Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Ontkiemen Van Zaden In Pitpot

Recommended Posts

Het bovenste plaatje van die link lijkt er wel op, maar is van het merk Cultilene en niet van de 'Pit Pot Italianos' toch? :verrygood

 

Ze hebben ze wel hoor, ik heb ze pas daar gekocht. Wel goed aangeven welke je wil, want ik had in eerste instantie gewone steenwolblokjes gekregen (is naderhand op zich wel goed opgelost).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jan de Ripper, thanx zal ze eens een mail sturen om misverstanden met bestellingen te voorkomen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga binnenkort ook zaden ontkiemen op deze methode, maar ik heb nog wat vraagjes eigenlijk. Ik heb m'n zaden al een tijdje via een andere leverancier, dus ik heb geen bacto, pitpots, etc.

 

Ik ben nu dus van plan om de zaden in zaai en stekgrond te ontkiemen in turfpotjes. (dit heb ik iig al in huis) Ik kan toch ook prima een rhizotonic oplossing gebruiken om de grond en seramis te bevochtigen?

En moet ik de propagator af en toe luchten, of de schuifjes open zetten? En kan ik ook hydro-korrels gebruiken ipv seramis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn meerdere manieren om te ontkiemen en de manier welke jij aangeeft gaat ook prima.Ik lever deze producten bij om de klant en mezelf te waarborgen dat er een zo hoog mogelijke ontkieming plaats vind.

Let wel op met die turf potjes wbt schimmelen.De eerste dag de shuifjes dicht en hierna openen,let wel op dat de aarde niet uidroogt.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de pitpotjes in een propagator zet, moet er dan direct een TL op, en op 24 uren of 18 uren licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er moet direct verlichting bovenop.Bij 24 uur heb je een mooie kontinue temperatuur :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dit is vast het resultaat na 22 uur !!!!!!!!!!

med_gallery_7274_1928_230678.jpg

 

 

 

er zijn er meer maar die zitten iets dieper ,jeetje wat een geweld van de ,the young one,s :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7274_1928_409742.jpg

 

 

 

46 uur later :( ,staan onder tl lamp ,zometeen gaan ze lekker buiten spelen ,tussen de cocaplanten :nerd

 

sannie dit is ff voorbeeld ,ga je topic niet vervuilen met dit soort foto,s :) :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen vervuiling hoor :(

Foto's hadden iets kleiner gemogen :nerd

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt goed uit gaat als een tierelier

heb vd week lowrider zaden besteld bij sannie shop, heb ze vandaag thuis gekregen :innocent:

hopen dat het bij mij ook zo goed gaat

nog bedankt voor de freebees :D

 

greenstuff :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft aan dat de pitpots een ph van 5.5 hebben en dat je het beste water geven kunt van 6.5 zodat

je uitkomt op 6.0.

 

Maar waarom stellen ze die pitpots niet gelijk af op een ph van 6.0?, of zijn pitpots niet uitsluiten

voor onze dames bestemd.

 

Ik zelf ben het stadium voorbij, maar beter laat gevraagd dan nooit :innocent: .

 

grtz

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn idd meer soorten planten dan alleen wiet.Bijna alle producten zijn voor de "normale tuinbouw :innocent: Makt het nou uit of je afzuurd op 5.5 of op 6.Die ene druppel ph :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph 7 is 100 keer zuurder als ph 8 om een indicatie te geven over de schaalverdeling van de ph :innocent:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu zaadjes (freebees heriuana van Sannie ) in de pit pots staan.

De vorige ronde heb ik de zaailingen onder de grote lamp gezet (1 meter hoog) maar dit werd veel te warm (gekookte zaailingen)dus ik heb nu een kleine voorgroei ruimte gemaakt met twee kleine spaar lampjes van 7 watt. (dat is 30 watt normaal per stuk)

Ik heb nog een extra fitting en zou er nog een lampje bij kunnen zetten

maar gezien mijn vorige ervaring (snik) ben ik wat voorzichtiger geworden.

De temperatuur is constant rond de 22-23 graden en de luchtvochtigheid 60%.

Als de zaailingen ontkiemt zijn zet ik ze over in kleine potjes op 18-24 in deze voorgroei ruimte.

 

Kan ik de hele Pitpot zo over planten in het kleine potje?(zonder het plastic ondergrondje natuurlijk)

 

Mijn andere vraag hoelang moet ik ze dan laten voorgroeien voordat ik ze onder de grote lamp zet, ik wil ze niet te hoog laten groeien en ik wil geen gekookte plantjes.

 

Het is voor mij de eerste keer dat ik binnen kweek en de eerste keer dat ik met zaailingen werk.

Ik vond verschillende visies op het forum (tussen de 8 dagen en de drie weken) en vraag me af

wat het beste is.

 

Het zegt het links al Groentje, waar ben ik aan begonnen?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zaadje ontkiemd is mag deze met pitpot en al in de aarde gezet worden.Je kunt van die kleine (10x10cm) potje kopen en daar kun je ze een week of 2-3 in voor laten groeien onder tl.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook mn zaadjes aant ontkiemen, onder een 600 watt.

Ik had ze er iets te dicht onder gezet ;).. pitpots droogte wel erg snel op ...gelukkig had ik het op tijd door :nerd

Nu na 4 dagen zie ik witte puntjes boven komen, lijkt mij wat langzaam gaan.. mn temperatuur is constant 26 graden, water afgezuurd naar 6.5.

Ik kan mn plantes straks to ook voorlatengroeien onder die 600 watt?

 

Gr. Anne

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Anne

Onder een 600 watter droogt een pitpotje zo op

Hierboven in de stickie's staat een beschrijving hoe je de pitpot kunt gebruiken.

Voorgroeien onder een 600 watter gaat prima als je je klimaat maar in de hand hebt.

 

succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey heb ff je sticky gelezen over de pit potjes sannie ( ik had het al is eerder gelezen maar had er eigenlijk geen oog voor ) ik zie dat die dingen best goed werken een maatje vna me gebruikt ze ook en danm vooral die 50/50 verdeling van vocht en lucht is ideaal.

 

ik moest wel ff wat door lezen voordat eidnelijk de vraag bij mij als eerste binnen schoot werd beantwoord:P

 

ik vroeg me dus af of je de ontkiemde zaadje / zaaingen met pitpot en al in een groter pot met aarde kon zetten of dat je het potje van de zaii moest af halen

 

maar het is tog het eerste ??? dat je ze na opkomst met pitpot en al de grond in kan stoppen ???

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is juist de bedoeling dat je ze met pit-pot en al in de grond zet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

op deze topic na kon ik het ook niet vinden hoor:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan zijn er meerdere keuze-mogelijkheden om deze weg te zetten.Een erg makkelijke manier is door tony montana uitgevonden om de pitpots in de bijgeleverde strijkzak te ontkiemen en met prima resultaat :whistling

 

Veel succes met ontkiemen

 

greetz sannie

 

Ik zou zeer binnenkort beginnen met het ontkiemen van 10 X killing fields en 10 "specials"

Als ik dit in die zak doe, mag die dan gewoon direkt onder mijn natriumlamp (400W), groeiritme, 18/6.

Op basis van ontkiemen zou ik selecteren tot ongeveer 15 planten, met de uiteindelijke bedoeling er ongeveer 10 over te houden.

Hoe zit het met de temperatuur, ik kan wel een thermometer in de zak steken :smoke ?

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het ontkiemen zelf heb je niet zo veel licht nodig,met een hos lamp zul je de temp in zo'n zakje erg in de gaten moeten houden.Beter eerst ontkiemen en daarna overpotten en dan onder natrium.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello,

 

I have a question about the Pipots sold @ Wietforum.nl shop:

 

Thay say it's 10euros for 20 pieces, is that 20 pitpots only for 10euros ??

Or is what they call "a piece" a board with 3x4 pitpots on it ??

Anyone already bought some here and can help ??

Would be appreciated ;-)

 

On the other hand they're sold at TheGrowshop.nl at 0.20euros (20cents) per piece...??

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...