Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blauwezand

Spoelen Met Afgezuurd Water/ Of Helemaal Niets Meer Geven

Recommended Posts

Ik ben nu aan het einde van de rit vrijdag knipperdeknip, maar

zal ik nu stoppen met water geven en de planten de laatste restjes

water en voeding uit de aarde laten opnemen,geen water meer geven dus t/m vrijdag.

 

Of

 

De plantjes t/m vrijdag alleen afgezuurd water geven.

 

Weet niet of het uitmaakt maar het soortje is pp.

 

Wat doen jullie meestal.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee B Z

 

ik zal tot maandag afgezuurd water gevenen dan nix meer ,

 

zo doe ik het ook altijd

 

Als er nog meer iedeenen zijn dan zie ik die graag :verrygood

 

BVD Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze gewoon afgezuurd water geven , zeker tot woensdag, donderdag niets meer en vrijdag de schaar erin...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ongveer 3 a 4 dagen afgezuurd water en dan zeker 4 dagen niks meer waarvan 2 dagen in duisternis

 

produceren ze extra thc ....

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen doet het anders, allemaal met goede resultaten.

 

Ik geef 6 dagen afgezuurd water mee en 4 dagen geen water.

dus 10 dagen voor de oogst begin ik met afgezuurd water meegeven.

in de laatste 4 dagen dat ik niks geef , merk ik nog duidelijk toename van thc.

 

veel succes

en een goede oogst toegewenst

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd dit is het beste wat je kunt doen.

Laatste 2 weken allen maar water geven..wel afgezuurd natuurlijk en de laatste 4 dagen helemaal niks meer...Ik doe ook het licht uit voor de laatste 3 dagen....Ik knip pas als alles bladeren voor 80% geel zijn.

 

Zo kan ik ook weer met een nieuwe ronde beginnen...zijn tenminste alle voedings stoffen uit de aarde gehaald door de plant..en de grond is lekker droog.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip met de TT, en als ik ze dan de laatste dagen geen water meer geeft, knipt het een stuk lastiger omdat de blaadje tegen de top gaan hangen. Vandaar dat ik door ga met water geven... :verrygood

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval is het zeker logisch om het zo te doen .

Als ze echt goed rijp zijn drinken je planten nog erg weinig water ,dus de watergift moet worden afgebouwd naar het einde toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens atmo... lang leve de tensio :verrygood

 

Hierdoor zie je echt wanneer je planten wel of niet drinken, en het heeft me echt verrast... Zo drinken ze 3 dagen niets en zo weer een paar dagen heel veeel...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik geef ongveer 3 a 4 dagen afgezuurd water en dan zeker 4 dagen niks meer waarvan 2 dagen in duisternis

 

produceren ze extra thc ....

=M=

 

Waarom produceren ze dan extra THC ? terwijl hun energie bron er niet meer is in het donker?

Tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die het overtuigend kon onderbouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat er dus meerdere manieren zijn

 

en iedereen zo'n beetje zijn eigen ding doet die hij /zij / esmeralda wat het beste werkt in hun situatie .

 

Maar wat doe jij dan atmo ?

 

wat is jou ding ??

 

vertel vertel

 

De vriendelijke laatste week ding groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga 14 dagen voor de oogst afbouwen.

 

De op 1 na laatste week geen voeding meer(alleen nog afgezuurd water met enzymen)

 

De laatste week niks meer. (ook geen water dus)

 

Het voordeel is dan dat je aarde wat droger is en gemakkelijker te behandelen is als je gaat opwaarderen(hergebruiken) :verrygood

 

Dit is dus 1 van de wegen die naar Rome zal leiden :verrygood

 

gr. tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom produceren ze dan extra THC ? terwijl hun energie bron er niet meer is in het donker?

Tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die het overtuigend kon onderbouwen

[/

 

 

ze ''denken'' dat ze dood gaan, hun cyclus is voorbij.

dan produceren ze extra ''plak'' thc, hars, mocht er een mannetje in de buurt staan

om de vrouwen nog eventueel te bestuiven.

nog ff het onderste uit de kan halen op het eind van hun cyclus voor een eventuele voortplanting...

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmo vroeg om het overtuigend te onderbouwen :verrygood

 

Ik weet niet waar je dit verhaaltje vandaan hebt maar,

 

overtuigen doet het mij niet :verrygood

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

met bio voeding spoel ik 10 dagen voordat ik wil gaan oogsten, de laatste 3 dagen voordat ik wil gaan oogsten geen water meer, dus 7 dagen echt spoelen met water ph6

 

ik doe dit omdat er dan iets minder water in de aarde zit, en dus weer wat fijner te ''bewerken'' is, en ik heb t gevoel dat er dan toch ook iets minder actieve sappen e.d. in de stammen en bladeren zitten, en er dus wat minder water in de plant zit, in ieder geval geen uurtje voor de oogst nog ff fijn wateren :verrygood

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atmo vroeg om het overtuigend te onderbouwen :verrygood

 

Ik weet niet waar je dit verhaaltje vandaan hebt maar,

 

overtuigen doet het mij niet :verrygood

 

Tokkie

 

 

 

 

hehehe wat denk je dat ik alle links onthoud wat ik lees...?

 

nee ik heb dit ergens op het net eens gelezen tok maar waar weet ik niet meer.

 

trouwens ik zie [bijna] nergens een link met het antwoord ofzo....jij wel ?

 

ook van jou niet.....no offens.

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook vaak genoeg gehoord en gelezen op het net en zelfs in magazines,maar dat wil helaas niet zeggen dat he took waar is . De hars productie gaat ook nog ff door als de plant al uit de grond is ! maar erg lang zal dat niet zijn . Er is maar één energie bron waar de plant op draait ( nieuw materiaal aanmaakt) , en dat is het licht .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de donkere periode van M na de bloei teren de planten nog op reserves... de groei gaat ook in het donker nog door... zo ook de aanmaak van THC... net als de plant uit de grond getrokken wordt, gaat deze nog ff door... hetzij miniem...

 

Licht is de energiebron, maar deze bron breekt ook kristallen af... er is een omslagpunt waar de plant minder nieuwe THC aanmaakt dan dat het licht afbreekt... op dit punt kun je dus in het donker nog een kleine THC winst halen... de plant maakt nog een restje aan en er is geen licht om de oudere THC af te breken...

 

Ik laat de plant in zijn geheel drogen... of per een aantal grote takken... ik haal er zoweinig mogelijk blad vanaf... en hang ze op de kop... dit heeft een soortgelijk effect als de extra donker periode... de plant put nog op haar reserves... plus, langzaam drogen heeft een positief effect op de curing... hoe langer het drogen, hoe beter de fermentatie, hoe zachter de smaak!

 

Oh ja... is ook al genoemd... maar in de een na laatste week geef ik alleen water... en in de laatste week bouw ik het af... in de laatste helft van de laatste week krijgen ze niets meer...

 

Tot slot nog een tip... ik stem mijn oogst graag af op de maandkalender (zie ook Rudolf Steiner of Maria Thun)... fruit days zijn over het algemeen de beste oogstmomenten... dus van te voren je grow op de best harvest days plannen:

http://members.chello.at/mkportal/emka1206.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft er niemand enzymen mee in de een na laatste week?

 

Doe ik eigenlijk altijd.

 

Waarom?

 

Omdat het beter is als je de aarde gaat hergebruiken/opwaarderen.

Versneld de afbraak van oude wortels en bevorderd zo je bodemleven.

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ieder zijn eigen ik spoel de laatste 10 dagen met

afgezuurt water ik laat mijn aarde niet uitdrogen

gewoon de water buurten verminderen mijn bodem

leven blijft dan mooi in takt :wOOt

 

 

laters pp............ :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geeft er niemand enzymen mee in de een na laatste week?

 

Doe ik eigenlijk altijd.

 

Waarom?

 

Omdat het beter is als je de aarde gaat hergebruiken/opwaarderen.

Versneld de afbraak van oude wortels en bevorderd zo je bodemleven.

Bij sommige voedingen mag je het niet eens meegeven Tok. Quote van BAC (bloeistimulator):

Stimuleert de vermeerdering van de positieve micro-organismen in uw medium, waardoor de opname en het transport van de voedingsstoffen(K)in de planten sneller zal verlopen. Dit betekent dat Uw gewas eerder bloemen zal gaan aanmaken. Tevens zorgen deze micro-organismen voor het aanmaken van zuurstof en het binden van het zuurstof in het voedingsvat. Ook wordt de bodem beschermd tegen diverse bodemziektes door het vermeerderen van de positieve micro-organismen. Deze B.A.C. Bloeistimulator heeft een reinigende werking op de druppelaars, dus geen verstoppingen meer in de druppelaars en slangetjes.Tevens geeft deze bloeistimulator een pH verhogend effect bij de wortel.

 

Altijd koel bewaren en bij deze biologische producten geen enzymen gebruiken,deze worden aangemaakt door micro-organismen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...