Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
homegrown

17 Nlx Onder 600 Watt In Aarde Bak Met Blumat

Recommended Posts

Bij deze zal ik een verslag plaatsen van mijn plantjes in een aangepaste bergruimte onder de trap. Met aangepast bedoel ik;

 

- ventilator opgehangen voor de afvoer van lucht met een cappaciteit van 225 kub

- deze bevestigd aan een koolstoffilter van 350 kub opgehangen aan ijzeren haken in het plafond

- 600 watt lamp met 'maxlight' reflector tevens aan ijzeren haken aan plafond bevestigd

- toerenregelaar met thermostaat aan de muur bevestigd

- thermo hygro meter aan de muur bevestigd

- 2 gaten gezaagd voor pasieve luchtinlaat

- ventilator geplaatst voor luchtcirculatie

- grote bak gemaakt voor aarde met een blumat systeem

 

zo ziet de ruimte er van buiten uit, valt niet echt op wel, onder dat doekje dat daar sierlijk aan het plafond hang bevind zich de slang van de luchtafvoer deze komt uit op een andere kamer waar een raam op een kiertje staat.

med_gallery_8715_1185_215359.jpg

 

 

 

 

 

 

de kast in bedrijf van buitenaf gezien

med_gallery_8715_1185_39339.jpg

 

 

 

 

 

zo stonden de plantjes na vier dagen, in de groei dus nog

med_gallery_8715_1185_387869.jpg

 

 

 

 

 

zoals je ziet staan ze dus nog in de kleine potjes, na een tijdje heb ik ze allemaal in de grote aarde bak gedaan en het blumat systeem aangesloten. Zo staan de plantjes er precies twee weken later bij. Dit is dus dag 18, de 6e dag van de bloei (lampen op 12/12).

med_gallery_8715_1185_425400.jpg

 

 

 

 

 

 

De aarde die ik gebruik is royalty mix van plagron. Deze hoeft pas na een week of zes te worden bijgemest. De luchtvochtigheid is vooral in het begin van de kweek er laag geweest zo rond de 40, toch heb ik het idee dat de plantjes het best aardig doen. Tevens is de tempratuur wat aan de lage kant nu het wat kouder begint te worden, namelijk zo 18,5 graden als de lamp uit is. Zo'n 28 graden als de lamp aan is. Verder verloopt het vrij redelijk allemaal. Zodra de plantjes verder ontwikkeld zijn zal ik weer foto's plaatsen.

Hebben jullie vragen of suggesties dan hoor ik het graag.

Edited by homegrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er allemaal mooi uit :showoff:

 

Na 6 weken pas bijmesten? Vindt ik een beetje laat, maar ik heb dan ook geen ervaring met plagron aarde.

Ze staan ook al in de bloei, dus dan zullen ze binnenkort toch ook al bloeivoeding nodig hebben?

 

Je kan het beste naar het plantje kijken, zodra je ondervoedingsverschijnselen ziet, dan moet je bijvoeden.

 

Succes,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

optimaal je ruimte gebruiken :showoff:

verwacht je voor de zomer geen warmteproblemen met zo'n kleine afzuiger?

gr. flutkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ziet er allemaal mooi uit :showoff:

 

Na 6 weken pas bijmesten? Vindt ik een beetje laat, maar ik heb dan ook geen ervaring met plagron aarde.

Ze staan ook al in de bloei, dus dan zullen ze binnenkort toch ook al bloeivoeding nodig hebben?

 

Je kan het beste naar het plantje kijken, zodra je ondervoedingsverschijnselen ziet, dan moet je bijvoeden.

 

Succes,

 

Burning Seed...!!!

 

Ja volgens plagron is deze aarde volledig bemest voor de gehele kweek maar toch dien je vanaf week zeven, na 2 weken groei en 4 weken bloei dus, te gaan bijmesten met 'green sensation'. Of hier goede resultaten mee bereikt kunnen worden zal de tijd leren.

Edited by homegrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met behandeld Esmie? Ik heb ze zo bij de growshop gekocht en in die kleine potjes gezet, en alleen wat leidingwater gegeven met aangepaste pH waarde. Na een week ongeveer, toen ze voldoende wortels, hadden heb ik ze in de aarde bak gezet.

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esmie bedoelt dat je het bijna perfect hebt gedaan op 1 klein dingetje na

 

iedereen weet waar dit heengaat

 

ik ga het je lekker niet zeggen ondanks dat ik vind dat je het beter aanpakt dan de rest van de prutsers.

 

succes met dit rondje

 

kusjes van Esmie je grootste fan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esmie bedoelt dat je de stekken ff had moeten dompelen in een ongedierte killend badje :showoff:

Ziet er mooi uit hoor, alleen hoe diep is je aardebak? hoeveel cm aarde ligt er nu in?

Die nachttemperatuur van 18c is niks mis mee, zelfs een paar graden lager zullen ze weinig van hebben, je mediumtemperatuur blijft dan toch wel goed in zo'n bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mensen voor bedankt voor jullie reactie's.

 

Esmie bedoel jij inderdaad met 'behandelen' wat tomas zegt, dat ik de plantjes had moeten onderdompelen in een badje? En waar gaat dit dan op uitlopen? Ik hoop toch niet op een fiasco.

 

Tomas; de bak is zo'n 20cm diep en voor +/- 15cm gevuld met aarde. Lengte is 120cm en breedt is 90cm en bevat ongeveer 160 liter aarde.

 

Groeten.

Edited by homegrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masai..?

 

Waar is TAW?

 

gr.speed :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAW is kaputt gemacht durch die AIVD

 

 

polonium overdosis in zijn BHO

 

RIP TAW THC LSD AMF ETT IEB HOV APO RIZ ER.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo staan de planten er nu bij, dit is dag 20. De planten staan nu 8 acht dagen in de bloei. Ze varieren in hoogte van 35 tot 45 centimer. De meeste zijn gemiddeld 40 cm hoog. Is dit een normale hoogte voor planten na 20 dagen?

 

med_gallery_8715_1185_332476.jpg

 

 

 

 

Je ziet nu na 8 dagen de eerste witte haartjes verschijnen. Op onderstaande foto is te zien alhoewel niet echt duidelijk. Betekent dit dat de bloei nu volledig is begonnen of zullen de planten nog hoger groeien? Ik vind ze namelijk nog aan de kleine kant.

 

med_gallery_8715_1185_220119.jpg

Edited by homegrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal fijn uit homegrown!

 

leuk kastje heb je daar :showoff:

 

niemand die deze ruimte zo effiecent bennut :P

 

succes ;)

 

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er netjes uit hoor... :showoff:

 

En die groeispurt gaat nu pas komen, de komende week zullen ze als een speer de lucht in gaan en die week daarop gaan ze weer rustig afbouwen... Ik denk dat ze wel een cm of 70 gaan worden...

 

Hou vol zo...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen denken jullie dat het mogelijk is om van deze 17 planten 300 gram droge wiet af te halen? Hier zou ik namelijk zeer tevreden mee zijn.

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks is onmogelijk, het zal zeker kunnen zolang jij lief blijft voor je meisjes en ze geeft wat ze nodig hebben.

Denk ik dat jet het wel zou kunnen halen maar ik denk dat je er meer kans mee hebt als je er een lamp bijhangt

gr rossy

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een mooie kweekruimte

 

en dito planten natuurlijk, :showoff:

 

hoe gaan de blumats?

ik gebruik die ook momenteel

 

 

succes en greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad het blumat systeem dat ik gebruik, baboon. Het water reservoir staat in een andere kamer en het waterslangetje loopt door een gaatje in de muur. Ik heb het idee dat het goed werkt en je hoeft er verder weinig aan te doen alleen zorgen dat je vat op peil blijft.

 

Zo staan de planten er bij na 22 dagen, 10 dagen in de bloei:

 

med_gallery_8715_1185_104222.jpg

 

 

gr

Edited by homegrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hoogste tijd voor update, de plantjes staan nu 32 dagen, 3 weken in de bloei. De planten verschillen in hoogte van 55 tot 70 cm ongeveer. De groei lijkt er nu wel grotendeels uit te zijn. Op de foto's valt te zien hoe ze erbij staan. De kwaliteit van de foto's is niet super maar dat komt omdat deze met mijn telefoon zijn gemaakt.

 

med_gallery_8715_1185_298439.jpg

 

 

De bloemvorming van dichtbij bekeken:

med_gallery_8715_1185_291715.jpg

 

 

En nog een foto van boven gezien:

med_gallery_8715_1185_45701.jpg

 

 

Hopelijk kan ik binnenkort foto's van mooie toppen laten zien!

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...