Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kees A

Geen Voorgroei ?

Recommended Posts

Steeds vaker hoor ik dat mensen die het wat groter (=professioneler?) aanpakken, hun stekjes meteen na binnenkomst al op 12/12 zetten.

Op dit forum lees ik echter dat de meesten hier een veel langere periode groeien. Het kortste wat ik als advies kon lezen was 3 dagen. Maar 2 weken wordt als meeste genoemd.

 

* Wat is de reden dat de profs ze meteen in de bloei zetten (los van de korte hoogte die de planten waarschijnlijk zullen krijgen)

* Heeft iemand ervaring met de boel meteen op 12/12 zetten?

* Wat is jullie mening?

 

Ik heb met de zoekfunctie getracht antwoorden te vinden, maar helaas....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kees ga is beter lezen en dan merk je dat je wel hebt gelezen maar ergens de clou hebt gemist.

 

zaad op 12/12 prima

 

stekjes ?

 

nou die hangen meestal slap nadat ze geplant zijn want tijd is geld voor de wolf ...

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb helemaal niks gelezen. Dat is het nou juist. Er is niks over te vinden (tenminste mij lukt het niet)

Maar er wordt wel over gesproken oa in de growshop.

De 'profs' krijgen hun stekjes binnen en stellen dan meteen de lichtcyclus in op 12 uur licht, 12 uur donker.

 

Wat het overigens is op forums zoals deze dat elk antwoord meteen met een sneer moet beginnen, is me een raadsel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

 

Tijd is geld voor de profs inderdaad. En meer planten per M2 met allemaal 1 hoofdtop kweken, gaat sneller. En als je ze meteen op 12-12 zet duurt het toch nog wel een paar dagen voor ze daadwerkelijk bloeiverschijnselen. Het is best mogelijk om te doen. Goede stekken kan je echt wel in de bloei zetten. Dan krijg je veel plantjes die iets minder wegen maar door de hoeveelheid planten maakt dat niet echt uit.

Veel mensen op forums zoals deze zien het meer als een hobby en dan is het leuk om zoveel mogelijk gram per watt of per plant te halen. Dat bereik je met voorgroeien, toppen, fimmen scroggen en dergelijke, dus daarom lees je daar hier meer over.

 

Groetjes Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de stekke gelijk op 12/12 zetten..en zow heel veel stekke onder 1 lamp proppe om binnen de 8 a 9 weken te kunne oogsten.

Minder stekke vragen om voorgroei om hetzelfde rendement te kunne draaien..

 

De meeste soorten groeien toch nog wel een week of 3 door nadat je ze op 12/12 hebt gezet.. hiermee rekening houdend hoe hoog je lamp kan hangen.

 

deze ging meteen de bloei in.

dscf2699wh2.jpg

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=23491&st=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank Freud & Dokkie,

 

Als ik het zo snel goed begrijp doen ze het dus om...

- de tijd tot de oogst in te korten. Omdat ze de 2 weken voorgroei achterwege laten wordt de totaaltijd ook 2 weken korter.

- om minder werk te hebben: geen scroggen en andere arbeids-intensieve bezigheden.

 

Maar om het rendement toch hetzelfde te laten zijn, zetten ze meer planten per M2.

Over welke aantallen hebben we het dan: 25 per M2 ? 36 per M2, of misschien wel 49 per M2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 1liter potjes kan je er wel 100 op 1m² zetten.5gram de stuk en je zit al extreem hoog in je totaal gewicht.

 

Kost je alleen wel een berg stekken.

 

Mooiste zou dus zijn om ze in een kast onder tl te kunnen voorgroeien,dit in combinatie met hoge dunne potjes van 2 a 3 liter zou je de gram per watt makkelijk moeten kunnen halen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou bv. 25 de m2 plaatsen en 1 week laten voorgroeien

ideaal plantjes worden ongeveer 50 cm hoog

minder knipwerk,enz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp dat iederen zijn eigen methode heeft. En dat is het mooie van deze hobby.

Maar ik ben nu juist zo benieuwd naar de methode ZONDER voorgroei.

 

En naar aanleiding van de antwoorden van Freud en Dokkie naar het aantal planten dat je dan per M2 zou kunnen neerzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk zal het mekaar toch niet veel uitmaken.

Of jij nou 6x per jaar bijv. 2kg oogst of 4x per jaar 3kg.

Naar mijn weten is jou opbrengst op jaarbasis gewoon gerelateert aan je lichturen, hoe je ook kweekt.

Als jij dus van snel geld houd, ga lekker vlot op 12/12 zitten, maakt t je niet veel uit en zie je het als een leuke bijverdienst en meer niet, wacht dan lekker.

 

Persoonlijk denk ik dat het beter voor een plant is om hem voor te groeien.

Overdreven gezien zet je een baby ook niet direct op biefstuk met gebakken aarappelen.

Misschien zal het uiteindelijk ook ten kostte van je kwaliteit van je wietje gaan.

 

Toch suc6 met wat je ook gaat doen.... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@defQon Soldier:

Wat je daar zegt klopt niet helemaal, je bent meer geld kwijt voor stekken, maar dat weegt niet op tegen 2 weken voorgroei-stroomverbruik. Bovendien is het arbeidsintensiever om voorgroei te hanteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als hobby kweeker met 2 lampjes en 50 plantjes eronder kan je niet meer zeggen dat het voor eigengebruik is .onder de 10 nog wel.dus wil en kan je de de gevolgen dragen gewoon doen :whistling als je sneller wil oogsten kan je ook met vrienden het voorgroeien deelen.ps k2 zetten ze er wel 36 per m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe dit niet om zoveel mogelijk meiden onder 1 pit te proppen, maar om elke twee weken een paar meiden te stekke en naast de rest onder de lamp te zetten.

Effect, elke 2 weken oogst.....

 

De Groene Golf..

 

Het is belangrijk dat het tuinprofiel gelijk blijft wil ik een leuk beetje weit pakken elke 2 weken.

Deze Soort NewBerry is uitstekend hiervoor, ze groeid bijna niet door na de omschakeling dus het tuin profiel blijft mooi gelijk.

De dames aan de linkerkant van me kastje zijn klaar,schuif de boel op en aan de rechterkant zet ik der weer een aantal in.

verschil tussen de starters en die die rijp zijn is ongeveer 20cm...

 

Omdat ik verschillende soorten in 1 bloeikast afrijp ligt het rendement gram/watt op deze manier uit verhouding..

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dokkie,

 

Dat idee had ik ook al eens gehad.., en ik heb 2 hokken van 1x 600watt lamp,

dan zou ik van elke hok steeds de helft kunnen vervangen door nieuwe stekken, maar dan kom je volgens mij met je lv te zitten, en je voeding. dan zou je dus 4 verschillende soorten voeding/water gaan maken,

volgens mij is dat niet zo handig voor kleine kwekkers, als je erg groot bent en toch 4 kamers hebt ofzo dan zou het wel uit kunnen denk ik.

 

 

Groetjes Miss_stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...