken lucht...... of idd de spaarlampen. Maar je moet er wel weer drie op een vierkante meter hangen voor een leuke lichtopbrengst en dan is het dus helemaal niet zuiniger. In theorie is dat allemaal leuk, die beursverhalen, maar ga dan eerst eens flink rondneuzen op het net naar ervaringen. Want dan blijkt het vaak een stuk anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dit niet de LED man die voor € 1250,- een X aantal leds verkoopt?

 

48 watt en 500gram opbrengst ;)

 

Dat werkt toch prima,die kerel kan ook 25 11liter potten op 1m² zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED's zijn de lampen van de toekomst. Ze zijn er al in geslaagd om wit licht te creeëren met LED's. Deze dingen nemen maar zo weinig stroom dat het een kwestie van tijd is dat deze de markt gaan overnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal waarschijnlijk op dat kleine standje met die LED's doelen.

Trap er niet in.

 

Alhoewel LED's (en ook andere lampen) ongetwijfeld de toekomst zullen zijn, is het nog lang niet zo ver.

Het setje dat daar aangeboden werd, is een flauwekul set voor veel te veel geld.

De LED-jes die erin zaten hebben de verkeerde kleur, en het waren er veel te weinig.

Ze schermen altijd met cijfers en met NASA, maar alle claims worden (to op heden) niet waargemaakt.

NASA heeft weliswaar sla en andere planten gekweekt onder LED, maar niet tot hun eigen voldoening.

Er moet nog veel, heel veel research gepleegd worden.

 

Nogmaals: het is de toekomst, maar de 1ste paar jaar zul je het nog gewoon met HPS moeten doen voor het beste resultaat.

 

Overigens voor de opkweekfase worden wel al redelijke resultaten geboekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ging het om een omvormer die stroom bespaard, stand was links van de ledman 4/5 plaatsen.

Goed verkoop praatje had hij ook ,maar dat hadde de meeste.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

was dat niet die man die engels praatte? dat was een vsa die de lamp goed bleef aansturen ofzo en daardoor hoefde je "nooit" meer een andere bulb te gebruiken

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goed verkoop praatje had hij ook ,maar dat hadde de meeste.

De man van de led`s echt niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Ik heb heel even staan luisteren.

Iemand die snel geld wil maken, maar hij had geen idee waar hij het over had.

Hij zat ook te kletsen over Lumen terwijl bij LED's het helemaal niet over Lumen gaat.

Ik ben ook geen expert op dat gebied, maar dat heb ik ondertussen wel geleerd.

 

Overigens, als iemand er toch mee aan de slag wil: Op Ebay worden LED-modules verkocht die ook voor stoplichten worden gebruikt. (een heleboel rode LEDjes) Die zijn bijna identiek aan LED-lampen die als groeilampen worden verkocht. Er ontbreken alleen blauwe LEDS,maar die koop je paar, op een printplaatje en je hebt hetzelfde als de dure LED-groeilampen.

Ze zijn overigens bijna even waardeloos :-)

 

Over verkooppraatjes op de beurs: De mannen van de Can-koolstoffilters vertelden dat een filter 20 % MINDER capaciteit moet hebben als de afzuiger. Dus 1000 Kuub afzuiger wil zeggen een 800 Kuub filter.

Terwijl iktoch al jaren hoor dat de capaciteit hoger moet zijn....

Hun argument: "Anders gaat de lucht er te langzaam door heen en worden de geurdeeltjes niet opgenomen"

 

Volgens mij zitten ze ernaast, maar he, wie ben ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die man van de Led's hield bij mij ook een onwijs verhaal op, wat ik overigens wel interessant vond. Maar ik was zo knetterstoned, dat het enige wat ik erna kon zeggen was

 

"Zo....Eh....Das lachen..." Echt supersuf, maar wel lachen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,

 

het ging om een digitale vsa in plaats van de gebruikelijke magnetische vsa.

 

Ik heb een topic opgezet om te vragen of iemand dit verder heeft onderzocht, hier

 

Maar eigenlijk kwam niet veel reactie. Zeker gezien het lange verhaal over vsa's in de electro hoek had ik wel verwacht dat men dit zou bekijken en vergelijken.

 

Volgens de verkoper en vrouw-met-nep-tieten zou het verbruik lager liggen van de vsa( wel de helft lager!!) en zou de levensduur van de lamp hierdoor bevordert worden.

 

Helaas gaat het om een Israelische producent, dus wellicht hebben deze of gene principiele bewaren tegen handel met deze gasten??

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

"digitale VSA 's " ?? ik denk dat jullie electronische bedoelen.

 

 

 

Je zal waarschijnlijk op dat kleine standje met die LED's doelen.

Trap er niet in.

 

Alhoewel LED's (en ook andere lampen) ongetwijfeld de toekomst zullen zijn, is het nog lang niet zo ver.

Het setje dat daar aangeboden werd, is een flauwekul set voor veel te veel geld.

De LED-jes die erin zaten hebben de verkeerde kleur, en het waren er veel te weinig.

Ze schermen altijd met cijfers en met NASA, maar alle claims worden (to op heden) niet waargemaakt.

NASA heeft weliswaar sla en andere planten gekweekt onder LED, maar niet tot hun eigen voldoening.

Er moet nog veel, heel veel research gepleegd worden.

 

Nogmaals: het is de toekomst, maar de 1ste paar jaar zul je het nog gewoon met HPS moeten doen voor het beste resultaat.

 

Overigens voor de opkweekfase worden wel al redelijke resultaten geboekt.

 

Er bestaan al power leds die 40 watt aan electrisch vermogen per stuk ontwikkelen ,ze zitten dan ook op een koelplaatje gemonteerd. Maar dat gaat er op lijken. De Chinezen zijn nu ook volop bezig met het verbeteren van led . In de LED sektor verwacht me in ieder geval grote groei best kans dat we de natrium lamp over en tijdje kunnen gaan vervangen voor leds .

 

Waarom zou er niet met lumen worden gerekend bij leds trouwens ? Dat is volgens mij onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je volledig gelijk in atmo,

Hoe meer lumen een ledje heeft, hoe duurder zelfs.

 

Maar laat ons nog ff wachten en binnen paar jaar ....

 

Je kan echt zelf veel lezen via google over leds:

wikipedia, ...

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat LED's (en andere lampen) de toekomst hebben.

 

Maar bij de kweek om planten gaat het vooral om de kleur, de golflengte.

Bijvoorbeeld in het bereik van 435 nm (blauw) en 670 nm (rood)

Bij een HPS lamp is er een boel waste. Golflengten die door de plant niet of nauwelijks van nut zijn.

Bij LED's zou je vooral die golflengten kunnen toepassen die voor een plant van belang zijn.

Dus met het gelijke aantal Watts een hoger rendement aan bruikbaar licht.

 

Lumen is een uitdrukking in waarden die voor het menselijk oog waarneembaar is.

Voor de plant doet dat er eigenlijk niet toe.

Voor zaklampen en dergelijke waar LEDs in gebruikt worden wel.

Maar bij een plant gaat het er om dat je voldoende licht hebt in de juiste kleur, de juiste golflengte.

 

 

Een heleboel witte LED's zouden meer Lumen opleveren, maar zou toch voor de plant minder opleveren dan een aantal rode en baluwe LED's.

 

Er is veel over te lezen op het net, maar als je je erin verdiept zie je soms door de bomen het bos niet meer. In het begin denk je: dit is het ! . Maar dan komen de mitsen en maren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Atmosphere,

 

Nu ben ik helemaal niet technisch genoeg onderlegd om een oordeel te kunnen geven over de Uplux Ballast. En heb dus ook maar een vraagje gesteld in de electrohoek om opheldering. Ik was namelijk zelf zeer verrast door het verhaal.

 

Lees het volgende van hun site maar eens:

 

"DIGITAAL Vs. OUD MAGNETISCH

 

Het gebruik van de UpLUX digitale ballast verzekert meer licht terwijl dezelfde HPS of MH lampen gebruikt worden. Het licht dat geproduceerd wordt door de UpLUX digitale ballast is helderder en geconcentreerder dan het licht dat geproduceerd wordt door de oude magnetische ballast. "

 

De website hier

 

 

Maar hiermee kunnen ze natuurlijk een electronische VSA bedoelen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hun site beweren ze dat de lichtopbrengst met de huidige vsa's direct minder wordt, al na 1 uur(?!): grafiek

 

Dat lijkt me sterk. Het verschil zou dan niet direct in meer lichtopbrengst zitten, maar in langer de zelfde lichtopbrengst. Aangezien een nieuwe bulb 35 euro kost, en het nieuwe type vsa vast (veel) duurder.

 

Wat wel interessant is (als het waar is), is een iets verminderd stroomvebruik. De spoel vsa (magnetisch, huig type) verbruikt 'extra' stroom t.o.v. dit nieuwe type.

 

Ik bel ze even voor prijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klopt dat ze beter zijn , maar nieuw zijn electronische ballasten niet. Het is het principe van hoogfrequent gebruiken voor het verkrijgen van de gewenste spanning. Hierbij treden veel minder verliezen op als bij 50 HZ .

Share this post


Link to post
Share on other sites

stond ook even te praten met de man van UpLUX en vroeg hem ook de prijs en die is 250 euro vond het en vind het nog steeds veel te duur dan maar af en toe me lamp verwisselenen een iets hogere stoom kosten

 

groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net bij de growshop gekeken,

 

220,- heb je 1 lichtunit die 10.000 uur mee gaat, het zijn idd tl buizen van philips 5 of 6 op een rij (heb niet goed gekeken)

350 gram opbrengst. De verkoper vertelde mij dat dit systeem ook een prijs had gekregen dit jaar op highlive.

 

Er zou ook een systeem zijn van een b-merk waarmee 300 gram was gehaald.

 

Verbruik was bij continu branden 200W. Laat je nou 300 gram halen dan doe je het best goed met 1,33 gram/W

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mail naar onze led man is onderweg...

 

Spectrum Reflex voelde er niks voor om de kast te laten testen in ieder geval, wat al genoeg zegt volgens mij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...