Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tony montana

Tl Vs 250watthps

Recommended Posts

Ik heb nu een zaaiingen hokje waar ik in voorgroei.Nu zit ik te denken om de 8 x18watt tl's te vervangen voor een 250watt hps.Aangezien ik met die lamp geen ervaring heb vraag ik het hier even.

 

Hokje is in totaal 50cm hoog,hangt een 100cub afzuigertje in.Is een 250watt geschikt hiervoor?

 

 

groetjes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tony, HPI, is geschikter voor groei dan HPS, en denk niet dat je deze met een 250watter gaat afbloeien toch :specool

 

gr.speed

 

alleen hopen dat het niet te warm wordt! (lees rekening houden met de warmte :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

250w HPS is prima om voor te groeien, het zal sneller gaan dan onder TL.. alleen is de hoogte die je hebt nogal beperkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 cm hoogte is niet veel en een 250 watt is voor zo een kleine ruimte erg warm.

lamp 20 cm, bakjes 10 cm. er blijft dus maar iets van 20 cm over tussen de verse plantjes en je lamp. als je ooit over gaat op stekken is deze afstand af te raden. bij zaaiilingen kan het nog wel, maar de warmte is echt een ding waar je rekening mee moet houden, zeker in de zomer! ik raad het daarom af.

 

maar als je een goede afzuiging hebt kan het, maar ik denk dat tl in de juiste kleuren mooiere plantjes geeft (ook blauw in het spectrum) en minder hitte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat je hoogte wat te beperkt is. Een lamp met kap (en bevestiging) neemt behoorlijk wat ruimte. Bovendien: als je lamp zó laag hangt is het oppervlak wat hij belicht ook klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oppervlakte hoef maar 50x50 te zijn.Maar ik kan beter de tl's laten hangen?Ik heb namelijk het vermoeden dat op hpi/hps de planten sneller groeien als onder tl.

 

Mischien verdubbel is straks gewoon het aantal tl's.Toevallig iemand die weet of er travo's zijn waar er meerdere opkunnen? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...