Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dom Pachino

Matwey Buitenkweek 2007

Recommended Posts

Ik ga dit jaar ook weer een kweekje op zetten. Vorige jaar afgesloten met redelijke kloteoogst. 700 gram van 5 geknipte planten. 2 planten niet eens meer geknipt, omdat ze zooo laat klaar waren. Één van me planten begon zelfs pas in november met de bloei :)

 

Dit jaar ga ik het anders aanpakken. Ik ga proberen eigen stekkies te snijden. 3 moederplanten ga ik tussen nu en 2 weken planten. Die laat ik voor het raam 7 weken groeien. En zet ze in de loop van die weken in bloei. Dan snij ik van de beste plant mn stekkies. Ik heb het steken-topic doorgelezen, maar ik vraag me nog steeds af of je per sé een groeibak nodig hebt om de stekken aan te laten staan. Zou het niet lukken voor mn raam of in een terrarium met een 60 watt warmte lamp?

 

Als dit mislukt koop ik wel gewoon stekken. Deze haal ik begin mei op en zet ze vanaf 15 juni tot 9 juli in de bloei. Daarna ga ik namelijk 11 dagen naar Llorret de Mar :(. En ik probeer nog een lowbugdet kasje te maken en verder nog wat plantjes geurilla. Iemand op of aanmerkingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey matwey, 14mei is het ijsheiligen. Vele buitenkwekers houden dit "evenement" aan, met het planten van eventuele stekken. Na ijsheiligen komt er geen vorst meer in de grond.

 

Je hoeft niet per sé een groeibak te nemen. Vergeet niet dat een groeibak, wel zorgt voor een hoger aantal percentage van aangeslagen stekken. Zonder, heb je veel minder kans van slagen. Ik volg je. Groentjes Binky

Share this post


Link to post
Share on other sites

700 gram van 5 planten is toch netjes lijkt me? Ik hoop dat ik met zo'n gemiddelde ga eindigen dan be ik tevreden. Je hebt het toch wel over droog gewicht neem ik aan? Ben benieuwd wat je er dan dit jaar af gaat halen!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat had je vorig jaar voor soort en wat voor stekken wil je nu.Bij buitenkweek moet je met soorten kweken die vroeg klaar zijn.De meeste buitensoorten zijn pas in oktober klaar,dat vind ik te laat.

 

Koude nachten en vocht kan alles in een week vernietigen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey matwey, 14mei is het ijsheiligen. Vele buitenkwekers houden dit "evenement" aan, met het planten van eventuele stekken. Na ijsheiligen komt er geen vorst meer in de grond.

Zou ijsheiligen niet met het huidige weerbeeld meegaan en een maand of 1/2 eerder vallen dit jaar ? :specool

 

Doe je best dit jaar,Matwey :)

 

Ps. We verwachten hier dus wel een verslag.hè :(

(anders "moet" ik hem verplaatsen naar de outdoor vragen)

 

http://www.wietforum.nl/Succesformule-Voor...ken-t19457.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rich; Nog niks kunnen vinden dat het eerder is. Maar ik blijf het in de gaten houden. Groentjes Binky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard komt er een verslag. Is niet alleen leuk voor jullie, is ook handig als soort van logboek voor mij zelf.

 

Ik had vorig jaar, NLX stek en 4 Early Pearl stekken. Verder had ik een paar afgaan zaden. Ik heb trouwens alleen maar vrouwtjes gehad uit die zaden. Een enkele herma ertussen. Heb ze ook wel als goud verzorgd :)

 

Trouwens, als ik na +- 4 weken, 9 juli stop met verduisteren, gaat mn plantje dan weer uit de bloei? Dat zou wel kut zijn namelijk hebik strax een plant vol toppen met allemaal vage vervormingen doordat ie oppeens uit zbn bloeifase wordt gehaald :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 9 juli stopt gaan de soorten die jij kweekt weer in de groei.

Als jeindoor teelt kun je pas in september na 4 weken stoppen met verduisteren maar waarom stop je dan al.

 

Je kunt beter midden in de zomer 8 weken doen dan ben je verzekerd van wiet die eigenlijk beter is dan indoor,wel wat groener.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kleine update: Kas is bijna klaar, moet alleen nog het zeil erover heen doen. Zaden zijn binnen (purple power en double fun :nerd ) De grond rond de in de kas is bemest met kippenkorrels.

Ook heb ik powerplant stekjes weten te fixen, tenminste die ga ik over maandje ophalen. Wat raden jullie me aan, ik kan aan K2 en PP stekken komen..

Heb met beide planten geen ervaring, maar het zijn behoorlijk indoor soortjes. Welke denken jullie dat het beste voor buiten is. Ik neem thuis op mn balkon namelijk nog 5 plantjes, waarvan 2 stekken en 3 uit zaad. Ze komen in 65 liter kuipen, met all-mixx en 2 met kippenkorrels.

 

sorry voor mn kut post, in dit weer is het echt lekker om een J'tje te roken :(

 

Ow hehe t viel nog mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste pics, deze 10 purple zaailingen hebben eerste 1.5 week buiten gestaan maar ik vond dat dat niet snel genoeg vond, daarom staan ze nu sinds 5 dagen onder een 600 watter, dingen groeien als kool.

Ik vind ze nog niet er nog niet echt super uitzien, maar moet toch nog wel goed komen?

 

img1729sq5.th.jpg

 

img1727sq3.th.jpg

 

img1726jo2.th.jpg

 

img1730lf7.th.jpg

 

stekkies zijn NLX

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantjes wel, je raam zou ik echter maar liever geblindeerd houden met 600 watt natrium er achter B)

 

Ze mogen overigens wel naar buiten inmiddels hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp hangt nu 65 cm boven de plantjes, kan ik ze op 50 zetten of is dat teveel van het goede?

Substraat is trouwens 30% cocos / 30% wormenhumus / 40% potgrond.

Over een weekje gaan ze in 10 literpotten in dezelfde grond en daarna gaan ze naar 65 tot 90 liter potten, royalty mixjes en wat zelf gemaakte mengseltjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen verder :verrygood Ze gaan morgen dagje naar buiten daarna nog een paar dagen onder de lamp en na die dagen definitief naar buiten in 10 liters voorgroeien tot de voorbloei.

 

img1735nq2.jpg

 

 

img1734es0.jpg

 

 

//EDIT suffie63 : Ik heb de 2 foto`s in dit bericht aangepast, wil jij de andere foto`s doen ?

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn verzoeken we je om je foto’s op Wietforum te plaatsen. Hoe je deze foto’s eenvoudig in je topic kunt opnemen kun je lezen in dit topic Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke update'je, 3 NLX stekkies groeien snel, zelfs in dit bewolkte weer. (links een zaadplantje)

 

gallery_6564_2326_382053.jpg

 

 

 

En de 9 purple zaailingen, zijn sinds eergister overgepot in 8 - 10 liter potten en zitten in een mengsel van cocos, wormenhumus en potgrond. Ik vind ze nu nog wat lichtgroen, hopelijk trekt dat bij.

 

gallery_6564_2326_216249.jpg

 

 

 

Ow shit ik heb op advies van John Doe een fotoalbum gemaakt en daarmee ook de foto's hier neer gezet maar ik krijg ze niet groter..

 

// edit suffie63 : Ik heb de tn_ voor de foto`s weggehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekje later, NLX stekje in spaciekuipje met royalty mix gezet.

Verder heb ik op advies van atmo nu nog ff 2 zaadjes geplant, ben benieuwd wat dat gaat worden.

 

med_gallery_6564_2326_323001.jpg

 

 

 

 

 

Overgepote NLX stekje

med_gallery_6564_2326_379879.jpg

 

 

 

 

 

Andere 2 NLX stekken, gaan volgende week in 50 liters.

med_gallery_6564_2326_482306.jpg

 

 

 

 

 

2 purple zaailingen en 2 kleine double funs.

med_gallery_6564_2326_319685.jpg

 

 

 

 

Onbekende vrouw

med_gallery_6564_2326_157705.jpg

 

 

med_gallery_6564_2326_361958.jpg

 

Verder heb ik eigenlijk nog geen bladprobleempjes ontdekt, op deze foto's lijken ze wel een beetje lichtgroen, maar in werkelijkheid valt het wel mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door het mooie weer zijn alle plantjes hard gegroeid. De 2 NLX stekkies zijn overgepot naar hun laatste bestemming. Hopen dat de voorbloei zich snel zal tonen. Er zijn ook nog 5 lowriderzaden in de grond gegaan, kverwacht dat die morgen uit komen.

 

med_gallery_6564_2326_407958.jpg

 

 

 

med_gallery_6564_2326_422747.jpg

 

 

 

med_gallery_6564_2326_51467.jpg

 

 

 

Mooie brede double fun zaailingen

med_gallery_6564_2326_348719.jpg

 

 

med_gallery_6564_2326_331355.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit matwey :verrygood Die onbekende vrouw mag er best wezen.

 

greatz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ff kleine update. (deel 2 van mijn kweek) De kas is inmiddels klaar, geslaagd voor de windtest ook, hij had er totaal geen moeite mee :verrygood

Er staan nu 4 NLX en 3 PP in, daarvan zal ik binnenkort de foto's plaatsen, net als de foto's van de andere planten bij mij op het balkon.

 

 

gallery_6564_2326_19466.jpg

 

Hij is, want das moeilijk te zien op de foto, 4.5 bij 5 ongeveer en zo'n 3.20 hoog. Groot zat dus als het goed is.

 

1 van de planten: groeit mooi breed.

 

gallery_6564_2326_19055.jpg

 

Baal er alleen van dat 3 van de planten in de bloei zijn geschoten, ze zijn nu eindelijk weer normale bladeren aan het maken. Eerst waren het alleen maar van die lelijke misvormde vingers. Soms 1 aan een blaadje :D Nu maar hopen op wat beter weer.

 

Sorry trouwens voor de slechte kwaliteit foto's, maar ik had alleen mn mobiel bij me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 Weken na de laatste ''balkonupdate'' , de andere kant van de kweek, op het balkon.

 

Heb vandaag 3 purple's in hun eindbestemming gezet. Werd wel eens tijd en de voorbloei was pas sinds 3 dagen zichtbaar.

 

NLX plant # 1

med_gallery_6564_2326_4871.jpg

 

 

 

 

NLX plant # 2 (ziet er zo echt niet uit, mozaiekgenen??) Naja trekt later wel bij, vorig jaar had ik het ook bij mn NLX.

med_gallery_6564_2326_152433.jpg

 

 

 

NLX plant # 3

med_gallery_6564_2326_32147.jpg

 

 

 

 

Magere Hein, is een purple power, eergister 5 zijtakken getopt. Staat in 90 liter grond dat bestaat uit 20%cocos, 20% wormenhumus en de rest potgrond. Hopelijk wordt het nog een boompje met al die ruimte..

med_gallery_6564_2326_17700.jpg

 

 

 

 

2 purple planten in een 80 liter pot, gevuld met royalty mix.

med_gallery_6564_2326_323571.jpg

 

 

 

 

Tot slot nog 2 purple planten waarvan er 1 in de kas komt te staan en 1 in de volle grond.

med_gallery_6564_2326_159609.jpg

 

 

 

 

Heb in tegenstelling tot vorig jaar dit keer behoorlijk geinvesteerd in grond, hopen dat het resultaat er beter van wordt. Voeding ga ik alleen in de bloei geven, denk dat ze voorlopig nog meer dan zat voeding hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey waar zit je nou :nerd

Ik wacht ongeduldig op een update

met dit weer zijn ze wss aan het groeien als kolen :smoke

laat maar komen die foto's

 

zonnige groeten K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, wat een k***** weer joh :blink: Het lijkt ook niet snel beter te worden, desondanks zijn de planten wel gegroeid.

 

Vandaag is het een maand geleden dat ik de laaste foto's maakte van de planten in de kas. Je kan goed zien hoe ze gegroeid zijn. Toch had ik ze al een stuk groter gewild :whistling maar tis niet anders.

 

med_gallery_6564_2326_95569.jpg

 

 

 

 

med_gallery_6564_2326_46450.jpg

 

 

 

 

med_gallery_6564_2326_227482.jpg

 

 

 

 

med_gallery_6564_2326_45279.jpg

 

 

 

 

Dit waren allemaal PP's

 

En de kleine double fun.

med_gallery_6564_2326_238259.jpg

 

 

 

Ps, ik sta niet op de foto, das een vriend van me

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ze zijn best aardig gegroeid vind ik

Als het nu nog enkele dagen mooi weer wordt dan schieten ze in de lucht :whistling

Het voornaamste is dat ze er nog steeds heel mooi bijstaan

veel succes verder

 

grts k :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...