Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mad Scientist

Super Bud

Recommended Posts

Okee, dus het is niet enkel potentieverhoging maar ook bedoeld om sneller afwijkingen te kunnen opsporen. Interessant. Ik dacht dat colchicine inmiddels compleet uit de gratie was geraakt, maar ik kan me voorstellen dat het om de redenen die je noemt nog steeds zo z'n voordelen kan hebben. Ik ben benieuwd of je op die manier ook bijvoorbeeld niet zo harsrijke landrassen goed kunt laten presteren onder kunstlicht... Ik denk dan aan zoiets als Colombian Gold, die z'n naam dankt aan de aan de unieke omstandigheden waaronder deze soort gekweekt wordt en onder kunstlicht vaak heel anders presteert.

 

Waar is colchicine verkrijgbaar en hoe pas je het toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Zover ik weet kun je het niet kopen,het is in heel kleine hoeveelheden dodelijk(1 druppel) Je kunt het zelf winnen:Er is een plant Herfsttijloos die lijkt op crocusbloemen maar deze bloeit in de herfst.Het is een bolgewas net als genoemde crocus.Je neemt een bolletje en perst die met een knoflookpers bijvoorbeeld uit.Deze drap daar druk je vervolgens wat vocht uit,dat is colchisine.Je mag dit vocht niet aanraken omdat het levensgevaarlijk is.Alle materialen zeer goed schoonmaken.Nu kun de voor jou juiste dosering uitzoeken..Je doet 1droppel in een glas water en doet daar een bepaalde hoeveelheid zaden in b.v.25.Je zet dit glas 2x 24 uur weg en kijkt welke zaden gekiemd zijn.Als het concentraat heeft gewerkt dan zullen enkele zaden niet kiemen.de gekiemde kunnen triploi"de of polyploïde zijn.Deze handeling doe je nu meermalen maar nu met 2 druppels en dan 3,4 5 enz.Steeds dezelfde soort ofzaadkruising.Ik heb ontdekt dat niet elk soort hetzelfde aantal druppels nodig heeft.Je kunt nagaan hoeveel plantjes je nodig.In juni van dit jaarwerden 840 plantjes door de politie weggehaald. 8Kruisingen met zoveel werk afgevoerd.De andere dag ben ik direkt begonnen om alles te herhalen .Anders had ik nog een jaar moeten wachten.Succes ermee

P.S. je moet wel zorgen dat je een flinke hoeveelheid zaden in voorraad hebt en een grote tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oef dat is zuur zeg, van die inval. ;) Ik weet dat dat een tijd terug nog onder bepaalde omstandigheden 'gedoogd' werd, zoveel planten, mits je kon aantonen dat ze voor zaadwinning bedoeld waren. In de vroege jaren '90 deed Sensi dat bijvoorbeeld met hun Cannabis Castle in het zuiden van het land. Alle sinsemilla's werden op de composthoop verbrand, alleen de bevruchte planten mochten verwerkt worden. Nou ja, waarschijnlijk vertel ik je niks nieuws. Het is alleen jammer dat de soepele regelgeving van toen nu niet meer geldt...

 

Maar om even terug te komen op die colchicine, je weet dus dat je de juiste dosering te pakken hebt zodra er zaden tussen zitten die niet meer kiemen? En de zaden die dan nog wel gekiemd zijn hebben tetraploïde of polyploïde eigenschappen? En vervolgens ga je selecteren uit de planten die opkwamen uit de zaden die wel ontkiemden?

 

En dan nog iets, herma's... Is er een kans dat veel van de met colchicine behandelde planten hermafrodiet worden?

 

Alvast bedankt voor je uitleg Dame Blanche. Het gaat een beetje offtopic zo langzamerhand, maar dat is wat mij betreft geen bezwaar. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

colchichine is gevaarlijk dame blanche.

Generaties lang mag je niks roken, steeds doorkruisen.

 

Veel illegaal opgezette colchichine zaadkwekerijtjes zijn als de pest voor onze sektor.

Het maakt mensen ziek, en die mensen denken dat ze dan betrouwbare zaden hebben.

Zaden met colchichine behandeld hebben een kiemratio van 2/100 tot 1/1000.

Het word ook op zaailingen gesprayd.

Dit spul wekt polyploide planten op, mutaties met verhoogde thc gehaltes, als je geluk hebt.

 

Het is iets wat ik liever zie verdwijnen.

Het is info die vergeten moet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oef dat is zuur zeg, van die inval. ;) Ik weet dat dat een tijd terug nog onder bepaalde omstandigheden 'gedoogd' werd, zoveel planten, mits je kon aantonen dat ze voor zaadwinning bedoeld waren. In de vroege jaren '90 deed Sensi dat bijvoorbeeld met hun Cannabis Castle in het zuiden van het land. Alle sinsemilla's werden op de composthoop verbrand, alleen de bevruchte planten mochten verwerkt worden. Nou ja, waarschijnlijk vertel ik je niks nieuws. Het is alleen jammer dat de soepele regelgeving van toen nu niet meer geldt...

 

Maar om even terug te komen op die colchicine, je weet dus dat je de juiste dosering te pakken hebt zodra er zaden tussen zitten die niet meer kiemen? En de zaden die dan nog wel gekiemd zijn hebben tetraploïde of polyploïde eigenschappen? En vervolgens ga je selecteren uit de planten die opkwamen uit de zaden die wel ontkiemden?

 

En dan nog iets, herma's... Is er een kans dat veel van de met colchicine behandelde planten hermafrodiet worden?

 

Alvast bedankt voor je uitleg Dame Blanche. Het gaat een beetje offtopic zo langzamerhand, maar dat is wat mij betreft geen bezwaar. :(

 

Het is niet helemaal zo dat als er zaden dood gaan en de andere blijven kiemkrachtig dat je dan met ploïdeplanten te doen krijgt.Als er aan de plant in plaats van iedere keer 2 bladeren 3 komen of zijtakken dan weet je dat je met ploïde planten te maken hebt.Zo heb je kans op reuzen planten(kortom afwijkingen)

De eigenschap hermaphrodite heeft er niets mee te maken.De eigenschap dat een vrouwelijke plant mannelijke bloemen krijgt is een overlevingsstrategie.Je kunt vrouwelijkzaad krijgen door dit uittebuiten.

Als zuivere vrouwelijke planten op vele manieren gestrest worden dan krijgt de hormonenaanmaak "HET EINDE NADERD"sein en daarom bij nog steeds onbevruchtheid zullen enkele planten zichzelf bevruchten door de aanmaak van stuifmeel.Deze zaden kun je weer laten ontkiemen en het proces herhalen van stresmanupulatie.De zaden die hier van komen zijn bij normale groei(zonder stres)allemaal vrouwelijk.Misschien heb ik nu teveel uit de school geklapt maar dit is eigenlijk het waar het om draait.De stresmethodes kunnen zeer uiteenlopend zijn:de wortels in te kleine potten,lengte van daglicht laten schommelen enz. als de plant het sein krijgt dat het einde naderd.Je hebt er trouwens weinig aan omdat er weinig genenvariatie in de planten zit.Voor een kweker als ik "spielerei",dan kun je beter goede klonen kopen.Jaren geleden heb ik zulke zaden naar Canberra-Australie gestuurd met een paar gewone zaden voor de voortplanting.Ze roken er daar nog steeds van.Wat de politie betrefd dat is vervelend wat het vernietigen van tijd en werk betrefd maar ik heb altijd wel zaad achter de hand zodat ik door kan gaan.Straf kunnen ze mij niet geven omdat ik dat gelaten over mij laat komen.Ik weet dat ik moreel niks verkeerd doe en ik ben nu 70 jaar wat kunnen ze eigenlijk nog doen.Ik zie meestal wel dat de rechter en Off. er een beetje mee in de maag zitten.Ben inmiddels de tel kwijt wat het aantal keren is dat ik "gepakt"ben.Ik geloof 8 a 9 keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
colchichine is gevaarlijk dame blanche.

Generaties lang mag je niks roken, steeds doorkruisen.

 

Veel illegaal opgezette colchichine zaadkwekerijtjes zijn als de pest voor onze sektor.

Het maakt mensen ziek, en die mensen denken dat ze dan betrouwbare zaden hebben.

Zaden met colchichine behandeld hebben een kiemratio van 2/100 tot 1/1000.

Het word ook op zaailingen gesprayd.

Dit spul wekt polyploide planten op, mutaties met verhoogde thc gehaltes, als je geluk hebt.

 

Het is iets wat ik liever zie verdwijnen.

Het is info die vergeten moet worden.

 

Eskobar gebruik je weleens suiker?bitsuiker is ook door colchicine gebruik gevormd.De suikerbiet had vroeger een veel lagere suikergehalte.Dus van gevaar is geen sprake waar je deze informatie weg hebt weet ik niet maar het doet me denken aan een jongen die geen wiet wilde van planten die als stek behandeld waren met stekpoeder (ook nonsens)Voordat er stekpoeder was maakte ik met wilgenbast z.g stekwater.Ook van plantaardige oorsprong en dat wilde die jongen wel accepteren.Daar kan ik alleenmaar meewarig mijn hoofd schudden.Trouwens colchicine is ook niet syntetisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roep niet te hard dat het onschadelijk is !!!!!!!!!!! Of heb je daar bewijs voor? Suikerbieten zijn geen wietplanten . In Cannabis zal de Colchicine na 2 generaties wel uit de plant zijn , echter hiervoor zijn enzymen en andere stoffen nodig geweest die mogelijk nog niet uit de plant zijn na meerdere generaties .

 

De omstandigheden beïnvloeden nu eenmaal ook de genetica bij Cannabis . Dus denk 3 keer na vorodat je een mutageen gif gaat gebruiken . Bovendien gooit het de hormoonhuishouding overhoop hetgeen voor meer herma's kan zorgen.

 

Het is niet helemaal zo dat als er zaden dood gaan en de andere blijven kiemkrachtig dat je dan met ploïdeplanten te doen krijgt.Als er aan de plant in plaats van iedere keer 2 bladeren 3 komen of zijtakken dan weet je dat je met ploïde planten te maken hebt.Zo heb je kans op reuzen planten(kortom afwijkingen)

De eigenschap hermaphrodite heeft er niets mee te maken.De eigenschap dat een vrouwelijke plant mannelijke bloemen krijgt is een overlevingsstrategie.Je kunt vrouwelijkzaad krijgen door dit uittebuiten.

Als zuivere vrouwelijke planten op vele manieren gestrest worden dan krijgt de hormonenaanmaak "HET EINDE NADERD"sein en daarom bij nog steeds onbevruchtheid zullen enkele planten zichzelf bevruchten door de aanmaak van stuifmeel.Deze zaden kun je weer laten ontkiemen en het proces herhalen van stresmanupulatie.De zaden die hier van komen zijn bij normale groei(zonder stres)allemaal vrouwelijk.Misschien heb ik nu teveel uit de school geklapt maar dit is eigenlijk het waar het om draait.

 

Het ligt toch net ff genuanceerder naar mijn idee , wat jij beschrijft zijn feminized seeds !!! omdat een echt zuivere vrouw (een mutant dus) uit regulier zaad totaal niet op de gewone stresvormen reageerd . Daarvoor moet de hormoonhuishouding op een andere manier worden beïnvloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zou op termijn kunnen gebeuren, maar ik bedoel het eigenlijk iets breder. Skunk#1 is na z'n eigen succes ook voor ontzettend veel kruisingen gebruikt, en als dit soortje echt blijkt te zijn wat men belooft denk ik dat veredelaars er vervolgens ook mee aan de haal zullen gaan. Maar goed, dat is wel koffiedik kijken natuurlijk. We zullen vanzelf wel waar 't schip strandt... Ik heb die wijsheid niet in pacht. :(

 

Andere veredelaars hebben niet die zelfde vader en moeder plant ter beschikking om hetzelfde zaad te reproduceren. Om steeds dezelfde kruising te maken moet je de vader en moeder plant bewaren in stekvorm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat een super bud? :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dat een super bud? :smoke

 

greetz sannie

 

Hehe, moet gelijk aan die foto denken waar jij (?) met die top in twee open handen staant :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Never judge a book by its cover... :D

 

je hebt helemaal gelijk mad,ik had al spijt dat ik het neergezet had :smoke

 

lang leve zaad

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw! :D

lekkere plaatjes Mad :smoke

toppen zien er speciaal uit, beetje donzig lijken ze wel.

ben erg benieuwd naar deze soort.

we zullen zien :D

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi man lijkt erg op me onderste takjes van me pp stekken van 2.20pleuro :smoke

 

 

:D inderdaad, als dees pic's het eindresultaat moeten voortstellen schat ik het op een 15 gram droog..

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ronzor :smoke

Nu je hier toch bent ff een vraag.

Dat bonsai(K2?) kweekje van een tijdje terug op HD,

had je daar K2 zaden direkt op 12/12 gezet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat super bud

sucses DG

hopelijk word het een mooi kweekje :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai silver

 

dat was een sog met k2 steks direkt op 12 uur.

was een leuk experiment;buds die uit de grond groeiden :smoke

 

gallery_5078_979_337789.jpg

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...